Dyskusja o balancing patchu

Rozwój i dyskusje na temat rozwiązań przywracających grze balans.

Moderator: Barbarossa

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Rozumiem Twoje argumenty, Jankielu, jednak uważam, że efektywny ward na 3+/2+ za 35 punktów to jednak troszku za dużo.
Wiem. Jest wiele niezrównoważonych rzeczy w wfb - trudno.
Napisałem się już na ten temat mnóstwo w temacie dotyczącym PGA. Sam invert ward, mimo, że cholernie mocny, nie wypacza w żaden sposób rozgrywki. Przykro mi. Zagrałem już kilkadziesiąt bitew nowymi DE i ani razu nie miałem wrażenia, że ten przedmiot sprawia, iż gra traci sens. A miałem takie wrażenie np. przy hydrze, gdzie ewidentnie głupio było mi biegac nią bez konsekwencji po całym stole, przyjmować na klatę przaktycznie wszystko i bez problemu to łamać. Dodatkowo, ile masterów wygrały nowe DE? Ile lokali?
WSZYSTKIE (!) Wasze zmiany u ogrów są słuszne, ale nadal są wyjątkowo kiepskie i słabe
Bo to jest słaba armia. Nic na to nie poradzimy, a kodeksu pisać na nowo na pewno nie będziemy. Zmiany są kosmetyczne, to prawda, są też dwie zupełnie z dupy wziete (bo reszta to modyfikacja FAQ) - impacty i leadbelchers. Ale na tym koniec - nie będziemy wymyślać nowych zasad, jakichś stubbornów, starego quell animosity dla black orków - ma być prosto.
Uwaga do samej konstrukcji restricted/balancing patcha: propozycja:

1) dla limitu <2000 armia nie może triplować speciala, chyba że nie bierze rara. - nie uzasadniam, do rozważenia
CS i balancing patch nie są robione z myślą o border patrolu. A sam CS jest jasno okreslony jako system dla bitew na 2000+
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8173
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

Jeszcze co do HE:
Mając taka tak duża ilośc slotów można by sie pokusić o troche inne ograniczenia. np
bez powstarzania speciali - mozna miec 4 takie same rary
2 takie same speciale - mozna miec 3 takie same rary
3 takie same speciale - mozna miec 2 takie same rary
4 takie same speciale - brak rarów
"Największe przegięcie" jakie tu widze to 2xDP i 3xRBT lub 3xDP i 2XRBT, a system staje się o wiele bardziej elastyczny pod wzgledem brania innych jednostek.

albo uproszczona wersja tego powyżej:
3 takie same speciale - mozna miec 2 takie same rary
4 takie same speciale - brak rarów

pozdrawiam
Obrazek

_reszka
Chuck Norris
Posty: 551

Post autor: _reszka »

Jankiel pisze:
Bo to jest słaba armia. Nic na to nie poradzimy, a kodeksu pisać na nowo na pewno nie będziemy. Zmiany są kosmetyczne, to prawda, są też dwie zupełnie z dupy wziete (bo reszta to modyfikacja FAQ) - impacty i leadbelchers. Ale na tym koniec - nie będziemy wymyślać nowych zasad, jakichś stubbornów, starego quell animosity dla black orków - ma być prosto.
Wiem, że są słabe, ale butcher generałem i ranki u ogrów nie są komplikowaniem/wymślaniem zasad a dalej będzie prosto. I troszeczkę ugrywalni ogry.

Ale Wasze zdanie uszanuję, i tak wyszło chyba lepiej niż się spodziewano w eterze.

