Rozpiski WE - (8 edycja od strony 339)

Wood Elves

Moderator: Gremlin

Zablokowany
Awatar użytkownika
ksch
Masakrator
Posty: 2963
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: ksch »

I wtedy wyrzucić dwuraka?

Piotras Briarhearth nie pokazuje mi się w AB przy alterze - błąd? Chciałem go dodać właśnie. Ciekawe z tym Hełmem w połączeniu z kamyczkiem i Briar z hailem. Muzycy na GG na razie nie mają na co być zamienieni.
--
Krzysztof "ksch" Schechtel
ksch@gazeta.pl
gg 7052764
http://www.veto2ed.pl

DolmiR
Falubaz
Posty: 1324
Lokalizacja: Krotoszyn, , Zielony Smok

Post autor: DolmiR »

Nie no oczywiscie ze z dwurakiem - przeoczenie.
Gdy bedzie potrzeba to zasadzi 4at z s4 ale bedzie mial czym sie wybronic.

Awatar użytkownika
Piotras
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3216
Lokalizacja: Krotoszyn/Poznań

Post autor: Piotras »

ksch pisze:I wtedy wyrzucić dwuraka?

Piotras Briarhearth nie pokazuje mi się w AB przy alterze - błąd? Chciałem go dodać właśnie. Ciekawe z tym Hełmem w połączeniu z kamyczkiem i Briar z hailem. Muzycy na GG na razie nie mają na co być zamienieni.
Dziwne, ja mogę, więc chyba błąd. A jeśli wyrzucisz muzyków to masz 12 pkt i 5 pkt z przedmiotu na noblu, daje ci 17 pkt, obcinasz tarcze czy lekki pancerz na alterze z hodem i masz na styk na sztandar ;) Tzn. tak wynika z moich obliczeń w pamięci.

Edit, jednak nie, więc proponuje coś takiego:
1 * Alter Noble @ 151 Pts
Alter; Great Weapon; Longbow; Shield
Briarhearth
Hail of Doom Arrow

1 * Alter Noble @ 158 Pts
Alter; Great Weapon; Longbow; Light Armour; Shield
Helm of the Hunt
Stone of the Crystal Mere

1 Spellsinger @ 140 Pts
General; Magic Level 1
Dispel Scroll
Dispel Scroll

10 Glade Guard @ 120 Pts
10 Glade Guard @ 120 Pts
1 Treeman @ 285 Pts
8 Dryads @ 96 Pts
8 Dryads @ 96 Pts

6 Wild Riders @ 199 Pts
Standard
War Banner
5 Wild Riders @ 130 Pts

Casting Pool: 3
Dispel Pool: 3
Models in Army: 51
Total Army Cost: 1495

Za 5 pkt już raczej nic nie zmieścisz, chyba że wyrzucisz tarcze z altera z hodem i dasz 1 GG muzyka. Myślę, że to jest najlepszą opcją ;)

DolmiR
Falubaz
Posty: 1324
Lokalizacja: Krotoszyn, , Zielony Smok

Post autor: DolmiR »

no spoko rozpa.
Ale chyba jakby mial grac na trzech herosach to na dwoch caddych i biegaczu.

Awatar użytkownika
ksch
Masakrator
Posty: 2963
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: ksch »

W drugą stronę udało się Briara zasadzić. Dziwne :-) A co do dwóch caddych vs dwóch alterów to sprawdzę jutro przeciw 7lvl magii Charkiego. Jeśli z tym mi pójdzie to alterzy, jeśli będzie ostro w plecy to drugi caddy.
--
Krzysztof "ksch" Schechtel
ksch@gazeta.pl
gg 7052764
http://www.veto2ed.pl

Awatar użytkownika
Piotras
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3216
Lokalizacja: Krotoszyn/Poznań

Post autor: Piotras »

To też jest opcja wyrzucić 1 altera* i wsadzić 2 caddiego z 2 scrollami.
I zostają punkty na sztandar dla wildów...

