Chaos szeroki Qc'a

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Re: Danki Qca

Post autor: QQrydza »

Zagralem ostatnio 4 bitwy, 3 z naporowym wochem Sola i Emp noname'a Elthariona ^^

trzy bitwy z wochem, 16, 6 i 2.

w pierwszej dosc zachowaczo gralem DP, magia nie wchodzila ale Solo popelnil kilka błedów wiec do przodu. Solo narzekal ze w drugiej turze rzucielm 6+4 przez co jego bsb nie zadal rany w challangeu i umarl ale ja i tak bym bsb na szarze plagusow nie podstawial szczególnie z dd po mojej stronie w rezerwie

W drugiej stracilem DP rzucajac dwa razy pod rzad 1+1 na magie, i kasujac sobie go w ten sposob a bsb przed kluczowym wejsciem w cc posadzil sam siebie ze snajperki - mial juz rane wiec ryzyko bylo w sumie zbedne no ale cóż, po stracie DP stwierdzilem ze musze sobie troche pomoc ^^ w tej bitwie zreszta w pierwszej turze niemal posadzilem obie chimery (slonce + fartowna snajperka na chimke bez generala zadajaca 2 rany) więc taki deliaktny remis z tego był w farcie

W trzeciej zaszarzowalem DP z noAsv mieczem na klocek 2 kowbojów (jeden bsb) od tylu wrzucilem im soulblight i DD, w efekcie byl remis, dostałem na kontrze chimere i sie złozyłem z 10 woundow Solo zdał wszystkiena 3+, sam kowboj zostal ostatecznie na ranie ; ) Generalnie w tej bitwie juz robilem duzo akcji na sprawdzenie co sie stanie, fiendy w rydwany, demonetki w chimere od boku, DP w kowbojow, klocek w cale to herosowe talatajstwo, bestie na bok juggow. W efekcie Solo z bitwy na bitwe gral coraz lepiej ja coraz gorzej ^^

Emp bez historii - bestie plus plagusy na bok w czolg, fiendy w hellblaster z furiami, nie przebily sie zostalo skontrowane i zabite w plagusy wjechaly halabardy z lektorem. boosty nie pomogly plagusy przy pomocy poisonow na 5+ zapluly czolg a potem unit halabard. w tym czasie DP wyskoczyl zza obelisku na helblastera na bliskim i dzialo i mialem czary 0,2,6 z deatha, przeciwnik nie mial juz scrolla a ja mialem dzialo w obwodzie, na magie rzucilem 3+3 wiec starczylo samo slonce kasujace park. nie dogonilem tylko klocka lucznikow z herosami ktory sie zebral przy krawedzi.

Wnioski:
Plagusy z AP i poisonami na 5+ to jest niesamowita sila mielenia miesa każdego rodzaju. Szczegolnie z kowbojami teczy wochu gdzie maja hate (zreszta maja czy nie maja? zagwozdka mala ale chyba tak skoro to demony) to jest to wozek savow i wardow do zdania. czolg zdjely az milo.
BSB musi byc taki a nie inny w zwiazku z powyzszym
Fiendy sa super, razem z furiami ogarniaja smietnik przeciwnika w ture mniej wiecej
DP z dala od combatu koniecznie, wchodzi tylko w cos gdzie go trafiaja na 6tkach inaczej nie ma sensu (przez 4 gry zdjal 2x juggery raz demigryfy ale kazdy cc z juggerami byl ryzykowny)
Brakuje mi czegos do obstawy dziala, musze cos pogmerac w wystawieniu
Demonetki nabily 3 rany chimerze, do zabicia braklo niewiele, poza tym sa szybkie moga cos zlapac i przytrzymac od czasu do czasu, o wiele ciekawsze niz horrory

Postanowilem zamienic jedne fiendy (jednak za mala maja uderzenia), na zestaw 1 bestia + psy, ze wzgledu na wieksza elastycznosc, wyrzucam tez lessera z DP - musialem cos sciac a w core sie nie dało. Na razie przydal mi sie najmniej, jak nie ma 2xlesser to sie trudniej losuje cos senownsiejszego (ward/asf z bazy) a przewaznie potrzebuje jednego miecza i tylko jego uzywam

Finalnie:
1 Daemon Prince of Nurgle @ 505.0 Pts
General; Lore of Death; Magic Level 4; Chaos Armour; Daemonic Flight
Greater Gift [50.0]

1 Herald of Nurgle @ 235.0 Pts
Magic Level 1; Lore of Death; Battle Standard; Lesser Locus of Virulence
Razor Standard [45.0]