Nehan
Masakrator
Posty: 2299

Post autor: Nehan »

Wiem. Jest wiele niezrównoważonych rzeczy w wfb - trudno.
Napisałem się już na ten temat mnóstwo w temacie dotyczącym PGA. Sam invert ward, mimo, że cholernie mocny, nie wypacza w żaden sposób rozgrywki. Przykro mi. Zagrałem już kilkadziesiąt bitew nowymi DE i ani razu nie miałem wrażenia, że ten przedmiot sprawia, iż gra traci sens. A miałem takie wrażenie np. przy hydrze, gdzie ewidentnie głupio było mi biegac nią bez konsekwencji po całym stole, przyjmować na klatę przaktycznie wszystko i bez problemu to łamać. Dodatkowo, ile masterów wygrały nowe DE? Ile lokali?
tru. ale to daje dobry argument Boginsowi (przepraszam :wink: ) - w końcu armor save 0+ na kornowym kafarze też "nie wypacza w żaden sposób rozgrywki" :wink: . tym niemniej nie będę się kłócić, jestem w stanie przyjąć taką argumentację.

Awatar użytkownika
Artein
Masakrator
Posty: 2284

Post autor: Artein »

Jankiel pisze:
wrzucę sobie 2 bolce do rarów i nie mogę dać nawet dwóch unitów witchek....
Jak wrzucisz 4 bolce do rarów, to nie możesz powtórzyć witchek. Chodzi o sloty - było to tak ewidentne, ze nawet nie zwróciliśmy uwagi na tą nieścisłość :/
a jeśli tak to w porządku, chociaż specjalnie czytałem kilka razy, żeby być pewnym, że chodzi o jednostkę rare a nie o slot....

co nie zmienia faktu, że HE na tym najbardziej obrywają, mając 4 sloty rare i tylko 2 jednostki tego typu (dodajmy, że zajmujące po całym slocie). Jeśli chcemy zapełnić wszystkie sloty musimy albo obie jednostki zdublować albo jedną ztryplować....
proponuję, jakiś wyjątek zrobić dla HE mimo wszystko

Awatar użytkownika
GarG
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3946
Lokalizacja: Przy 7 szkielecie skręć w prawo

Post autor: GarG »

Artein czytaj przypisy ;)

Niestety dalej nie dostałem odpowiedzi na swoje pytanie.
tru. ale to daje dobry argument Boginsowi (przepraszam Wink ) - w końcu armor save 0+ na kornowym kafarze też "nie wypacza w żaden sposób rozgrywki" Wink . tym niemniej nie będę się kłócić, jestem w stanie przyjąć taką argumentację.


Jednak według mnie ta sprawa jest jednak troche bardziej... dyskusynja.
kangur022 pisze: Ze niby czarodziejki są szpetne ? :)
dzikki pisze:Wypadki z kotłem się zdarzają ;] , nożem rytualnym można się skaleczyć jak się ofiara poruszy. Tudzież jakieś obmierzłe praktyki seksualne.
Kacpi 1998 pisze:te praktyki to chyba z użyciem cegły...

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Propozycja Assassello wygląda dosyć sensownie, ale skoro cała reszta też jest znacznie ograniczana, to dlaczego robić wyjątek dla HE? Opierają się na specialach - jasna sprawa. dlatego mają 6 i bardzo duży wybór jednostek special. Ale żadna inna armia nie moze sobie bezkarnie potrajać speciali.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
GarG
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3946
Lokalizacja: Przy 7 szkielecie skręć w prawo

Post autor: GarG »

Moze wkoncu pojawia sie takie jednostki jak SM, FG czy SW.
kangur022 pisze: Ze niby czarodziejki są szpetne ? :)
dzikki pisze:Wypadki z kotłem się zdarzają ;] , nożem rytualnym można się skaleczyć jak się ofiara poruszy. Tudzież jakieś obmierzłe praktyki seksualne.
Kacpi 1998 pisze:te praktyki to chyba z użyciem cegły...

Awatar użytkownika
Charki
Falubaz
Posty: 1144
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Charki »

Jedan sugestia do restricted, a konkretnie do obcinania limiti power dice'ów przez przedmioty:
blah blah .. dające bonus +1 lub więcej do prób rzucenia
czaru
Przy skavenksich tokenach, nie ma problemu bo zuzycie tokenu generuje PD wiec wlicza sie on do limitu tylko podczas rzucenia.
Grzyb u goblinów nie generuje PD tylko modyfikuje wynik rzucenia czaru o +D6. Wiec jesli mam w rozpisce wsumie 4 grzyby to limit kosci zmniejsza mi sie do na starcie do 8 mimo ze grzyby sa "jednorazowe".
Nie uwazam grzybow za przegiete i stawiam je na rowni z tokenami, moze dodacie do restricted zapis ze grzyb zmniejsza limit tylko w turze w ktorej sie go uzywa ?


