Strona 3 z 4
Re: Armia boga Xholankha - Temple Guards 23.10.2011
: 27 paź 2011, o 19:50
autor: Gniewko
Nie bardzo wiem jak żółty może się gryźć z niebieskim.
Re: Armia boga Xholankha - Temple Guards 23.10.2011
: 27 paź 2011, o 20:06
autor: smiejagreg
Masz rację, Gniewko, ale nie do końca
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
. Każdy kolor z każdym może się gryźć nie tyle poprzez
swoje usytuowanie w palecie kolorów, ile poprzez swoją intensywność. W tym przypadku istotnie tak jest. Do baardzo zgaszonego niebieskiego dodano baardzo oczojebnego żółtego i to nie pasuje
Naviedzonemu. Zbyt silny kontrast tu działa. Poza tym faktycznie ten żółty dość płaski jest ...
Re: Armia boga Xholankha - Temple Guards 23.10.2011
: 27 paź 2011, o 20:51
autor: Gniewko
W sumie racja. Ciągle mam bretoński punkt odniesienia, gdzie w heraldyce nie ma zgaszonych kolorów, więc sprawa jest prosta.
Re: Armia boga Xholankha - Temple Guards 23.10.2011
: 28 paź 2011, o 08:27
autor: Naviedzony
Dokładnie tak jak mówi smiejagreg. Oczojebny i płaski żółty z ciemnym i rozjaśnionym niebieskim nie wyglądają dorze po prostu. Może, gdyby skóra była jaśniejsza, albo żółty ciemniejszy wyglądałoby to lepiej. Teraz ta Salamandra wygląda jakby była chora i dostała wysypki.
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Re: Armia boga Xholankha - Temple Guards 23.10.2011
: 1 lis 2011, o 09:45
autor: Myth
Przy następnej salamandrze spróbuję przyciemnić ten żółty, zobaczymy co z tego pójdzie. Dzięki za komentarze, staram się podciągnąć z tym malowaniem choć przyznam szczerze - czasem po prostu czuję, że talentu to ja nie mam. No ale jak doradzacie, to można coś podciągnąć.
Skoro o tym mowa, to wracam do małych, eee, znaczy się skinków - prośba o poradę co do tego malucha. Zdjęcia celowo tak chamsko z bliska, nie żeby się pochwalić kunsztem, bo nie ma czym, ale żeby dało radę coś doradzić.
EDIT: tak, wiem, na prawej ręce jest jakiś kawałek nadlewki
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
Re: Armia boga Xholankha - Temple Guards 23.10.2011
: 1 lis 2011, o 11:02
autor: smiejagreg
Na razie niewiele jest... Trochę kiepsko położone rozjaśnienia skóry. Najlepiej widać to na górnym zdjęciu. Przykładem niech będzie lewe udo. Widać na figsie, jak biegnie mięsień i gdzie są jego "krawędzie". Tam mniej więcej winna biec granica między rozjaśnieniem, a ciemniejszą częścią. Dociągnij to rozjaśnienie do linii biegnącej wzdłuż mięśnia mniej więcej w środku uda, potem załóż mniej więcej skąd pada światło i nałóż jeszcze na udo dodatkową warstwę rozjaśnień. To samo z ogonem. itp. Zobacz, jak światło lampy rozkłada się na figsie i spróbuj skopiować to malowaniem. Nie wiem czy piszę zrozumiale, ale tak to widzę.
A, jeszcze jedno - talent póki co nie ma tu nic do rzeczy. Wierz mi, na etapie początkowym malowania TYLKO RZEMIOSŁO I PRAKTYKA. Staraj się, aby w każdej następnej figurce coś ulepszyć, poprawić, nie maluj 30 figsów naraz, bo hurt jest dla bardziej doświadczonych malarzy. Spokojnie, nie licz na cudy po paru figsach, czytaj tutoriale - te najprostsze, z każdym figsem powinna być poprawa, trzymam kciuki...
Re: Armia boga Xholankha - Temple Guards 23.10.2011
: 1 lis 2011, o 11:08
autor: Myth
Zrozumiale jak najbardziej, właśnie o taką radę mi chodziło. A co z kolorem? Nie jest za ciemny? Zresztą, dla porównania zrobię zaraz zdjęcie skinka z pierwszej strony obok tego kolegi.
EDIT: po obejrzeniu modeli - barwa skóry jest taka sama, nie ma co fotografować.
Pozostaje pytanie czy właśnie w tę stronę iść z malowaniem, jeśli idzie o wykonanie cieniowania.
Re: Armia boga Xholankha - Temple Guards 23.10.2011
: 1 lis 2011, o 11:16
autor: smiejagreg
Ostateczny odcień skóry musisz sam określić i tego się trzymać. Pamiętaj, że każda warstwa rozjaśnień może znacząco zmienić ten odcień, więc rozjaśniaj ostrożnie i w miarę delikatnie nakładaj rozjaśnienia. To wcale nie muszą być duże powierzchnie - znowu zobacz światło lampy, tam wcale dużych strasznie powierzchni nie ma
Re: Armia boga Xholankha - Temple Guards 23.10.2011
: 1 lis 2011, o 12:48
autor: Doman-
zwiększ kontrast, z poziomu stołu takie cieniowanie będzie niewidoczne
Re: Armia boga Xholankha - Temple Guards 23.10.2011
: 16 lis 2011, o 09:35
autor: Myth
Re: Armia boga Xholankha - Skinki 16.11.2011
: 16 lis 2011, o 11:40
autor: Jagal
No i elegancki TT wyszedł. Widać postępy i są ich efekty. Nie podoba mi się tylko ewidentny drybrush na ogonie.
pzdr!
