8 edycja- pytania

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Re: 8 edycja- pytania

Post autor: Lidder »

zembol pisze:
Lidder pisze:bo gorka to otwarty teren, nic w tej sprawie sie nie zmienilo
Ej no, zmieniło się. Zasada o nie zabijaniu fanatyków o górki w 7ed wynikała z uściśleń sędziowskich.
W tej chwili takiego uściślenia nie ma i fanatyk zwyczajnie się o górkę zabija. Bo czemu nie?
"Zwyczajowo" to lizaki wygrywają bitwę na 2+ :lol2:
Teraz uściślenie jest niepotrzebne, dzięki zmienionym zasadom :)
Mówiąc "nie zmieniło" miałem właśnie na myśli klaryfikacje zasad(czyli zasadę), która wciąż nie uległa zmianie. Zwyczaje są be :)

Awatar użytkownika
zembol
Oszukista
Posty: 789
Lokalizacja: XIII Kohorta / Marauder Łódź

Post autor: zembol »

No dobra, faktycznie... Niech im będzie na pociechę, jak im EURO pająka przytnie :lol2:
Obrazek Obrazek
Nowe Lizaki: 110/30/89 | Demoniszcza: 16/0/11 | 101st Abn Div: 4/1/8

katerek
Masakrator
Posty: 2986
Lokalizacja: Salamandra Włocławek

Post autor: katerek »

Znaczy się ogólnie wy tu pitu pitu ale tak jak Karli napisał fanatyk nie zabija się o nie-open teren, a o elementy terenu (czyli defacto spotkanie ze wzgórzem jest tragiczne) chyba że nie.
Proszę o jasną odpowiedź bo jutro nie wiem czy na turnieju wystawiać bliżej czy dalej górki regimenty :P
kudłaty pisze:2.Po co mu spear?!? Przecież to gorsza chopa bo nie działa w obronie.

A no spróbuj użyć choppy na dziku w szarży to zrozumiesz po co mu ona.
Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

OnG book, str 25:
A fanatic is immediately removed as a casaulty when:
- it comes into contact with terrain feature of any kind.

Czyżby górka nie była już terenem? Nie ma tu mowy o żadnym open ground lecz terrain feature. Fanatyk zabija się o górkę i to, że na potrzeby ruchu górka jest traktowana jako open ground nie ma tu nic do rzeczy.
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

Masz 4 rodzaje terenów:
-open ground (pola, górki)
-impassable terrain (odeliski, domki)
-mysterious terrain
-dangerous terrain (lasy, bagna)

To jak? Fanatyk rozbija się o każdy teren? :D

Awatar użytkownika
Aron_Banalny
Masakrator
Posty: 2167
Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa

Post autor: Aron_Banalny »

o to chodzi w tym pytaniu

Remo
Falubaz
Posty: 1247

Post autor: Remo »

Lidder pisze:Masz 4 rodzaje terenów:
-open ground (pola, górki)
-impassable terrain (odeliski, domki)
-mysterious terrain
-dangerous terrain (lasy, bagna)

To jak? Fanatyk rozbija się o każdy teren? :D
Tak jest w RB napisane? Że "mamy cztery rodzaje terrain i są to: open, impasable, mysterious i dangerous"? Chyba jednak nie. A jak grasz scenariusz z RB i losujesz k6 + 4 terenów to jednym z nich jest automatycznie stół? (bo open ground, nie?)

katerek
Masakrator
Posty: 2986
Lokalizacja: Salamandra Włocławek

Post autor: katerek »

@Lidder terrain type a terrain feature to dwie różne rzeczy . Górka to jest terrain feature mająca cechy open ground (terrain type)
Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

już bajzel :) dobra chłopaki widzę, że się nie rozumiemy. Przedstawię 2 wersje:

RAW: Losujesz D6+4 terenów i wybierasz je ze stron x-y (jest tam open ground), czyli możesz wybrać open ground, możesz grać na samych górkach, lasach i domkach bez "czystego" open ground. Nie widzę przeszkód (w przenośni :P ). Terrain feature to dosłownie coś co pełni "funkcję terenu", teren type to rodzaj terenu. Wszystko na stole pełni funkcje terenu, typ określa tylko jaką. Fanatycy rozbijają się o wszystko, nawet o 5cm trawę na łące.

RAI: Nie może to być, aż tak bez sensu i fanatycy nie powinni się rozbijać o open ground. Są w RB przesłanki, że open ground to nie do końca teren jako taki, więc niech tak będzie. Jednak jak już bawimy się w takie mistrzowanie to trzeba być konsekwentnym. Hill to też open ground (traktujemy stół jak płaszczyznę z krzywiznami) i przez to fanatycy je olewają. W ten sposób gramy. Nie mówię tu magicznych wzgórzach bo one już są mysterious terrain.

