
PKS - komentarze
Moderator: swieta_barbara
Re: PKS - komentarze
A widziales ile warriorzy maja za drogich, niewystawialnych jednostek? Jezeli potanienie rarow u bestii ma byc tylko kwestia urozmaicenia rozpisek na turniejach to czemu by nie potaniec Forsakenow, giganta, szagota, slaughterbrutow itp? Zacznijmy grac na podreczniki tak je GW stworzylo przycinajac tylko oczywiste rzeczy. Ingerencja w booki jest z dupy. Jak sie komus nie podoba zamysl GW niech placze do nich albo zmieni armie 

Gremlin pisze: 5. Kosmo (99% szans obecności; Przewodnie motto turniejowe: mam chimerę i kranczerów, wyssę życie z wrogów wielu)
Potanianie jednostek to jak dla mnie za duża ingerencja. Moim zdaniem najlepszym wyjściem jest no restrictions. Bez żadnych dodatkowych punktów.
Wisła Kraków.
Żeby nie było - nikt nie mówi, że BoCh pod PKS jest niegrywalny. Ale brutalna prawda jest taka, że jest jeden bardzo dobry gracz i paru przeciętnych. Crus wymyślił coś co wykorzystuje na maxa obecne ETC, a PKS w obecnej formie tego nie wzrusza (spokojnie da się wyciąć te 300 pkt bez zmiany koncepcji), i najprostsza metoda dla innych grających BoCh to "Sprytny Chińczyk" - będzie nudno jak z jedyną słuszną rozpiską Bretonii (nawet bardziej, bo tam da się zakombinować na wyposażeniu bohaterów), ale grać się da. Różnica między obecną wersją PKS a ETC polega na tym, że ETC zostawia jeszcze jakieś pole manewru (da się zagrać na bohaterach-minotaurach z gorgonami; da się spróbować przepchnąć ofens na klockach piechoty), o tyle PKS ogranicza je. W dyskusjach chłopaków padało w sumie słuszne zastrzeżenie, że ogólne +X% dla BoCh powoduje wrzucenie więcej magii / piechoty - ok, obejściem tego jest zapis, że +X% jest tylko na sekcję rare (czyli równie dobrze można by od razu obniżyć koszty monsterów).
@Kosmo
Od ręki wymienię sekcje rare BoCh na WoCh. Nawet bez Juggerów. I nawet bez Helupy. To co nazwałeś "niegrywalnymi jednostkami WoCh" (Shaggoth, Slaughterbrute, Mutalith) bije na głowę selekcje BoCh. Nawet gigant jest tańszy i ma opcję brania marków. Szczur22 pisał coś o dragon ograch i ograch chaosu - biorę z pocałowaniem w rączkę, a w zamian możecie sobie wziąć minotaury.
(dobra - to jest offtop porównujący armię a nie na temat ograniczeń - sorry już kończę)
PS. Argument o graniu "na podręczniki jak GW je stworzyło" jest de facto równoznaczny z graniem na "open" - dlaczego ciąć PoK+dreadlord czy brzytwę z 9PD w DE? przecież GW tak je stworzyło - dlaczego to przycinać? jak się komuś nie podoba zamysł GW niech płacze do nich albo niech zmieni system.
@Kosmo
Od ręki wymienię sekcje rare BoCh na WoCh. Nawet bez Juggerów. I nawet bez Helupy. To co nazwałeś "niegrywalnymi jednostkami WoCh" (Shaggoth, Slaughterbrute, Mutalith) bije na głowę selekcje BoCh. Nawet gigant jest tańszy i ma opcję brania marków. Szczur22 pisał coś o dragon ograch i ograch chaosu - biorę z pocałowaniem w rączkę, a w zamian możecie sobie wziąć minotaury.

PS. Argument o graniu "na podręczniki jak GW je stworzyło" jest de facto równoznaczny z graniem na "open" - dlaczego ciąć PoK+dreadlord czy brzytwę z 9PD w DE? przecież GW tak je stworzyło - dlaczego to przycinać? jak się komuś nie podoba zamysł GW niech płacze do nich albo niech zmieni system.

