WE vs Chaos
Moderator: Gremlin
Co ja kur** delfin jestem ?!luz na butlonosie, nie zamierzam sie obrażać Wink Laughing
Dobra , sztama. A teraz powróćmy do topiku bo zaraz warny dostaniemy.
@ Czopek ---> Forsakeni wg. mnie byli by bardzo fajną jednostką gdyby mieli skrimish , D3 + 1 ataków i Frenzy , to było by coś z -1 do trafienia. Przeciwko Dryadom taką jednostkę bym puścił.. ale przez wiecznie czuwających GG bałby się o nich , więc troche IMO nie dopracowani są , z samego Fluffu wynika że są czymś w rodzaju maniaków , którzy nacierają na wroga w luźnej formacji. Oczywiście w statach nie mogli tego uwzględnić
@ runpriest , Ja bym chętnie posłuchał Twoich spostrzeżeń co do Chaosu , niedługo chyba z nimi gram więc jakaś standardowa wiedza by się przydała , czego się bać poza Knightami ??
Przede wszystkim niektóre zaklęcia, np. 1 z nurgla... Imho masakryczne zaklęcie wciągające herosów / championów...ZiMny pisze: @ runpriest , Ja bym chętnie posłuchał Twoich spostrzeżeń co do Chaosu , niedługo chyba z nimi gram więc jakaś standardowa wiedza by się przydała , czego się bać poza Knightami ??
Poza najtami to co zawsze, dragon ogry, ogry... DE może boleć helka, np. jak Ci walnie w środek BG to aua będzie
Poza tym spam maruderów może być uciążliwy, choć nie powinien stanowić problemu dla hydry / bolców i kuszników.
Ktoś napisał, że Forsakeni teraz będą w rozpach? Być może, ale to tylko na domowe bitewki... Wątpię by ktoś na nich grał na turnieju.
Ok, nie jestem jakimś specem nt chaosu, ale spytajcie np. Thuriona, czy zobaczcie jego najnowszą rozpę w dziale rozpiski.
Mając na przeciwko siebie masę chaosu + dobrego gracza, tak na prawdę WE mogą mieć problemy. No, ale wiadomo, co Cię nie zabije to....
Pozdro
My to zazwyczaj mamy problemy Piotras Damy radę.
Forsakeni to jednostka z frenzy? To nie będzie na turniejach raczej. Jakoś w te ogry nie wierzę, ale pewnie jestem słabej wiary
Forsakeni to jednostka z frenzy? To nie będzie na turniejach raczej. Jakoś w te ogry nie wierzę, ale pewnie jestem słabej wiary
Ze starym chaosem grałem dużo bitew, ale z nowym jeszcze ani razu i póki sam nie zobaczę jak to się je, to mogę pisać tylko co mi się wydaje. A wydaje mi się, że magia nurgla - jak pisał Piotras - bardzo fajna, Slanesza też ciekawa, maruderzy i warhoundy w dużych ilościach bolą nasze defensy na łukach. Dużo oddziałów z dużą siłą - to się nie zmieniło w porównaniu do starego chaosu. Podobno nowy chaos ma teraz wygrywać mastery, no ale cóż, jak to mówią hiszpanie: pożyjom uwidim. Co do helki to nie tylko strzelanie, ale póki tego nie uściślą szarża na 3d6, o ile się nie mylę
Ostatnio zmieniony 12 lis 2008, o 22:47 przez mdłości, łącznie zmieniany 1 raz.
A nie rosjanie?mdłości pisze:jak to mówią hiszpanie: pożyjom uwidim.
@ Ksch: ja również mam problemy, nie jestem jakimś turbo pro plejerem... Po prostu patrze na to z perspektywy przeczytanego booka, nie tylko swojego Chaosu jeszcze całego nie przeczytałem ale jestem w trakcie.
Ogry... Hmm, powiem tak, jednostka jak dojdzie w liczbie 3-4 sztuki to może robić mega rozp***j (jak kroxy) z S7. Liczba 2 jest mniej szkodliwa, a wiadomo 1 to już raczej nic nie zrobi.
No ale, pogramy, ogramy się i zobaczymy.
Pozdrawiam
Book mam już za sobą (w sensie army list), poczytałem też temat Thuriona o jego nowej rozpie i widzę zalew psów, marauderów i rycerzy. Cóż, jeśli tak to będzie z nimi wyglądało to ciężko dla nas, ale coś czuję, że jeszcze bardzo dużo się zmieni.
Ogry spadają od ostrzału, jak dzieci, pamiętajmy że Kroxy mają screen pierdyliona skinków, czego o ograch powiedzieć nie można. Ja do nich przekonany nie jestem.
Mdłości - nie sądzę, aby mortale mieli teraz wygrywać mastery, już prędzej DE i Skaveni, ale to już moja prywatna opinia.
Ogry spadają od ostrzału, jak dzieci, pamiętajmy że Kroxy mają screen pierdyliona skinków, czego o ograch powiedzieć nie można. Ja do nich przekonany nie jestem.
