Kings of War

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Murmandamus
Niszczyciel Światów
Posty: 4837
Lokalizacja: Radom

Re: Kings of War

Post autor: Murmandamus »

zapytaj w Graalu lub Mgle ew w Gnomie może tam mają a jak nie to chyba sprowadzić mogą.
Ja swój mam bezpośrednio od Mantica przez ich sklep netowy.
zapraszam na Polskie Forum Kings of War

https://kow.fora.pl/

Awatar użytkownika
Maciek Mazgaj
Plankton
Posty: 1
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: Maciek Mazgaj »

W tym tygodniu dzwoniłem do Mgły i uzyskałem informację, że chcę sprowadzić podręczniki do Kings of War (2 edycja). I że chcą to zrobić w tym roku.
Warto śledzić ich stronę.
Pozdrawiam

Abiger
Wałkarz
Posty: 53

Post autor: Abiger »

Murmandamus pisze:zapytaj w Graalu lub Mgle ew w Gnomie może tam mają a jak nie to chyba sprowadzić mogą.
Ja swój mam bezpośrednio od Mantica przez ich sklep netowy.
Graal się chyba na Manticu trochę sparzył i nie do końca są chętni (info od sprzedawcy, bo codziennie przebiegam obok jednego ich sklepu) na dalsze inwestycje w ten system. O jakimkolwiek sprowadzaniu KOW 2 na razie nie było mowy. Gnom w ogóle nie ma KOW na stronie.

@Maciek Mazgaj i Murmandamus
Dzięki za info, będę zaglądał do Mgły.

Pierzasty
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 101

Post autor: Pierzasty »

Widziałem jakieś narzekanie na mobilność. Znalezione na innym forum (gościu jest członkiem RC).
Daedleh pisze: e: oh for the love of...
Mantic: "Hey Rules Committee, what's up with the complaints about shooting and fast armies being overpowered?"
RC: "We don't think people are using enough terrain (and also are only playing Kill scenarios and not any of the others). We should publish some guidelines."
Mantic: "Great! Send them through and we'll add them to the FAQ."
RC sends photos through.
Mantic crops the photos down rather than resizes, and cuts off half the terrain coverage.

In other news, here's what the example terrain layouts in the FAQ SHOULD look like:
Obrazek

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

W Poznaniu odbył się pierwszy turniej. Ta gra wcale nie jest tak szybka turniejowo jak się niektórzy spodziewali, rundy na 1200pkt trwały ponad 2h by je bez jakiejś spiny czasowej zagrać.

ironhead
Chuck Norris
Posty: 458

Post autor: ironhead »

Napisałbyś coś więcej o turnieju ? :)
Np:
- ile było graczy ?
- jakie były armie (i modele jakich producentów) ?
- kto i jaką armią wygrał ?
- jakie odczucia graczy po turnieju ?
itd.

Awatar użytkownika
Murmandamus
Niszczyciel Światów
Posty: 4837
Lokalizacja: Radom

Post autor: Murmandamus »

to odpowiem ja

1. Na turniej zgłosiło się 6 miał przyjść ktoś jeszcze lecz ostatecznie graczy z figurkami było 5(grało jednak 4 bo kudłaty nie miał pary więc robił za sędziego).
2. Armie: Basilea(ja), Kingdom of Men, Forces of Abbys oraz Gobliny , Kudłaty miał Ogry lecz jak wspomniałem nie grał. Modele różne: Games Workshopu, Mantica, I jakieś modele ludzi z mniejszej skali nie wiem jakiego producenta.
3. Chyba Forces of Abbys wygrały , ja z Bazyleą byłem ostatni.
4. Odczucia? Dla mnie fajne. Lubię KOW i miło sięgrało. Wszyscy jeszcze raczej raczkują w systemie co przekłada się na płynność rozgrywki(znaczy znajomość zasad). Wierzę że będzie coraz lepiej. Dajmy więcej szansy systemowi i mam nadzieje że we Wrocławiu brać Kowa pojawi się w większej liczbie.
zapraszam na Polskie Forum Kings of War

https://kow.fora.pl/

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

Ja jako obserwator jestem mocno nakręcony na Kingsy. Gra się w to fajnie, to taki batl, ale bez przerostu dziwnych zagrywek. Nadal jest epicko, są większe demony i smoki, ale dysproporcje między nimi a zwykłymi oddziałami nie są tak porażające.

