Rozpiski WE - (8 edycja od strony 339)
Moderator: Gremlin
Dziwne, ja mogę, więc chyba błąd. A jeśli wyrzucisz muzyków to masz 12 pkt i 5 pkt z przedmiotu na noblu, daje ci 17 pkt, obcinasz tarcze czy lekki pancerz na alterze z hodem i masz na styk na sztandar Tzn. tak wynika z moich obliczeń w pamięci.ksch pisze:I wtedy wyrzucić dwuraka?
Piotras Briarhearth nie pokazuje mi się w AB przy alterze - błąd? Chciałem go dodać właśnie. Ciekawe z tym Hełmem w połączeniu z kamyczkiem i Briar z hailem. Muzycy na GG na razie nie mają na co być zamienieni.
Edit, jednak nie, więc proponuje coś takiego:
1 * Alter Noble @ 151 Pts
Alter; Great Weapon; Longbow; Shield
Briarhearth
Hail of Doom Arrow
1 * Alter Noble @ 158 Pts
Alter; Great Weapon; Longbow; Light Armour; Shield
Helm of the Hunt
Stone of the Crystal Mere
1 Spellsinger @ 140 Pts
General; Magic Level 1
Dispel Scroll
Dispel Scroll
10 Glade Guard @ 120 Pts
10 Glade Guard @ 120 Pts
1 Treeman @ 285 Pts
8 Dryads @ 96 Pts
8 Dryads @ 96 Pts
6 Wild Riders @ 199 Pts
Standard
War Banner
5 Wild Riders @ 130 Pts
Casting Pool: 3
Dispel Pool: 3
Models in Army: 51
Total Army Cost: 1495
Za 5 pkt już raczej nic nie zmieścisz, chyba że wyrzucisz tarcze z altera z hodem i dasz 1 GG muzyka. Myślę, że to jest najlepszą opcją
W drugą stronę udało się Briara zasadzić. Dziwne A co do dwóch caddych vs dwóch alterów to sprawdzę jutro przeciw 7lvl magii Charkiego. Jeśli z tym mi pójdzie to alterzy, jeśli będzie ostro w plecy to drugi caddy.
To też jest opcja wyrzucić 1 altera* i wsadzić 2 caddiego z 2 scrollami.
I zostają punkty na sztandar dla wildów...
*od gustu zależy, którego...
Edit: bo sie nowy post pojawił. Wszystko zależy od rzutów przeciwnika i Twoich, ty też masz 3 kostki, więc zawsze coś.
I zostają punkty na sztandar dla wildów...
*od gustu zależy, którego...
Edit: bo sie nowy post pojawił. Wszystko zależy od rzutów przeciwnika i Twoich, ty też masz 3 kostki, więc zawsze coś.
No to wiem, problem tylko, że op ma 8
Jeśli do 2iej-3iej rundy nie rozwalę minimum 1-2 magów to po drzewie Jutro sprawdzę, być może wrócę jednak do dwóch caddych i sztandaru na piątce WR. Żal mi trochę WD, ale cóż - life
na 2k+ bez maga nie da rady ale na mniejsze punkty już ok.
zazwyczaj z armiami na samej magii jest ciężko, jednak - wylosowanie kilku przydatnych czarów 2 kośćmi na więcej niż jednym magu to nieczęsty widok. A do tego te ciekawsze są trudne do rzucenia.
przewaga zaczyna się gdy przeciwnik ma 1 maga z 2DS - teoretycznie mamy wtedy przewagę ponad 100 punktów bo ten mag de facto nic nie robi.
wiem, że nie kończę nigdy na turniejach na zbyt wysokich pozycjach, ale ja raczej gram dla zabawy. chyba tylko u mnie można zobaczyć eternal guardów (i na krakonie pytali mnie jak oni mogli rozmontowac do końca czołg imperialny (fakt, pomogło drzewo...)).
Na GT też będą eternale, będzie heros na orle i będzie 1 mag. ciekaw jestem efektu.
Jestem po pierwszych grach z nowymi wampirami, nie jest łatwo, ale da się wygrać... najbardziej martwią mnie 2 czołgi...
zazwyczaj z armiami na samej magii jest ciężko, jednak - wylosowanie kilku przydatnych czarów 2 kośćmi na więcej niż jednym magu to nieczęsty widok. A do tego te ciekawsze są trudne do rzucenia.
przewaga zaczyna się gdy przeciwnik ma 1 maga z 2DS - teoretycznie mamy wtedy przewagę ponad 100 punktów bo ten mag de facto nic nie robi.
wiem, że nie kończę nigdy na turniejach na zbyt wysokich pozycjach, ale ja raczej gram dla zabawy. chyba tylko u mnie można zobaczyć eternal guardów (i na krakonie pytali mnie jak oni mogli rozmontowac do końca czołg imperialny (fakt, pomogło drzewo...)).
Na GT też będą eternale, będzie heros na orle i będzie 1 mag. ciekaw jestem efektu.
Jestem po pierwszych grach z nowymi wampirami, nie jest łatwo, ale da się wygrać... najbardziej martwią mnie 2 czołgi...