12 Daemonettes of Slaanesh @ 183.0 Pts
Standard; Musician
Banner of Eternal Flame [10.0]
1 Alluress @ [10.0] Pts

28 Plaguebearers of Nurgle @ 422.0 Pts
Standard; Musician
Banner of Swiftness [15.0]
1 Plagueridden @ [10.0] Pts

1 Beasts of Nurgle @ 60.0 Pts

6 Beasts of Nurgle @ 360.0 Pts

5 Chaos Furies of Nurgle @ 70.0 Pts
5 Chaos Furies of Nurgle @ 70.0 Pts

3 Fiends of Slaanesh @ 195.0 Pts

5 Flesh Hounds of Khorne @ 165.0 Pts
Ambushers

1 Skull Cannon of Khorne @ 135.0 Pts

Models in Army: 69
Total Army Cost: 2400.0
Btw na PKS jak wejda BnG to bede mial sporą traume z tą rozpiska bo i general i bsb moga uszkodzic sie sami (tabelka magii, miscasty) i specialnie odporni nie sa (przede wszystkim na death po drugiej stronie stolu), a wycinanie w core bedzie trudne i zmudne
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

melfist
Wałkarz
Posty: 59

Post autor: melfist »

Ja bym tu wrzucil muchy... Gram czyms bardzo podobnym tylko bez psow,fiendow,demonetek, i zamiast tego mam horrory, heralda tzeentcha,2x muchy

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

melfist pisze:Ja bym tu wrzucil muchy... Gram czyms bardzo podobnym tylko bez psow,fiendow,demonetek, i zamiast tego mam horrory, heralda tzeentcha,2x muchy
fiendy + psy = 360, 2xmuchy+herlak = 525, gramy na te same punkty ^^ ? Maglowanie w core odrzuce, demonetki to unit ktory bardzo mi przypadl do gustu

Dla mnie muchy są za wolne w rozpisce, choć może wymienie je z fiendami i bedą dla ochrony działa. na razie fiendy robia mi dosc duzo, chocby przez obnizeniu wsa tu i tam np w szarzach na tyl ktore przy ich mobilnsoci mega rzadkie nie są
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
Eltharion
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3684
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Eltharion »

Ja bym psy i tą 1 bestie wymienił na muchy
Strasznie twarda rozpiska a jak siadzie magia to już wogle jest ciężko z tym
I wogle co za idiota wymyślił działo które się rusza i strzela -.- ?
Mówi się trudno i idzie się dalej ...

Awatar użytkownika
Myzu
Mudżahedin
Posty: 303
Lokalizacja: Poznań, Strefa zero

Post autor: Myzu »

Pewnie konstruktor czolgu imperialnego :P

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Eltharion pisze:Ja bym psy i tą 1 bestie wymienił na muchy
gram na razie i psy + jedna bestia robia mega roznice. jak muchy wejda to za fiendy.

No fiendy zgineły ^^ ale w masce z Jagalem duzo zrobily psy - trebek i szarza od tylu w kluczowym momencie. Nic za to nie zrobil DP którego magia nie przebijała się przez cala grę dopiero zlikwidowanie duzej suki z mirrorem pozwolilo rzucic dd na bsbeka (ktorego zbreakowanie tylko zaokrągliło maskę. Natomiast klasycznie juz nurgle dostał szarzę, potrzymał i potem poszło z górki
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
jawor
Oszukista
Posty: 868
Lokalizacja: Animosity Szczecin, Poznań

Post autor: jawor »

Działo trzymaj za np. bestiami, może je zawsze wspomóc w combacie.
Obrazek

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Fluffowo na Poznan rozpiska specialnie dla Krzyska W:
GUO, 4 levl, Nurgle, lesserx2 + greater

Epidemnus
BSB nurgle AP

31 plagusów movment fcg
20 plagusów fcg

2x1 bestie
6 bestii

3 drony muz champ poison
Co do mnie na poznan zamierzam dodac maske za fiendy - jej debuffy i ward 3+ za 140 punktow to imo super cena, -1 do sily w 32 cala z bomby brzmi ok
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
KrzysiekW
Wielki Śląski Ninja
Posty: 3850
Lokalizacja: Pilchowice, Klub "Schwarze Pferd"

Post autor: KrzysiekW »

-Qc- pisze:Fluffowo na Poznan rozpiska specialnie dla Krzyska W:
:oops: Podziękował, ale ... gdzie nurglęta!? Nie ma nurglingów = nie ma rozpiski dla KrzyśkaW. ;)
-Qc- pisze:Co do mnie na poznan zamierzam dodac maske za fiendy - jej debuffy i ward 3+ za 140 punktow to imo super cena, -1 do sily w 32 cala z bomby brzmi ok
Pamiętaj ze tyko w Twojej fazie CC i tylko do jej końca (nerf w porównaniu do poprzedniej edycji)

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

KrzysiekW pisze:
-Qc- pisze:Fluffowo na Poznan rozpiska specialnie dla Krzyska W:
:oops: Podziękował, ale ... gdzie nurglęta!? Nie ma nurglingów = nie ma rozpiski dla KrzyśkaW. ;)
No to juz pogmeraj :D zamieniasz guo na DP wyrzucasz muchy i sa nurglingi ^^ Ale btw z Epidemnusem to sie robi naprawde syta rozpiska - dp z 6T, plagusy 5+5 dwa unity z poisonami na 5+. slodkie i klimatyczne imo
[Pamiętaj ze tyko w Twojej fazie CC i tylko do jej końca (nerf w porównaniu do poprzedniej edycji)
Damn ; p ale zawsze jest pewne 100% -1 a jeszcze jest death. Jest słabsza bo nie obniża o d3 tez no ale cóż, ja innych speciali nie widze chyba ze tez epidemnusa wezme ; ) kosztuje w sumie tyle co fiendy ...
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

melfist
Wałkarz
Posty: 59

Post autor: melfist »

Poisony 5+ vs regena?

