Równowaga sił WE vs reszta świata
Moderator: Gremlin
A jakim lordem elfickim Ty ubijasz lorda chaosu na smoku? Spellweaverem raczej nie, treeman ancient daje rade z nettingami ale to nie jest uniwersalny hero. Koles na smoku też raczej nie ma szans chyba że potrafisz rzucać 3+ caly czas . Wardancer highborn? Tylko killing blow ci pomoze, czyli to samo co masz w zwyklych tancerzach.Co do Twojej wizji armii, granie bez lorda hmm, ciekawe, ale np. czym ubijasz przeciwnika lordów? Bo to jest ciekawe, czym zdejmiesz lorda chaosu na smoku (na przykład Razz) ? Z chęcią poznam odpowiedź.
A tak w herosów pakujesz nieco poand 400 ptk, masz obrone przed magia, bsbka i mase jednostek, dzieki czemu zawsze mozesz gnojowi kanapke zrobić albo liczyc na farta z wardancerów. Nie ma gotowego przepisu 'jak zabić tego i tego', zawsze trza coś wykminić, czasem spróbować szczęścia
Co tu dużo gadać, wood elfy to mocna armia i z każdą ma szanse jak sie dobrze zagra i nie ma się pecha w kostkach.
EOT. Nie przepadam za dyskusjami na forum bo i tak zawsze każdy ma swoje własne zdanie
- Michał Archanioł
- Mudżahedin
- Posty: 205
.....i zdanie, zdaniu nie równe ..........
Choćby się ktoś sprodukował to i tak się znajdzie ktoś, kto obali piękną teorię analizą losową tu patrz jak wyrzucisz same 1 to ci nawet lord zejdzie po ataku snotlinga .........( sytuacja na prawdę niemiła!!!! )
A wracając do równowagi w świecie WFB, to mogli by sie pokusic i w 7 ed i wood elfą dać firsta tak jak dostały to high elfy........, ale to tylko pobożne życzenie ...... raczej mało realne ........
Choćby się ktoś sprodukował to i tak się znajdzie ktoś, kto obali piękną teorię analizą losową tu patrz jak wyrzucisz same 1 to ci nawet lord zejdzie po ataku snotlinga .........( sytuacja na prawdę niemiła!!!! )
A wracając do równowagi w świecie WFB, to mogli by sie pokusic i w 7 ed i wood elfą dać firsta tak jak dostały to high elfy........, ale to tylko pobożne życzenie ...... raczej mało realne ........
Proszę bardzo, już podaje czym:Kosmo pisze:A jakim lordem elfickim Ty ubijasz lorda chaosu na smoku?Bo to jest ciekawe, czym zdejmiesz lorda chaosu na smoku (na przykład Razz) ? Z chęcią poznam odpowiedź.
Alter Highborn @ 282 Pts
- Alter; Great Weapon; Longbow; Light Armour; Shield
- Helm of the Hunt
- Stone of the Crystal Mere
- Gwytherc's Horn
- Annoyance of Netlings
Chyba zastosowania nie muszę tłumaczyć? Róg jest po to, żebyś w swojej turze walki i przeciwnika nie przegrał o fear outnumber. Potem w swojej turze dobijasz czymkolwiek żeby zdjąć przewagę liczebną, no a potem to raczej koleś przegrywa średnio o -2 każdy CR... (przewagę + atak z flanki załóżmy, a jeśli to są wildzi to dorzuć jeszcze szmatę). ;]
Jak widzisz, 282 pkt, praktycznie co 2 oddziały, racja, ale w tym momencie masz wszystkich lordów w ... miejscu gdzie słońce nie dochodzi.
Co do rozpisku bez lorda, ciekawe, spróbuje.
@ Michał Archanioł: wymieniłeś ciekawych lordów, ale bez altera to nie "lordownia" Co do ASF, po co to WE? Lepiej dodać wszystkim +1 do Mv i sprecyzować zasady do 7 ed...
Pozdro
chcesz zabić smoka w 2 rundy walki z siłą 6? przy 6 atakach trafiają 4 przebija 2 i jeszcze zostaje save. 3 rundy to minimum, a w tym czasie może się wiele zdarzyć.Piotras pisze:
Chyba zastosowania nie muszę tłumaczyć? Róg jest po to, żebyś w swojej turze walki i przeciwnika nie przegrał o fear outnumber. Potem w swojej turze dobijasz czymkolwiek żeby zdjąć przewagę liczebną, no a potem to raczej koleś przegrywa średnio o -2 każdy CR... (przewagę + atak z flanki załóżmy, a jeśli to są wildzi to dorzuć jeszcze szmatę). ;]
Jak widzisz, 282 pkt, praktycznie co 2 oddziały, racja, ale w tym momencie masz wszystkich lordów w ... miejscu gdzie słońce nie dochodzi.
