Squig Herdy
Moderator: Kołata
Squig herd to świetna jednostka. Kiedyś jedna pojedyncza drużyna zlikwidowała wybuchając cały klocek Black Knight-ów przeciwnika plus straty w okolicznych oddziałach. Warto wpuszczać ich jak najszybciej w sam środek armii przeciwnika.
dla mnie wybuch to bonus a nie istota sama w sobie.
maly herd za latwo zniszczyc zanim spelni swoje zadanie. duzy-trudno zeby sie splacil w czasie detonacji.
dobrze sie bija (jak na zielonych). przeciwnik ich nie pogoni (choc juz overrun sie zdazyc moze),wiec szarzujacy oddzial zostanie tam gdzie go sobie ustawie.
maly herd za latwo zniszczyc zanim spelni swoje zadanie. duzy-trudno zeby sie splacil w czasie detonacji.
dobrze sie bija (jak na zielonych). przeciwnik ich nie pogoni (choc juz overrun sie zdazyc moze),wiec szarzujacy oddzial zostanie tam gdzie go sobie ustawie.
A mam pytanie jeśli jednostka składa się z np. 3 herdów to w jaki sposób są realizowane wybuchy? Czy jak zginą wszyscy poganiacze (czyli 6 goblinków) czy każdy herd wybucha niezależnie po utracie własnych poganiaczy? I co wtedy dzieje się z pozostałymi herdami w jednostce?
Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek
Zasada taka sama, jakbyś regiment gobasów złożył z 40 sztuk. Test działa na wszystkich, tak też wszystkie drużyny schodzą po tym tzw. wybuchu (który wybuchem nie jest). Niezależnie od ilości drużyn w klocku, to jest jedna jednostka i czy "wybucha" jeden squig czy 20, to zadają k6 trafień wszystkim wokoło.
wartozaznaczyc ze "wbuch" moze sprawic nawet ostatni goblinGashlug pisze:Zasada taka sama, jakbyś regiment gobasów złożył z 40 sztuk. Test działa na wszystkich, tak też wszystkie drużyny schodzą po tym tzw. wybuchu (który wybuchem nie jest). Niezależnie od ilości drużyn w klocku, to jest jedna jednostka i czy "wybucha" jeden squig czy 20, to zadają k6 trafień wszystkim wokoło.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
No tym to mnie zaskoczyłeś. W AB wyraźnie napisano, że to squigi wpadają w szał i zadają te rany. No chyba że w ang wydaniu jest inaczej?
W angielskim jest napisane tak samo. "Ale" tkwi w tym, że jest to juz przypisek "klimatyczny". Wiąrzące jest stwierdzenie
Nie ma tam mowy o tym czy to musza być gobliny czy squigi. Dalej jest napisane tylkoIf the unit flees...
. Absurdalne ale prawdziwe....to represent the Squigs running amok...
Ang. AB, strona 26 podaje:
"Wild Squigs. If the unit flees, or if at the start of the controlling player`s turn there are no herders alive in the unit, the Squigs go wild. All units within 2D6`` (friendly and enemy) immediately take D6 Strentgh 5 hits to represent the Squigs running amok. After damage is resolved, the unit is removed as a casualty."
Nie jest to napisane kursywą, zatem nie jest to żadna wstawka klimatyczna lecz zasada jednostki. Jak dla mnie sam goblin nie może zdziczeć i rozdawać takich obrażeń, jak squigi. Oczywiście rozumiem, że chodzi Wam o pierwszy człon zdania "If the unit flees...", jednak z dalszej części tekstu jasno wynika że tu chodzi o amok squigów, a nie goblinów, a najczęściej aby zrozumieć sens zdania, trzeba całe brać pod uwagę, czy też całą myśl zawartą w całym akapicie, a nie tylko kilka wyrwanych słów.
"Wild Squigs. If the unit flees, or if at the start of the controlling player`s turn there are no herders alive in the unit, the Squigs go wild. All units within 2D6`` (friendly and enemy) immediately take D6 Strentgh 5 hits to represent the Squigs running amok. After damage is resolved, the unit is removed as a casualty."
Nie jest to napisane kursywą, zatem nie jest to żadna wstawka klimatyczna lecz zasada jednostki. Jak dla mnie sam goblin nie może zdziczeć i rozdawać takich obrażeń, jak squigi. Oczywiście rozumiem, że chodzi Wam o pierwszy człon zdania "If the unit flees...", jednak z dalszej części tekstu jasno wynika że tu chodzi o amok squigów, a nie goblinów, a najczęściej aby zrozumieć sens zdania, trzeba całe brać pod uwagę, czy też całą myśl zawartą w całym akapicie, a nie tylko kilka wyrwanych słów.
