Dogs Of War
Moderator: Barbarossa
Re: Dogs Of War
Do BP w przypadku DoW oprócz zmniejszenia kosztów FCG dodałbym zapis że wszystkie jednostki z kontyngentu kislevu można brać do DoW. Nieco uatrakcyjni to dodatkowo armie.
Sprawa Malakaia jest podobno wyjaśniona w erracie do SoCh. Była o tym mowa nie tak dawno na podforum DoW.
Zasady generałów z innych ras znajdziesz tu: http://www.scribd.com/doc/12949165/WFB-DoW-Generaux
Znalazłem je w zeszłym roku na francuskiej stronie GW. Dziś stara francuska strona jest już przekształcona na tą beznadziejną nową stronkę GW. Tekst jest po francusku, ale oryginał napisał Nigela Stillmana. Tu można znaleźć moje autorskie tłumaczenie: http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... 80#p298180
I ogrowy lord z pedantem jakoś mi nie pasuje
Zasady generałów z innych ras znajdziesz tu: http://www.scribd.com/doc/12949165/WFB-DoW-Generaux
Znalazłem je w zeszłym roku na francuskiej stronie GW. Dziś stara francuska strona jest już przekształcona na tą beznadziejną nową stronkę GW. Tekst jest po francusku, ale oryginał napisał Nigela Stillmana. Tu można znaleźć moje autorskie tłumaczenie: http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... 80#p298180
I ogrowy lord z pedantem jakoś mi nie pasuje


armia DoW oprócz drogich muzyków jest całkowicie grywalna
Obowiązkowy Paymaster to klimat tej armii i nie zmieniałbym tego, panika po jego stracie na całej armii to też fajna zasada.
DoW ma dostęp do świetnych jednostek: kuszników, duelistów, fasty, kawalerię, Manflayersów, Long Drongów, działa, Maneaterów, Truthsayerow czy Smoka jako slot herosa!
BP+R robi z niej niepotrzebnie jedną z najmocniejszych armii w battlu (między innymi dlatego uzbierałem właśnie całą armię)
Obowiązkowy Paymaster to klimat tej armii i nie zmieniałbym tego, panika po jego stracie na całej armii to też fajna zasada.
DoW ma dostęp do świetnych jednostek: kuszników, duelistów, fasty, kawalerię, Manflayersów, Long Drongów, działa, Maneaterów, Truthsayerow czy Smoka jako slot herosa!
BP+R robi z niej niepotrzebnie jedną z najmocniejszych armii w battlu (między innymi dlatego uzbierałem właśnie całą armię)

Rzeczywiście znalazłem w erracie ten zapis. Fajnie.Sprawa Malakaia jest podobno wyjaśniona w erracie do SoCh. Była o tym mowa nie tak dawno na podforum DoW.
Jeżeli chodzi o generałów z innych ras, to niezbyt podoba mi się fakt, że mogą oni normalnie brać przedmioty magiczne ze "swoich" booków. Sam pomysł generałów innych ras popieram, ale tylko z magicznymi przedmiotami branymi zgodnie z zasadą spoils of war (jeden z dowolnego booka).
Ale nie jest jakiś wygięty, biorąc pod uwagę, że byłby to jego jedyny magiczny item (poza commonami i tymi "włoskimi").I ogrowy lord z pedantem jakoś mi nie pasuje
Ta opinia jest dla mnie zaskakująca. Armia DoW była już raczej słaba w poprzedniej edycji, a na tle większości armii 7 edycyjnych prezentuje się groteskowo. Piszę tu oczywiście o jej "sile bojowej", a nie o dużym wyborze jednostek i świetnych modelach. Jednostek przyzwoitych rzeczywiście nie brakuje, ale nazywanie ich "świetnymi" to chyba przesada. Z podanych przykładów: kusznicy nijak się mają do ich odpowiedników DE, fasty i kawaleria wyróżniają się glównie abstrakcyjnie drogimi muzykami, działa są w rare i daleko im do imperialnych, a Asarnil jest nieprzyzwoicie wręcz miękki. Największą zaletą armii jest jej uniwersalność i duże możliwości wyboru. Mówiąc o tych ostatnich należy jednak pamiętać, że znaczna część RoR jest tak niedoszacowanych punktowo, że w praktyce z całej tej masy do rozważania zostaje Nam chyba tylko: Manflayersi, Ricco, Volandzi, Lumpiny, Long Drongi, ogry Golgfaga, Malakai i może Marksmeni. Mówię oczywiście o poważnych rozgrywkach, bo do luźnej gry towarzyskiej możemy sobie wystawiać wszystko, co ma ładne modele.armia DoW oprócz drogich muzyków jest całkowicie grywalna
Obowiązkowy Paymaster to klimat tej armii i nie zmieniałbym tego, panika po jego stracie na całej armii to też fajna zasada.