Mdłości - nie sądzę, aby mortale mieli teraz wygrywać mastery, już prędzej DE i Skaveni, ale to już moja prywatna opinia.
Gralem z chaosem na KIK ASS. Najlepsza walka tej bitwy to: w 6 rycerzy z FCG i Warbannerem wpadl z jednej strony moj lord na smoku, z drugiej strony - treeman. Po dwoch turach walki ja stracilem lorda a rycerze 4 swoich ziomkow. W trzeciej turze moj smok i treeman nie zadaja zadnej rany, przegrywam o muzyka, nie zdaje brejkow mimo BSB w poblizu. Uciekam moimi monsterami a ze to byla 6 tura, wiec potworki poszly w straty.
Sytuacja wydawala sie idealna, na jedna ture walki. Trudno lepiej przygotowac atak. Niestetety okazalo, ze rycerzyki sa bardzo, bardzo twarde. Zamiast zyskac 400pkt, stracilem prawie 1000.
Co chce przz to powiedziec.... Lepiej ich piescic waywatcherami, niz pchac przeciw nim do walki swoje jednostki.
Druga sprawa, ze smietnik chaosnikow jest bardzo tani a niestety trzeba mu poswiecic troche uwagi, bo moze byc dla nas czasem niewygodny, nawet grozny. Gorzej, ze cale punkty sa w pancernych rycerzach i gruboskornych helenkach, ktore elfami ciezko sie zdejmuje.
Sytuacja wydawala sie idealna, na jedna ture walki. Trudno lepiej przygotowac atak. Niestetety okazalo, ze rycerzyki sa bardzo, bardzo twarde. Zamiast zyskac 400pkt, stracilem prawie 1000.
Co chce przz to powiedziec.... Lepiej ich piescic waywatcherami, niz pchac przeciw nim do walki swoje jednostki.
Druga sprawa, ze smietnik chaosnikow jest bardzo tani a niestety trzeba mu poswiecic troche uwagi, bo moze byc dla nas czasem niewygodny, nawet grozny. Gorzej, ze cale punkty sa w pancernych rycerzach i gruboskornych helenkach, ktore elfami ciezko sie zdejmuje.
warhammer maniak - tnie sie marsze szybkimi jednostkami - orly,warhawki,glade ridersi lub wild ridersi. druga opcja to wykorzystac las - chowasz sie w nim przeciwnik cie nie widzi ale maszerowac nie moze (w polaczeniu z zakleciami poruszajacymi las jest to niezle rozwiazanie).
Co do kanapkowania to musisz miec wiecej oddzialow w danym miejscu niz przeciwnik(co przy mobilnosci lesniakow nie jest rzecza niemozliwa) - dajesz przeciwnikowi wybor co przyjmie na przod(jesli w ogole zdecydujesz sie szarzowac na przod a nie zadowolisz sie tylem/bokiem)
Co do kanapkowania to musisz miec wiecej oddzialow w danym miejscu niz przeciwnik(co przy mobilnosci lesniakow nie jest rzecza niemozliwa) - dajesz przeciwnikowi wybor co przyjmie na przod(jesli w ogole zdecydujesz sie szarzowac na przod a nie zadowolisz sie tylem/bokiem)
Bless masz rację ale z drugiej strony caly śmietnik nie jest w stanie pojechać nawet jednych driad i tak naprawde groźne sa tylko 2-3 kluczowe oddziały.
Poza tym dla takich rycerzy czasem bardziej kłopotliwe mogą być driady czy mały oddział tancerzy od boku a co za tym idzie masa ataków z sila 4.
Poza tym dla takich rycerzy czasem bardziej kłopotliwe mogą być driady czy mały oddział tancerzy od boku a co za tym idzie masa ataków z sila 4.
Driady dla rycerzy to spory bonus, bo bez problemu mogą robić po nich overruny w dowolnym kierunku. A ciężko jest im wejść na flankę przy takiej ilości śmieci na stole.dla takich rycerzy czasem bardziej kłopotliwe mogą być driady
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.
Cóż, niektórzy 40 łucznikówDolmiR pisze:po coś sie wystawia tych 30 luczników żeby tyle śmieci nie biegało.
Jankiel ma rację, driadki dla knightów to free frag i na dodatek piękny obiekt do przejechania po reszcie armii.
@ Bless: Niby sytuacja statystycznie prawie niemożliwa, a jednak się tak zdarza, takie paranoje są w warhammerze, nic nie zrobimy, póki kostki rządzą systemem (Raczej się to nie zmieni )
Pozdro
Kawaleria to podobny problem jak z Imperium - wiadomo. Można do tego strzelać wayami, albo próbować podejść tancerzami, względnie wildzi na bok. Na szczęście chaos nie ma tanka Natomiast tym, co niestety dla nas, odróżnia chaos od imperialistów, to właśnie te szybkie śmieci. Bez FCS będzie można zapewne oglądać 4-5, albo i więcej fastów, które będą wydatnym zagrożeniem dla łuków. Przeciw nim widzę driady, ale niestety, tak jak pisał Jankiel, one są znowu łatwiutkim celem dla chaośnickiej kawy.
