Wyverna

Orcs and Goblins

Moderator: Kołata

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9572
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

A w battlu potrzebne jest zarówno szczęście, jak i kalkulacja :)

Dlatego ja daję topór dodający ataki oraz KB - all included ;)

Awatar użytkownika
yrsen
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 46
Lokalizacja: Łódź

Post autor: yrsen »

Trafianie na 3+, a na 4+ w takiej sytuacji to kluczowa sprawa. 7ws daje nam przewagę nad większością herosów. Pozatym jak walczysz np z kroxigorami to trafiają Cię na 5+, a nie na 4+. Chyba czuć różnicę.
+1WS ma rację bytu w walkach z inszymi herosami, do czego nasz herszt nie służy. Z drugiej strony mankament trafiania na 4+ zamiast na 3+ niweluję przerzutami nietrafień. Co do kroxigorów i im podobnym, to nie sądzę by nie zdecydowały się trafiać w takim przypadku w wronę a nie czarnucha.

Ogólnie przeważnie zawsze przeciwnikowi jest łatwiej zadać ranę wiwernie, a nie orkowi (nawet ze strzelania). Należy ją więc stosować na miększe i mobilniejsze jednostki wroga (jakieś pegazy, sreamery, furie, wild riderzy...), które ciężko złapać czymś innym w naszej armii - oczywiście nie chcąc korzystać z magii.
A w battlu potrzebne jest zarówno szczęście, jak i kalkulacja
W sumie to przerzuty trafień się na WI nie przydały, bo cwaniak zawsze wszystko trafiał :D Aczkolwiek mieliśmy wkalkulowany komfort psychiczny.

Michał

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

+1WS ma rację bytu w walkach z inszymi herosami, do czego nasz herszt nie służy. Z drugiej strony mankament trafiania na 4+ zamiast na 3+ niweluję przerzutami nietrafień. Co do kroxigorów i im podobnym, to nie sądzę by nie zdecydowały się trafiać w takim przypadku w wronę a nie czarnucha.
czasami sie nie ma wyboru...trzeba walczyc z herosem(patrz pkt->challange)
i o to z tymi kroxami chodzi...niech leja po wyvernie
z dwojga zlego wole zeby spadla bestia niz general(a na 2000-2999 bedzie tym latal general raczej)

mnie odstrasza to ze wlasnie wyvern zabiera ze soba Ld...w walce tez nie powala na ziemie-> IMO poison nie rekompensuje 1 ataku mniej (szczegolnie przy 5WS i 6S)

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9572
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Widzisz Yrsenie, przeczytaj co quas napisał. Czasem się nie ma wyboru. Jeśli Tobie w bitwie zawsze idzie zgodnie z planem, to jestem pełen podziwu :) Mój szef wczoraj nie chciał walczyć z tomb kingiem (w regonie kawalerii) ale poszła jedynka na dispel popychaczki i "nie miałem wyboru".
A co do walki z kroxami, to grając na jawne rozpy każdy mądry gracz by mi lutował po szefie (jeśli nie ma ochrony wardem lub effigy) gdybym miał 6ws.
Naprawdę warto zainwestować te dodatkowe 25 pts. Chociażby dla - jak to nazywasz - komfortu psychicznego ;)

Awatar użytkownika
Charki
Falubaz
Posty: 1144
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Charki »

A to przypadkiem w czelendżu nie mozna wybierać czy klepiemy góre czy dół ?

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

mozemy
ale 7WS i effigy daje juz spora ochrone lorda w HtH
i o to chodzi

no i lord leje prawie wszystko na 3+...nawet przy przerzucie to wazna sprawa

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14646
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

Pozostaje drobna kwestia fear outnumber, ale poniewaz wszyscy sa jej swiadomi, to nawet nie bede o tym wspominal. Ja osobiscie gram na czarnuchu na dziku z kb, ulags axe i - 1 do hita. Jest swietny, wiekszosc smieciuchow trafia go na 5+, dobrze potrafi namieszac i nie spieprza z ld. A ward na 5+ jest plewny, co juz kiedys udowadnialem. Jak cos ma sile przebic sie przez 7ws i 5 to, to ward 5+ tez nie pomoze.

Inferno
Falubaz
Posty: 1115
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Inferno »

True Punk czy ja wiem czy wyverna jest taka wymagajaca latacz taki jak kazdy.. GRałem nią pierwszy raz na turnieju lokalny no i pierwszze miejsce zajełem ^^ Fakt ze raz zjedli mi generała ale :P WARD to rzecz podstawowa ilu bohaterów ma auto wound ? a ilu neguje ward save poztaym to jest 1-do hita czyli jedno oczko ward jest na 5+ czyli dwa oczka ^^

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

autowound raczej z nizsza silka jest-wiec wtedy polega sie na 4+AS
natomiast wole miec effigy niz kapelusik

Paku
Oszukista
Posty: 826

Post autor: Paku »

a ja nie wiem czy wywerne kupić czy nie?