DoW ma dostęp do świetnych jednostek: kuszników, duelistów, fasty, kawalerię, Manflayersów, Long Drongów, działa, Maneaterów, Truthsayerow czy Smoka jako slot herosa!
Zasada klimatyczna, ale jakby z innej epoki. Biorąc pod uwagę, że bez "włoskich" przedmiotów, ten Pan jest łatwiutki do ściągnięcia, dobry przeciwnik potrafi go wyłączyć z gry w 3-4 turze, a gdy graczowi DoW później nie pójdą rzuty na panikę, jest już właściwie po grze.Obowiązkowy Paymaster to klimat tej armii i nie zmieniałbym tego, panika po jego stracie na całej armii to też fajna zasada.
BP+R robi z niej niepotrzebnie jedną z najmocniejszych armii w battlu

chce ci przypomniec, ze fisz wygrywa kazdego mastera przed jego rozpoczeciem a po tym masterze kazdego powinine wygracJasiuuu pisze:si si wbrew niektórym theoryhammerowym ekspertom Fisher wie co mówi bo pociskał na lubelskim masterze DoW . z uśmiech politowania przeciwników szybko zmieniał się w przerażenie.

niemniej ma troche racji


w armii masz:
smoka. ty porownujesz go z lordami... nic dziwnego, ze wychodzi gorzej. Porownaj go z innymi potworkami bedacymi hero. smokiem he, mantysiami itp.
fasty. Po co muzycy fastom za 55 pkt?
kawaleria wyglada normalnie. jest troche za tania ale ma za drogich muzykow...
kusznikow porownujesz do de. ty masz tanszych i z s4


itd.

Martwił się będę jak Psiaki ustawicznie będą zajmować pierwsze miejsca na Masterach tak więc ciekawe kto z nas bawi się w TeoryHammera - już widzę oczyma wyobraźni gadkę na Masterze - z czym grasz ? z DoW... no to maska w plecy jak nic...
W tegorocznym top 20 ligi też znalazło się ze 3-4 armie Worków i Gobelinów ale co z tego ?
DoW to takie Imperium z gorszymi canonami i bez czołgów z kilkoma bajerami - Orki na 1500 pkt z regonem Mengili też mogą wymiatać - ale czy to świadczy o nich że są wygięte
krótko mówiąc "Po owocach ich poznacie" nie ma co się spinać na zapas
miłego,
Żaba

W tegorocznym top 20 ligi też znalazło się ze 3-4 armie Worków i Gobelinów ale co z tego ?

DoW to takie Imperium z gorszymi canonami i bez czołgów z kilkoma bajerami - Orki na 1500 pkt z regonem Mengili też mogą wymiatać - ale czy to świadczy o nich że są wygięte


miłego,
Żaba
- Rafał_Pękala
- Mudżahedin
- Posty: 236
Witam!
Była rozmowa na temat nowego army lista dla DoW jak i o zmianach w BP oficjalnych zasad, na podforum DoW jest już założony temat polskiego army lista i myślę że tutaj powinny być dyskusje o usprawnieniu obecnego DoW w BP.
Oto moje wstępne propozycje:
Paymaster:
-Myślę że nie należy usuwać jego zasady odnośnie paniki na armii bo to mu właśnie nadaje klimat, ale dać mu dodatkową zasadę np, że po śmierci panika na całej armii ale też armia dostaje hate'a (świadomość że nie dostanie się ani grosza za walkę może pobudzić do ucieczki ale też powinno nieźle wkurzyć)
-jeśli miałby być obowiązkowy to nie powinien zjadać slota hero
Zmiany kosztów Command groupów(muzyk/sztandar/champion):
-piechota : 5/10/10
-kawaleria: 7/14/14
Przedmioty:
-myśle że albo rozszerzyć zasadę spoils of war o dodatkowy przedmiot z limitem pts i magiczny sztandar z innej armii albo po prostu napisać całkowicie nowe przedmioty i sztandary dla DoW plus np. coś w stylu giftów, mocy
RoR:
-można by zmienić początkowy koszt punktowy aby stały się bardziej grywalne
Magiczne sztandary:
-o ile się nie mylę to żadna jednostka nie może nieść magicznej szmaty co też powinno się zmienić
co wy na to? i jakie są wasze propozycje?
Pozdrawiam
Rafał Pękala
Była rozmowa na temat nowego army lista dla DoW jak i o zmianach w BP oficjalnych zasad, na podforum DoW jest już założony temat polskiego army lista i myślę że tutaj powinny być dyskusje o usprawnieniu obecnego DoW w BP.
