Co do tego nie jestem pewien, niech się jeszcze ludzie powypowiadają .Izo pisze:Co do marki nurgla to jest napisane jasno - Model. Jeździec i smok to ten sam model więc przeciwnik ma - 1 do hita (oczywiście wciąż jest to Large Target czyli bonusy i minusy się niwelują).
Pytania wszelakie ... ;)
Moderator: JarekK
Mariusz 'Marios' Krakowczyk
Inkwizytor Warszawa
Niekończąca się krucjata przeciw "wujkowi dobra rada".
Inkwizytor Warszawa
Niekończąca się krucjata przeciw "wujkowi dobra rada".
trikk pisze:Z głupotą można żyć.
- Temple Guard
- Falubaz
- Posty: 1225
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Broń i zbroje może, ale magicznej tarczy nie może, bo nie ma możliwości wzięcia zwykłej tarczy!Marios pisze:@Okrutnik
- czy sorcerer moze nosic magiczna bron? bo shielda, a co za tym idzie magiczny armour moze, prawda?
No jasne
Gwardia umiera, ale się nie poddaje
www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!
www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!
Strona 106 AB WoC. Nagłówek: Using Chaos Magic, 2 akapit.Temple Guard pisze:Broń i zbroje może, ale magicznej tarczy nie może, bo nie ma możliwości wzięcia zwykłej tarczy!Marios pisze:@Okrutnik
- czy sorcerer moze nosic magiczna bron? bo shielda, a co za tym idzie magiczny armour moze, prawda?
No jasne
Może!!!
Mariusz 'Marios' Krakowczyk
Inkwizytor Warszawa
Niekończąca się krucjata przeciw "wujkowi dobra rada".
Inkwizytor Warszawa
Niekończąca się krucjata przeciw "wujkowi dobra rada".
trikk pisze:Z głupotą można żyć.
- Temple Guard
- Falubaz
- Posty: 1225
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Jest to niestety tzw. fluffowe pierdzenie, smutne, ale prawdziwe.Marios pisze:Strona 106 AB WoC. Nagłówek: Using Chaos Magic, 2 akapit.Temple Guard pisze:Broń i zbroje może, ale magicznej tarczy nie może, bo nie ma możliwości wzięcia zwykłej tarczy!Marios pisze:@Okrutnik
- czy sorcerer moze nosic magiczna bron? bo shielda, a co za tym idzie magiczny armour moze, prawda?
No jasne
Może!!!
Fragment ze strony GW:
"Fragile Wizards"
For most armies, calling their Wizards fragile is fair and honest - they're inevitably not as tough or good at fighting as their warrior counterparts. Chaos Sorcerers are, thankfully, better than most and they have access to some options to keep them alive and kicking against whatever comes their way.
My favourite option is the Warrior Familiar - who inflicts an automatic S5 hit on a single enemy model before blows are struck. Perfect for getting the edge over a powerful opponent, especially if you're likely to end up in a challenge against him. In terms of defence, consider decking your Chaos Sorcerer out with a suit of Magic Armour, such as the Bronze Armour of Zhrakk (oh, and despite the scurrilous advice I've given in the past, you can't equip your Sorcerers with magic shields... and apparently no amount of wishing, arguing or whining on my part will make it true).
EDIT: Choć przed chwilą sprawdziłem, że LS przegłosowała, iż mogą. W takim razie spoko, ale wygląda na to, że GW ma inne podejście.
Gwardia umiera, ale się nie poddaje
www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!
www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!
- Temple Guard
- Falubaz
- Posty: 1225
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
http://life-of-brian.com/2009/01/warham ... c-shields/trikk pisze:jak w faqu wyjdzie, ze nie mogą, to nie będą mogli, na razie mogą. To nie jest fluffowe pierdzenie, bo nie jest w akapicie fluffowym, tylko od zasad.
Tutaj jest ciekawy tekst na ten temat, zgadzam się z konkluzję jego autora, ja bym do momentu FAQ grał, że nie mogą, ale skoro LS przegłosowała, że mogą to miło, Soccerer z savem 0+ to przyjemna opcja

Gwardia umiera, ale się nie poddaje
www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!
www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!