Bo tak sobie myśle : kolejnych 200 pkt utopionych w bohterach czy jakiś oddzialik?

Pewnie bym ją kupił gdyby miała jakiś save 3+ i +1A a takto to nie wiem?

Inferno
Falubaz
Posty: 1115
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Inferno »

auto woun idzie zawsze w parze z no armour save pozatym na armate -1 do hita tez Ci sie neio przyda :P
Paku: oczywiscie mogla by miec 3+ save +3a +1t +1ws i kosztowac 320PTS !!! i nazywac sie SMOK
wywerna jest lepsza od gryfa nightmera hipcia ktore kosztuja tyle samo !! bo ma save na 4+ wiecej sily poison wound wiecej... to jest najlepiej ulokowane 200pts w monstera i jak zejdzie od armat to tracimy 120pts mniej niz nasz oponent na smoku :D

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8707
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

A od armat schodzi tak samo jak smok :)
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

Awatar użytkownika
b_sk
Kretozord
Posty: 1951
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: b_sk »

quas pisze:autowound raczej z nizsza silka jest-wiec wtedy polega sie na 4+AS
natomiast wole miec effigy niz kapelusik
Ale wiesz Quas, że z rachunku prawdopodobienstwa wynika, że szansa na zranienie jest taka sama ze wskazaniem na czapeczkę? Effigy broni lepiej tylko wtedy kiedy ktoś od początku trafia na 5+. Za to ward działa też przeciwko ostrzałowi, co daje mu zdecydowaną przewagę nad Effigy.
A licky boom boom down!!!

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

w przypadku wyverny faktycznie,ward nie jest zly
spojrzalem na to z pktu widzenia warboosa na butach/swince

fajnie by sie gralo na borgucie i wyvernie...ale Borgucik gdzies zaginol :cry:

mlepkows
Wodzirej
Posty: 732

Post autor: mlepkows »

Ja na przykład nie bardzo mogę sobie wyobrazić sytuację, w której walę po orku a nie po Wyvernie. To tak a propos dyskusji o 7WS i ochronie dla Herszta...

Maciek

Awatar użytkownika
TruePunk
Masakrator
Posty: 2726
Lokalizacja: Vendetta
Kontakt:

Post autor: TruePunk »

noto troche pomysl.. to nie boli.
Jesli i orka i wyverne trafiamy na 4+, i ork i wyverna maja T5 - a ork ma powiedzmy tylko AS na 3+ i nic wiecej - to kogo szybciej zabijesz? orka, ktory mocniej i wiecej razy atakuje, czy wyverne?

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

TruePunk pisze:noto troche pomysl.. to nie boli.
Jesli i orka i wyverne trafiamy na 4+, i ork i wyverna maja T5 - a ork ma powiedzmy tylko AS na 3+ i nic wiecej - to kogo szybciej zabijesz? orka, ktory mocniej i wiecej razy atakuje, czy wyverne?
:roll: :roll: przeciez zazwyczaj jest tak, ze orka sie trafia na 4+ a wive na 3+...
. poza tym jak sie zabije wrone to gosc moze nagle uciec z fearoutnumber i ucieka na 2d6... ;)

Awatar użytkownika
TruePunk
Masakrator
Posty: 2726
Lokalizacja: Vendetta
Kontakt:

Post autor: TruePunk »

wrona ma WS 5 bodaj? zeby ja na 3+ trafiac trzeba miec WS6. a taki to ma wiekszosc lordow, a nie klockow :]
Jak zabijesz lorda, to wrona ma brejki na LD6? dobrze kojarze? ;]

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14646
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

No pieknie, ale wrona kasuje szeregi, bez wrony general na piechote to smiec, wiec raczej to jest pierwszy cel do odstrzalu. Ale i tak lepszy jest dzik.

mlepkows
Wodzirej
Posty: 732

Post autor: mlepkows »

noto troche pomysl.. to nie boli.
Myślę na codzień, a już na pewno myślę szybciej niż piszę... :roll:
Jesli i orka i wyverne trafiamy na 4+, i ork i wyverna maja T5 - a ork ma powiedzmy tylko AS na 3+ i nic wiecej - to kogo szybciej zabijesz? orka, ktory mocniej i wiecej razy atakuje, czy wyverne?
Kogo szybciej zdejmę nie ma takiego dużego znaczenia. Ważne jest to, że Herszt bez wywerny to plewa, a na odwrót już nie. Poza tym, standardem jest, że potworek już wcześniej coś wyliczy i ma mniej niż ran.
wrona ma WS 5 bodaj? zeby ja na 3+ trafiac trzeba miec WS6. a taki to ma wiekszosc lordow, a nie klockow :]
Jak zabijesz lorda, to wrona ma brejki na LD6? dobrze kojarze? ;]
Nie walczyłem jeszcze z klockiem zdolnym do sklepania wywerny albo lorda. Może ty takie spotykasz? I jeszcze wdajesz się z nimi w równą walkę...

Maciek

ODPOWIEDZ