Ostatnio zmieniony 4 cze 2013, o 09:31 przez wokrze, łącznie zmieniany 1 raz.
Dla mnie okPS. Argument o graniu "na podręczniki jak GW je stworzyło" jest de facto równoznaczny z graniem na "open" - dlaczego ciąć PoK+dreadlord czy brzytwę z 9PD w DE? przecież GW tak je stworzyło - dlaczego to przycinać? jak się komuś nie podoba zamysł GW niech płacze do nich albo niech zmieni system.

Gremlin pisze: 5. Kosmo (99% szans obecności; Przewodnie motto turniejowe: mam chimerę i kranczerów, wyssę życie z wrogów wielu)
IMO jakieś punkty dla bestii to mus, czy to na sloty rare (np dodatkowe 200 punktów tylko na ten slot) czy ogólnie.
Niegrywalne jednostki w WoCH'u. Dobra są tam takie ale nie stanowią one 100% sekcji.
Niegrywalne jednostki w WoCH'u. Dobra są tam takie ale nie stanowią one 100% sekcji.
Kichać bestie
Kto tym gra ?
Ja się pytam czemu fajny pomysł ograniczeń do Doch upadł i zamiast niego jest jakieś coś?
W tej armii są 2 przejebane rzeczy - bestie i działo (konkretnie 2 bo jedno jeszcze ujdzie)
Z fajnego ograniczenia Bestie albo 2 działo wymyśliliście jakiegoś dziwnego heralda khorna
Aaa ! I apeluje jeszcze - Bądźcie ludźmi i dajcie tym DE wygenerować 3 kostki bo przy reszcie armii słabo wyglądają (bardzo słabo)
Kto tym gra ?

Ja się pytam czemu fajny pomysł ograniczeń do Doch upadł i zamiast niego jest jakieś coś?
W tej armii są 2 przejebane rzeczy - bestie i działo (konkretnie 2 bo jedno jeszcze ujdzie)

Z fajnego ograniczenia Bestie albo 2 działo wymyśliliście jakiegoś dziwnego heralda khorna