*od gustu zależy, którego... ;)

Edit: bo sie nowy post pojawił. ;) Wszystko zależy od rzutów przeciwnika i Twoich, ty też masz 3 kostki, więc zawsze coś. :P

Awatar użytkownika
ksch
Masakrator
Posty: 2963
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: ksch »

No to wiem, problem tylko, że op ma 8 ;-)
--
Krzysztof "ksch" Schechtel
ksch@gazeta.pl
gg 7052764
http://www.veto2ed.pl

Awatar użytkownika
Piotras
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3216
Lokalizacja: Krotoszyn/Poznań

Post autor: Piotras »

Załóżmy dajesz swoje 3, z jego 8 zostaje 5, jedno mu nie wychodzi, na jedno używasz scrolla, bounda wpuszczasz. ;) Do 3 tury jesteś ustawiony na 1 magu =) Teoretycznie oczywiście...

Awatar użytkownika
ksch
Masakrator
Posty: 2963
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: ksch »

Jeśli do 2iej-3iej rundy nie rozwalę minimum 1-2 magów to po drzewie ;-) Jutro sprawdzę, być może wrócę jednak do dwóch caddych i sztandaru na piątce WR. Żal mi trochę WD, ale cóż - life :-D
--
Krzysztof "ksch" Schechtel
ksch@gazeta.pl
gg 7052764
http://www.veto2ed.pl

grzech76
Mudżahedin
Posty: 267
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: grzech76 »

na 2k+ bez maga nie da rady :-) ale na mniejsze punkty już ok.

zazwyczaj z armiami na samej magii jest ciężko, jednak - wylosowanie kilku przydatnych czarów 2 kośćmi na więcej niż jednym magu to nieczęsty widok. A do tego te ciekawsze są trudne do rzucenia.

przewaga zaczyna się gdy przeciwnik ma 1 maga z 2DS - teoretycznie mamy wtedy przewagę ponad 100 punktów bo ten mag de facto nic nie robi.

wiem, że nie kończę nigdy na turniejach na zbyt wysokich pozycjach, ale ja raczej gram dla zabawy. chyba tylko u mnie można zobaczyć eternal guardów (i na krakonie pytali mnie jak oni mogli rozmontowac do końca czołg imperialny (fakt, pomogło drzewo...)).

Na GT też będą eternale, będzie heros na orle i będzie 1 mag. ciekaw jestem efektu.

Jestem po pierwszych grach z nowymi wampirami, nie jest łatwo, ale da się wygrać... najbardziej martwią mnie 2 czołgi...

Awatar użytkownika
Piotras
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3216
Lokalizacja: Krotoszyn/Poznań

Post autor: Piotras »

grzech76 pisze:na 2k+ bez maga nie da rady :-) ale na mniejsze punkty już ok.
Taa, już Cię widzę jak grasz przeciwko skaveńskiej elektrowni z 2 kościami na DP... Albo imperium albo OiG... W 2 tury nie masz driad, potem zgarniasz baty. :) 1 caddy musi być... Zawsze 1-2 tury przeżyjesz bez większych strat. A powyżej 2k grać bez 2 magów co najmniej to kamikadze =)
pozdro

grzech76
Mudżahedin
Posty: 267
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: grzech76 »

Piotras pisze: Taa, już Cię widzę jak grasz przeciwko skaveńskiej elektrowni z 2 kościami na DP...
nigdy nie mówiłem, że zawsze wygrywam :-)
wiele zależy od terenu, sporo zależy od tego co jeszcze przeciwnik ma w armii swojej. nie wiem dlaczego z góry zakładacie porażkę :-)
Albo imperium albo OiG...
z tych 3 armii najbardziej bolą szczury z racji dodatkowych magicznych giwerek
W 2 tury nie masz driad, potem zgarniasz baty.
jak pisałem, wiele zależy od terenu w takich przypadkach. i zauważ jak wiele zależy od kości - wyjście czaru, ilość trafień, ilość przebić.
przy odpowiednim wykorzystaniu terenu i odległości od wroga da się wiele zdziałać, zwłaszcza mając mobilne i szybkie jednostki a dodatkowo więcej strzelania na dalekim zasięgu.
czasami wystarczy odpowiednio poświęcić herosa na orle, a reszta armii dojdzie bez większych problemów. aczkolwiek to tylko pisemne dywagacje.
Przyznaję bez bicia, iż zwykle zamykam turnieje w połowie stawki.
A powyżej 2k grać bez 2 magów co najmniej to kamikadze =)
pozdro
więc na GT będę kamikadze :-)

a propos, pamiętam słowa bodajże barba przy sprawdzaniu rozpisek swego czasu "tabelka na DS jest?", "nie ma", "nie ma maga...spryyytne..."