Re: Armia boga Xholankha - Skinki 16.11.2011
: 16 lis 2011, o 11:48
autor: Myth
Dzięki serdeczne
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Na innych ogonach nie wygląda to aż tak źle, ale przyznam szczerze, że nie do końca miałem pomysł jak malować ten element - to były po prostu pionowe pociągnięcia pędzlem, bez żadnego usuwania nadmiaru farby zeń, im bliżej korpusu, tym lżejsze.
Re: Armia boga Xholankha - Skinki 16.11.2011
: 21 lis 2011, o 20:01
autor: Denn
Dla mnie jak dla początkującego to jest całkiem ładne malowanie
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Żadnego drybrush nie zauważyłem a z pewnością nie powiem, że coś mi tu nie pasuje (no chyba, że te żółte kropki na łuskach
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
)
Re: Armia boga Xholankha - Skinki 16.11.2011
: 21 lis 2011, o 22:24
autor: smiejagreg
No i wyszło całkiem nieźle. Grunt, że kolorystyka dobra - nie są cykierkowe i nie są za ciemne. Fotki b. małe, więc trudno rozeznać szczegóły - wg mnie trochę szwankują drobne elementy - oczy, łuski, itp.
Ale to nie jest zbyt istotne - precyzja malowania powinna być coraz lepsza w miarę postępów. Cieszę się, że idziesz w dobrym kierunku
![Applause =D>](./images/smilies/eusa_clap.gif)
.
Re: Armia boga Xholankha - Skinki 16.11.2011
: 21 lis 2011, o 22:51
autor: General Baga
hmmm powiem tak - szalu nie ma, ale pkt za pomalawana armie beda, i lepsza w pelni pomalowana armia niz granie plastikiem. Uczysz sie malowac i ok, pomalujesz ja sam i będziesz miał z tego wielka frajd, a i jak wspomniałem wyżej sędziowie pkt Ci dadza.
Wiem ze to co teraz powiem, wielu skrytykuje, ze niby sie uwstecznisz i nie nauczysz malować...ale, może wsadź swoje figurki do bejcy (proponuje Army painter strong tone)?To co prezentujesz na zdjęciach to idealny "material" pod bejce! Dorobisz tylko ładne klimatyczne podstawki i gotowe
Ogolnie, dla mnie ok, ważne ze masz chęci do malowania i nie chesz grac figuraskami w kolorze plastiku!
![Applause =D>](./images/smilies/eusa_clap.gif)
Re: Armia boga Xholankha - Skinki 16.11.2011
: 21 lis 2011, o 23:03
autor: Myth
Dzięki za komentarze
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Cóż, już na samym początku wiedziałem, że figurki nie wyjdą na jakimś genialnym poziomie, po prostu nie umiem ich pomalować wiele lepiej. Ale faktycznie, ważne, że cała armia docelowo będzie kolorowa i spójna, no i na turniejach nie będę tracić punktów za modelarstwo.
Re: Armia boga Xholankha - Skinki 16.11.2011
: 21 lis 2011, o 23:41
autor: smiejagreg
Traktuj tę armię jako wstęp do malowania. Jak ją skończysz, porównaj pierwsze i ostatnie figsy i zobaczysz różnicę. Jeśli zależy Ci tylko na jakimś malowaniu, żeby nie grać niepomalowanymi figsami, można faktycznie do bejcy. Myślę jednak, że dla samej frajdy z coraz lepszego malowania warto jednak podnosic swój poziom.
Re: Armia boga Xholankha - Skinki 16.11.2011
: 30 kwie 2012, o 20:18
autor: Myth
Miło znaleźć temat
W międzyczasie nie próżnowałem, więc mogę wrzucić kilka zrobionych rzeczy:
Slann Mage Priest:
Kowboje:
Oczywiście jest parę niedoróbek tu i ówdzie, zostaną/zostały już naprawione, jak na ten przykład końcówka ogonu skinka na tronie slanna. Za waszymi radami staram się podciągnąć poziom malowania, wykonywać je dokładniej i schludniej. Ciekawi mnie czy na turnieju ci kowboje mogliby podejść pod konwersje, ale takie rozmowy to zapewne z sędziami indywidualnie.
Jak zwykle C&C welcome and appreciated. Teraz pracuję nad sporym projektem, up niebawem, i to szybciej niż ostatnio
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Re: Armia boga Xholankha - Bohaterowie 30.04.2012
: 30 kwie 2012, o 20:30
autor: misha
nice one
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
trzeba kiedyś zagrać znowu jakąś bitewkę większą, tylko nie wiem kiedy hehe
Slann fajny to te same figurki co graliśmy tak?
Re: Armia boga Xholankha - Bohaterowie 30.04.2012
: 30 kwie 2012, o 21:47
autor: XenoX