Jeszcze uwaga do armii ktorymi nie gram:

1) Za spolowienie czolgu jest 50% punktow. Czolg na 4 ranach jest praktycznie niegrozny i nie ma sie nawet jak schowac w przeciwienstwie do smoka na 1 ranie, ktory nadal ma taka sama mobilnosc i "atak" jak smok na 6 ranach. czolg i tak jest w patchu i restricted 0-1 wiec nie bedzie to 600 punktow nie do ruszenia, tylko co najwyzej 300.
Moim zdaniem nalezaloby nie dawac 50% za czolg.

Edit:
Jak ktos jest w stanie społowic czolg, to ma tez spora szanse go w calkowicie rozkrecic
Ostatnio zmieniony 14 lis 2008, o 23:59 przez Charki, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Artein
Masakrator
Posty: 2284

Post autor: Artein »

GarG pisze:Artein czytaj przypisy ;)
:shock:
czwarty raz czytam i dopiero zauważyłem ten przypis o HE :oops:
chyba ślepnę na starość, przepraszam

Awatar użytkownika
FIFI (_!_)
Chuck Norris
Posty: 516
Lokalizacja: Wołów, Klub KARAK VAR!!!

Post autor: FIFI (_!_) »

Mam pytanko odnośnie ogrów: jest tam w tym Patchu, że ironfist jest uzywany zawsze jak shield i teraz moje pytanie, czy tyczy się to również Rhinoxów? Bo teraz mają one save normalnie 3+, w walce na 2+, czyli mam rozumieć, że teraz to w każdym momencie będzie 2+?

Jeszcze taka moja mała prośba odnośnie jednego małego itemu/imienia... Giantbreaker. W żadnej rozpisce nie został użyty przez to, że wymaga wzięcia giganta do armii! Każdy wie że giganty są słabe i nikt ich nie używa, a to imię w cale nie jest przegięte bo dodaje +1S a już jest obcięte bo bohater z tym musi akceptować chelenge i nie moze dawać flee w reakcji na szarże. Więc byłbym wdzięczny, gdybyście usuneli ten wątek o tym gigancie! Nie zakłuca to porządku w rozpach, nie miesza w żaden sposób i "nie wypacza rozgrywki" :lol2: Myślę że wyjaśniłem na czym polega problem tego itemu :wink:

Awatar użytkownika
BOGINS
Postownik Niepospolity
Posty: 5229
Lokalizacja: Świebodzin

Post autor: BOGINS »

Nehan pisze:przecież możesz heralda brać na juggernaucie BEZ 0+ sejwa, prawda?
Zgodzę się z tobą. Tylko czemu z możliwości brania zwykłego "ulepszenia" za 15 punktów tworzymy coś tak super hiper potężnego że aż ma kosztować slot herosa? Pewnie gdybym powiedziałż że slot special powinno to zjadać, to by powiedzieli że i tak psy się tylko bierze :P. poza tym pancerz 4+i ruch 14 cali to nawet ork czy wood elf moze mieć.
Mógłby zapsić brzmieć: Herald of Khorne +jagger+arm=0-1. W praktyce jego najważniejsza rola - czyli byćie bsbkiem i tak zostału udupione...

