8 edycja- pytania

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Re: 8 edycja- pytania

Post autor: Mac »

1. Deklaracja po kolei szarż jednostek, którymi chcesz szarżować w tej turze;

2. Na każdą deklarację szarży przypada deklaracja reakcji na szarżę (deklarację reakcji wykonujemy zaraz po deklaracji szarży, a nie po wszystkich deklaracjach szarż):
a) Hold
b) Stand&Shoot
c) Flee
Reakcję z podpunktów b) i c) wykonujemy od razu tzn. przy b) strzelamy zaraz po deklaracji, a przy c) obracamy jednostkę, rzucamy 2D6 (3D6 jeśli Swiftstrider, wybierając dwa najwyższe wyniki) i poruszamy jednostkę;

3. Jeśli deklaracją jednostki szarżowanej było c), to teraz jednostka szarżująca może podjąć decyzję czy będzie dalej goniła jednostkę uciekając, czy będzie przekierowywała szarżę (jeśli ma możliwość) - tą decyzję również podejmujemy po deklaracji ucieczki, a nie po wszystkich deklaracjach reakcji na szarżę. Jeśli wybrano przekierowanie szarży, to wykonujesz test LD - udany rzut powoduje, że jednostka przekierowuje szarżę, nieudany rzut powoduje, że jednostka będzie gonić uciekającą jednostkę;

4. Dopiero po wykonaniu wszystkich deklaracji szarż, wykonaniu wszystkich reakcji na szarże (i związanych z tym czynnościami), przechodzimy do wykonywania rzutów na odległość szarży (w dowolnej kolejności) dla wszystkich jednostek. W tym momencie rozpatrujemy które szarże są udane, a które nie. Jednostki, których szarża była nieudana od razu przesuwamy na odległość równą największemu rzutowi na 2D6;

5. Po wykonaniu rzutów i poruszeniu jednostek, którym szarża nie wyszła, przechodzimy po kolei do wykonania ruchów udanych szarż (w dowolnej kolejności). W tym momencie mogą również nastąpić sytuacje, które spowodują, że szarża jest nieudana (np. niemożliwość dostawienia, blokujące jednostki, którym szarża nie wyszła itp.). Jednostka, która szarżowała jednostkę uciekającą i ją dogoniła może wykonać test LD by się zreformować.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

Mac, podejrzewam, że bardziej mogło chodzić o to czy po deklaracji Flee i przesunięciu jednostki uciekającej w przypadku gdy ta jednostka znów dostanie szarżę znów ta jednostka przesuwana jest 2D6. W ten sposób teoretycznie można wygonić oddział nawet za planszę :)
Po pierwszej reakcji Flee każda następna również musi być Flee


pytanie odnośnie komety z Lore of Heavens i tego atrybutu.

Kometa spada i po wyliczeniu 2D6 okazuje się, że w zasięgu są 2 oddziały Fell Batów i Zombie Dragon +inne śmiecie piechotne.
Czy poza normalnym rozliczeniem ran za upadek komenty Fellbaty i Zombie Dragon dostają dodatkowe obrażenia z tytułu atrybutu? Chociaż to na moją niekorzyść to uważam, że tak, są celem czaru tak jak wszystkie oddziały w 2D6". Correct?
W przypadku Zombie Dragona normalnie losuje się jak przy strzelaniu kto oberwał?
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Cibi
Mudżahedin
Posty: 258

Post autor: Cibi »

AFAIK któryś z faqów twierdzi, że nie. Albo też taki przypis znajduje się na kartach magii by GW, nie pamiętam dokładnie.

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

nawet jeśli taka uwaga jest na kartach magii to nie ma jej w Rule Booku ani w FAQ 1.3
karty magii nie tworzą zasad, więc nie widzę powodu by się nimi podpierać, any one else jak to waszym zdaniem jest z atrybutem Heaven i Kometą?
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

Kometa jest cast upon fixed point, atrybut wymaga target. To że coś dostaje nie znaczy że jest celem.

Awatar użytkownika
papa-smerf
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 134

Post autor: papa-smerf »

Sry jeśli powtarzam coś co było już napisane ale ciężko się przebić by coś znaleźć przez 188 stron ;P A więc jak to wygląda z tymi % w rozpach czy jest jakieś zaokrąglanie w górę w dól np mam 25% na lord ( 600 pkt) a wychodzi mi 605 pkt czyli jakieś 25,3 %czy coś takiego więc mogę w tedy to tak wystawić czy nie ? A np. army builder mówi ze mam cały 25% bo tam nie ma po przecinku - no więc jak to wygląda ?

Awatar użytkownika
Jorge
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 132
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jorge »

musi być równe , nie moża przekraczać

Klops
Falubaz
Posty: 1062

Post autor: Klops »

Odpowiem prościej masz tura na 1937 punktów .Dzielisz 1937 przez 4 (484,25)
Masz
Maksymalnie 484,25 na lordów
Maksymalnie 484,25 na herosów
Minimalnie 484,25 na cory
Maksymalnie 968,5 na specjale
Maksymalnie 484,25 na rary

Suma wszystkich nie może przekraczać 1937

Awatar użytkownika
Byqu
Masakrator
Posty: 2683
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Byqu »

Może już to było, ale nie znalazłem.
Rzucamy słoneczko. Gdzie umieścić templatkę? Gdziekolwiek na stole, czy przy magu?
W podręczniku fakt ten został przemilczany.
WELCOME TO ESTALIA GENTLEMEN