Oto moje wstępne propozycje:
Paymaster:
-Myślę że nie należy usuwać jego zasady odnośnie paniki na armii bo to mu właśnie nadaje klimat, ale dać mu dodatkową zasadę np, że po śmierci panika na całej armii ale też armia dostaje hate'a (świadomość że nie dostanie się ani grosza za walkę może pobudzić do ucieczki ale też powinno nieźle wkurzyć)
-jeśli miałby być obowiązkowy to nie powinien zjadać slota hero
Zmiany kosztów Command groupów(muzyk/sztandar/champion):
-piechota : 5/10/10
-kawaleria: 7/14/14
Przedmioty:
-myśle że albo rozszerzyć zasadę spoils of war o dodatkowy przedmiot z limitem pts i magiczny sztandar z innej armii albo po prostu napisać całkowicie nowe przedmioty i sztandary dla DoW plus np. coś w stylu giftów, mocy
RoR:
-można by zmienić początkowy koszt punktowy aby stały się bardziej grywalne
Magiczne sztandary:
-o ile się nie mylę to żadna jednostka nie może nieść magicznej szmaty co też powinno się zmienić
co wy na to? i jakie są wasze propozycje?
Pozdrawiam
Rafał Pękala
Powtórzę częściowo to co napisałem w innym poście + klika dodatkowych myśli.
1. Paymaster - różne koncepcje:
- działa na zasadzie BSB innych armii. Można, ale nie trzeba go wystawiać, nie ma testu paniki po zabiciu, sam nie może brać magicznego sztandaru, ale gdy jest w armii, jeden z oddziałów mogących posiadać zwykły sztandar, może wziąć war banner.
- działa na zasadzie BSB innych armii. Można, ale nie trzeba go wystawiać, nie ma testu paniki po zabiciu, może wziąć sztandar z innej armii (bez limitu punktowego lub z limitem)
- działa na zasadzie BSB innych armii. Można, ale nie trzeba go wystawiać, może wziąć sztandar z innej armii (bez limitu punktowego lub z limitem), po zabiciu test paniki na 6 lub 12 cali od niego
2. Spoils of war - rozszerzamy na:
- dwóch charakterów DoW może brać przedmioty z innych armii: jeden bez limitu punktowego (jak teraz) i dodatkowo jeden do np. 30 pts. Wyraźny zapis, iż jeden charakter nie może mieć 2 przedmiotów z innych armii (aby uniknąć przegiętych kombosów)
- jeden z oddziałów mogących posiadać zwykły sztandar, może wziąć war banner.
3. Items from Italian Campaign - zostają w obecnym kształcie.
4. Potanienie kosztów RoR tylko dla armii DoW - 2 koncepcje:
- Szybsza. Dodanie zapisu w stylu "All RoR in Dogs of War Army cost 15% less than its normal value"
- Dłuższa. Ktoś by musiał przeanalizować każdy RoR i zrobić listę w stylu:
"The following RoR in Dogs of War Army cost its normal value: Mengile, Voland Venators, Lumpin Croops itd..."
"The following RoR in Dogs of War Army cost 15% less than its normal value: "Asarnil, Golfags Ogres, Long Drongs itd..."
"The following RoR in Dogs of War Army cost 30% less than its normal value: "Tichi Huichi, Oglah Khans itd..."
5. Wyważenie kosztów command group
6. Zasada kontyngentu (za Fluffy'm) - podobnie do Kislevu - armia DoW może wziąć kontyngent wojsk z dowolnego kodeksu bp. do max 300 pts. na każde 1000 pts. armii DoW. Kontyngent ma swojego generała (zakaz lordów), core 2+, spec 0-1, rare - nie wolno. Oddziały kontyngentu nie mogą brać żadnych magicznych przedmiotów lub mogą zgodnie ze swoim kodeksem.
pzdr
-ism
1. Paymaster - różne koncepcje:
- działa na zasadzie BSB innych armii. Można, ale nie trzeba go wystawiać, nie ma testu paniki po zabiciu, sam nie może brać magicznego sztandaru, ale gdy jest w armii, jeden z oddziałów mogących posiadać zwykły sztandar, może wziąć war banner.
- działa na zasadzie BSB innych armii. Można, ale nie trzeba go wystawiać, nie ma testu paniki po zabiciu, może wziąć sztandar z innej armii (bez limitu punktowego lub z limitem)
- działa na zasadzie BSB innych armii. Można, ale nie trzeba go wystawiać, może wziąć sztandar z innej armii (bez limitu punktowego lub z limitem), po zabiciu test paniki na 6 lub 12 cali od niego
2. Spoils of war - rozszerzamy na:
- dwóch charakterów DoW może brać przedmioty z innych armii: jeden bez limitu punktowego (jak teraz) i dodatkowo jeden do np. 30 pts. Wyraźny zapis, iż jeden charakter nie może mieć 2 przedmiotów z innych armii (aby uniknąć przegiętych kombosów)
- jeden z oddziałów mogących posiadać zwykły sztandar, może wziąć war banner.
