Skaveńskie Q&A

Skaven

Moderator: Hoax

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Okoń
Masakrator
Posty: 2289
Lokalizacja: Oleśnica

Re: Skaveńskie Q&A

Post autor: Okoń »

Bartoslavski pisze:Moim zdaniem to wszystko, a zwłaszcza zapisek z leadership-based, a także w dużej mierze cytat z faq potwierdzają jakoby SiN powinno być brane pod uwagę.
Sformułowanie ze SiN w którym występuje zwrot "leadership-based" jest nieaktualne i nadpisane przez erratę, która to sformułowanie zamieniła na leadership test, więc ten argument jest nijaki.

Na warseerze czytałem temat o unmodified leadershipie i spirit leechu i w pewnym momencie ktoś zadał pytanie o spirit leech vs. Strenght in Numbers. RAW-owo wychodzi na to, że nie można korzystać ze SiN. Poniżej zacytuję odpowiedzi kilku osób, które się tam pojawiły na zadane pytanie:

1) It is not a Ld-test so the Strength in Numbers doesn't apply.

From the Skaven FAQ
Page 33 – Strength in Numbers
Change the second sentence of the first paragraph to “Units
with the Strength in Numbers special rule add their current
rank bonus to their Leadership value for any Leadership test.”

It only works for Ld tests and as Spirit Leach is not an Ld test you do it on their unmodified Ld without SiN.

2) A Leadership test is a well defined test, see beginning of the BRB. The Spirit leach test is per definition neither Leadership nor a Characteristic test. It is essentially just a roll of 1d6 each and adding the Leadership as a modifier and does some wounds depending on the difference. It is not a Leadership test.

3) A leadership test is where you try to roll equal to (or less than) your leadership on 2d6.
Spirit leech is the difference between two dicerolls using leadership as a modifier.

4) Skaven add their ranks if it's a leadership test. Unfortunately, Spirit leech isn't a leadership test.

5) Therefore, I think that for purposes of Spirit Leech that you can use a higher Ld than is your own (like other characters or from Standard of Discipline).
I am not saying that Spirit Leech is a Leadership test though, so Skaven are still out of luck on that score, because SiN only gives a bonus to Leadership tests, which Spirit Leech is not.
Obrazek

Awatar użytkownika
Hoax
Masakrator
Posty: 2008
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hoax »

Rozumiem doszukiwanie sie ukrytych znaczeń w paragrafach osób którzy statystycznymi rzutami zerówki z jednej z najpopularniejszych lorów chcą wbijać 3 rany kluczowym postaciom dla całej armii, wartym po 30pkt, ale jest to poprostu nie logiczne.

Awatar użytkownika
Dieter Morinem
Mudżahedin
Posty: 201
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Dieter Morinem »

Dlatego też własnie napisałem o tym, że errata zmienia na LD test zamiast LD-based z zastanawianiem się czy to było specjalnie czy nie, a jak już mówiłem następny akapit nie mówi tylko testach ale o LD ogolnie gdzie akapit to " Zadaniem akapitu jest wyraźne zaznaczenie nowej myśli w bieżącym wątku wypowiedzi." http://pl.wikipedia.org/wiki/Akapit

A teraz z innej beczki:

Znalazłem też tutaj na forum, że przez parę stron przewija się argumentacja na to, że warlord z bonebreakerem dostaje poison attaki ponieważ ma zasadę że model ma poison attacki a nie bron, czy po prostu tylko on. Rozmawiając z kolegą zapytałem jak to jest dokładnie z różnymi rodzajami mountów i na początku mi powiedział, że to jest dokładnie 1 model, pare razy pytałem czy na pewno tak, czy nie ma jakiś innych zastrzeżeń, on na to, że nie. A gdy mu przedstawiłem kogoś argumentacje na temat poisonów zaczoł pisać inne argumenty, że na pewno nie porzucając poprzednie. Na wzmiankę o tym, że przecież ciągle nowym argumentem zaprzecza nowym, powiedział, że tak bo się pomylił, ale tak czy siak ma racje.

Skoro w booku jest, że jest traktowany jako 1 model chyba, że napisano inaczej noto skoro masz zasada, że model dostaje noto według mnie model powinien dostać. Bo nie każdy ma zasadę, że cały model, najczęściej jest to na dana broń lub na noszącego itp.

Jeśli tak nie jest, to w jaki sposób w takim razie zapisać, że coś "B" działa jak tak samo jak "A" tylko ze z wyjątkiem którym jest jakiś dodatkowy bonus jak nie właśnie w sposób, ze zamiast poison attacks to wpis że cały model ma je?

Jeśli jednak tak nie jest to prosił bym o podanie konkretnych argumentów dlaczego nie, bo czytając po parę razy zasady i każdy może zinterpretować inaczej to to jest bez sensu.

