Skaveńskie Q&A
Moderator: Hoax
Re: Skaveńskie Q&A
zgadzam sie. jedynym wyjatkiem jest mozliwosc ward savow / regenu po zniszczonym budynku
FAQ Skavenski
Page 78 - Cracks Call
If the builiding collapses .... or be removed as a casualty with no armor saved allowed.
FAQ Skavenski
Page 78 - Cracks Call
If the builiding collapses .... or be removed as a casualty with no armor saved allowed.
mam kilka pytań:
1) czy Warp Lightning Cannon mogę wskazać punkt od którego zaczynam strzelać, jako początek podstawki? chodzi mi o to, że wskazuje np. początek podstawki, do tego dodaje rzut na kostce (2/4/6/8/10) i to jest moment od którego rozpoczyna się błyskawica.
2) czy mogę strzelać z WLC, jeśli za oddziałem w który strzelam stoi jakiś inny oddział i istnieje szansa trafienia go? Co w sytuacji, jesli np. ten unit z tyłu jest w CC?
3) czy abomka może gonić unity, które przegrały z nią combat i uciekają? iloma kostkami wtedy rzuca na dystans?
4) czy mogę rzucać Wither i Crack's Call w CC?
5) czy jak unit jest poza stołem (bo pogonił inny unit), to opp dostaje za niego punkty (i jeśli tak, to ile)?
pozdrawiam
1) czy Warp Lightning Cannon mogę wskazać punkt od którego zaczynam strzelać, jako początek podstawki? chodzi mi o to, że wskazuje np. początek podstawki, do tego dodaje rzut na kostce (2/4/6/8/10) i to jest moment od którego rozpoczyna się błyskawica.
2) czy mogę strzelać z WLC, jeśli za oddziałem w który strzelam stoi jakiś inny oddział i istnieje szansa trafienia go? Co w sytuacji, jesli np. ten unit z tyłu jest w CC?
3) czy abomka może gonić unity, które przegrały z nią combat i uciekają? iloma kostkami wtedy rzuca na dystans?
4) czy mogę rzucać Wither i Crack's Call w CC?
5) czy jak unit jest poza stołem (bo pogonił inny unit), to opp dostaje za niego punkty (i jeśli tak, to ile)?
pozdrawiam
1) Możesz wybrać sobie dowolny punkt, więc może to być i fragment, punkt na podstawce.
2) Tak ale uczciwie celuj w legalny cel, a nie specjalnie tak celujesz, żeby przestrzelić i walnac w CC. Kwestia fair play.
3) Goni 3 kostkami.
4) Tak i tak.
5) Nie.
2) Tak ale uczciwie celuj w legalny cel, a nie specjalnie tak celujesz, żeby przestrzelić i walnac w CC. Kwestia fair play.
3) Goni 3 kostkami.
4) Tak i tak.
5) Nie.
to jeszcze sprostowanie, bo za późno zauważyłem, że źle zadałem pytania:
1) czy Warp Lightning Cannon mogę wskazać punkt od którego zaczynam strzelać, jako początek podstawki działa z którego strzelam? chodzi mi o to, że wskazuje np. początek podstawki WLC, do tego dodaje rzut na kostce (2/4/6/8/10) i to jest moment od którego rozpoczyna się błyskawica.
2) chodzi mi o przypadek, kiedy strzelam całą grę deklarując cały czas podobne odległości w przedziale 10-14 cali od końca unitu w który strzelam (zależnie czy stoi bokiem, czy przodem) i wystąpiła taka sytuacje jak opisałem, gdzie z unitu zostały 2 szeregi i zadeklarowałem 10 od końca. Ok.6 cali za unitem stał inny w CC i mój opp zdenerwował się, że to worst play i powinienem zadeklarować więcej niż 10cali.
1) czy Warp Lightning Cannon mogę wskazać punkt od którego zaczynam strzelać, jako początek podstawki działa z którego strzelam? chodzi mi o to, że wskazuje np. początek podstawki WLC, do tego dodaje rzut na kostce (2/4/6/8/10) i to jest moment od którego rozpoczyna się błyskawica.
2) chodzi mi o przypadek, kiedy strzelam całą grę deklarując cały czas podobne odległości w przedziale 10-14 cali od końca unitu w który strzelam (zależnie czy stoi bokiem, czy przodem) i wystąpiła taka sytuacje jak opisałem, gdzie z unitu zostały 2 szeregi i zadeklarowałem 10 od końca. Ok.6 cali za unitem stał inny w CC i mój opp zdenerwował się, że to worst play i powinienem zadeklarować więcej niż 10cali.
- Necromanter
- Falubaz
- Posty: 1002
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Ad 1
Za bardzo nie kumam pytania, ale zdaje się że chodzi Ci o strzał deklarowany na 0 cali. Jeśli tak to jak najbardziej możesz tak zrobić.
