Co zmieni się w 9 edycji? (Podsumowanie link w 1 poscie)

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

Zablokowany
Awatar użytkownika
gervaz
Kretozord
Posty: 1517

Re: Co zmieni się w 9 edycji?

Post autor: gervaz »

Teraz, przy zmienionym trybie wydawania nowości i jednoczesnym utrzymaniu dość ścisłej tajemnicy - trudno przewidzieć, co ukaże się w maju.
Wcześniejsze plotki mówiły o krasnoludach w lutym, imperial knightach w marcu i gwardii w kwietniu. W okolicach stycznia 2014 nie było jeszcze mowy o chaos space marines - a tu nagle są. Okazuje się że Imperial guard wyjdzie jako osobny kodeks do stormtrooperów.
Wiele może się wydarzyć w temacie battla do czerwca i coraz trudniej o wiarygodne plotki.

Awatar użytkownika
Jacobs
Falubaz
Posty: 1127

Post autor: Jacobs »

Dali by już spokój z tą 40, i wydali booki do jedynego słusznego Warhammera :mrgreen:
wenanty pisze: Anioł zagłady przerzuca się na budżetową kawę? Koniec świata (sic!).
Turniejowo nowe WE

12/4/5

Awatar użytkownika
Magnus
Chuck Norris
Posty: 611

Post autor: Magnus »

Jacobs pisze:Dali by już spokój z tą 40, i wydali booki do jedynego słusznego Warhammera :mrgreen:
+1


Wg mnie zasada cannonow ze zadaja D6 powinna zostać. Ale wg mnie takie cannony powinny miec tylko imperium i krasie. Co za idiotyczny pomysl zeby np demony coś takiego miały, żenada. (No offense :D )

Jeśli chodzi np o katapulty, one powinni z kolei głównie kroić piechotę ew kawę, wg mnie S4 AP i byloby przyjemnie. I dla np katapult czy innym templatkowych maszyn powinny zadawać D3 ran.

Wówczas dostęp do maszyn zadających D6 ran miałyby dwie armie, a nie jak teraz ponad połowa...

Awatar użytkownika
Naviedzony
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6354

Post autor: Naviedzony »

... i w dalszym ciągu nie rozwiązałoby to problemu laserowych dział.

Awatar użytkownika
Karlito
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3305
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Karlito »

Największy problem jest z celnością dział. Nie pamiętam żeby kiedykolwiek przeciwnikowi weszło mniej niż 90% strzałów z armat ](*,)
Welcome to the Tower of Rising Sun.
Moja galeria: http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=10&t=28122
Kupię RÓŻNE RÓŻNOŚCI: http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=55&t=42454

panterq
Masakrator
Posty: 2461
Lokalizacja: Legion

Post autor: panterq »

Pamiętam gry gdy mając 3 działa nie byłem w stanie oddać celnego strzału przez 2-3 tury strzelania.
Pamiętam gry gdy oddając celne strzały rzucałem '1' na trafienie.
Pamiętam gry gdy oddając celne strzały udawało mi się zranić cel, po czym rzucałem 1 lub 2 na ilość ran.
O wardach już nie wspominam.
Z tego co widzę większość graczy nauczyła się już że mając w rozpisce rzeczy typu Feniks lub Chimera albo siedzi się konsekwentnie za górką, albo wylatuje nimi w taki sposób, żeby przeciwnik musiał je ściągnąć w turę bo inaczej wlatują do walki.
Yes they drink blood. Yes, some of them have been known to command armies of the damned. But at least they're not Elves.
- Niles Valera, Agitator

Awatar użytkownika
Rakso_The_Slayer
Postownik Niepospolity
Posty: 5208
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Rakso_The_Slayer »

dziwi mnie pocenie się o canony w erze czarów wygrywających grę...
Obrazek

Awatar użytkownika
Bearded Unclean 'Un
Kretozord
Posty: 1506

Post autor: Bearded Unclean 'Un »

I jedno i drugie to rzeczy kontrowersyjne, i dla dobra ogółu oraz balansu gry dobrze byłoby, gdyby zostały "naprawione".

Gdybym to ja tworzył zasady gry, działa strzelałyby na BSie, tak jak bolce, bo logika tego strzału jest dosc podobna, kula armatnia jest po prostu duzo potężniejsza, powinna zadawać obrażenia tak jak teraz, i ignorować cover, z wyjątkiem murków, które po skutecznym osłonieciu przed strzałem powinny być niszczone.
Obecna mechanika strzelania z armaty jest zupełnie nieintuicyjna i mało logiczna, jeśli patrzymy na nią z perspektywy innych broni srzeleckich.
"Każdy może, prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczanie do krytyki, panie, to nikomu tak nie podoba się. Wiec dlatego z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, zeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie tych naszych, prawda punktów, które stworzymy."

Obrazek

Awatar użytkownika
Rakso_The_Slayer
Postownik Niepospolity
Posty: 5208
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Rakso_The_Slayer »

Machiny typu armata/katapulta zostały "popsute" przez brak deklaracji zasięgu strzału bez uprzedniego mierzenia odległości. Wtedy bardziej liczył się skill i dobrze strzelali ci, którzy potrafili.
Ale twórcom zasad WFB nie zależy ani na logice, ani na skillu graczy, ani na balansie więc nie ma się co emocjonować. To jest gra do piwka i nie ma się co doszukiwać tu żadnej z wymienionych rzeczy.
Obrazek

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Zgadzam się, że machiny wojenne mają fatalne zasady. I fakt, działo powinno być bronią BSową, skoro są nią muszkiety czy balisty.