To jest tylko gra, jest dla zabawy i nawet ta rzecz z poisonami nie jest mi potrzebna, ale skoro są argumenty poprawne na to, że są to powinno tak być i tyle. Grając tylko ze znajomymi, można nagiąć trochę zasady w swoją stronę, np że o czymś się zapomniało itp lub jeśli coś jest nie jasne to rozstrzyga to rzut kostką i najwyżej na następną grę się to poprawi tak jak powinno być ale nie powinno być coś takiego, że zmienia się atuty jakiejś konkretnej armii, przedmiotów czy umiejętności.

Nie chce też podawać więcej konkretów, które wydaje mi się itp bo post byłby coraz dłuższy tylko, a tylko nie potrzebnie się kłócę ze znajomych o takie pierdoły. Gdzie pytam go własnie dlatego, że uważam, że on zna zasady itp lecz gdy widzę konkretną argumentacje kogoś wyglądająca na poprawną (i sprawdzam to) a jego nie i ciągle ją zmienia noto bez sensu.

Jeśli nie ma to być zabawa tylko byle do wygranej i uznawać wszystko co zadeklaruje jakaś konkretna osoba bez argumentacji (bo przecież większość ma zawsze racje...), noto wtedy grać armią która ma najlepiej i tyle. Szczególnie, że podawane są przykłady przeciw z angielskich forów, a są też przykłady za więc wypadało by rozpatrzeć oba. Szczególnie, że nie rozumiem frustracji przeciwko temu własnie, że już to nie jest ld-based gdzie napisałem to samo...
Obrazek
"10 lat zbierałem w bitwach wpierdziel. Dowartościowałem [dużo] lamusów - moje miłosierdzie."

Awatar użytkownika
Okoń
Masakrator
Posty: 2289
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Okoń »

Bartoslavski pisze:Rozumiem doszukiwanie sie ukrytych znaczeń w paragrafach osób którzy statystycznymi rzutami zerówki z jednej z najpopularniejszych lorów chcą wbijać 3 rany kluczowym postaciom dla całej armii, wartym po 30pkt, ale jest to poprostu nie logiczne.
Nikt tutaj nie mówi o ukrytym znaczeniu, tylko o jasnej definicji Leadership testu zapisanej w rulebooku i o wzmiance w erracie do SiN.

Zabezpieczyć się przed niechcianymi snajperkami z deatha naturalnie można się, więc to żaden game-breaker. Magic resistance i/lub ward save. Nie trzeba wtedy nawet zużywać dispell scrollów ani rozpraszać takich zaklęć, np. goły Seer na dzwonie ma warda na 2+ od snajperek deathowych.

Traktowanie snajperki deathowej jako ld testu jest bzdurą. Jeśli jednak ktoś chce upierać się przy tym pomimo tego co jest napisane w RB oraz w erracie do skaveńskiej zasady SiN, to proponuję także aby slann korzystał z zasady cold-blooded rzucając sygnaturkę z deatha. W końcu według niektórych to ld test, a że akurat tutaj będzie miał psikus a nie bonus to trudno. Seems legit. :wink:
Obrazek

Awatar użytkownika
Hoax
Masakrator
Posty: 2008
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hoax »

Gram bez dzwona, więc już jest źle. Tu np taki fellblade ma przejebane, bo dając mu kosę za 100pkt nie może dostać nic innego.

Awatar użytkownika
lajkonik
Masakrator
Posty: 2622

Post autor: lajkonik »

Istnieje jeszcze coś takiego jak magic resistance, a fellblade może chodzić w takim oddziale.

Owszem, ma słabo. I trzeba zaakceptować, że szczury, zwłaszcza bez dzwona mają słabo przeciwko armiom mającym death lore na dużych magach. Bo ciężko się przed tym bronić.
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami :)
lajkonik Obrazek

Awatar użytkownika
Hoax
Masakrator
Posty: 2008
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hoax »

Zakładając brak dzwonu, gdzie może np stać?

Awatar użytkownika
Okoń
Masakrator
Posty: 2289
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Okoń »

Bartoslavski pisze:Zakładając brak dzwonu, gdzie może np stać?
Np. w oddziale z bsb z mr3, zakładając oczywiście że jest to warlord pieszy (a pewnie taki jest, bo fellblade na bonebreakerze aż prosiłby się o dostanie kuli armatniej w twarz).
Obrazek

Awatar użytkownika
Hoax
Masakrator
Posty: 2008
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hoax »

Jeśli chodzi o połączenie fellblade & bonebreaker to mam takie same zdanie. A mimo tak oczywistej i prostej metody rozprawienia się z nim się taki pojawia, czego do końca nie rozumiem.

