Pytania o magię v 2.0

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
oczko
Falubaz
Posty: 1407
Lokalizacja: Nemezis

Re: Pytania o magię v 2.0

Post autor: oczko »

mam takie szybkie pytanko związane z jedną z bitew na ostatnim bazyliszku - na kohortę mieszaną kroxy i skinki z dwoma bohaterami w środku rzucilem soulblighta i 4 z beasta. w wyniku strzelania cały oddział zginął, zostali tylko dwaj bohaterowie - co się dzieje z czarami które na nichh były?
Obrazek

Awatar użytkownika
Embir
Oszukista
Posty: 791
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Embir »

oczko pisze:mam takie szybkie pytanko związane z jedną z bitew na ostatnim bazyliszku - na kohortę mieszaną kroxy i skinki z dwoma bohaterami w środku rzucilem soulblighta i 4 z beasta. w wyniku strzelania cały oddział zginął, zostali tylko dwaj bohaterowie - co się dzieje z czarami które na nichh były?
W przypadku annihilacji całego oddziału gdy pozostali jedynie herosi powstaje nowy oddział (faq gw str. 10). Dodatkowo liczy się to tak jakby opuścili wcześniej poprzedni oddział. W związku z tym czary przestają działac, bo były rzucone na zupełnie inny cel (str. 97 rulebooka).

Awatar użytkownika
White Lion
Kretozord
Posty: 1883
Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"

Post autor: White Lion »

i nawet zdają oni (i wszystko w promieniu 6) panikę za zniszczony oddział.
Sezon 2015:
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

nic się nie zmieniło w kwestii snajperki z Deatha na Ld? -> sztandar +1Ld nie działa zgodnie z FAQ by GW o unmodified Ld
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

misha pisze:nic się nie zmieniło w kwestii snajperki z Deatha na Ld?
Nie, nic się nie zmieniło - ludzie dalej o to pytają.

Maciek P.
Falubaz
Posty: 1234
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Maciek P. »

Na turnieju w Bielsku mieliśmy smieszną sytuacje w bitwie z Laikiem:

Faza magii WE - pierwszy czar wszedł z IF-ki, efekt ifki został zignorowany bo w grze był Throne of Vines.
No i mamy sytuacje, że Laik ma 2 kości Powera, a ja 6 Dispela.
Laik pyta: co robisz?
Ja: Jak to co robisz? Przecież to twoja faza magii :)
Laik: rozpraszasz Thone of Vines? Jak ty rozproszysz ten co trwa, to ja rzuce drugi.
Ja: rozporszę na koniec fazy magii, jak już nie bedziesz miał kości - rzucaj coś innego, albo drugi raz Tron.
Laik: ale ja czekam na to co ty zrobisz
Ja: Przecież to twoja faza magii, to a ja czekam co ty zrobisz!

I tak staliśmy nad stołem :) Nawet dzwoniliśmy do Liddera i chyba Kudłatego kto ma pierwszy rzucić, ale nie wiedzieli :mrgreen:

W końcu między telefonami testowo rozproszyłem jeden tron na 3 kościach i drugi na 3 kościach, więc daliśmy sobie spokój, ale next time to trzeba rozwiązać, bo mogliśmy tak stać do usranej śmierci.

Awatar użytkownika
PiotrB
Maruda
Posty: 5732

Post autor: PiotrB »

hehe 3 raz pada dziś to pytanie :)

Kudłaty to wyjaśniał tak:

Mówisz - jeśli nie masz żadnych akcji kończe turę magii... jeśli przeciwnik powie pass to koniec - jeśli powie to ja dispel to potem możesz rzucić ten czar jeszcze raz :) ..
Lidder pisze:Nie kłopocz się. Miarkę i kostki też zostaw w domu, zbędny balast i trud z Twojej strony.
Obrazek

PSz
Falubaz
Posty: 1419

Post autor: PSz »

I to ma sens. do wspólnego pass-a.

Maciek P.
Falubaz
Posty: 1234
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Maciek P. »

Chyba was pogieło...w ten sposób nie sposób zdjąć RIP-a.

PSz
Falubaz
Posty: 1419

Post autor: PSz »

To go nie wpuszczaj ;)

Awatar użytkownika
Dydu
Masakrator
Posty: 2288
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Dydu »

to ja od razu wrzucę jeszcze takie pytanie:

A jak się ma sytuacja do Tronu z Life'a. Jest w grze jako RiP (na moim magu). Zaczyna się moja faza magii, rzuciłem na wiatry ja mam ileś tam PD przeciwnik DD, on mówi, że dispeluje mi tron, zanim rzuciłem pierwszy czar, czy mogę powiedzieć to zanim to zrobisz to ja rzuce swoje czary?