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

melfist pisze:Poisony 5+ vs regena?
Zdecydowanie poisony. z s4 ap dawno tyle pierdolniecia nie miałem w rozpisce. Z rezerwa do tego podchodziel male jest w tym styosc i to chyba na kazdy unit. a regena to tylko kilka wiecej zachowanych ran nie jest to jakas przepasc miedzy wardem a regenka
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
Eltharion
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3684
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Eltharion »

Oprócz tego ze regene w łatwy i w przyjemny sposób da się zdiąć :mrgreen:
Mówi się trudno i idzie się dalej ...

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

W sumie ten poznan mnie lekko zmotywował zeby pokminic cos zabawnego a moze jednak grywalnego:
1 Daemon Prince of Nurgle @ 505.0 Pts
Nurgle Prince; General; Lore of Nurgle; Magic Level 4; Chaos Armour;
Daemonic Flight
Greater Gift [50.0]

1 Epidemius, Tallyman of Nurgle @ 200.0 Pts
Lesser Locus of Virulence

1 Palanquin of Nurgle @ [0.0] Pts

1 Herald of Nurgle @ 200.0 Pts
Lore of Nurgle; Battle Standard; Lesser Locus of Virulence
Razor Standard [45.0]

27 Plaguebearers of Nurgle @ 384.0 Pts
Musician
1 Plagueridden @ [10.0] Pts

28 Plaguebearers of Nurgle @ 422.0 Pts
Standard; Musician
Banner of Swiftness [15.0]
1 Plagueridden @ [10.0] Pts

5 Chaos Furies of Nurgle @ 70.0 Pts
Daemon of Nurgle

1 Beasts of Nurgle @ 60.0 Pts

1 Beasts of Nurgle @ 60.0 Pts

6 Beasts of Nurgle @ 360.0 Pts

1 Skull Cannon of Khorne @ 135.0 Pts
Bloodletter crew

Models in Army: 73
Total Army Cost: 2396.0
Wiadomo - lecimy na to ze epidemnus zamieni plagusy w maszyny smierci i zaglady ^^ a nawet dp z s7 t6 juz sprawniej wchodzi w cc. Lore nurgle jest przecietny, ale przy takim zetsawie nawet nieźle moze podpakowac generalna liczbe plagusów

Na działa epidemnus sie chowa i wtedy gramy bez niego ale z jego boostami wiec dosc git, na deatha coz - nurgle ma wady i zalety ; )
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Spawn
Chuck Norris
Posty: 478

Post autor: Spawn »

Ma 4W, wiec sie go nie da aż tak łatwo wysnajpić. Zwłaszcza przy S5 i T5.

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Spawn pisze:Ma 4W, wiec sie go nie da aż tak łatwo wysnajpić. Zwłaszcza przy S5 i T5.
brak LoSa od slonca misiek ; )
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Spawn
Chuck Norris
Posty: 478

Post autor: Spawn »

Też, ale jak słońce wejdzie to sie mozesz pozegnać z tym oddziałem tak czy siak :P

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Spawn pisze:Też, ale jak słońce wejdzie to sie mozesz pozegnać z tym oddziałem tak czy siak :P
To mialem na mysli mwiac ze death boli taka rozpiske ;) w mojej normalnej mam wiecej uniwersalnosci. a Epidemnus docelowo ma s6 t6 ^^
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
KrzysiekW
Wielki Śląski Ninja
Posty: 3850
Lokalizacja: Pilchowice, Klub "Schwarze Pferd"

Post autor: KrzysiekW »

Epidemius też ma parę "wad ukrytych". ;) Jego bonusy działają od następnej własnej tury po zadaniu ran, a nie od momentu jak zbierzesz odpowiednia ilość ran. No i killing blow troche traci w zestawieniu z Lesser locus of Virulence.

Poza tym ktoś na Orczym Gnieździe mi wskazywał, że beasty nie dają pełnych supporting attacks z drugiej lini, bo nie są monstrous infantry. Mają zasady wspólne jedynie w zakresie "monstrous ranks", więc chyba lepsze będzie wystawianie 5.

No i wiem, ze Cię nie naprostuję, ale te działo na końcu.. :P

Awatar użytkownika
Macias
Kretozord
Posty: 1823
Lokalizacja: SNOT - filia w Pogórzu

Post autor: Macias »

KrzysiekW pisze:Poza tym ktoś na Orczym Gnieździe mi wskazywał, że beasty nie dają pełnych supporting attacks z drugiej lini, bo nie są monstrous infantry. Mają zasady wspólne jedynie w zakresie "monstrous ranks", więc chyba lepsze będzie wystawianie 5.
FAQ do RB, MB też mają zasadę monstrous support, więc z 2 ranka mogą normalnie bić do 3 ataków.
Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( :shock: ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki :)
Imperialna moc!

ODPOWIEDZ