Awatar użytkownika
Janus
Masakrator
Posty: 2064
Lokalizacja: Nordin Warszawa

Post autor: Janus »

Tak? To zagraj na nim+ abomka+latara+ sztormowa+ gutterzy z Imperium i zobacz co dojdzie cc. Zaloze się że fellblad/ abomka przeżyje jeśli nie obydwa a to już morduje.
Obrazek
Wind Sower pisze:Nawet w średniowieczu papież nerfił strzelanie.
"Jak ja nie cierpię Vampirów"

Awatar użytkownika
Miscatonic
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 119
Lokalizacja: Polkowice

Post autor: Miscatonic »

1. Czy szczurogry z zasadą szał mają +1 atak do tych podanych w swoich statystykach czy jest to w nich już ujęte?
2. "Luckstone - One use only. The bearer can re-roll single failed armour save. " - to działa raz...
3. "Dawnstone - The bearer re-rolls failed armour saves." ... W takim razie jak to rozpatrywać , przerzucam w nieskończoność czy po prostu raz na wybronienie danych ran.

Awatar użytkownika
Afro
Postownik Niepospolity
Posty: 5674

Post autor: Afro »

Miscatonic pisze:1. Czy szczurogry z zasadą szał mają +1 atak do tych podanych w swoich statystykach czy jest to w nich już ujęte?
2. "Luckstone - One use only. The bearer can re-roll single failed armour save. " - to działa raz...
3. "Dawnstone - The bearer re-rolls failed armour saves." ... W takim razie jak to rozpatrywać , przerzucam w nieskończoność czy po prostu raz na wybronienie danych ran.
1. mają +1 atak (nieujęty w statystykach z tego powodu, że frenzy można stracić)
2. tak, działa tylko raz, na jeden nieudany save i się wyczerpuje
3. każdą kość w warhammerze możesz przerzucić tylko raz (nie można przerzucić przerzutu), więc np kiedy dostajesz 4 rany, rzucasz na save, nie zdajesz 3, to te trzy możesz przerzucić, jeśli któryś z tych przerzutów oblejesz, to rany wchodzą

PS. dobry nick :D
"You either die a cyka or live long enough to become a blyat"

Awatar użytkownika
Miscatonic
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 119
Lokalizacja: Polkowice

Post autor: Miscatonic »

Dzięki za pomoc.
P.S. dobra to jest literatura z którego został zaczerpnięty, ale to temat na inny watek :wink:

Czy szczurogry nie maja żadnej ochrony? I nie można ich w żaden sposób wzmocnić?

Awatar użytkownika
MadMax
Wodzirej
Posty: 761
Lokalizacja: Pisz

Post autor: MadMax »

Mam pytanie dotyczące dzwonu. Jeśli dzwon podlega zasadzie "odporność na magię 2" to czy prorok i oddział w którym jest dzwon też podlegają tej zasadzie?
"War. War never changes".

TRAYE MAGNETYCZNE / PCV / MAGNESY. Najlepsza jakość !!! Najtaniej !!!


Ekspresowa Realizacja !!!

Awatar użytkownika
FAZIK
Oszukista
Posty: 861

Post autor: FAZIK »

Tak.
Dzwon i Seer mają Ward 2+ na rany od magii.
Oddział ma 5+.
Life's a game with save and load features disabled.

Awatar użytkownika
MadMax
Wodzirej
Posty: 761
Lokalizacja: Pisz

Post autor: MadMax »

Czy mając 2 oddziały Gutter runnersów w armii muszę rzucać w drugiej turze za każdy oddział osobno 4+ aby wyszły na stół? Czy wystarczy wyrzucić raz 4+ i oba oddziały pojawiają się na polu bitwy?
"War. War never changes".

TRAYE MAGNETYCZNE / PCV / MAGNESY. Najlepsza jakość !!! Najtaniej !!!


Ekspresowa Realizacja !!!

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

kazdy osobno
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
FAZIK
Oszukista
Posty: 861

Post autor: FAZIK »

Jako że zderzyłem się właśnie z ograniczeniami 5 kości na czar.
Jak Wam wchodzi 13 z 5 kości? W ogóle ją bierzecie?
Bo przy CV 25 ma 29% szans na wejście w tym 20% to 2x6 czyli IF'ka i możliwość wyłączenia sobie zarówno generała jak i magii ...
Trzeba na 4 z 5 kości wyrzucić więcej niż średnią. 9% szans że czar wejdzie bez ryzyka to trochę słabo.
Life's a game with save and load features disabled.

Awatar użytkownika
Deus
Falubaz
Posty: 1034
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Deus »

13 słabo wygląda rzucana z 5 kostek, częściej ci ifka wejdzie niż 21 na kostkach, nie wiem czy statystyka to potwierdza, ale przynajmniej ja tak mam, a najczęściej kończy się to kiepsko, więc jej nie biorę, chociaż czasem się zdarza, w trudnych paringach, bo może uratować tyłek, ale to coś w stylu tonący brzytwy się chwyta.
Obrazek

Awatar użytkownika
lajkonik
Masakrator
Posty: 2622

Post autor: lajkonik »

Ja mam w rozpisce power scroll :) Wtedy jakby łatwiej się rzuca ;)

A tak poważnie - aż tak niskie jest prawdopodobieństwo rzucenia? Kiedyś to liczyłem i wychodziło mi więcej. Muszę odnaleźć gdzieś te wyliczenia.
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami :)
lajkonik Obrazek

ODPOWIEDZ