Awatar użytkownika
Niltag
Chuck Norris
Posty: 546
Lokalizacja: WWA

Post autor: Niltag »

Po pierwsze RiPy mozna zdejmowac tylko i wylaczne na poczatku tury magii, jak ktos tego nie zrobi to nie moze go zdjac i sobie siedzi, nie mam teraz przy sobie BRB bo jestem w pracy ale jest to napisane gdzies w dziale magii, jak przyjde do domu to moge poszukac
"The best defense is a good offense." -Gen. George S. Patton

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

-1
wydaje mi się, że nie przeczytałeś dokładnie, wróć do RB :wink:
tam jest coś w stylu jeśli nie zdispelowałeś w turze w której rzucono czar, możesz go dispelować w dowolnym momencie następnej fazy magii
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Maciek P.
Falubaz
Posty: 1234
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Maciek P. »

Ej, to chyba trzeba uściślić, bo gra zamieni się w "kto pierwszy rzuci kostką" - jak rozpraszajacy, to tronu nie ma, a jak rzucajacy czar, to tron jest - i kłóć się potem.....
To z czekaniem na to kto rozporszy RIP też byłoby chore.

Awatar użytkownika
Grichalk
Masakrator
Posty: 2182
Lokalizacja: Żyrardów

Post autor: Grichalk »

Wystarczy, że o odpowiedniej kolejności będzie decydować osoba, kórej tura jest rozgrywana.

Jest to element strategii. Osoba, której tura magii jest rozgrywana, może zakończyć fazę wcześniej i zachować rzucone RIPy z poprzednich tur lub być zmuszona do ponownego ich rzucenia. Może skutkować to dwoma 6 lub słabym rzutem oznaczającym niepowodzeni. Więc nadal pozostaje ryzyko w losowości.

Awatar użytkownika
Fisch
<><
Posty: 4131
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Fisch »

Tu nie ma żadnego problemu. Pierwszeństwo ma zawsze osoba, która chce zdispelować RiPa. Można taką chęc wyjawić w każdym momencie fazy magii i wstrzymuje to akcję gracza rzucającego czar. Nie można też "nagle" zakończyć fazy magii i uniemożliwić dispelowania RiPów.
Obrazek

Awatar użytkownika
Morsereg
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3079

Post autor: Morsereg »

wydaje mi sie, ze jest to raczej slaba opcja.
jesli gracz ktorego jest tura mowi, ze w danej turze juz nic nie bedzie robil to po stwierdzeniu przeciwnika 'dispelluje RIPa' nie mozna sie rozmyslic i chciec rzucic tego RiPa ponownie. jak by nie patrzec on juz zakonczyl swoja ture magii.
zas wymuszanie na przeciwniku dispellowanie wczesniej by pozniej rzucic ponownie i w ewentualnosci stanie w takim impasie (bo zaden z graczy nie chce wykonac ruchu), imho nie jest zagraniem 'fair play'

jak dla mnie to powinno byc, ze gracz ktorego tura aktualnie sie odbywa musi wykonac swoja akcje jako pierwszy, jesli nie chce nic zrobic to jego tura sie konczy a przeciwnik moze jeszcze dispellowac RiPy ktore sa w grze.
DragoMir pisze:
Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie :evil:
Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

Morsereg pisze:zas wymuszanie na przeciwniku dispellowanie wczesniej by pozniej rzucic ponownie (...), imho nie jest zagraniem 'fair play'
wymuszenie na przeciwniku, aby rzucił wszystkie czary, a potem zdispelowanie RiPa już fair jest? :D

Awatar użytkownika
c4h10
Masakrator
Posty: 2437

Post autor: c4h10 »

Maciek P. pisze:Chyba was pogieło...w ten sposób nie sposób zdjąć RIP-a.
Nikt Cię nie broni przed rozpraszaniem RiPa w swojej fazie magii.
Najsensowniejszym rozwiazaniem jest granie na zasadzie pas po pasie.

Maciek P.
Falubaz
Posty: 1234
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Maciek P. »

Fisch pisze:Tu nie ma żadnego problemu. Pierwszeństwo ma zawsze osoba, która chce zdispelować RiPa. Można taką chęc wyjawić w każdym momencie fazy magii i wstrzymuje to akcję gracza rzucającego czar. Nie można też "nagle" zakończyć fazy magii i uniemożliwić dispelowania RiPów.
No ja też bym się skłaniał do tej interpretacji, ale część graczy pisze inaczej. A jak będzie, to będzie, byle by było jednolicie.
A więc bardzo pożądana byłaby klaryfikacja czy:

1. Czy można rzucać czary "na wyscigi" czyli kto pierwszy - czy ja rzuce nowy czar, czy przeciwnik przede mna zdąży rozproszyć RIP-a (np. Throne of Vines) czy też któraś ze stron ma jak napisał powyżej Fisch pierwszeństwo w określeniu się
2. Czy można "zmusić" przeciwnika to zmarnowania kości dispella mówiąc "koniec fazy magii - nie zdążyłeś rozproszyć RIP-ów, mimo, że zostały Ci kości"
3. Czy można oszukać przeciwnika w kwestii trwającego RIP na zasadzie: "ja już kończe fazę magii, co robisz?" - a po decyzji gracza rozpraszajacego, że rozprasza RIP - "wznowić" fazę magii i rzucić jeszcze jakieś czary?

ODPOWIEDZ