Równowaga sił WE vs reszta świata

Wood Elves

Moderator: Gremlin

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
tedzio
Masakrator
Posty: 2150
Lokalizacja: Nordland > Gdynia > SNOT

Post autor: tedzio »

ma sznase, co ty a pegazy np to co?, pozatym nie sadze zeby mu sie to udało

Awatar użytkownika
Kosmo
Kradziej
Posty: 947
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój/Kraków

Post autor: Kosmo »

Co do Twojej wizji armii, granie bez lorda hmm, ciekawe, ale np. czym ubijasz przeciwnika lordów? Bo to jest ciekawe, czym zdejmiesz lorda chaosu na smoku (na przykład Razz) ? Z chęcią poznam odpowiedź.
A jakim lordem elfickim Ty ubijasz lorda chaosu na smoku? :D Spellweaverem raczej nie, treeman ancient daje rade z nettingami ale to nie jest uniwersalny hero. Koles na smoku też raczej nie ma szans chyba że potrafisz rzucać 3+ caly czas :). Wardancer highborn? Tylko killing blow ci pomoze, czyli to samo co masz w zwyklych tancerzach.

A tak w herosów pakujesz nieco poand 400 ptk, masz obrone przed magia, bsbka i mase jednostek, dzieki czemu zawsze mozesz gnojowi kanapke zrobić albo liczyc na farta z wardancerów. Nie ma gotowego przepisu 'jak zabić tego i tego', zawsze trza coś wykminić, czasem spróbować szczęścia :)

Co tu dużo gadać, wood elfy to mocna armia i z każdą ma szanse jak sie dobrze zagra i nie ma się pecha w kostkach.

EOT. Nie przepadam za dyskusjami na forum bo i tak zawsze każdy ma swoje własne zdanie :)

Awatar użytkownika
Michał Archanioł
Mudżahedin
Posty: 205

Post autor: Michał Archanioł »

.....i zdanie, zdaniu nie równe .......... :lol2:

Choćby się ktoś sprodukował to i tak się znajdzie ktoś, kto obali piękną teorię analizą losową tu patrz jak wyrzucisz same 1 to ci nawet lord zejdzie po ataku snotlinga .........( sytuacja na prawdę niemiła!!!! )

A wracając do równowagi w świecie WFB, to mogli by sie pokusic i w 7 ed i wood elfą dać firsta tak jak dostały to high elfy........, ale to tylko pobożne życzenie ...... :P raczej mało realne ........

Awatar użytkownika
Urban
Falubaz
Posty: 1243
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: Urban »

znając szczęście WE wyjdą jako ostatnie będąc najbardziej dopier****** armią oraz wyjdą...jakiś miesiac przed 8 edycjadzieki czemu połowa ich zasad będzie do dupy.... :roll:

Awatar użytkownika
00dexter
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 141

Post autor: 00dexter »

To jest nie glupi pomysl bez lorda mozna by tak sprobowac

Awatar użytkownika
Piotras
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3216
Lokalizacja: Krotoszyn/Poznań

Post autor: Piotras »

Kosmo pisze:
Bo to jest ciekawe, czym zdejmiesz lorda chaosu na smoku (na przykład Razz) ? Z chęcią poznam odpowiedź.
A jakim lordem elfickim Ty ubijasz lorda chaosu na smoku? :D
Proszę bardzo, już podaje czym:

Alter Highborn @ 282 Pts
- Alter; Great Weapon; Longbow; Light Armour; Shield
- Helm of the Hunt
- Stone of the Crystal Mere
- Gwytherc's Horn
- Annoyance of Netlings

Chyba zastosowania nie muszę tłumaczyć? Róg jest po to, żebyś w swojej turze walki i przeciwnika nie przegrał o fear outnumber. ;) Potem w swojej turze dobijasz czymkolwiek żeby zdjąć przewagę liczebną, no a potem to raczej koleś przegrywa średnio o -2 każdy CR... (przewagę + atak z flanki załóżmy, a jeśli to są wildzi to dorzuć jeszcze szmatę). ;]
Jak widzisz, 282 pkt, praktycznie co 2 oddziały, racja, ale w tym momencie masz wszystkich lordów w ... miejscu gdzie słońce nie dochodzi. ;)

Co do rozpisku bez lorda, ciekawe, spróbuje. :)
@ Michał Archanioł: wymieniłeś ciekawych lordów, ale bez altera to nie "lordownia" ;) Co do ASF, po co to WE? Lepiej dodać wszystkim +1 do Mv i sprecyzować zasady do 7 ed...

