Skaveńskie Q&A

Skaven

Moderator: Hoax

ODPOWIEDZ
Hortensie
Wałkarz
Posty: 86

Re: Skaveńskie Q&A

Post autor: Hortensie »

zgadzam sie. jedynym wyjatkiem jest mozliwosc ward savow / regenu po zniszczonym budynku

FAQ Skavenski

Page 78 - Cracks Call

If the builiding collapses .... or be removed as a casualty with no armor saved allowed.

Awatar użytkownika
Hoax
Masakrator
Posty: 2008
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hoax »

Or be removed as casualty, czyli nie zadaje ran, a ściąga model. To jest 7edycyjny wording, a wg obecnych definicji ran i savów nie jest to zadanie rany, zatem żaden save nie przysługuje. Wg mnie oczywiście.

Awatar użytkownika
raat
Mudżahedin
Posty: 294

Post autor: raat »

mam kilka pytań:
1) czy Warp Lightning Cannon mogę wskazać punkt od którego zaczynam strzelać, jako początek podstawki? chodzi mi o to, że wskazuje np. początek podstawki, do tego dodaje rzut na kostce (2/4/6/8/10) i to jest moment od którego rozpoczyna się błyskawica.
2) czy mogę strzelać z WLC, jeśli za oddziałem w który strzelam stoi jakiś inny oddział i istnieje szansa trafienia go? Co w sytuacji, jesli np. ten unit z tyłu jest w CC?
3) czy abomka może gonić unity, które przegrały z nią combat i uciekają? iloma kostkami wtedy rzuca na dystans?
4) czy mogę rzucać Wither i Crack's Call w CC?
5) czy jak unit jest poza stołem (bo pogonił inny unit), to opp dostaje za niego punkty (i jeśli tak, to ile)?

pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
Hoax
Masakrator
Posty: 2008
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hoax »

1) Możesz wybrać sobie dowolny punkt, więc może to być i fragment, punkt na podstawce.
2) Tak ale uczciwie celuj w legalny cel, a nie specjalnie tak celujesz, żeby przestrzelić i walnac w CC. Kwestia fair play.
3) Goni 3 kostkami.
4) Tak i tak.
5) Nie.

Awatar użytkownika
raat
Mudżahedin
Posty: 294

Post autor: raat »

to jeszcze sprostowanie, bo za późno zauważyłem, że źle zadałem pytania:
1) czy Warp Lightning Cannon mogę wskazać punkt od którego zaczynam strzelać, jako początek podstawki działa z którego strzelam? chodzi mi o to, że wskazuje np. początek podstawki WLC, do tego dodaje rzut na kostce (2/4/6/8/10) i to jest moment od którego rozpoczyna się błyskawica.
2) chodzi mi o przypadek, kiedy strzelam całą grę deklarując cały czas podobne odległości w przedziale 10-14 cali od końca unitu w który strzelam (zależnie czy stoi bokiem, czy przodem) i wystąpiła taka sytuacje jak opisałem, gdzie z unitu zostały 2 szeregi i zadeklarowałem 10 od końca. Ok.6 cali za unitem stał inny w CC i mój opp zdenerwował się, że to worst play i powinienem zadeklarować więcej niż 10cali.

Awatar użytkownika
Hoax
Masakrator
Posty: 2008
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hoax »

1)Można.
2) 10 od końca to worst play nie jest wg mnie. Najbezpieczniej mimo 12", bo jest chyba też optymalnie.

Awatar użytkownika
Necromanter
Falubaz
Posty: 1002
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Necromanter »

Ad 1
Za bardzo nie kumam pytania, ale zdaje się że chodzi Ci o strzał deklarowany na 0 cali. Jeśli tak to jak najbardziej możesz tak zrobić.
Ad 2
Czytane jako fair play jest deklarowanie na 8 cali przed końcem podstawki modelu który jest celem. Jeśli np rzucisz 2 razy 10 to normalne jest, że trafisz coś co jest za nim i takie rzeczy się zdarzają. Chodzi raczej o to, żeby bardziej prawdopodobnym celem strzału była jednostka, do której możesz normalnie oddać strzał.
PiotrB pisze:Oczami wyobraźni widzę te tłumy i uśmiechniętego Sola podającego kiełbaskę ...eh ...bezcenne :)

Awatar użytkownika
raat
Mudżahedin
Posty: 294

Post autor: raat »

tak, chodzi mi o deklarowanie 0 cali.

więc najlepiej w tej sytuacji deklarować 12? czy może więcej? chodzi mi o rozwiącanie tego, żeby przeciwnik nie miał uzasadnionych pretencji ;) nieuzasadnione moga być :P

Awatar użytkownika
Hoax
Masakrator
Posty: 2008
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hoax »

Strzelasz tyle ile chcesz, mniej niż 8 jest już naprawdę bezsensu. 10 nie powinien mieć żadnych pretensji. Więcej już nie ma mowy.