Taa, już Cię widzę jak grasz przeciwko skaveńskiej elektrowni z 2 kościami na DP... Albo imperium albo OiG... W 2 tury nie masz driad, potem zgarniasz baty. 1 caddy musi być... Zawsze 1-2 tury przeżyjesz bez większych strat. A powyżej 2k grać bez 2 magów co najmniej to kamikadze =)grzech76 pisze:na 2k+ bez maga nie da rady ale na mniejsze punkty już ok.
pozdro
nigdy nie mówiłem, że zawsze wygrywamPiotras pisze: Taa, już Cię widzę jak grasz przeciwko skaveńskiej elektrowni z 2 kościami na DP...
wiele zależy od terenu, sporo zależy od tego co jeszcze przeciwnik ma w armii swojej. nie wiem dlaczego z góry zakładacie porażkę
z tych 3 armii najbardziej bolą szczury z racji dodatkowych magicznych giwerekAlbo imperium albo OiG...
jak pisałem, wiele zależy od terenu w takich przypadkach. i zauważ jak wiele zależy od kości - wyjście czaru, ilość trafień, ilość przebić.W 2 tury nie masz driad, potem zgarniasz baty.
przy odpowiednim wykorzystaniu terenu i odległości od wroga da się wiele zdziałać, zwłaszcza mając mobilne i szybkie jednostki a dodatkowo więcej strzelania na dalekim zasięgu.
czasami wystarczy odpowiednio poświęcić herosa na orle, a reszta armii dojdzie bez większych problemów. aczkolwiek to tylko pisemne dywagacje.
Przyznaję bez bicia, iż zwykle zamykam turnieje w połowie stawki.
więc na GT będę kamikadzeA powyżej 2k grać bez 2 magów co najmniej to kamikadze =)
pozdro
a propos, pamiętam słowa bodajże barba przy sprawdzaniu rozpisek swego czasu "tabelka na DS jest?", "nie ma", "nie ma maga...spryyytne..."
Grzech76 zaciekawiłeś mnie...
Podaj może swoje standardowe rozpy na 1500 i 2000 - jestem ich ciekaw po twoich wypowiedziach
Czy ja dobrze pamietam, że grywałeś na Glade Guards w 6 edycji (czyli wcześniejsi włoćznicy)?? Jeśli tak to nic dziwnego, że grasz na ethrnalach, bo kosztują 2 punkty więcej od tamtych a są o niebo lepsi . Ethernale wypadali super ekstra jeszcze na tle straych HE porównując ich włoczników za 11 punktów. No ale teraz piechota HE rzuciła ich w cień...
Podaj może swoje standardowe rozpy na 1500 i 2000 - jestem ich ciekaw po twoich wypowiedziach
Czy ja dobrze pamietam, że grywałeś na Glade Guards w 6 edycji (czyli wcześniejsi włoćznicy)?? Jeśli tak to nic dziwnego, że grasz na ethrnalach, bo kosztują 2 punkty więcej od tamtych a są o niebo lepsi . Ethernale wypadali super ekstra jeszcze na tle straych HE porównując ich włoczników za 11 punktów. No ale teraz piechota HE rzuciła ich w cień...
A ja wypróbowałem rozpy, o której rozmawialiśmy i najpierw 16-4 do przodu a potem 10-10. Generalnie zostaje na 1 spellsingerze i dwóch alterach, ale mam zamiar chyba wywalić briarhearth wrzucić szmatę na drugich WR.
A zmieścisz mu chociaż enchanted shield'a ? Jeśli nie to szkoda tracić altera tylko dla Hody, a jakbyś mu zmieścił tarczę to byłoby fajnie (zawsze jakiś asv na 4+).ksch pisze:mam zamiar chyba wywalić briarhearth wrzucić szmatę na drugich WR.
Ten drugi alter to żadna nowość, natomiast pierwszego lepiej zrobić nie bunkier, a kamikadze. Strata nie boli, mały save, a wróg się nim mało przejmuje, a gdy dobrze go będziesz chował, to i ostrzału unikniesz. Magi raczej nie, więc wsv na 3+, który z resztą na magię Ci nic nie daje odpada. To jest moje zdanie oczywiście. Takich 2 alterów ma swoje zastosowanie, ale wiesz...Kal_Torak pisze:Ostatnio zacząłem się bawic dwoma biegaczami do walki. Jak wam się oni sprawdzają? Chodzi mi o:
Alter Noble
- Amaranthine Brooth
- Brianheart
Alter Noble
- Stone of Crystal Mere
- Helm of The Hunt
Edit: Grzech76, wiadomo, że nie zawsze się wygrywa. A dlaczego z góry skazuje Cię na porażkę z Skavenami? No odpowiedz sobie sam ziom...
Co do terenów, nigdy nie ma ich "idealnie" rozstawionych, dużo zależy od kości masz rację, ale statystycznie od magii sporo WE ginie. W teorii wszystko pięknie wygląda, gorzej z praktyką, prawda?
Skoro jedziesz bez caddych na GT, to z całego serca życzę Ci powodzenia na tym turnieju, w końcu leśne elfy rządzą.