Pozdro

Awatar użytkownika
Urban
Falubaz
Posty: 1243
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: Urban »

odnosnie czelendży i netlingów...jak zginie jeździec i mamy np. wildów na flance to smok przecież bije po nich normalnie już nie?czy po zabiciu jeźdźca smok nadal w czelendżu? (lord chaosu akurat kroi smoka sam...więc lepiej zabić pierw jego)

grzech76
Mudżahedin
Posty: 267
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: grzech76 »

Piotras pisze:
Chyba zastosowania nie muszę tłumaczyć? Róg jest po to, żebyś w swojej turze walki i przeciwnika nie przegrał o fear outnumber. ;) Potem w swojej turze dobijasz czymkolwiek żeby zdjąć przewagę liczebną, no a potem to raczej koleś przegrywa średnio o -2 każdy CR... (przewagę + atak z flanki załóżmy, a jeśli to są wildzi to dorzuć jeszcze szmatę). ;]
Jak widzisz, 282 pkt, praktycznie co 2 oddziały, racja, ale w tym momencie masz wszystkich lordów w ... miejscu gdzie słońce nie dochodzi. ;)
chcesz zabić smoka w 2 rundy walki z siłą 6? przy 6 atakach trafiają 4 przebija 2 i jeszcze zostaje save. 3 rundy to minimum, a w tym czasie może się wiele zdarzyć.

Awatar użytkownika
Piotras
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3216
Lokalizacja: Krotoszyn/Poznań

Post autor: Piotras »

grzech76 pisze:
Piotras pisze: ...
chcesz zabić smoka w 2 rundy walki z siłą 6? przy 6 atakach trafiają 4 przebija 2 i jeszcze zostaje save. 3 rundy to minimum, a w tym czasie może się wiele zdarzyć.
No hola hola, od drugiej tury lordzik na smoku ma -3 w CR ;] Czyli musi zdawać LD na 7, w końcu może nie zdać. A nawet jeśli trzymasz go więcej niż 3 tury, to 282 pkt za lorda + 148 za wildów = 430 pkt za trzymanie lorda za ok. 600-700 pkt? Chyba warto ;] Poza tym w końcu z nim wygrasz.

@Urban: No w challengu smok przecież też bije na 6 dzięki netlingom, więc gdy ginie lord (chałasu żeby nie było niedomówień) to nadal się bijesz z smokiem, czalendż nie "schodzi", tzn. teraz jestem w szkole i nie mam dostępu do rulebooka, ale jak wrócę to sprawdzę. ;) Jeśli źle mówię to niech mnie ktoś poprawi...

P.S. Sam smok już zdaje LDka na 8 -3 = 5 :P

Awatar użytkownika
Kosmo
Kradziej
Posty: 947
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój/Kraków

Post autor: Kosmo »

Ehhh gdyby to co mówisz zawsze się sprawdzało to życie byłoby prostsze :)Optymista.
Nie ma co dyskutowac, Ty wolisz tak ja tak :)

Awatar użytkownika
Piotras
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3216
Lokalizacja: Krotoszyn/Poznań

Post autor: Piotras »

Kosmo pisze:Ehhh gdyby to co mówisz zawsze się sprawdzało to życie byłoby prostsze :)Optymista.
Nie ma co dyskutowac, Ty wolisz tak ja tak :)
Wszystko jest kwestią gustu. ;) A w WFB trzeba być optymistą albo nie przejmować się masakrami. ;) Trochę optymizmu oraz pewności siebie i możesz zdziałać cuda. :)

Awatar użytkownika
ksch
Masakrator
Posty: 2963
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: ksch »

Highborn złożony na modłę Piotrasa zdecydowanie ma szansę na zatrzymanie smoka, z tymże pamiętajmy o jednym w Róg można zadąć na początku swojej rundy, więc rywal może w swojej rundzie nas ominąć, chyba że to my będziemy szarżować. Poza tym czy może być challenge kiedy nie walczą oddziały?
--
Krzysztof "ksch" Schechtel
ksch@gazeta.pl
gg 7052764
http://www.veto2ed.pl

grzech76
Mudżahedin
Posty: 267
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: grzech76 »

Piotras pisze:
No hola hola, od drugiej tury lordzik na smoku ma -3 w CR ;]
zakładasz, że przeciwnik jest na tyle nierozgarnięty, by ustawić się tak aby przyjąć twojego herosa, w swojej turze nie zrobić nic, by zapobiec szarży innej jednostki na smoka?
No w challengu smok przecież też bije na 6 dzięki netlingom, więc gdy ginie lord (chałasu żeby nie było niedomówień) to nadal się bijesz z smokiem, czalendż nie "schodzi"
schodzi schodzi...