Tekst ciekawy, aczkowliek uznaję, że to co jest napisane w AB jest wiążące. Fakt, że napisali to w miejscu w którym jest mowa o magii itd, ale jest to ewidentny zapis, że mogą.Temple Guard pisze:http://life-of-brian.com/2009/01/warham ... c-shields/trikk pisze:jak w faqu wyjdzie, ze nie mogą, to nie będą mogli, na razie mogą. To nie jest fluffowe pierdzenie, bo nie jest w akapicie fluffowym, tylko od zasad.
Tutaj jest ciekawy tekst na ten temat, zgadzam się z konkluzję jego autora, ja bym do momentu FAQ grał, że nie mogą, ale skoro LS przegłosowała, że mogą to miło, Soccerer z savem 0+ to przyjemna opcja
Jeśli jakiś koleś z GW napisałby, że mag chaosu nie może używać magii ognia bo tak sobie tylko napisali flufowe pierdolenie, że mu bucha płomieniami z rąk to chyba nie wzięlibyśmy tego poważnie bo wyraźnie napisali, że może używać magii ognia.
Mariusz 'Marios' Krakowczyk
Inkwizytor Warszawa
Niekończąca się krucjata przeciw "wujkowi dobra rada".
Inkwizytor Warszawa
Niekończąca się krucjata przeciw "wujkowi dobra rada".
trikk pisze:Z głupotą można żyć.
- Temple Guard
- Falubaz
- Posty: 1225
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
W Kwestii Zasad pojawił się link do oficjalnego FAQ GW do WoC. Sorcerer może brać magiczną tarczę, a więc sprawa wreszcie ostatecznie rozwiązana na naszą korzyść 

Normalnie uciekają, jeśli nie zdadzą testu złamania (break test). Cenne jest natomiast to, że mając Mark of Slaanesh nie uciekają automatycznie po przegranej w walce z przeważającym liczebnie oddziałem (lub oddziałami) wroga siejącym strach..Delight pisze:skoro temat "pytania wszelakie" to mam do Was pytanie:
Mark slaanesha daje odporność na fear, terror i panic.... czy to znaczy że wojownicy posiadający owy mark przy przegranym combacie nie uciekają?(gram w to już 2 tygodnie;) )
Gwardia umiera, ale się nie poddaje
www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!
www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!
oż.. dziękuję za odp.Temple Guard pisze:W Kwestii Zasad pojawił się link do oficjalnego FAQ GW do WoC. Sorcerer może brać magiczną tarczę, a więc sprawa wreszcie ostatecznie rozwiązana na naszą korzyść
Normalnie uciekają, jeśli nie zdadzą testu złamania (break test). Cenne jest natomiast to, że mając Mark of Slaanesh nie uciekają automatycznie po przegranej w walce z przeważającym liczebnie oddziałem (lub oddziałami) wroga siejącym strach..Delight pisze:skoro temat "pytania wszelakie" to mam do Was pytanie:
Mark slaanesha daje odporność na fear, terror i panic.... czy to znaczy że wojownicy posiadający owy mark przy przegranym combacie nie uciekają?(gram w to już 2 tygodnie;) )
A jak to sie ma do jednostek posiadających frenzy ? (tych którzy nie tracą frenzy nawet jeżeli przegrają)
- Temple Guard
- Falubaz
- Posty: 1225
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Tak samo, również mogą zostać złamane, ale przeważający liczebnie siejący strach nie łamią ich automatycznie. Rozumiem, że chodzi Ci o oddział z Banner of Rage. Bo w wypadku zwykłego frenzy, które można stracić, po przegranej walce z przważającymi liczebnie siejącymi strach oddział jest automatycznie łamany.Delight pisze:A jak to sie ma do jednostek posiadających frenzy ? (tych którzy nie tracą frenzy nawet jeżeli przegrają)
Gwardia umiera, ale się nie poddaje
www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!
www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!
Jakby co, to wyszedł w końcu nasz FAQ:
http://www.games-workshop.com/MEDIA_Cus ... eb2009.pdf
hmm, i po chwili:
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?t=14955
http://www.games-workshop.com/MEDIA_Cus ... eb2009.pdf
hmm, i po chwili:
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?t=14955
Chciałem się zapytać Was o opinie na temat armii na nowym Armybooku. Nie za dużo grałem na nowym, bo nie za bardzo mam z kim na moim odludzi
, więc przyda się Wasza opinia.