3. Items from Italian Campaign - zostają w obecnym kształcie.
4. Potanienie kosztów RoR tylko dla armii DoW - 2 koncepcje:
- Szybsza. Dodanie zapisu w stylu "All RoR in Dogs of War Army cost 15% less than its normal value"
- Dłuższa. Ktoś by musiał przeanalizować każdy RoR i zrobić listę w stylu:
"The following RoR in Dogs of War Army cost its normal value: Mengile, Voland Venators, Lumpin Croops itd..."
"The following RoR in Dogs of War Army cost 15% less than its normal value: "Asarnil, Golfags Ogres, Long Drongs itd..."
"The following RoR in Dogs of War Army cost 30% less than its normal value: "Tichi Huichi, Oglah Khans itd..."
5. Wyważenie kosztów command group
6. Zasada kontyngentu (za Fluffy'm) - podobnie do Kislevu - armia DoW może wziąć kontyngent wojsk z dowolnego kodeksu bp. do max 300 pts. na każde 1000 pts. armii DoW. Kontyngent ma swojego generała (zakaz lordów), core 2+, spec 0-1, rare - nie wolno. Oddziały kontyngentu nie mogą brać żadnych magicznych przedmiotów lub mogą zgodnie ze swoim kodeksem.
pzdr
-ism
Po co chcesz zmieniać Paymastera? To najtańszy bsb w grze, choć z haczykiem. Mimo to jest dobrze wyważony.ismael pisze:Powtórzę częściowo to co napisałem w innym poście + klika dodatkowych myśli.
1. Paymaster - różne koncepcje:
- działa na zasadzie BSB innych armii. Można, ale nie trzeba go wystawiać, nie ma testu paniki po zabiciu, sam nie może brać magicznego sztandaru, ale gdy jest w armii, jeden z oddziałów mogących posiadać zwykły sztandar, może wziąć war banner.
- działa na zasadzie BSB innych armii. Można, ale nie trzeba go wystawiać, nie ma testu paniki po zabiciu, może wziąć sztandar z innej armii (bez limitu punktowego lub z limitem)
- działa na zasadzie BSB innych armii. Można, ale nie trzeba go wystawiać, może wziąć sztandar z innej armii (bez limitu punktowego lub z limitem), po zabiciu test paniki na 6 lub 12 cali od niego
Ja zawsze się waham między Collar of Zorga a Loremaster Cloak - te 2 przedmioty naraz to mengile "odporni na warhammera"2. Spoils of war - rozszerzamy na:
- dwóch charakterów DoW może brać przedmioty z innych armii: jeden bez limitu punktowego (jak teraz) i dodatkowo jeden do np. 30 pts. Wyraźny zapis, iż jeden charakter nie może mieć 2 przedmiotów z innych armii (aby uniknąć przegiętych kombosów)
- jeden z oddziałów mogących posiadać zwykły sztandar, może wziąć war banner.
Oprócz MMM oczywiście...4. Potanienie kosztów RoR tylko dla armii DoW - 2 koncepcje:
- Szybsza. Dodanie zapisu w stylu "All RoR in Dogs of War Army cost 15% less than its normal value"
- Dłuższa. Ktoś by musiał przeanalizować każdy RoR i zrobić listę w stylu:
"The following RoR in Dogs of War Army cost its normal value: Mengile, Voland Venators, Lumpin Croops itd..."
"The following RoR in Dogs of War Army cost 15% less than its normal value: "Asarnil, Golfags Ogres, Long Drongs itd..."
"The following RoR in Dogs of War Army cost 30% less than its normal value: "Tichi Huichi, Oglah Khans itd..."
2 oddziały horrorów, herald, pieski khorna (coś koło 600pts) = NIE DZIĘKUJĘ.6. Zasada kontyngentu (za Fluffy'm) - podobnie do Kislevu - armia DoW może wziąć kontyngent wojsk z dowolnego kodeksu bp. do max 300 pts. na każde 1000 pts. armii DoW. Kontyngent ma swojego generała (zakaz lordów), core 2+, spec 0-1, rare - nie wolno. Oddziały kontyngentu nie mogą brać żadnych magicznych przedmiotów lub mogą zgodnie ze swoim kodeksem.
pzdr
-ism
pozdrawiam
Furion
- Murmandamus
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4837
- Lokalizacja: Radom
po za tym ja sobie nie wyobrażam demonów najemników. To pojechanie po bandzie już.
