9 age - Pytania ogolne

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Re: 9 age - Pytania ogolne

Post autor: Shino »

wystarczy poczytac zasade fast cavalry i zapytac sie czy zrobiles involountary flee.

co tam mam tlumaczyc?
jedyny warunek to:
This rule cannot be applied if a unit fails to rally on the first turn or involuntarily flees, such as a result of a failed Panic Test.

Awatar użytkownika
Abrasus
Falubaz
Posty: 1031
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Abrasus »

Blesu, mylisz kwantyfikatory a Shino ma rację. Każde flee ma być dobrowolne, a nie że istnieje...

Awatar użytkownika
Blaesus
Kretozord
Posty: 1505
Lokalizacja: "Twierdza Wrocław"
Kontakt:

Post autor: Blaesus »

Moim błędem było niedoczytanie zasady do końca :) Kardynalny!

Awatar użytkownika
Glegut
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3916
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Glegut »

Upewnie się:

Free Reform = Light Troops (unit który ma zasade Free reform)

Zgadza sie? 8)

Awatar użytkownika
Blaesus
Kretozord
Posty: 1505
Lokalizacja: "Twierdza Wrocław"
Kontakt:

Post autor: Blaesus »

Co to jest Light Troops?

Awatar użytkownika
Keller
Falubaz
Posty: 1315
Lokalizacja: Giżycko/Białystok

Post autor: Keller »

Zmienili nazwę zasady Free Reform na Light troops, żadnych innych zmian w tej zasadzie nie ma.
(A tak na marginesie, jeśli ktoś ma fajny pomysł na przetłumaczenie tego to proszę przesłać propozycję na PW, będą wdzięczny)

Awatar użytkownika
Blaesus
Kretozord
Posty: 1505
Lokalizacja: "Twierdza Wrocław"
Kontakt:

Post autor: Blaesus »

Po co ta zmiana? Jestem akurat wielkim entuzjastą 9th Age, ale Free Reform z góry nawet oznaczało, jaką zasadę ma jednostka...

Inkwizytor z 1+ save z dwurakiem to Light troop?
Chyba robią skirmish dla slaaneshowych Warriorów w małych ilościach, Forsaken już tacy są. To są Light troops? :) Patrząc na to, że do skirmish potrafią dołączyć napakowani lordowie... light Troops ? :)

No kawaleria na pegazach, to na pewno Light jest :D

ajt
Kradziej
Posty: 970

Post autor: ajt »

Czy od czaru dającego Breath Weapon, np. Pink Fire - Target gains Breath Weapon (Strength D3+2, Hellfire), ma się Magic Resistance np. w fazie strzelania? Wydaje mi się, że tak, bo jest to efekt czaru, ale pewny nie jestem i dzisiaj powiedziano mi, że nie ma.

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5208

Post autor: Stan »

Magic Resistance (X)
All models in a unitwith one or more modelswith MagicResistance add the valuewithin brackets (X)to any Ward Save
rolls (using the same rules as for adding to Armour Saves) when rolling Ward Saves against Wounds caused by spell
effects. Magic Resistance, like most special rules, is not cumulative.
IMO działa.

Jędrul
Chuck Norris
Posty: 450
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Jędrul »

wg mnie nie ma bo to breath weapon po prostu (czar jest focused, augment)

no to pytanie odnosnie tego czaru- czy jest bonus +1 do siły z przedmiotu dagger of change

czy zgodnie z tym co piszesz Stan, mozna miec MR od flaming swords z lore of fire?
MARK OF MARKI MARK

Awatar użytkownika
debelial
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3795
Lokalizacja: 8B/Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: debelial »

ajt pisze:Czy od czaru dającego Breath Weapon, np. Pink Fire - Target gains Breath Weapon (Strength D3+2, Hellfire), ma się Magic Resistance np. w fazie strzelania? Wydaje mi się, że tak, bo jest to efekt czaru, ale pewny nie jestem i dzisiaj powiedziano mi, że nie ma.
Mnie na masterze w Kraku zasędziowano, że jest od tego Magic Resistance.