Założenie jest takie, że to jest armia Khorne'a i nie biorę żadnych innych Marków. To armia do "klimatycznego" pogrania, a nie do rozwalania turniejów, więc postanowiłem trochę inaczej do tego podejść.
Hero
Exalted Hero
Mark of Khorne
Shield
Juggernaut of Khorne
Bloodcurdling Roar
Core
12 Warriors of Chaos
Shields
Halberds
Standard Bearer
Champion
20 Chaos Maruder
Light Armour
Shields
FCG
5 Maruder Horsemen
Flails
5 Maruder Horsemen
Throwind Axes
5 Chaos Warhounds
5 Chaos Warhounds
Special
Chaos Chariot
3 Ogre
Chaos Armour
Mark of Khorne
Great Weapon
5 Chaos Knight
Mark of Khorne
Standard Bearer
War Banner
Rare
2 Chaos Spawn
Mark of Khorne
W sumie to jest około 1500 punktów

Założenie jest takie, że to jest armia Khorne'a i nie biorę żadnych innych Marków. To armia do "klimatycznego" pogrania, a nie do rozwalania turniejów, więc postanowiłem trochę inaczej do tego podejść.

Hero
Exalted Hero
Mark of Khorne
Shield
Juggernaut of Khorne
Bloodcurdling Roar
Core
12 Warriors of Chaos
Shields
Halberds
Standard Bearer
Champion
20 Chaos Maruder
Light Armour
Shields
FCG
5 Maruder Horsemen
Flails
5 Maruder Horsemen
Throwind Axes
5 Chaos Warhounds
5 Chaos Warhounds
Special
Chaos Chariot
3 Ogre
Chaos Armour
Mark of Khorne
Great Weapon
5 Chaos Knight
Mark of Khorne
Standard Bearer
War Banner
Rare
2 Chaos Spawn
Mark of Khorne
W sumie to jest około 1500 punktów
Witam, dzieki wszystkim za odpowiedzi i prosze o kolejne
chyba ze nie ten dzial to prosze o przeniesienie
- bolec strzela do konnych i jest w strefie bocznej, ale nie widzi tego boku, bo np fast screenuje. Co sie dzieje? Strzela normalnie (ma szanse zabic wszystkich), czy od miejsca, w ktorym widzi unit w ktory celuje?
- czy mag w kombacie na LT moze rzucac missle i inne czary do innych celow niz ten z ktorym walczy?
- czy czary ktore nie sa mm np 4 i 5 z Heavena moga byc rzucane do cc?
- jak sie dzieli ataki w cc? od razu deklaruje ze 2 ataki bohatera w czempiona, dwa po zwyklych i reszta mojego unitu po unicie wroga czy osobno deklaruje ataki bohatera (2 w czemp, 2 po zwyklych) i osobno reszty (ze jak bohater nie zabije czempiona to ktos jeszcze bedzie mogl sprobowac)?
- unity z fearem nie testuja terroru na poczatku tury, tak dla pewnosci..?
- czy bohater na steedzie slaanesha ma 360 stopni LOSa do szarzy, czy tylko do rzucania czarow? pewnie to 2 ;/
pozdrawiam
okrutnik

- bolec strzela do konnych i jest w strefie bocznej, ale nie widzi tego boku, bo np fast screenuje. Co sie dzieje? Strzela normalnie (ma szanse zabic wszystkich), czy od miejsca, w ktorym widzi unit w ktory celuje?
- czy mag w kombacie na LT moze rzucac missle i inne czary do innych celow niz ten z ktorym walczy?
- czy czary ktore nie sa mm np 4 i 5 z Heavena moga byc rzucane do cc?
- jak sie dzieli ataki w cc? od razu deklaruje ze 2 ataki bohatera w czempiona, dwa po zwyklych i reszta mojego unitu po unicie wroga czy osobno deklaruje ataki bohatera (2 w czemp, 2 po zwyklych) i osobno reszty (ze jak bohater nie zabije czempiona to ktos jeszcze bedzie mogl sprobowac)?