Awatar użytkownika
Urban
Falubaz
Posty: 1243
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: Urban »

czyli pakujemy biegacza w czelendż walimy w smoka a na bok najlepiej wildzi std+ warbanner
i uważam ze da się ich tam wsadzić...smok to jakieś 700 pkt jak nie więcej...czyli prawdopodobnie niebędzie miał czym kontrować wildów...

Awatar użytkownika
trikk
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3900
Lokalizacja: Malifaux

Post autor: trikk »

smok chaosu nietzeentchowy to 630 pkt. Wystarczy, ze do tego combata tojedzie exalt, 2 rycerzy, 5 psów na bok.
Po za tym smok z lordem ma 11 ataków, sypnie raz 4x6 i juz nie jest tak wesolo...

Awatar użytkownika
Urban
Falubaz
Posty: 1243
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: Urban »

trikk pisze:smok chaosu nietzeentchowy to 630 pkt. Wystarczy, ze do tego combata tojedzie exalt, 2 rycerzy, 5 psów na bok.
Po za tym smok z lordem ma 11 ataków, sypnie raz 4x6 i juz nie jest tak wesolo...
dobra to co zostanie do walki z resztą? 2 piatki rycerzy i 2 piątki psów?
ewentualnie spawn?

grzech76
Mudżahedin
Posty: 267
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: grzech76 »

wystarczy, że stanie tam jakikolwiek inny heros chaosu, który jest na tyle mobilny by współdziałać ze smokiem - zasłania bok / tył (choć w wejście na tył nie wierzę :-) ) i potem alter niestety ma problem...

niestety na smoka w WE nie ma fajnego sposobu, trudno go dopaść w walce wręcz jeżeli tego nie chce, a odstrzelić jeszcze trudniej... trzeba go po prostu unikać :-)

Awatar użytkownika
Urban
Falubaz
Posty: 1243
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: Urban »

grzech76 pisze:wystarczy, że stanie tam jakikolwiek inny heros chaosu, który jest na tyle mobilny by współdziałać ze smokiem - zasłania bok / tył (choć w wejście na tył nie wierzę :-) ) i potem alter niestety ma problem...

niestety na smoka w WE nie ma fajnego sposobu, trudno go dopaść w walce wręcz jeżeli tego nie chce, a odstrzelić jeszcze trudniej... trzeba go po prostu unikać :-)
jeżeli smok kitra się przed walką i ostrzałem na dobrą sprawę robi niewiele... 8) może puźniej w coś wpadnie ale jeżeli WE mają dobrego generała to mozna tym smokiem manewrować przecież...biegacz ma 18 cali...niewierzę ze smok całą bitwe będzie się przed nim chował...

Awatar użytkownika
trikk
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3900
Lokalizacja: Malifaux

Post autor: trikk »

Z doświadczenia wiem, że bitwy chaosu vs we to na ogół remis.
Biegacz szachuje smoka, smok szachuje WE. koniec...

grzech76
Mudżahedin
Posty: 267
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: grzech76 »

Urban pisze:
jeżeli smok kitra się przed walką i ostrzałem na dobrą sprawę robi niewiele... 8) może puźniej w coś wpadnie ale jeżeli WE mają dobrego generała to mozna tym smokiem manewrować przecież...biegacz ma 18 cali...niewierzę ze smok całą bitwe będzie się przed nim chował...
nigdzie nie napisałem, że smok się będzie chował. napisałem, że po tym jak już ten alter go zaszarżuje, to wystarczy potem zasłonić bok smoka innym czymś żeby smok spokojnie wygrał z alterem i złamał go strachem...
tym bardziej, że alter statystycznie wbija 2 rany a na starcie przegrywa o 1, wystarczy że dostanie ranę od smoka/lorda i już ma szansę płynąć...

poprawka, 2 rany wbija statystycznie w szarży, potem jest gorzej

ODPOWIEDZ