No hola hola, od drugiej tury lordzik na smoku ma -3 w CR ;] Czyli musi zdawać LD na 7, w końcu może nie zdać. A nawet jeśli trzymasz go więcej niż 3 tury, to 282 pkt za lorda + 148 za wildów = 430 pkt za trzymanie lorda za ok. 600-700 pkt? Chyba warto ;] Poza tym w końcu z nim wygrasz.grzech76 pisze:chcesz zabić smoka w 2 rundy walki z siłą 6? przy 6 atakach trafiają 4 przebija 2 i jeszcze zostaje save. 3 rundy to minimum, a w tym czasie może się wiele zdarzyć.Piotras pisze: ...
@Urban: No w challengu smok przecież też bije na 6 dzięki netlingom, więc gdy ginie lord (chałasu żeby nie było niedomówień) to nadal się bijesz z smokiem, czalendż nie "schodzi", tzn. teraz jestem w szkole i nie mam dostępu do rulebooka, ale jak wrócę to sprawdzę. Jeśli źle mówię to niech mnie ktoś poprawi...
P.S. Sam smok już zdaje LDka na 8 -3 = 5
Wszystko jest kwestią gustu. A w WFB trzeba być optymistą albo nie przejmować się masakrami. Trochę optymizmu oraz pewności siebie i możesz zdziałać cuda.Kosmo pisze:Ehhh gdyby to co mówisz zawsze się sprawdzało to życie byłoby prostsze :)Optymista.
Nie ma co dyskutowac, Ty wolisz tak ja tak
Highborn złożony na modłę Piotrasa zdecydowanie ma szansę na zatrzymanie smoka, z tymże pamiętajmy o jednym w Róg można zadąć na początku swojej rundy, więc rywal może w swojej rundzie nas ominąć, chyba że to my będziemy szarżować. Poza tym czy może być challenge kiedy nie walczą oddziały?
zakładasz, że przeciwnik jest na tyle nierozgarnięty, by ustawić się tak aby przyjąć twojego herosa, w swojej turze nie zrobić nic, by zapobiec szarży innej jednostki na smoka?Piotras pisze:
No hola hola, od drugiej tury lordzik na smoku ma -3 w CR ;]
schodzi schodzi...No w challengu smok przecież też bije na 6 dzięki netlingom, więc gdy ginie lord (chałasu żeby nie było niedomówień) to nadal się bijesz z smokiem, czalendż nie "schodzi"
dobra to co zostanie do walki z resztą? 2 piatki rycerzy i 2 piątki psów?trikk pisze:smok chaosu nietzeentchowy to 630 pkt. Wystarczy, ze do tego combata tojedzie exalt, 2 rycerzy, 5 psów na bok.
Po za tym smok z lordem ma 11 ataków, sypnie raz 4x6 i juz nie jest tak wesolo...
ewentualnie spawn?
wystarczy, że stanie tam jakikolwiek inny heros chaosu, który jest na tyle mobilny by współdziałać ze smokiem - zasłania bok / tył (choć w wejście na tył nie wierzę ) i potem alter niestety ma problem...
niestety na smoka w WE nie ma fajnego sposobu, trudno go dopaść w walce wręcz jeżeli tego nie chce, a odstrzelić jeszcze trudniej... trzeba go po prostu unikać
niestety na smoka w WE nie ma fajnego sposobu, trudno go dopaść w walce wręcz jeżeli tego nie chce, a odstrzelić jeszcze trudniej... trzeba go po prostu unikać
jeżeli smok kitra się przed walką i ostrzałem na dobrą sprawę robi niewiele... może puźniej w coś wpadnie ale jeżeli WE mają dobrego generała to mozna tym smokiem manewrować przecież...biegacz ma 18 cali...niewierzę ze smok całą bitwe będzie się przed nim chował...grzech76 pisze:wystarczy, że stanie tam jakikolwiek inny heros chaosu, który jest na tyle mobilny by współdziałać ze smokiem - zasłania bok / tył (choć w wejście na tył nie wierzę ) i potem alter niestety ma problem...
niestety na smoka w WE nie ma fajnego sposobu, trudno go dopaść w walce wręcz jeżeli tego nie chce, a odstrzelić jeszcze trudniej... trzeba go po prostu unikać
nigdzie nie napisałem, że smok się będzie chował. napisałem, że po tym jak już ten alter go zaszarżuje, to wystarczy potem zasłonić bok smoka innym czymś żeby smok spokojnie wygrał z alterem i złamał go strachem...Urban pisze:
jeżeli smok kitra się przed walką i ostrzałem na dobrą sprawę robi niewiele... może puźniej w coś wpadnie ale jeżeli WE mają dobrego generała to mozna tym smokiem manewrować przecież...biegacz ma 18 cali...niewierzę ze smok całą bitwe będzie się przed nim chował...
tym bardziej, że alter statystycznie wbija 2 rany a na starcie przegrywa o 1, wystarczy że dostanie ranę od smoka/lorda i już ma szansę płynąć...
poprawka, 2 rany wbija statystycznie w szarży, potem jest gorzej