Awatar użytkownika
Murass
Wałkarz
Posty: 81
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Murass »

Przede wszystkim Kudlaty dzieki za turniej, moje pierwsze wrazenia z gry w KoW jak najbardziej pozytywne.

Ja gralem wspomniana wczesniej armia Kingdoms of Men. Wiekszosc figurek to byla Zvezda w skali 1/72.

Ogolnie Kings of War bardzo mi sie spodobal i bede chcial grac dalej. W przeciwienstwie do Age of Sigmar, gdzie po dwoch bitwach mialem dosyc, tutaj mam ochote na wiecej.

Jedna rzecz ktora mi troche przeszkadza to wyrazna przewaga jednostek szybkich i/lub latajacych. Przy ustalonych z gory zasiegach szarz od razu wiadomo kto kogo zaszarzuje. Z roznych powodow Mantic nie zdecydowal sie na losowe szarze albo naprzemienna aktywacje jednostek - jak dla mnie to maly minus ale z tego co wiem wielu graczom sie to podoba.

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

Podobno scenariusze trochę balansują szybkich i lataczy. Jednostki te są przeważnie jednak trochę słabsze niż odpowiadające im nie latające i wolniejsze. Główną zaletą lataczy jest raczej ich mobilność, bo z racji darmowego nimbla mają możliwość skręcać z locie podwójnym ruchem.

Awatar użytkownika
Murass
Wałkarz
Posty: 81
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Murass »

A jakie w ogole sa scenariusze? Sa gdzies dostepne online czy tylko w rulebooku?

Awatar użytkownika
Murmandamus
Niszczyciel Światów
Posty: 4837
Lokalizacja: Radom

Post autor: Murmandamus »

Scenariusze tylko w książce ale podam je tutaj:

1.Kill
podliczacie zniszczone oddziały i jeśli ktoś ma więcej niż 10% od całkowitej wielkości pkt armii
n zabitych więcej niż przeciwnik to wygrywa. Czyli na 2000 pkt musi zdobyć gracz X o 200 punktów przynajmniej więcej od przeciwnika by wygrać.

2.Invade
Pod koniec bitwy podlicza się oddziały które pozostają na strefie rozstawienia przeciwnika. tak samo jak wyżej trzeba mieć więcej niż 10% całkowitej armii na którą gracie więcej niż przeciwnik.

3.Dominate
Pod koniec bitwy podlicza się jednostki które kompletnie znajdują się 12'' od centrum stołu. Liczenie podobnie jak powyżej od 10%...

4.Pillage
Kładziemy d3+4 znaczniki na polu bitwy przed wystawieniem (marker okrągły max 25mm) Markerów nie można stawiać na impasiblu. Gracze rzucają kością kto pierwsz wystawia pierwszy marker na polu bitwy i muszą one znajdować się minimum 12'' od siebie. Pod koniec bitwy patrzy się czy jednostka ile jednostek znajduje się przynajmniej 3'' od znacznika . Jednostka może kontrolować wiele znaczników. Jesli kontrolujesz więcej niz przeciwnik wygrywasz. Indywiduale nie mogą kontrolować markerów.