Awatar użytkownika
GarG
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3946
Lokalizacja: Przy 7 szkielecie skręć w prawo

Post autor: GarG »

Edit:
Jak ktos jest w stanie społowic czolg, to ma tez spora szanse go w calkowicie rozkrecic
wiesz ile trwa rozkręcanie czołgu przez niektóre armie? a zwłaszcza jak nie posiadają takiej machiny jak cannon? Wiec moim zdaniem to jest sprawiedliwe dla wiekszości.
Mógłby zapsić brzmieć: Herald of Khorne +jagger+arm=0-1. W praktyce jego najważniejsza rola - czyli byćie bsbkiem i tak zostału udupione...
Normalnie chłopak daje subborn dwóm oddziałom szczeniaczków ( a jak sie uprzec to trzem) które prowadzi na smyczy, Dotego ma magiczne ataki, warda i save 0+. No wybacz on naprawde jest strasznie biedny...
Ostatnio zmieniony 15 lis 2008, o 00:12 przez GarG, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Grzyb u goblinów nie generuje PD tylko modyfikuje wynik rzucenia czaru o +D6. Wiec jesli mam w rozpisce wsumie 4 grzyby to limit kosci zmniejsza mi sie do na starcie do 8 mimo ze grzyby sa "jednorazowe".
Czyli w efekcie działa jak dodatkowa kostka - czyli tak samo, jak skaveńskie tokeny.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8173
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

GarG pisze:Moze wkoncu pojawia sie takie jednostki jak SM, FG czy SW.
raczej pojawia sie rozpiski typu
2 magów, bsb, 2x WL, 2x DP, 2x orzeł, 2 x RBT ... :)


Jankiel, zauważ ze w moich propozycjach wziecie 3x special ogranicza rary.
Trudno mi byc obiektywnym i stwierdzic czy 3xDP i 2xRBT to juz przegiecie w swietle zasad całego Restricted, więc nie będe nalegał by to zmienic, wskazuje tylko ewentualne niedopatrzenie.

Pozdrawiam
Obrazek

Awatar użytkownika
Lukaszxx
Chuck Norris
Posty: 522
Lokalizacja: szybki szpil

Post autor: Lukaszxx »

może parę turniejów trzeba będzie zagrać - ale ja uważam że demony są przycięte słabo.
Wręcz wydaje mi się że na PGA całe to cięcie w jakiś sposób jest lepsze. Tam przynajmniej zbanowali syrenę.
Dlaczego tutaj ona jest nieruszona - to jest chyba najbardziej gięty przedmiot w demonach. A wystarczyłoby zmienić jej działanie przyrównując go do Master Rune of Challenge.
Ale coś mi mówi że jakiekoliek zmiany to po turniejowych play testach będą.

Awatar użytkownika
Sa!nt
Falubaz
Posty: 1472
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Sa!nt »

GarG pisze:
Edit:
Jak ktos jest w stanie społowic czolg, to ma tez spora szanse go w calkowicie rozkrecic
wiesz ile trwa rozkręcanie czołgu przez niektóre armie? a zwłaszcza jak nie posiadają takiej machiny jak cannon? Wiec moim zdaniem to jest sprawiedliwe dla wiekszości.
A jak ma się bolce, katapulty, cokolwiek z S6 to nie jest ciężko ;)

Trochę to osłabi czołg w Imperium jestem zdania że samotny czołg w ogóle przestanie się pojawiać w rozpiskach. Ja już uczę się jak grać na Hellstormie.
Nie zamierzam bronić czołgu.
Chciałbym jeszcze raz o jedno prosić bo w innym dziale nie zostało zauważone.
Sa!nt pisze:Mam taką małą prośbę do LS:
Może byście przemyśleli możliwość używania tarczy lancy itd. u BSB w armii Imperium i Orków (bo chyba też mają taki problem).
Wiem że to nie jest Wasz priorytet, wiem że to kolejny koncert życzeń jaki pojawia się do Was więc na nic nie liczę.
Proszę tylko o przemyślenie tego a motywuje to tym wszystkie 7 edycyjne armie od HE mają zmienione zasady BSB.
No i gratuluje świetnie wykonanej pracy.
Jak zwykł mawiać Hancock: Good job.
squiq pisze:Mój Sigmar myśli inaczej.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Chciałbym jeszcze raz o jedno prosić bo w innym dziale nie zostało zauważone.
zostalo zauwazone wtedy...

Awatar użytkownika
Sa!nt
Falubaz
Posty: 1472
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Sa!nt »

Shino istnieją szanse by zrobić coś w tym temacie?
squiq pisze:Mój Sigmar myśli inaczej.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

nie

ODPOWIEDZ