Zasady kontyngentów są nadto skomplikowane i zbyt problematyczne. Otwiera to DoW dostęp do jednostek ze wszystkich armii WFB. Próba playtestowania tych wszystkich kombinacji to monumentalna robota. Poprostu nie da się ogarnąć tego jako całości.ismael pisze:6. Zasada kontyngentu (za Fluffy'm) - podobnie do Kislevu - armia DoW może wziąć kontyngent wojsk z dowolnego kodeksu bp. do max 300 pts. na każde 1000 pts. armii DoW. Kontyngent ma swojego generała (zakaz lordów), core 2+, spec 0-1, rare - nie wolno. Oddziały kontyngentu nie mogą brać żadnych magicznych przedmiotów lub mogą zgodnie ze swoim kodeksem.
Natomiast DoW już teraz mają zasadę wbudowanych kontyngentów:
1. W podstawowym army liście jest od groma jendostek z innych armii: krasnale, halfingi, norsmeni, ogry wszelakiej maści, giganty i o zgrozo nawet trolle... Połowa z tego jest jak dla mnie zdecydowaną przesadą - a mowa tu głównie o Ogre Kingdoms i gigantah/trollach.
2. DoW posiada kontyngenty w postaci RoR. Łącznie z bohaterami z RoR mamy około 30 jednostek !!!!!! Niech przynajmniej 1/3 a nawet 1/4 z tych jednostek zostanie porządnie skleciona i umieszczona w army liście to już byłoby super ekstra. DoW posiada olbrzymi potencjał niewykorzystanych jednostek np.:
- Galloper Gun: coś naprawdę orginalnego i wyróżniającego się. Wystarczy nadać temu rozsądny koszt punkotwy i zasadę poruszania się i mamy grywalną i ciekawą jednostkę.
- Birdmen to bardzo ciekawy latacz dla DoW. Sensowny koszt punktowy z ciekawą bronią strzelecką i mamy kolejną ciekawą jednostkę.
A to tylko część całości. Razem to cała kupa pomysłów.
Dlatego też nie widzę potrzeby kontyngentów innych ras, skoro DoW ma już je wbudowane w jednostkach podstawowych i RoR. Tyle, że w oficjalnym AL upchane są tam bez ładu i składu, bez żadnej koncepcji, w 90% niegrywalne i wołającym o pomstę do nieba koszcie punktowym.
Oczywiście wersja dłuższa. Ponadto RoR potrzebują też nieco innej formy, bardziej zjadliwej. Oprócz kosztu punktowego trzeba też je nieco przebudować, zwłaszcza jeśli chodzi o kwestię wpychanych na siłę przedmiotów magicznych w niektórych RoRach czy drogich herosów, którzy w rzeczywistości robią za chempionów za 50 i więcej punktów...ismael pisze:4. Potanienie kosztów RoR tylko dla armii DoW - 2 koncepcje:- Szybsza. Dodanie zapisu w stylu "All RoR in Dogs of War Army cost 15% less than its normal value"- Dłuższa. Ktoś by musiał przeanalizować każdy RoR i zrobić listę w stylu:"The following RoR in Dogs of War Army cost its normal value: Mengile, Voland Venators, Lumpin Croops itd...""The following RoR in Dogs of War Army cost 15% less than its normal value: "Asarnil, Golfags Ogres, Long Drongs itd...""The following RoR in Dogs of War Army cost 30% less than its normal value: "Tichi Huichi, Oglah Khans itd..."
Zasada kontyngentu to luźny pomysł - nawet nie mój, tylko przytoczony. Pasuje do DoW klimatem (dowódca wraz ze swoim małym wojskiem wybiera walkę za kasę, zamiast walki za ojczyznę - typu bohater gry Wh Dark Omen), ale oczywiście nie jest to jakieś niezbędne do wprowadzenia by Armylist był ok.
pzdr
-ism
A ja uważam, że wszystko da się załatwić przez zmniejszenie im kosztu. Nie uczyni to ze wszystkich RoR oddziałów dobrze napisanych, ale bardziej wartych wystawienia. Jeśli Desert Dogs będą kosztować połowę tego co obecnie, zastanowiłbym się, czy ich nie wystawić, akceptując fakt, że nie mają optymalnego profilu.Oczywiście wersja dłuższa. Ponadto RoR potrzebują też nieco innej formy, bardziej zjadliwej. Oprócz kosztu punktowego trzeba też je nieco przebudować, zwłaszcza jeśli chodzi o kwestię wpychanych na siłę przedmiotów magicznych w niektórych RoRach czy drogich herosów, którzy w rzeczywistości robią za chempionów za 50 i więcej punktów...