Bless - a jak oceniasz Helenki, przeciw WE rzecz jasna?
Bless - a jak oceniasz Helenki, przeciw WE rzecz jasna?
Strzelac do welfów templejtami sie zbytnio nie opłaca. No, chyba ze welf sam sie o to prosi robiac zageszczenie drogich skirmiszujacych modeli w stylu WD, lub wystawiajac drzewo na widok.ksch pisze: Bless - a jak oceniasz Helenki, przeciw WE rzecz jasna?
Wieksze zagrozenie stanowilyby dla nas helenki biegnace do walki wrecz. Na takie trzeba mocno uwazac, bo jedyne co moze z nimi podjac walke, to treeman. Ale treeman nie moze byc wszedzie. Dlatego biegnaca na nas armia pod postacia 2x helena, 3x knights, 2x horse marauders, 3x chaos hounds, 2x piechota marauderow, a do tego luzem biegajacy herosi, to powinien byc dla welfa niepokojacy widok, bo do anihiliacji kazdego z tych oddzialow osobno musimy angazowac spore sily. Jesli ida razem i pelna para naprzod, to jest problem, bo na podchody moze nie byc miejsca/czasu/srodkow.
Na nasze szczescie wiekszosc chaosnikow, z przyzwyczajenia, bedzie chyba traktowac helenki jako katapulte, wiec moze w wiekszosci wypadkow te dwa behemoty pozostana niegrozne na tylach armii przeciwnika. Oby.
właśnie teraz spojrzałem że hellcannon ma 5 ataków z S5 i WS4... Kurde :O Plus obsługa...
No nic, tak jak napisał Bless było w wcześniejszej edycji, prócz helek. Teraz wszystko potaniało i mamy więcej jednostek naprzeciw siebie.
No nic, tak jak napisał Bless było w wcześniejszej edycji, prócz helek. Teraz wszystko potaniało i mamy więcej jednostek naprzeciw siebie.
-
- Warzywo
- Posty: 10
Co myślicie o tej rozpie na chaos? na 1500
_________________
Noble 140
Wardancer Kindred
Blades of Loec
Noble 125
Arcane Bodkins
An Annoyance of Netlings
Noble 105
Hail of Doom Arrow
Core:
Glade Guards x 10 120
Dryads x8 96
Dryads x8 96
Branch Nymph
Special:
Wild Riders x5 155
Standard Bearer
Saemrath- the banner of the Zenith
Wild Riders x5 130
Wardancer Troupe x6 108
Warancer Troupe x6 108
Rare:
Treeman 285
Dispel Dice: 2
Models in army: 52
Army cost: 1498
I mam pytanie, jeżeli chcę dac magiczny sztandar jednemu z odziałów wildów to musze wcześniej wykupić u nich standard bearera?
thx:P
prosze o uwagi itp.
_________________
Noble 140
Wardancer Kindred
Blades of Loec
Noble 125
Arcane Bodkins
An Annoyance of Netlings
Noble 105
Hail of Doom Arrow
Core:
Glade Guards x 10 120
Dryads x8 96
Dryads x8 96
Branch Nymph
Special:
Wild Riders x5 155
Standard Bearer
Saemrath- the banner of the Zenith
Wild Riders x5 130
Wardancer Troupe x6 108
Warancer Troupe x6 108
Rare:
Treeman 285
Dispel Dice: 2
Models in army: 52
Army cost: 1498
I mam pytanie, jeżeli chcę dac magiczny sztandar jednemu z odziałów wildów to musze wcześniej wykupić u nich standard bearera?
thx:P
prosze o uwagi itp.
bohaterowie :
wardancer sam uderza niezle ale i pada od byle czego
noble z bodkinsami - 1 strzal bez save - slabo tym bardziej ze moze sie nie przebic
noble hoda dobry ale zrobic go bsb i dac mu jeszcze asyendi's bane
dac maga z calaingor stave - przesuwanie lasu moze znacznie utrudnic przeciwnikowi gre
osobiscie gralbym na 2 magach i bsb z hoda
nie ma sensu brac czempiona do driad - niewiele sie rozni a moze uratowac wrogiego czempiona
do wildow dac warbanner - daje im to kopa w CC
a ogolnie to graj zeby samemu sie zorientowac co i jak:)
wardancer sam uderza niezle ale i pada od byle czego
noble z bodkinsami - 1 strzal bez save - slabo tym bardziej ze moze sie nie przebic
noble hoda dobry ale zrobic go bsb i dac mu jeszcze asyendi's bane
dac maga z calaingor stave - przesuwanie lasu moze znacznie utrudnic przeciwnikowi gre
osobiscie gralbym na 2 magach i bsb z hoda
nie ma sensu brac czempiona do driad - niewiele sie rozni a moze uratowac wrogiego czempiona
do wildow dac warbanner - daje im to kopa w CC
a ogolnie to graj zeby samemu sie zorientowac co i jak:)