
A tak serio, to nawet jeśli te ploty to fake to fajnie by było jeśli następnym bookiem były by WE

Juz się nie moge doczekać tej nowej oprawy

Moderator: Gremlin
Turniejowo nowe WEwenanty pisze: Anioł zagłady przerzuca się na budżetową kawę? Koniec świata (sic!).
Bo nie ma pijaków. Rozbijaja się po szpitalach i innych takich.... :/Luc pisze:Żadnych "pijackich" postów, aż zwątpiłem, czy może nie posprzedawaliście armii
Brzmi groźnie, mam nadzieję, że nic poważnegoPiotras pisze:Bo nie ma pijaków. Rozbijaja się po szpitalach i innych takich.... :/
Faktycznie same zmiany również mnie mniej interesują.Bardziej interesuje mnie wprowadzenie sensowych boxów, bo kupowanie figurek po 1-3szt za chore kwoty mi się nie uśmiecha.Piotras pisze:Co do WE, mi się jakoś nie spieszy. Niech zrobią to nawet na później, ale dobrze...
kudłaty pisze:80+ siekier dwuręcznych to odkryta opcja ofensywna.
Mówisz ze kupowanie boxów 10 plastikowych lalek za 150zł + to lepsza opcjaLuc pisze:Faktycznie same zmiany również mnie mniej interesują.Bardziej interesuje mnie wprowadzenie sensowych boxów, bo kupowanie figurek po 1-3szt za chore kwoty mi się nie uśmiecha.
Turniejowo nowe WEwenanty pisze: Anioł zagłady przerzuca się na budżetową kawę? Koniec świata (sic!).
kubencjusz pisze:Młody. Było powiedziane czwartek. Spójrz na kalendarz. Spójrz na ten post. Spójrz jeszcze raz na kalendarz. Dziś nie jest czwartek. Siedzę na koniu.
heh nie ja, ale kumpela miała wypadek, całe szczęście "tylko" złamana noga w udzie.Luc pisze:Brzmi groźnie, mam nadzieję, że nic poważnegoPiotras pisze:Bo nie ma pijaków. Rozbijaja się po szpitalach i innych takich.... :/![]()
![]()
100-120zł za box 10szt by mnie nie zabił a raczej uradowałAbaddon pisze:Mówisz ze kupowanie boxów 10 plastikowych lalek za 150zł + to lepsza opcjaLuc pisze:Faktycznie same zmiany również mnie mniej interesują.Bardziej interesuje mnie wprowadzenie sensowych boxów, bo kupowanie figurek po 1-3szt za chore kwoty mi się nie uśmiecha.
kudłaty pisze:80+ siekier dwuręcznych to odkryta opcja ofensywna.
Spites - są całkiem możliwe w końcu dużo jest ich rysunków w ABlikaon pisze: -rój leśnych duchów
To brzmi ciekawielikaon pisze: -ulepszenie lub nowa jednostki, Hamadryad, takie driady plujące na zasięg kolcami i szponami ociekajacymi trucizną
To byłby wypas jako bohater - taka Drycha w wersji wystawialnej.likaon pisze: -Nymph, driada w wersji eterycznej
To jakoś jako następny wielki Treeman mi nie pasuje, ale czas pokaże.likaon pisze: -Wildwood Terror, coś w rodzaju drzewca(nie ma jeszcze grafiki, ma dopiero się pojawić), wiadomo że ma być groteskowy i darzyć elfy głęboką nienawiścią
Co ty w Bardzie kupujesz czy coLuc pisze:100-120zł za box 10szt by mnie nie zabił a raczej uradowałAbaddon pisze:Mówisz ze kupowanie boxów 10 plastikowych lalek za 150zł + to lepsza opcjaLuc pisze:Faktycznie same zmiany również mnie mniej interesują.Bardziej interesuje mnie wprowadzenie sensowych boxów, bo kupowanie figurek po 1-3szt za chore kwoty mi się nie uśmiecha.
3szt po 45-50zł mnie nie cieszy :/.... a już tymbardziej 1 Treekin za circa ~100zł
Turniejowo nowe WEwenanty pisze: Anioł zagłady przerzuca się na budżetową kawę? Koniec świata (sic!).
No w Bardzie, Wilczku albo CubeAbaddon pisze:Co ty w Bardzie kupujesz czy co?
kudłaty pisze:80+ siekier dwuręcznych to odkryta opcja ofensywna.
Wszystko na taką wersję jak narazie wskazujerunepriest pisze:3 chyba, ogry bretka no i WE
Kilka z tych pomysłów jest naprawdę fajnych, może nawet genialnych.Kinslayer : http://www.asrai.org/viewtopic.php?f=29&t=20760 pisze:(skrócone.....) I've read many things on other similar threads all over the net, so a lot of this is adapting what others have said or straight up copying it. Likewise if it isn't here, I probably didn't agree with it. (Eg, daemonic unbreakable/unstable forest spirits... not for me, and wood elves being completely dependant on terrain to be succesful, no thanks.) If something I said on warseer has changed here or is not here that is because I have given it more thought and corrected myself.
Army Wide Special Rules: Forest Strider & Immunity to negative effects from mysterious forests etc
Forest Spirits Special Rule: -1 to hit from shooting and in combat if the unit/model is at least partially inside a forest.