Wątpie, abyś go wystawiał pomimo jego wyważenia. Niski koszt nie równoważy faktu, że np. 30% armii może Ci nagle zacząć uciekać z pola bitwy. Gdy przeciwnik trochę ogarnia, paymaster jest jego pierwszym celem, a niańczenie go przez całą bitwę nie jest ani fajne, ani łatwe.Po co chcesz zmieniać Paymastera? To najtańszy bsb w grze, choć z haczykiem. Mimo to jest dobrze wyważony.
Oczywiście. Kilka oddziałów ma dobry koszt. Mengile, Lumpiny, Volandzi dla przykładu. Podzieliłbym zmianę kosztu RoR na kilka grup: 0%, -15%, -30% itd. W 5 grupach można wypisać wszystkie RoR, bez zabawy w zmianę ich zasad i profilu.Oprócz MMM oczywiście...
100% agree. Ale od tego jest ten temat, aby dać trochę pomysłów, z których może LS coś wybierze do następnego Balancing Batcha. Uznajmy więc kontyngenty za kiepski pomysł i przemyślmy inne.2 oddziały horrorów, herald, pieski khorna (coś koło 600pts) = NIE DZIĘKUJĘ.
pzdr
-ism
Miałbym nieco inną propozycję rozwiązania kwestii niegrywalności 90% RoRów z armii DoW. Poniżej przedstawiam koncept. Co o tym myślicie?
1. Kwestia Imiennych Herosów w RoR
Imienni herosi z uwagi na swój duży koszt punktowy i sprowadzenia się do roli "chempiona" w oddziale proponuję nadać im charakteru "imiennych chempionów". Takich chempionów mamy np. w AB do HE, ale znajdą się również w innych. Można nawiązać do tej koncepcji ale z pewnymi grywalnymi uproszczeniami.
a. Imienny Chempion RoR posiada lepsze statystyki. np.
Leopold z "Leopard Company": M4, WS5, BS5, ST4, T4, W1, IN5, A2, LD8
b. Koszt punktowy Imiennych Herosów:
Proponuję jedną z dwóch możliwości:
- Imienni chempioni są darmowi jak w przypadku bretonni jako rodzaj zasady specjalnej RoR.
- Imienni chempioni posiadają adekwatny koszt punktowy np. +20 punktów.
Oczywiście Imienny Chempion jest obowiązkowy i wbudowany w RoR. Tym samym jego koszt punktowy również - ale już znacznie mniejszy od herosa, który przeciętnie zawyżał koszt jednostki o 50-75 punktów.
c. Przedmioty Magiczne Imiennych Chempionów
Proponuję rozwiązania "ugrywalnieniające" RoR i ich chempionów. W tym wypadku niech RoR umożliwiają armii DoW dostęp do chempionów, którzy mogą ekwipować się w magiczne wyposażenie. Podstawowe jendnostki DoW są tego pozbawione, zaś chempioni RoR będą im to umożliwiać. Mam zatem 3 propozycje:
- Imienni Chempioni mogą brać przedmioty magiczne do 25 punktów
- Imienni Chempioni mogą brać przedmioty magiczne do 50 punktów
- Imienni Cehmpioni mogą brać przedmioty magiczne o innej granicy punktowej np. do 35 punktów
Przy obfitości RoR w armii DoW i większej granicy doboru przedmiotów niż 25 punktów zyskujemy bardzo ciekawą cechę charakterystyczną armii DoW.
d. Kwestia wbudowanych magicznych u niektórych Imiennych Chempionów RoR
Tylko mniejsza część jednostek RoR posiada magiczne przedmioty, które są wbudowane w imiennych bohaterów. Często te przedmioty są bardzo drogie i zwiększają znacznie koszt punkotwy jednostek. Stąd mam kolejną propozycję. Wciągnąć te przedmioty do AL DoW i utworzyć z nich bazę wyjściową do własnych przedmiotów magicznych DoW.
Dzięki temu zabiegowi jednostki DoW zostaną uwolnione od przymusu dźwigania niegrywalnych przedmiotów zwiększających znacznie koszt jednostek. Zaś staną się opcją do wyboru dla imiennych chempionów w istniejącej liście magicznego ekwipunku DoW.
2. Kwestia Oddziałów RoR
Oddziały RoR mają taki sam problem jak oddziały z ich podstawowego army listu. Posiadają zawyżony koszt punktowy, wliczone droższe FCG i czasem przymusowy magiczny sztandar. To wpływa na ich koszt punktowy. Razem z drogimi herosami z magicznymi przedmiotami jendostka może być ponad dwukrotnie droższa !!! To właśnie zabija 90% regimentów RoR.