- unity z fearem nie testuja terroru na poczatku tury, tak dla pewnosci..?
- czy bohater na steedzie slaanesha ma 360 stopni LOSa do szarzy, czy tylko do rzucania czarow? pewnie to 2 ;/
pozdrawiam
okrutnik
- bolec strzela do konnych i jest w strefie bocznej, ale nie widzi tego boku, bo np fast screenuje. Co sie dzieje? Strzela normalnie (ma szanse zabic wszystkich), czy od miejsca, w ktorym widzi unit w ktory celuje?
Jeśli widzisz cel i masz zasięg to wystaczy. Nie musisz widzieć boku, spełniasz wszystkie zasady.
- czy mag w kombacie na LT moze rzucac missle i inne czary do innych celow niz ten z ktorym walczy?
Nie, mm nie można rzucać do i z kombatu.
- czy czary ktore nie sa mm np 4 i 5 z Heavena moga byc rzucane do cc?
Nie jestem pewny. Raczej nie bo nie mają napisane, że mogą. To musi być specjalnie zapisane.
- jak sie dzieli ataki w cc? od razu deklaruje ze 2 ataki bohatera w czempiona, dwa po zwyklych i reszta mojego unitu po unicie wroga czy osobno deklaruje ataki bohatera (2 w czemp, 2 po zwyklych) i osobno reszty (ze jak bohater nie zabije czempiona to ktos jeszcze bedzie mogl sprobowac)?
Deklarujesz ataki dla danej incjatywy. Następnie dla niższej itd.
- unity z fearem nie testuja terroru na poczatku tury, tak dla pewnosci..?
Nie testuje.
- czy bohater na steedzie slaanesha ma 360 stopni LOSa do szarzy, czy tylko do rzucania czarow? pewnie to 2 ;/
Tylko do czarów i strzelania.
Jeśli widzisz cel i masz zasięg to wystaczy. Nie musisz widzieć boku, spełniasz wszystkie zasady.
- czy mag w kombacie na LT moze rzucac missle i inne czary do innych celow niz ten z ktorym walczy?
Nie, mm nie można rzucać do i z kombatu.
- czy czary ktore nie sa mm np 4 i 5 z Heavena moga byc rzucane do cc?
Nie jestem pewny. Raczej nie bo nie mają napisane, że mogą. To musi być specjalnie zapisane.
- jak sie dzieli ataki w cc? od razu deklaruje ze 2 ataki bohatera w czempiona, dwa po zwyklych i reszta mojego unitu po unicie wroga czy osobno deklaruje ataki bohatera (2 w czemp, 2 po zwyklych) i osobno reszty (ze jak bohater nie zabije czempiona to ktos jeszcze bedzie mogl sprobowac)?
Deklarujesz ataki dla danej incjatywy. Następnie dla niższej itd.
- unity z fearem nie testuja terroru na poczatku tury, tak dla pewnosci..?
Nie testuje.
- czy bohater na steedzie slaanesha ma 360 stopni LOSa do szarzy, czy tylko do rzucania czarow? pewnie to 2 ;/
Tylko do czarów i strzelania.
Pozdrawiam
-Jakub Wienzek
-Jakub Wienzek
Dzieki za powyzsze odpowiedzi, jeszcze dwa pytania:
- czy magic resistance dziala na czary obszarowe, np. Rot, glorious rot?
- co sie dzieje ze smokiem, ktorego kierunek uciekania prowadzi przez las, a odleglosc wyrzucona na 3 kosciach wskazuje ze laduje w lesie? Staje za lasem, przed lasem czy moze powinien uciekac z buta na dwoch kosciach przez las?
- jak gosc na steedzie spali szarze to czy w movemencie moge do niego podjechac jakims unitem i dolaczyc go do niego?
- czy magic resistance dziala na czary obszarowe, np. Rot, glorious rot?
- co sie dzieje ze smokiem, ktorego kierunek uciekania prowadzi przez las, a odleglosc wyrzucona na 3 kosciach wskazuje ze laduje w lesie? Staje za lasem, przed lasem czy moze powinien uciekac z buta na dwoch kosciach przez las?
- jak gosc na steedzie spali szarze to czy w movemencie moge do niego podjechac jakims unitem i dolaczyc go do niego?