Aaa ! I apeluje jeszcze - Bądźcie ludźmi i dajcie tym DE wygenerować 3 kostki bo przy reszcie armii słabo wyglądają (bardzo słabo)
Mówi się trudno i idzie się dalej ...
Generalnie pisalem juz to debkowi, ale widac olal temat:
- Jak dokladnie ma wygladac zapis pod?
1) czy jesli zdispeluje pierwsze pod i drugie wejdzie,tworzac 4 kosci to liczy sie to tak jakbym nie wygenerowal kosci? (4 do rzucenia i potem 4 wygenerowane)
2) cy jesli proboje zdispelowac pod to tak samo liczymy kosci netto jakbym nie probowal tego zrobic?
- Jak dokladnie ma wygladac zapis pod?
1) czy jesli zdispeluje pierwsze pod i drugie wejdzie,tworzac 4 kosci to liczy sie to tak jakbym nie wygenerowal kosci? (4 do rzucenia i potem 4 wygenerowane)
2) cy jesli proboje zdispelowac pod to tak samo liczymy kosci netto jakbym nie probowal tego zrobic?
Liczymy zysk netto udanego czaru. O ile przybyło kostek do puli. (pula przed rzutem vs pula po rozpatrzeniu czaru)Shino pisze:Generalnie pisalem juz to debkowi, ale widac olal temat:
- Jak dokladnie ma wygladac zapis pod?
1) czy jesli zdispeluje pierwsze pod i drugie wejdzie,tworzac 4 kosci to liczy sie to tak jakbym nie wygenerowal kosci? (4 do rzucenia i potem 4 wygenerowane)
2) cy jesli proboje zdispelowac pod to tak samo liczymy kosci netto jakbym nie probowal tego zrobic?
\/\
Zle sie wyrazilem.Shino pisze:czyli tym wypadku nie warto dispelowac tego czaru zgadza sie?
Pula przed zadeklarowanie rzucenia czaru i wybrania odpowiedniej ilości kostek vs pula po rozpatrzeniu czaru.
Przykład:
Na wiatry rzucam 4+4 (8PD)
(8PD) Z 2 kostek rzucam PoD. Przeciwnik rozprasza. (6PD)
(6PD) Z 2 kostek rzucam PoD. Wchodzi czar. Generuję 4 dodatkowe kostki (4PD + 4PD z PoD czyli zarobiłem dwie kostki na potrzeby limitu)
\/\
- swieta_barbara
- habydysz
- Posty: 14649
- Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
Nie ogarniam tego zapisu :/
Propozycja Dębka była moim zdaniem lepsza - bo mogłem ją zrozumieć. Netto i brutto w ogóle do mnie nie banglają.
Moim zdaniem nie ma podstaw, żeby banować kombo CoC/3++. Taki gościu jest droższy od diabła, nie ma TS, nie ma unbreakable, jest podatny na DnD i KB - wylewanie dziecka z kąpielą.
Propozycja Dębka była moim zdaniem lepsza - bo mogłem ją zrozumieć. Netto i brutto w ogóle do mnie nie banglają.
Moim zdaniem nie ma podstaw, żeby banować kombo CoC/3++. Taki gościu jest droższy od diabła, nie ma TS, nie ma unbreakable, jest podatny na DnD i KB - wylewanie dziecka z kąpielą.
Nadal nie ma sensu rozpraszac czesto. Jelsi ci nie wyjdzie to tracisz zupelnie kostki a przeciwnik sobie dorabia wiecej.c4h10 pisze:Zle sie wyrazilem.Shino pisze:czyli tym wypadku nie warto dispelowac tego czaru zgadza sie?
Pula przed zadeklarowanie rzucenia czaru i wybrania odpowiedniej ilości kostek vs pula po rozpatrzeniu czaru.
Przykład:
Na wiatry rzucam 4+4 (8PD)
(8PD) Z 2 kostek rzucam PoD. Przeciwnik rozprasza. (6PD)
(6PD) Z 2 kostek rzucam PoD. Wchodzi czar. Generuję 4 dodatkowe kostki (4PD + 4PD z PoD czyli zarobiłem dwie kostki na potrzeby limitu)
Czytaj FAQi ziom! Kolesie na MC mają odporność na KB.swieta_barbara pisze:Nie ogarniam tego zapisu :/
Propozycja Dębka była moim zdaniem lepsza - bo mogłem ją zrozumieć. Netto i brutto w ogóle do mnie nie banglają.
Moim zdaniem nie ma podstaw, żeby banować kombo CoC/3++. Taki gościu jest droższy od diabła, nie ma TS, nie ma unbreakable, jest podatny na DnD i KB - wylewanie dziecka z kąpielą.
- swieta_barbara
- habydysz
- Posty: 14649
- Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
Czytaj AB ziom! Dysk to warbeast.Furion pisze:Czytaj FAQi ziom! Kolesie na MC mają odporność na KB.swieta_barbara pisze:Nie ogarniam tego zapisu :/
Propozycja Dębka była moim zdaniem lepsza - bo mogłem ją zrozumieć. Netto i brutto w ogóle do mnie nie banglają.
Moim zdaniem nie ma podstaw, żeby banować kombo CoC/3++. Taki gościu jest droższy od diabła, nie ma TS, nie ma unbreakable, jest podatny na DnD i KB - wylewanie dziecka z kąpielą.
Dysk jest dla słabychswieta_barbara pisze:Czytaj AB ziom! Dysk to warbeast.Furion pisze:Czytaj FAQi ziom! Kolesie na MC mają odporność na KB.swieta_barbara pisze:Nie ogarniam tego zapisu :/
Propozycja Dębka była moim zdaniem lepsza - bo mogłem ją zrozumieć. Netto i brutto w ogóle do mnie nie banglają.
Moim zdaniem nie ma podstaw, żeby banować kombo CoC/3++. Taki gościu jest droższy od diabła, nie ma TS, nie ma unbreakable, jest podatny na DnD i KB - wylewanie dziecka z kąpielą.