Mam zatem kilka propozycji ;P.
a. Magiczne Sztandary w RoR
Proponuję rozwiązanie analogiczne względem imiennych chempionów RoR. Niech otrzymają możliwość brania magicznych sztandarów do 50 punktów. Dzięki temu armia DoW uzyskuje dostęp do ekwipowania swoich jednostek w magiczne sztandary.
- Jednostki RoR mogą posiadać magiczny sztandar do 50 punktów
b. Kwestia Wbudowanych Magicznych Sztandarów w jednostkach RoR
Tutaj również proponuję wciągnąć magiczne sztandary do listy sztandarów w DoW. Dzięki temu uzyskamy bazę magicznych sztandarów, w które będą mogły się ekwipować RoR. Zaś niektóre jednostki RoR staną się znacznie tańsze, dzięki braku wzięcia przymusowego sztandaru.
c. Kwestia FCG w RoR
Jedną z kolejnych przyczyn zwiększonego kosztu jednostek i ich mniejszej grywalności to często wbudowane FCG RoR. Sam muzyk zwiększa koszt takiego oddziału o 15 punktów według oficjalnego cennika DoW. Chempioni też są czasem drożsi. W tym wypadku proponuję pozostawić wybór zakupienia FCG jako opcja wyboru i oczywiście zmniejszyć koszt punktowy samych FCG do 7 edycyjnego cennika.
Wpłynie to na znaczne zmniejszenie kosztu punktowego RoR.
d. Kwestia Kosztu Modeli w RoR
To kolejny problem. Część jednostek RoR powinny mieć nieco mniejsze koszty punktowe nawiązuję do kosztów podobnych jednostekwzględem pozostałych i nowszych AB.
Podumowanie:
Koszt punktowy RoRów zostaje odpowiednio zmniejszony do poziomu opłacalności, DoW uzyskują dzięki temu oficjalne przedmioty magiczne wyciągnię ze stanu hibernacji w RoRach, a klimat samych RoRów dzięki imiennych chempionom zostaje zachowany, żaś same RoRy uzyskują możliwość brania magicznych sztandarów i przedmiotów przez imiennego chempiona - co znacznie je ugrywalnia.
1. Kwestia Imiennych Herosów w RoR
Imienni herosi z uwagi na swój duży koszt punktowy i sprowadzenia się do roli "chempiona" w oddziale proponuję nadać im charakteru "imiennych chempionów". Takich chempionów mamy np. w AB do HE, ale znajdą się również w innych. Można nawiązać do tej koncepcji ale z pewnymi grywalnymi uproszczeniami.
a. Imienny Chempion RoR posiada lepsze statystyki. np.
Leopold z "Leopard Company": M4, WS5, BS5, ST4, T4, W1, IN5, A2, LD8
b. Koszt punktowy Imiennych Herosów:
Proponuję jedną z dwóch możliwości:
- Imienni chempioni są darmowi jak w przypadku bretonni jako rodzaj zasady specjalnej RoR.
- Imienni chempioni posiadają adekwatny koszt punktowy np. +20 punktów.
Oczywiście Imienny Chempion jest obowiązkowy i wbudowany w RoR. Tym samym jego koszt punktowy również - ale już znacznie mniejszy od herosa, który przeciętnie zawyżał koszt jednostki o 50-75 punktów.
c. Przedmioty Magiczne Imiennych Chempionów
Proponuję rozwiązania "ugrywalnieniające" RoR i ich chempionów. W tym wypadku niech RoR umożliwiają armii DoW dostęp do chempionów, którzy mogą ekwipować się w magiczne wyposażenie. Podstawowe jendnostki DoW są tego pozbawione, zaś chempioni RoR będą im to umożliwiać. Mam zatem 3 propozycje:
- Imienni Chempioni mogą brać przedmioty magiczne do 25 punktów
- Imienni Chempioni mogą brać przedmioty magiczne do 50 punktów
- Imienni Cehmpioni mogą brać przedmioty magiczne o innej granicy punktowej np. do 35 punktów
Przy obfitości RoR w armii DoW i większej granicy doboru przedmiotów niż 25 punktów zyskujemy bardzo ciekawą cechę charakterystyczną armii DoW.
d. Kwestia wbudowanych magicznych u niektórych Imiennych Chempionów RoR
Tylko mniejsza część jednostek RoR posiada magiczne przedmioty, które są wbudowane w imiennych bohaterów. Często te przedmioty są bardzo drogie i zwiększają znacznie koszt punkotwy jednostek. Stąd mam kolejną propozycję. Wciągnąć te przedmioty do AL DoW i utworzyć z nich bazę wyjściową do własnych przedmiotów magicznych DoW.