Plague
Chuck Norris
Posty: 442
Lokalizacja: Świdnik

Post autor: Plague »

Jędrul pisze:no to pytanie odnosnie tego czaru- czy jest bonus +1 do siły z przedmiotu dagger of change
Ktoś się wypowie ?? :)

yedee
Mudżahedin
Posty: 346
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: yedee »

No forum 9th twierdzą, że nie gdyż nie jest to siła czaru, tylko czar dający zionięcie o określonej sile. :)

Plague
Chuck Norris
Posty: 442
Lokalizacja: Świdnik

Post autor: Plague »

To w takim razie czemu miałby działać MR ? IMO jeśli nie działa sztylet to nie powinien też MR

Awatar użytkownika
Okoń
Masakrator
Posty: 2289
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Okoń »

Plague pisze:
Jędrul pisze:no to pytanie odnosnie tego czaru- czy jest bonus +1 do siły z przedmiotu dagger of change
Ktoś się wypowie ?? :)
Biorąc pod uwagę, że jutro mają pojawić się nowe wersje army booków, w tym WotDG gdzie już nie będzie tego daggera, to dosyć nieistotne. :wink:
Obrazek

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5208

Post autor: Stan »

Jędrul a dlaczego nie? Jest to efekt czaru. Podaj cytat czy coś, że breath weapon nie jest efektem czaru.

Jędrul
Chuck Norris
Posty: 450
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Jędrul »

Efekt czaru to otrzymanie Breath weapona. W definicji zasad specjalnych jest napisane ze jest to atak shootingowy lub cc. Jeżeli jest tak jak mówisz to rownież na mieczyk z lore of fire był by mr. Lub co więcej na inne augmenty dające np większa sile ap czy więcej ataków. Ja tego nie rozstrzygam. Po prostu widzę tu coś dziwnego.
MARK OF MARKI MARK

Awatar użytkownika
Blaesus
Kretozord
Posty: 1505
Lokalizacja: "Twierdza Wrocław"
Kontakt:

Post autor: Blaesus »

Dagger of Change:
"All hits from spells from the Path of
Change cast by the wearers unit are at +1 Strength."

Magic Resistance (X)
All models in a unitwith one or more modelswith MagicResistance add the valuewithin brackets (X)to any Ward Save
rolls (using the same rules as for adding to Armour Saves) when rolling Ward Saves against Wounds caused by spell
effects. Magic Resistance, like most special rules, is not cumulative.

Tutaj powinna być pewna konsekwencja. (skoro nie jest sprecyzowane, co to jest efekt).
Skoro dagger daje +1 do siły breath weapon, to i MR powinno działać. Bo bez czaru Breath Weapona by nie było.

Co do bonusów z mieczyka (+1 to wound), czy np. modltw kapłańskich (re-roll to wound)... Samo wykonanie ataku i ranienie nie jest efektem czaru... Za to efektem czaru jest to, że miecz w danej sytuacji rani np. na 3+ a nie na 4+. W przypadku kapłana, tylko re-rollowane woundy są efektem czaru.

Także ward jest tylko na rzuty naturalne 3 w pierwszym przypadku i re-rollowane udane woundy?

MR daje zbyt duże pole do interpretacji jak da mnie.

Osobście uprościłbym przedmiot do bonusu do Ward przeciw Magical Attacks. Wówczas powinien mieć też wyższy koszt.

Lub np. MR(1) daje -1 do casta dla rzucającego (niezależnie, czy rzuca własny, czy wrogi mag)

Jędrul
Chuck Norris
Posty: 450
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Jędrul »

dla mnie breath weapon to normalny atak i nie ma znaczenia ze ktos go wyczarowal, ale tak jak mowie to tylko moja interpretacja wynikajaca z definicji breath weapona i z faktu ze czar jest focused+augment a nie damage czy cos tam. Z drugiej strony ten breath powstaje w wyniku czaru i faktycznie definicja MR mowi jasno "Ward Saves against Wounds caused by spell
effects"....popytajcie na tamtym forum prosze
MARK OF MARKI MARK

Awatar użytkownika
Semi
Niszczyciel Światów
Posty: 4764
Lokalizacja: Warszawa - Drobne Wałeczki
Kontakt:

Post autor: Semi »

devastating charge na Knights of Ryma przechodzi na konie?
i podobnie z princem na smoku, czy przechodzi +1A na smoka?
Obrazek
Highborn Elves Only!

Zablokowany