Gdzie tam jest kursywa?
Edit: gashlug mnie ubiegł.
Ale nigdzie nie ma napisane, że w jednostce muszą być squigi, które zadadzą te obrażenia. Wiem to nie jest do końca logiczne. Po prostu jednostka wieje i są hity. To ten sam rodzaj komentarza co przy doomdiverze. Że goblin może sie przemieścić d3 bo "steruje". Ale regułą strikte jest to, że możesz ruszyc impacta o d3 cali.
Edit: gashlug mnie ubiegł.
Ale nigdzie nie ma napisane, że w jednostce muszą być squigi, które zadadzą te obrażenia. Wiem to nie jest do końca logiczne. Po prostu jednostka wieje i są hity. To ten sam rodzaj komentarza co przy doomdiverze. Że goblin może sie przemieścić d3 bo "steruje". Ale regułą strikte jest to, że możesz ruszyc impacta o d3 cali.
Ja mimo wszystko jestem zwolennikiem podejścia zdroworozsądkowego, choćby to było na moją niekorzyść jako gracza O&G, dlatego moi poganiacze w amok nie wpadająquas pisze:trudno szukac zdroworozsadkowych zasad w swiecie fantasy.
dla mnie kazdy NG polujacy i poganiajacy squiga ma wiele ciekawch pomyslow-> plecak trotylu...zywcem go nie wezma
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
eee masz jeszcze pare takich równie atrakcyjnych dla orkow interpretacyj? taki upór imperialnego biczownikaGashlug pisze:Ja mimo wszystko jestem zwolennikiem podejścia zdroworozsądkowego, choćby to było na moją niekorzyść jako gracza O&G, dlatego moi poganiacze w amok nie wpadają I tak będzie dotąd, aż w AB nie zobaczę napisanego "Wild Squigs and herders" lub innego jasnego opisu typu "amok poganiaczy i squigów".
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
kupię bretke,orki, leśne elfy i wampiry. http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=55&t=52293
"Wild Squigs. If the unit flees, or if at the start of the controlling player`s turn there are no herders alive in the unit, the Squigs go wild. All units within 2D6`` (friendly and enemy) immediately take D6 Strentgh 5 hits to represent the Squigs running amok. After damage is resolved, the unit is removed as a casualty."
Dzikie squigi. Jeśli jednostka ucieknie, albo na początku tury danego gracza żaden z poganiaczy nie został przy życiu, squigi zaczynają szaleć. Wszystkie jednostki w oległości 2D6 (przyjazne i wrogie) natychmiast otrzymują D6 uderzeń z siłą 5 by odwierciedlić szał squigów. Kiedy obrażenia zostaną rozdzielone, jednostka jest usuwana jako straty.
To jest takie mniej-wiecej tłumaczenie z naciskiem na więcej. Zmierzam do tego, że:
- Są 2 warunki i wystarczy spełnić 1 z nich
- Ale ważne jest słowo represent(PRZEDSTAWIĆ; PRZEDSTAWIAĆ; WYOBRAZIĆ; WYOBRAŻAĆ; OPISYWAĆ; OPISAĆ; OBRAZOWAĆ ), a wniosek z tego zdania taki, że to squigi szaleją, a nie cała jednostka.
I tu wniosek... sami poganiacze mogą sobie co najwyżej uciec....
Dzikie squigi. Jeśli jednostka ucieknie, albo na początku tury danego gracza żaden z poganiaczy nie został przy życiu, squigi zaczynają szaleć. Wszystkie jednostki w oległości 2D6 (przyjazne i wrogie) natychmiast otrzymują D6 uderzeń z siłą 5 by odwierciedlić szał squigów. Kiedy obrażenia zostaną rozdzielone, jednostka jest usuwana jako straty.
To jest takie mniej-wiecej tłumaczenie z naciskiem na więcej. Zmierzam do tego, że:
- Są 2 warunki i wystarczy spełnić 1 z nich
- Ale ważne jest słowo represent(PRZEDSTAWIĆ; PRZEDSTAWIAĆ; WYOBRAZIĆ; WYOBRAŻAĆ; OPISYWAĆ; OPISAĆ; OBRAZOWAĆ ), a wniosek z tego zdania taki, że to squigi szaleją, a nie cała jednostka.
I tu wniosek... sami poganiacze mogą sobie co najwyżej uciec....
To znaczy, że jak rzucę Gork'll fix It i przeciwnikowi się przewróca w oddziale figurki to od tego spela?
Trolluj gdzie indziej.
uzbrojony to może znaczyć tyle samo co wyposazonyHigh elves armed with spears may fight with one extra rank to the front only
Trolluj gdzie indziej.
Naród polski jest wspaniały! Tylko ludzie kur...