Dzięki temu zabiegowi jednostki DoW zostaną uwolnione od przymusu dźwigania niegrywalnych przedmiotów zwiększających znacznie koszt jednostek. Zaś staną się opcją do wyboru dla imiennych chempionów w istniejącej liście magicznego ekwipunku DoW.
2. Kwestia Oddziałów RoR
Oddziały RoR mają taki sam problem jak oddziały z ich podstawowego army listu. Posiadają zawyżony koszt punktowy, wliczone droższe FCG i czasem przymusowy magiczny sztandar. To wpływa na ich koszt punktowy. Razem z drogimi herosami z magicznymi przedmiotami jendostka może być ponad dwukrotnie droższa !!! To właśnie zabija 90% regimentów RoR.
Mam zatem kilka propozycji ;P.
a. Magiczne Sztandary w RoR
Proponuję rozwiązanie analogiczne względem imiennych chempionów RoR. Niech otrzymają możliwość brania magicznych sztandarów do 50 punktów. Dzięki temu armia DoW uzyskuje dostęp do ekwipowania swoich jednostek w magiczne sztandary.
- Jednostki RoR mogą posiadać magiczny sztandar do 50 punktów
b. Kwestia Wbudowanych Magicznych Sztandarów w jednostkach RoR
Tutaj również proponuję wciągnąć magiczne sztandary do listy sztandarów w DoW. Dzięki temu uzyskamy bazę magicznych sztandarów, w które będą mogły się ekwipować RoR. Zaś niektóre jednostki RoR staną się znacznie tańsze, dzięki braku wzięcia przymusowego sztandaru.
c. Kwestia FCG w RoR
Jedną z kolejnych przyczyn zwiększonego kosztu jednostek i ich mniejszej grywalności to często wbudowane FCG RoR. Sam muzyk zwiększa koszt takiego oddziału o 15 punktów według oficjalnego cennika DoW. Chempioni też są czasem drożsi. W tym wypadku proponuję pozostawić wybór zakupienia FCG jako opcja wyboru i oczywiście zmniejszyć koszt punktowy samych FCG do 7 edycyjnego cennika.
Wpłynie to na znaczne zmniejszenie kosztu punktowego RoR.
d. Kwestia Kosztu Modeli w RoR
To kolejny problem. Część jednostek RoR powinny mieć nieco mniejsze koszty punktowe nawiązuję do kosztów podobnych jednostekwzględem pozostałych i nowszych AB.
Podumowanie:
Koszt punktowy RoRów zostaje odpowiednio zmniejszony do poziomu opłacalności, DoW uzyskują dzięki temu oficjalne przedmioty magiczne wyciągnię ze stanu hibernacji w RoRach, a klimat samych RoRów dzięki imiennych chempionom zostaje zachowany, żaś same RoRy uzyskują możliwość brania magicznych sztandarów i przedmiotów przez imiennego chempiona - co znacznie je ugrywalnia.
- Master of reality
- Oszukista
- Posty: 833
- Lokalizacja: Warszawa
chodziło ci chyba o DE. HE nie mają czegoś takiego jak imienny champion.Kal_Torak pisze:Takich chempionów mamy np. w AB do HE
I sold my soul for rock'n roll
- Rafał_Pękala
- Mudżahedin
- Posty: 236
obawiam się że to co przedstawiłeś byłoby zbyt skomplikowane, a przecież zasady BP powinny być jak najprostsze
Ostatnio zmieniony 20 sty 2010, o 09:52 przez Rafał_Pękala, łącznie zmieniany 1 raz.
A champion do Phoenix Guardów.Master of reality pisze:chodziło ci chyba o DE. HE nie mają czegoś takiego jak imienny champion.Kal_Torak pisze:Takich chempionów mamy np. w AB do HE
A pomysł zły moim zdaniem. Mengile tańsi, bo nie trzeba brać Mengila? hmmmmmm....
O największy z wielkich! Co będziemy robić w tej edycji? To samo co w każdej głupcze... Opanowywać świat!
Opolski klub gier bitewnych "WarAcademy"
Opolski klub gier bitewnych "WarAcademy"
- Master of reality
- Oszukista
- Posty: 833
- Lokalizacja: Warszawa
Champion phoenix guardów jest special characterem, herosem. A nie championem dokupywanym do oddziału.Hobbit pisze:A champion do Phoenix Guardów.Master of reality pisze:chodziło ci chyba o DE. HE nie mają czegoś takiego jak imienny champion.Kal_Torak pisze:Takich chempionów mamy np. w AB do HE
I sold my soul for rock'n roll