5. Loot
kładziemy przed wystawieniem 3 markery lootu na stole(takie jak z poprzedniego scenariusza) . Jeden kłądziemy w samym centrum stołu. Następnie każdy z graczy kładzie marker 12'' od innego. Nie może oczywiście kłaść na impassiblu. Jeśli w czasie gry skonczymy ruch na markerze podnosimy go i ta jednostka ma łup. Prędkość jednostki która niesie łup zmniejsza się do 5 chyba że ma ma już i tak mniej. JEdnostka może łup porzucić na początki ruchu i zostawia go gdzieś z btb jednostkii i rusza się normalnie. Jednostka z jedną lub więcej lootu może opuścić teren bitwy dotykając krawędzi stołu i jeśli go opuści to już nie wróci ale markery lootu są na pewno twoje. Jeśli jednostka zostanie zniszczona posiadając loot kładzie się marker gdziekolwiek dotykając frontu jednostki przed jej zdjęciem.Jeśli zniszczono ją w walce wręcz przeciwnik może rozdysponować markera wedle własnych jednostek. Individuale nie mogą nosić markerów ale mogą na nich stać. Póki individual stoi na markerze to przeciwnik go nie zabierze. Pod koniec gry dostaje się jeden punkt za każdy market. Kto ma więcej wygrywa.

6. Kill and Pillage
To samo co w przypadku pillage. Na końcu też liczymy punkty jak w scenariuszu kill a za każdy kontrolowany objective masz dodatkowe 10% kosztu pkt armii na którą gracie.
zapraszam na Polskie Forum Kings of War

https://kow.fora.pl/

Awatar użytkownika
Murass
Wałkarz
Posty: 81
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Murass »

Dzieki Murmundamus. Loot wyglada ciekawie. Jak troche ogram sie z systemem to na pewno sprobuje tych scenariuszy.

Pierzasty
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 101

Post autor: Pierzasty »

Da się w jakimś polskim sklepie kupić Uncharted Empires?

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

Na razie nie doszły jeszcze wszystkie regularne pre-ordery do ludzi. Ta premiera im się trochę obsunęła.

blackout_sys
Pseudoklimaciarz
Posty: 22

Post autor: blackout_sys »

kudłaty pisze:W Poznaniu odbył się pierwszy turniej. Ta gra wcale nie jest tak szybka turniejowo jak się niektórzy spodziewali, rundy na 1200pkt trwały ponad 2h by je bez jakiejś spiny czasowej zagrać.
W zeszły piątek uczyłem kolegę KoW - nigdy wcześniej na oczy nie widział zasad. Przyszlismy do sklepu na 20. Do ~23:45 rozegralismy dwie gry na 1500 punktów, w tym też liczy się czas na wypakowanie i złożenie po grze.

Invade wyszedł nam troche bezmyślny Battleline, ale już druga gra - Pillage wyszła bardzo fajnie i taktycznie. Było dużo flankowania, haltowania oddziałów trzymających objective, często zamiast kontr-szarż dochodziło do wymanewrowania się z jednej walki, żeby zaszachować inny oddział idący do/trzymający objective. Fakt, że to było Pillage, a nie Pillage & Kill dodał głębi, bo nie liczyło się kto komu zaszlachtuje więcej oddziałów.

Ta gra jest szybka :)

Awatar użytkownika
WarMyLove
Plankton
Posty: 3

Post autor: WarMyLove »

Wraz z dwoma kolegami (jednym z nich jest Murass) wpadliśmy na pomysł swoistej reaktywacji serii Tales of Four* Gamers na bazie KoW. Gdyby ktoś był zainteresowany uczestnictwem, to niech zajrzy na mojego bloga: http://warmylove.blogspot.com/2015/12/o ... aczy.html?.
Pozdrawiam

* u nas jest to, póki co, Three ;)

Awatar użytkownika
Ranndolf
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 109

Post autor: Ranndolf »

WarMyLove pisze:* u nas jest to, póki co, Three ;)
To i tak 3/4 wszystkich graczy KoW w Polsce ;)

Awatar użytkownika
WarMyLove
Plankton
Posty: 3

Post autor: WarMyLove »

2/4. Jeden z nas rezyduje poza Polską.

Awatar użytkownika
Murmandamus
Niszczyciel Światów
Posty: 4837
Lokalizacja: Radom

Post autor: Murmandamus »

też jestem graczem KOWA a nie biorę udziału w akcji ;)
zapraszam na Polskie Forum Kings of War

https://kow.fora.pl/

ODPOWIEDZ