Wood Elf Only Special Rule: all ranged attacks from wood elf longbows count as Armour Piercing
(This represents the keen aim of the elves, firing for the weak points in their opponents armour. Helps them deal with one of their main problems, tough high-armour opponents. The forest spirits become harder to hit when in forests for obvious reasons and it should help their survivability on combat which is one of the problems they can face. This also means you can play terrain to your advantage without having to actually rely on it to win games.)
will group the units by core/special/rare but group the forest spirits together at the end, then do characters & magic seperately as well.
Glade Guard: remain the same, the AP boost helps justify their current points and they retain S4 at close range. Perhaps throw in light armour for free.
Glade Guard Scouts: the upgrade not only allows them to scout but to perform a "stand and shoot, then flee" charge reaction.
Glade Riders: as well as gaining the AP boost, give them the "stand and shoot, then flee" reaction. Being fast cav they can then also reform etc.
Spearmen: bring back spearmen as a core unit. Spears, shield option, maybe bows as well like lothern sea guard. Point cost appropriately. Gives them the reasonably priced steadfast unit they will need.
Eternal Guard: remain special. Gain either KB or some ability for the extra fighting ranks to make an extra attack. Also give them the parry save.
Wild Riders: the ability to charge through any terrain bar impassable without LOS and without any movement effect. Not sure what else, if anything.
Chariots: perhaps bring back the chariot. Gives them that much needed combat punch. They can't always fight within athel loren, surely? It's Elfy too.
Bolt Thrower: IF they need a warmachine, of which I am not convinced, I don't want no rock throwing treemen. Bolt Thrower is the way of the elves...
Warhawk Riders: same price as terradons or therebouts, and give them a drop attack too to make them worth taking.
Wardancers: remain skirmishers, gain ASF and maybe poison. Have dance abilities as purchased add-ons where one unit can only take one, such as dance to increase ward save, dance to lower enemy to hit rolls, dance to increase WS and I. Would hopefully urge people to still take MSU of them as combat support troops, with different dances on different units.
Great Eagles: should be rare unlike hawks but should be about the same as the (more up to date) high elf ones if they're not already.
Way Watchers: should really fit their fluff as the best archers in the game. BS5/6, 2 attacks on profile (3 for unit champion), and shoot with their attacks value with the AP boost to boot. Maybe shoot at S4 like GG. Perhaps with 2hw for combat purposes, but limit the units to 5-10 models.
Dryads: gain 6+ bark save, 5+ proper ward save. Has option of either being ranked (no other change) or skirmishers (with vanguard & 5-20 models?)
TreeKin: 5+ bark save, 5+ proper ward save. Strangleroot attacks. Perhaps adjust points accordingly.
Treeman: 4+ bark save, 5+ proper ward save. stays as rare, no special option "lesser treeman". Is already tough/good enough. Price is ok I think.
New unit: some 5+ bark save, 5+ ward save, forest spirit heavy cavalry special choice, lances. Perhaps with a strangleroot upgrade ability. Tree-Centaur?
Branchwraiths: 5+ bark 5+ ward, strangleroot. Lvl 1 with upgrade to 2 option. Lore of Athel Loren only. Can join dryads and confers her 5+ ward to them.
Ancient Treeman: 3+ bark, 4+ ward, D3x multiple-shots strangleroot. Same stats as now. Perhaps lvl 1 athel loren wizard. Spites like Slann blessings.
Noble/Highborn remain the same but perhaps drop in points ever so slightly. No more kindred options, just magic items. Will come onto those in a bit.
Spellsingers can pick lore of life or lore of beasts only.
Spellweavers can pick lore of life, lore of beasts or the Lore of Athel Loren (which is otherwise reserved only for forest spirit characters).
Drycha & Treeman special characters with appropriate rules. Wardancer SC and Waywatcher SC along with all the old favourites & current ones.
Drop Spites. Drop Kindreds. 8 magic items, at least 2 of which are bows and one of which gives Loremaster (can be taken by forest spirit characters).
And finally, the Lore of Athel Loren wants changing. It should mainly be about augments & hexes I think. My ideas are as follows...
Lore Attribute - Tree Singing: when a spell is cast successfully move any forest D3''. Any one forest can not move more than 6'' in a single turn.
Signature Spell - A weak magic missile, hurling thorns at the enemy. 2d6 Str2 hits or can boost to 2d6 Str3 hits. Units in forests are affected at +1S.
Spell one - augment. Friendly unit inside a wood within 12'' gets helped my mother nature to retrieve D3 wounds (not models!). Boost to D6 wounds.
Spell two - augment. Gives friendly wood elf unit within 12'' a 6+ ward save or increases a forest spirits ward by +1. Boost to all friendly units.
Spell three - hex. Brambles grab at opponent units feet. They cannot move at all for one turn. If they must flee every model takes a S4 hit then flees.
Spell four - magic missile, hurling thorny vines at enemy unit. D6 Str4 hits or can boost to 2D6 Str4 hits. Units hit half their movement value til they can pass a Ld test. Movement modifiers are not stackable.
Spell five - augment. Hard to cast "call of the hunt" type spell where all friendly units get to make a free move or charge & chargers cause panic tests.
Spell six - a magic vortex where mother earth opens up to swallow a unit. Not another gateway/purple sun. Something like small template, no armour saves, models covered are removed on a 5+ but characters can make look out sir rolls and ward saves can be taken as normal. Boost to large template / removed on a 4+ instead.
kudłaty pisze:80+ siekier dwuręcznych to odkryta opcja ofensywna.