Zwyciężaj bez przechwalania się, przegrywaj bez biadolenia, a inni wkrótce zaczną cię szanować - Napoleon Hill
kudłaty pisze:80+ siekier dwuręcznych to odkryta opcja ofensywna.
Co do ograniczeń Wochu:
Wulfryk- mega fajny, lepszy niż był, ale grywalność znikoma. Samemu wychodzić to raczej słabo, a maruderzy są paskudnie drodzy (ponad 2x drożsi niż byli), więc opcja z 30/40 spoconych khornitów na plecach jest absolutnie niegrywalna. A sam wulfryk z 10 marasów? Co zrobi? Klepnie maga i umrze. Zostawcie go...
Trogga tnie B&G, bolą go i trolle płonące ataki i słoneczka/pitki. Przyciąłbym go tak jak z Poznaniu chyba, czyli albo on albo Archaon- trolle w corach i archaon na czele kawy gwałcący armie wroga to jest gięte.
Diaboła jak ciąć, to combatowego. Mag tak jak piszecie, jest grany bardzo asekuracyjnie, za dużo punktów tam siedzi i zbyt duża jest jego ogólna użyteczność żeby szarżować na pałę. A stracić go od głupiej katapulty/armaty/banishemntu/naporu ciosów z S6 jest bardzo łatwo. Wtedy gra się sypie.
Wulfryk- mega fajny, lepszy niż był, ale grywalność znikoma. Samemu wychodzić to raczej słabo, a maruderzy są paskudnie drodzy (ponad 2x drożsi niż byli), więc opcja z 30/40 spoconych khornitów na plecach jest absolutnie niegrywalna. A sam wulfryk z 10 marasów? Co zrobi? Klepnie maga i umrze. Zostawcie go...
Trogga tnie B&G, bolą go i trolle płonące ataki i słoneczka/pitki. Przyciąłbym go tak jak z Poznaniu chyba, czyli albo on albo Archaon- trolle w corach i archaon na czele kawy gwałcący armie wroga to jest gięte.
Diaboła jak ciąć, to combatowego. Mag tak jak piszecie, jest grany bardzo asekuracyjnie, za dużo punktów tam siedzi i zbyt duża jest jego ogólna użyteczność żeby szarżować na pałę. A stracić go od głupiej katapulty/armaty/banishemntu/naporu ciosów z S6 jest bardzo łatwo. Wtedy gra się sypie.
Ostatnio zmieniony 4 cze 2013, o 11:53 przez Szczur22, łącznie zmieniany 1 raz.
Pocisk pisze:No sztandar jest mocny... dużo rzeczy jest mocnych, zamknijcie japy i nauczcie się grać
A propos dysku:
miałem go w Szczyrku.
1. trzymał i kroił lance
2. zginął od fanoli i DD
3. Zabłąkany, pierwszy KB, bo furie trzymały go 2 tury;/
4. Bestie nurgla zabily go w cc
5. ogarnął kohorte i kroxkohorte
Jak widać, nie jest wcale przegięty i da się go zabić, przede wszystkim mimo że trzyma to sam niewiele robi, mało ataków, mała siła
miałem go w Szczyrku.
1. trzymał i kroił lance
2. zginął od fanoli i DD
3. Zabłąkany, pierwszy KB, bo furie trzymały go 2 tury;/
4. Bestie nurgla zabily go w cc
5. ogarnął kohorte i kroxkohorte
Jak widać, nie jest wcale przegięty i da się go zabić, przede wszystkim mimo że trzyma to sam niewiele robi, mało ataków, mała siła
Barbara pisze:Może nie wszyscy się w tym środowisku lubimy, ale akurat prawie wszyscy się znamy. To że dwóch znajomych da sobie czasem po ryjach nie powinno chyba nikogo dziwić.