Wasze argumenty nie odnoszą się do RAW (nie "wystawiamy" czystego open ground), więc potraktujcie hills jak Higher ground (tak jak to jest w RB) i dajcie żyć biednym fanatykom :)

kłaniam się nisko,
L. :D

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

Lidder... Górka to teren.
Skoro fanol ma, że się o "terrain feature" rozbija to nie ważne czy jest to trudny czy open bo nie ma o tym słowa ani w AB ani w Faq-u...
RAI? Ok. Jak nie może być tak że fanol lecąc prosto przed siebie nie zabija się o coś co znosi się ponad płaski teren...? W sumie idąc tym tokiem rozumowania to las dla piechoty też jest openem... nie?
Ostatnio zmieniony 13 lut 2011, o 12:04 przez bigpasiak, łącznie zmieniany 1 raz.
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

bigpasiak pisze:Lidder... Górka to teren.
Skoro fanol ma, że się o "terrain feature" rozbija to nie ważne czy jest to trudny czy open bo nie ma o tym słowa ani w AB ani w Faq-u...
open terrain to też teren, jaśniej tego nie przekaże :< chyba, że w ogóle jesteś za RAW [-X

Każdy ma swoją wizję. Patrzcie na ogół. Jeśli dla was górka to teren to ok, ale pole to też teren. Trzeba przyjąć jakąś interpretacje i być konsekwentnym, żeby wszystko miało ręce i nogi. Nie możesz powiedzieć, że górka to teren a pole już nie. Dla mnie EOT, wołajcie innych z LS :D

Moje zdanie już znacie i mnie nie przekonacie bo przeanalizowałem to na wylot.

Klops
Falubaz
Posty: 1062

Post autor: Klops »

myślę że najłatwiej poczekać jeszcze ten niecały miesiąc i problem pewnie sam się rozwiąże.

szeregowiec ryan
Mudżahedin
Posty: 315

Post autor: szeregowiec ryan »

Mam takie szybkie pytanko - w zasadach stoi ze mag moze rzucic bound spell bez konsekwencji dekoncentracji, tj. nawet jak sie nie uda to nadal moge tym magiem rzucac czary. Pytanie moje - jak to działa w druga strone? To znaczy- czy jezeli mag spierdoli czar to czy nadal bedzie mogł rzucić Bounda?

Awatar użytkownika
Dalv
Mudżahedin
Posty: 218
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Dalv »

Czy breath attack w użyty w walce w której mój bohater rzuci challenge, poleci po oddziale czy tylko bohaterze z któym ma challenge?

Myth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3166
Lokalizacja: Warszawa, 8 Bila

Post autor: Myth »

Kropnie w challenge, nie ma innej możliwości.
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

Ale open ground czyli zwykła gleba to nie "terrain feature".
Jaśniej Tobie tego nie wytłumaczę...
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Lidder, myślę że jednak przy problemie z fanatykami to inni mają rację. Osobiście po przyjrzeniu się temu na str. 142 kategoryzuje wzgórza jako "piece of terrain", ponadto
Q. If a Night Goblin unit is behind an obstacle or in a building
or other piece of terrain what happens to any Fanatics that are
released? (p25)
A. If the Fanatic is released from a point of the unit that is
outside the terrain then it will move as normal. If the point of
the unit it is released from is inside the terrain then it will be
destroyed before it gets a chance to move.
FAQ również to sugeruje.

"Terrain type" =/= "Terrain feature"
To pierwsze jest kategoryzacją dla typu każdej makiety i ogólnie terenu, a to drugie to jest każda makieta, którą położysz na stole.

Tak to przynajmniej widzę przez następny miesiąc, później zobaczymy :P
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Klops
Falubaz
Posty: 1062

Post autor: Klops »

Nie chcę was martwić ale open ground też jest terenem (teoretycznie o niego też fanatyk się rozbija) polecam lekturę strony 116 w bulebooku. Dlatego proponuję zaniechać tematu, bo jest już za późno na zmiany (kolejny babol w zasadach związany ze zmianą edycji.

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

Dobrze ujęte. Terrain feature to po protu makieta. Nie ważne jakie ma charakterystyki, czy jest open ground czy dangerous terrain czy co. Makieta. O to właśnie rozbija się fanatyk - o makiety jakiegokolwiek rodzaju. Prościej chyba się już nie da.
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!

katerek
Masakrator
Posty: 2986
Lokalizacja: Salamandra Włocławek

Post autor: katerek »

Open groun to teren a górka to element terenu (terrain feature) nie ma takiego elementu terenu jak open ground...

Ale w marcu i tak to nie będzie miało znaczenia bo ponoć fanatycy nie będą ginęli na górkach :P
Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek

Zablokowany