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

a przypadkiem nie jest tam napisane, że we front arc rzucającego dotykając jego podstawki i wtedy decydujemy w którą stronę ma lecieć template? jakoś tak to było, jak nie ma w RB to FAQ zobacz było na pewno.
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Asterix
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 195
Lokalizacja: Pszczyna
Kontakt:

Post autor: Asterix »

mam dwa pytania:

1. Czy mogę wykorzystać "scroll żaby" na "bound spell" ? Pytam bo chciałem dziś zamienić drzewca w żabę i nie byliśmy pewni czy tak to działa

Ja myślę że można bo pisze że scroll można wykorzystać przeciwko każdemu rzucanemu czarowi (a "bound spell" to też "spell"). Przy bound spellach jest napisane że należy je traktować tak samo jak zwykłe czary w momencie rozpraszania i tylko miscasty działają inaczej.
Zaznaczam że drzewiec ma poziom 0 i wtedy chyba tylko na 1 by się w żabę nie zamienił hehe.

2. Katapulta khemrii strzela z inkantacji w fazie magicznej, ma missfire i na tabeli wyrzucamy 5 (może normalnie strzelać dopiero w następnej turze).
Czy w fazie strzelania tej samej tury można ponownie strzelać ?

Sędziowie na turnieju powiedzieli mi że oczywiście że może bo tura strzelania to już jest następna tura po fazie magicznej.
Wg mnie nie ma czegoś takiego jak "tura strzelania" i "tura magii" - jest "faza strzelania" i "faza strzelania" a w tabeli misfire jest bardzo czytelny zapis o "kolejnej turze" (a nie fazie).

Czy są jakaieś erraty albo cokolwiek odnośnie tych problemów ? Pytam bo nie znalazłem.

Cibi
Mudżahedin
Posty: 258

Post autor: Cibi »

Jeśli chodzi o katapultę, to może strzelać - przeczytaj dokładnie opis inkantacji w AB Tomb Kings, tam jest to wyraźnie zaznaczone.

Co do drzewca - gdzieś to było chyba poruszane, ale niestety nie jestem sobie w stanie przypomnieć gdzie.

Awatar użytkownika
Morrok
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3847
Lokalizacja: Wro

Post autor: Morrok »

To, że ktoś ma bound spell nie czyni z niego wizarda. Nie ma 0 lvlu, bo nei channeluje. Zaboscroll działa tylko na wizardów (co jest wyraznie zaznaczone w opisie przedmiotu)

Remo
Falubaz
Posty: 1247

Post autor: Remo »

Tak z ciekawości pytam: czy oprócz zasady mówiącej, że już podczas ruchu nie mogę zbliżać jednostek mniej niż cal od innych jednostek oraz impassable terrain jest jakiś zapis mówiący, że podczas wystawiania też muszę się tego trzymać? Ja jak dotąd nie znalazłem.

Awatar użytkownika
gerald_tarrant
Masakrator
Posty: 2630
Lokalizacja: Liverpool/Wrocław

Post autor: gerald_tarrant »

słońce normalnie dodaje kości z atrybutu?
bo coś słyszałem , żę było jakieś uściślenie na ten temat?

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Tak z ciekawości pytam: czy oprócz zasady mówiącej, że już podczas ruchu nie mogę zbliżać jednostek mniej niż cal od innych jednostek oraz impassable terrain jest jakiś zapis mówiący, że podczas wystawiania też muszę się tego trzymać? Ja jak dotąd nie znalazłem.
Wiesz, nie ma też zapisu, że w trakcie wystawiania nie możesz postawić jednej jednostki na drugiej.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Cibi
Mudżahedin
Posty: 258

Post autor: Cibi »

gerald_tarrant pisze:słońce normalnie dodaje kości z atrybutu?
bo coś słyszałem , żę było jakieś uściślenie na ten temat?
Tak. Modele wielowoundowe dodają tyle kości, ile mają W w chwili śmierci. Jest to chyba nawet wyjaśnione w opisie Lore Attribute.

Remo
Falubaz
Posty: 1247

Post autor: Remo »

Jankiel pisze:
Tak z ciekawości pytam: czy oprócz zasady mówiącej, że już podczas ruchu nie mogę zbliżać jednostek mniej niż cal od innych jednostek oraz impassable terrain jest jakiś zapis mówiący, że podczas wystawiania też muszę się tego trzymać? Ja jak dotąd nie znalazłem.
Wiesz, nie ma też zapisu, że w trakcie wystawiania nie możesz postawić jednej jednostki na drugiej.
Drogi Jankielu, tą drogą do nikąd nie dojdziemy. To nie jest odpowiedź na pytanie. :wink:

Myth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3166
Lokalizacja: Warszawa, 8 Bila

Post autor: Myth »

@Remo, takie pytanie aż się prosi o odpowiedź: ok, jak nie ma, to możesz, ale później obowiązuje zasada, że jak tylko wchodzisz w cal od dowolnej jednostki, swojej czy wroga, to kończysz ruch - czyli dwa klocki stoją w miejscu do końca bitwy.
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

mogłyby zrobić reform. Tak czy siak jest to niepoważne pytanie. Wystawiasz się cal od niemożliwego terenu(jednostek), na tej samej zasadzie jak nic na nim(nich) nie kładziesz.

Zablokowany