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

w zasadzie nie mozesz deklarowac tak zeby trafic w CC w dowolnej formie - czyli na calej przestrzeni 20 cali (10+10)
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
Hoax
Masakrator
Posty: 2008
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hoax »

o.O
Jeśli cała przestrzeń to trzeba cofnąć jeszcze o 2 cale bo ciastko.

Awatar użytkownika
raat
Mudżahedin
Posty: 294

Post autor: raat »

jeszcze jedno pytanie:
w czasie szarży musiałem zoptymalizować ułożenie jednostek i wyszła taka sytuacja, że stanąłem B2B z innym unitem, który nie brał udziału w walce. Czy w takiej sytuacji, jeśli rzucam czar/efekt, który mówi "all units B2B" działa także na ten nie będący w walce?

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

nie mozesz stac w b2b z innym unitem - nie mozna do tego dopuscic i w praktyce jest to niemozliwe do zrobienia - na pewno dalo sie zrobic takiego clipa zeby do tego nie doszlo :P
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
Necromanter
Falubaz
Posty: 1002
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Necromanter »

Co więcej jeśli taka sytuacja zaistniała, to szarża powinna być niemożliwa.
PiotrB pisze:Oczami wyobraźni widzę te tłumy i uśmiechniętego Sola podającego kiełbaskę ...eh ...bezcenne :)

Awatar użytkownika
raat
Mudżahedin
Posty: 294

Post autor: raat »

Unit, do którego się dostawiłem bokiem kończył się idealnie na wysokości styku modeli unitu na który szarzowałem. Żeby zoptymalizować musiałem się do niego dostawić (wg zasady, że ruchy w szarży ignorują koniecznośc pozostawania 1 cal od innych jednostek), a taka sytuacja może się przydarzyć i mi się przydarzyła ;)

Jakby co dało radę wykręcić, pytanie, czy powinienem olac maksymalizację z tej strony, czy jednak stanąć b2b? czy jesli okazałoby się, że moge stanąc b2b, to jak to się ma do efektów, które opisywałem w poprzednim moim poście?

Czekam na rozwikłanie opisanego wyżej przykładu ;)

ajt
Kradziej
Posty: 970

Post autor: ajt »

Co, gdy do jednostki ustawionej tak, że w pierwszym szeregu jest dzwon + 2 modele inne, dołącza Assasyn. Już nawet nie ma miejsca dla pełnego FCG, a co dopiero jeszcze postaci. Bo chyba FCG ma pierwszeństwo, przed Postacią w byciu w pierwszym szeregu i chyba nie mogę ich wypchać w drugi? Assasym musi walczyć z drugiego szeregu?

Edit. A make-wayem mogę zamienić się z FCG. To już jasne;)
Ostatnio zmieniony 8 gru 2013, o 13:18 przez ajt, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Hoax
Masakrator
Posty: 2008
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hoax »

Bohaterowie stoją za command grupą, ale jeśli oddział wchodzi do CC to bohater może zrobić Make Way do pierwszego szeregu, kosztem człownka command grupy.

ajt
Kradziej
Posty: 970

Post autor: ajt »

W Strength in Numbers maksymalny rank bonus to 3, czy może być więcej, ale tak by całkowity LD był równy 10?

Awatar użytkownika
Hoax
Masakrator
Posty: 2008
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hoax »

Maksymalnie 3, jest to jasno opisane.

ajt
Kradziej
Posty: 970

Post autor: ajt »

A z działa możemy, tak jak z normalnego strzelania, celować w Slavy będące w CC? Jak wtedy rozpatrujemy trafienia? Tak jak normalnie z działa, czyli tam gdzie szła linia i placek, czy też coś w jakiś sposób losujemy? To samo pewnie tyczy katapulty.

A i jak to jest z czarami i walczącymi slavami? Tak samo możemy wyznaczać unity za cel, jak przy strzelaniu?

ODPOWIEDZ