Ad 2
Czytane jako fair play jest deklarowanie na 8 cali przed końcem podstawki modelu który jest celem. Jeśli np rzucisz 2 razy 10 to normalne jest, że trafisz coś co jest za nim i takie rzeczy się zdarzają. Chodzi raczej o to, żeby bardziej prawdopodobnym celem strzału była jednostka, do której możesz normalnie oddać strzał.
Za bardzo nie kumam pytania, ale zdaje się że chodzi Ci o strzał deklarowany na 0 cali. Jeśli tak to jak najbardziej możesz tak zrobić.
Ad 2
Czytane jako fair play jest deklarowanie na 8 cali przed końcem podstawki modelu który jest celem. Jeśli np rzucisz 2 razy 10 to normalne jest, że trafisz coś co jest za nim i takie rzeczy się zdarzają. Chodzi raczej o to, żeby bardziej prawdopodobnym celem strzału była jednostka, do której możesz normalnie oddać strzał.
PiotrB pisze:Oczami wyobraźni widzę te tłumy i uśmiechniętego Sola podającego kiełbaskę ...eh ...bezcenne
w zasadzie nie mozesz deklarowac tak zeby trafic w CC w dowolnej formie - czyli na calej przestrzeni 20 cali (10+10)
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
jeszcze jedno pytanie:
w czasie szarży musiałem zoptymalizować ułożenie jednostek i wyszła taka sytuacja, że stanąłem B2B z innym unitem, który nie brał udziału w walce. Czy w takiej sytuacji, jeśli rzucam czar/efekt, który mówi "all units B2B" działa także na ten nie będący w walce?
w czasie szarży musiałem zoptymalizować ułożenie jednostek i wyszła taka sytuacja, że stanąłem B2B z innym unitem, który nie brał udziału w walce. Czy w takiej sytuacji, jeśli rzucam czar/efekt, który mówi "all units B2B" działa także na ten nie będący w walce?
nie mozesz stac w b2b z innym unitem - nie mozna do tego dopuscic i w praktyce jest to niemozliwe do zrobienia - na pewno dalo sie zrobic takiego clipa zeby do tego nie doszlo
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
- Necromanter
- Falubaz
- Posty: 1002
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Co więcej jeśli taka sytuacja zaistniała, to szarża powinna być niemożliwa.
PiotrB pisze:Oczami wyobraźni widzę te tłumy i uśmiechniętego Sola podającego kiełbaskę ...eh ...bezcenne
Unit, do którego się dostawiłem bokiem kończył się idealnie na wysokości styku modeli unitu na który szarzowałem. Żeby zoptymalizować musiałem się do niego dostawić (wg zasady, że ruchy w szarży ignorują koniecznośc pozostawania 1 cal od innych jednostek), a taka sytuacja może się przydarzyć i mi się przydarzyła
Jakby co dało radę wykręcić, pytanie, czy powinienem olac maksymalizację z tej strony, czy jednak stanąć b2b? czy jesli okazałoby się, że moge stanąc b2b, to jak to się ma do efektów, które opisywałem w poprzednim moim poście?
Czekam na rozwikłanie opisanego wyżej przykładu
Jakby co dało radę wykręcić, pytanie, czy powinienem olac maksymalizację z tej strony, czy jednak stanąć b2b? czy jesli okazałoby się, że moge stanąc b2b, to jak to się ma do efektów, które opisywałem w poprzednim moim poście?
Czekam na rozwikłanie opisanego wyżej przykładu
Co, gdy do jednostki ustawionej tak, że w pierwszym szeregu jest dzwon + 2 modele inne, dołącza Assasyn. Już nawet nie ma miejsca dla pełnego FCG, a co dopiero jeszcze postaci. Bo chyba FCG ma pierwszeństwo, przed Postacią w byciu w pierwszym szeregu i chyba nie mogę ich wypchać w drugi? Assasym musi walczyć z drugiego szeregu?
Edit. A make-wayem mogę zamienić się z FCG. To już jasne;)
Edit. A make-wayem mogę zamienić się z FCG. To już jasne;)
Ostatnio zmieniony 8 gru 2013, o 13:18 przez ajt, łącznie zmieniany 1 raz.
W Strength in Numbers maksymalny rank bonus to 3, czy może być więcej, ale tak by całkowity LD był równy 10?
A z działa możemy, tak jak z normalnego strzelania, celować w Slavy będące w CC? Jak wtedy rozpatrujemy trafienia? Tak jak normalnie z działa, czyli tam gdzie szła linia i placek, czy też coś w jakiś sposób losujemy? To samo pewnie tyczy katapulty.
A i jak to jest z czarami i walczącymi slavami? Tak samo możemy wyznaczać unity za cel, jak przy strzelaniu?
A i jak to jest z czarami i walczącymi slavami? Tak samo możemy wyznaczać unity za cel, jak przy strzelaniu?