Co do plotek na temat nowej edycji to już któryś raz czytam lub słyszę info o kombinowaniu z zasięgiem szarż (ma być M+D6, przy czym rzuca się kilkoma kostkami w zależności od klasy oddziału i wybiera najwyższy wynik), ruchem (mają zniknąć wheele, sidestepy i reformy wszelkie, więc zostaje... środek do środka?) oraz z armour save'ami (bardziej jak w 40tce?).

Awatar użytkownika
Bearded Unclean 'Un
Kretozord
Posty: 1506

Post autor: Bearded Unclean 'Un »

Machiny typu armata/katapulta zostały "popsute" przez brak deklaracji zasięgu strzału bez uprzedniego mierzenia odległości.
To jest akurat jedna z głupszych zasad, jaka pojawiła się w obu Warhammerach, i ma niewiele wspólnego ze skillem, za to generowała masę kuriozalnych sytuacji.
"Każdy może, prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczanie do krytyki, panie, to nikomu tak nie podoba się. Wiec dlatego z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, zeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie tych naszych, prawda punktów, które stworzymy."

Obrazek

Awatar użytkownika
Karlito
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3305
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Karlito »

Już samo zlikwidowanie tzw odbicia się kuli armatniej trochę by uspokoiło tą rzeźniczkę.
Welcome to the Tower of Rising Sun.
Moja galeria: http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=10&t=28122
Kupię RÓŻNE RÓŻNOŚCI: http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=55&t=42454

Awatar użytkownika
Grolshek
Administrator
Posty: 7831
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grolshek »

Karlito pisze:Już samo zlikwidowanie tzw odbicia się kuli armatniej trochę by uspokoiło tą rzeźniczkę.
Prosty i dobry pomysł. a nie tak jak dziś: na dziesiątym na końcu...zdejmij.
Spróbuj lepszej gry: boltaction.pl

panterq
Masakrator
Posty: 2461
Lokalizacja: Legion

Post autor: panterq »

Haters gonna hate. Najlepiej wywalmy wszystkie maszyny z tej gry.
Yes they drink blood. Yes, some of them have been known to command armies of the damned. But at least they're not Elves.
- Niles Valera, Agitator

Awatar użytkownika
Grolshek
Administrator
Posty: 7831
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grolshek »

Nie. Doomdiverów nie. A hejter to sam jesteś :wink:
Spróbuj lepszej gry: boltaction.pl

panterq
Masakrator
Posty: 2461
Lokalizacja: Legion

Post autor: panterq »

Jak równać to z trawą.
Yes they drink blood. Yes, some of them have been known to command armies of the damned. But at least they're not Elves.
- Niles Valera, Agitator

Awatar użytkownika
Grolshek
Administrator
Posty: 7831
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grolshek »

Jak pisać to z sensem. Polecam.
Spróbuj lepszej gry: boltaction.pl

Awatar użytkownika
Jacobs
Falubaz
Posty: 1127

Post autor: Jacobs »

Tak brawo, sapiecie się o działa czyli tak na prawdę jedyny mocny punkt dwarfów obecnie. Oni nie mają wygiętych w kosmos potworów, ani magii. Każda inna armia ma tego na pęczki, więc serio, płacz o to ze są przegięte, jest naprawdę nie na miejscu.
Poza tym, właściwie służą jedynie to ściągania właśnie monsterków, chyba że ktoś jest wybitnym generałem i wystawia swoja kawalerie bokiem do działa :roll:

To, że demony mają mają cannony to już w ogóle jest żart tej edycji :roll:
wenanty pisze: Anioł zagłady przerzuca się na budżetową kawę? Koniec świata (sic!).
Turniejowo nowe WE

12/4/5

Assur
Oszukista
Posty: 781

Post autor: Assur »

Karlito pisze:Już samo zlikwidowanie tzw odbicia się kuli armatniej trochę by uspokoiło tą rzeźniczkę.
Ale kule armatnie naprawdę tak działały (w sensie odbijały się od podłoża). Ja nie twierdzę że celność dział jest adekwatna do kosztu w porównaniu do innych machin, ale akurat ten machanizm dobrze oddaje zachowanie pocisku.
Co do plotek na temat nowej edycji to już któryś raz czytam lub słyszę info o kombinowaniu z zasięgiem szarż (ma być M+D6, przy czym rzuca się kilkoma kostkami w zależności od klasy oddziału i wybiera najwyższy wynik), ruchem (mają zniknąć wheele, sidestepy i reformy wszelkie, więc zostaje... środek do środka?) oraz z armour save'ami (bardziej jak w 40tce?).
Szczerze mówiąc... taka perspektywa mnie ani nie odrzuca ani nie przeraża na razie. Byłoby to pewnym uproszczeniem rozgrywki, ale może wyszłoby to grze na dobre?

panterq
Masakrator
Posty: 2461
Lokalizacja: Legion

Post autor: panterq »

Grolshek pisze:Jak pisać to z sensem. Polecam.
Lekarzu wylecz się sam.
Yes they drink blood. Yes, some of them have been known to command armies of the damned. But at least they're not Elves.
- Niles Valera, Agitator

Zablokowany