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Grzech76 zaciekawiłeś mnie...

Podaj może swoje standardowe rozpy na 1500 i 2000 - jestem ich ciekaw po twoich wypowiedziach :)

Czy ja dobrze pamietam, że grywałeś na Glade Guards w 6 edycji (czyli wcześniejsi włoćznicy)?? :) Jeśli tak to nic dziwnego, że grasz na ethrnalach, bo kosztują 2 punkty więcej od tamtych a są o niebo lepsi :). Ethernale wypadali super ekstra jeszcze na tle straych HE porównując ich włoczników za 11 punktów. No ale teraz piechota HE rzuciła ich w cień...

Awatar użytkownika
ksch
Masakrator
Posty: 2963
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: ksch »

A ja wypróbowałem rozpy, o której rozmawialiśmy i najpierw 16-4 do przodu a potem 10-10. Generalnie zostaje na 1 spellsingerze i dwóch alterach, ale mam zamiar chyba wywalić briarhearth wrzucić szmatę na drugich WR.
--
Krzysztof "ksch" Schechtel
ksch@gazeta.pl
gg 7052764
http://www.veto2ed.pl

Awatar użytkownika
Urban
Falubaz
Posty: 1243
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: Urban »

nie lepiej dać coś na tego biegacza? sama Hoda to malo trochę...138 pkt za 1 strzał? no chyba że to będzie samobójca do zadań specjalnych który jest w miarę tani...

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Ostatnio zacząłem się bawic dwoma biegaczami do walki. Jak wam się oni sprawdzają? Chodzi mi o:

Alter Noble
- Amaranthine Brooth
- Brianheart

Alter Noble
- Stone of Crystal Mere
- Helm of The Hunt

Oczywiście chodzi mi o zastosowanie takich dwóch w rozpiskach

Awatar użytkownika
Piotras
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3216
Lokalizacja: Krotoszyn/Poznań

Post autor: Piotras »

ksch pisze:mam zamiar chyba wywalić briarhearth wrzucić szmatę na drugich WR.
A zmieścisz mu chociaż enchanted shield'a ? Jeśli nie to szkoda tracić altera tylko dla Hody, a jakbyś mu zmieścił tarczę to byłoby fajnie (zawsze jakiś asv na 4+).
Kal_Torak pisze:Ostatnio zacząłem się bawic dwoma biegaczami do walki. Jak wam się oni sprawdzają? Chodzi mi o:

Alter Noble
- Amaranthine Brooth
- Brianheart

Alter Noble
- Stone of Crystal Mere
- Helm of The Hunt
Ten drugi alter to żadna nowość, natomiast pierwszego lepiej zrobić nie bunkier, a kamikadze. ;) Strata nie boli, mały save, a wróg się nim mało przejmuje, a gdy dobrze go będziesz chował, to i ostrzału unikniesz. ;) Magi raczej nie, więc wsv na 3+, który z resztą na magię Ci nic nie daje odpada. :) To jest moje zdanie oczywiście. Takich 2 alterów ma swoje zastosowanie, ale wiesz... ;)

Edit: Grzech76, wiadomo, że nie zawsze się wygrywa. ;) A dlaczego z góry skazuje Cię na porażkę z Skavenami? No odpowiedz sobie sam ziom... :)
Co do terenów, nigdy nie ma ich "idealnie" rozstawionych, dużo zależy od kości masz rację, ale statystycznie od magii sporo WE ginie. W teorii wszystko pięknie wygląda, gorzej z praktyką, prawda? ;)
Skoro jedziesz bez caddych na GT, to z całego serca życzę Ci powodzenia na tym turnieju, w końcu leśne elfy rządzą. ;)

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Piotras ja pytałem się jak innym idzie gra na dwóch alterach - chyba że grałeś w takim mniej wiecej ustawieniu kilkanascie bitew.

Awatar użytkownika
Piotras
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3216
Lokalizacja: Krotoszyn/Poznań

Post autor: Piotras »

Na takim zestawieniu nigdy nie grałem bo się nie opłaca, na tym co sam napisałem grałem i to się sprawdza bardzo dobrze. :)

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Hmmm...skoro nigdy nie grałeś to ciężko mówić że się nie opłaca :)

Mniej więcej właśnie taki tok myślowy prowadzi w kierunku 2 czołgów i altara ;)

Zablokowany