Dyskusja o balancing patchu

Rozwój i dyskusje na temat rozwiązań przywracających grze balans.

Moderator: Barbarossa

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Moczul
Mudżahedin
Posty: 250

Post autor: Moczul »

Ten Gryf w sumie niewiele zmieniam, a zawsze jakieś urozmaicenie. Natomiast Paymaster w darmowym slocie bardzo mi się podoba :D

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

mi tez sie podoba idea z darmowym slote dla pamastera :) wystarczy wtedy bez stubbornow itp :)

Awatar użytkownika
Kokesz
Kretozord
Posty: 1749
Lokalizacja: kolebka cywilizacji

Post autor: Kokesz »

A ja bym wolał, żeby dawał magiczny sztandar dla jednostki, bo to tej armii jest bardziej potrzebne IMO. Na co mu dodatkowy slot, skoro magia jest przycięta i wielu magów nie wystawisz. Herosów do walki też wielu nie da się wystawić, bo nawet z dodatkowym mag. itemem nie ma co im dać.

Choćby gdyby zalegalizować Albion... ;)

Awatar użytkownika
Hurtmaker
Chuck Norris
Posty: 448

Post autor: Hurtmaker »

Nie no, ludziom to nigdy się nie dogodzi... :x
Jak GW stworzyło zasady do DoW, to wszyscy jednym głosem wołali, zeby zrobić coś z paymasterem bo jego strata dla armii jest zabójcza. Każdy wtedy chciał, żeby paymaster był opcjonalny, ewentualnie, żeby przycięto zasady paniki w przypadku jego straty.
W końcu, jak w BP wprowadzono opcjonalne wystawienie paymastera (co wraz z pozostałymi zmianami w DoW jest świetnym rozwiązaniem), to już pojawiaja się głosy krytyczne, ze to zabija klimat.
Ludzie! chcecie klimatu i testowaniea paniki na całej armii, to wystawiacie paymastera. nie chcecie, to tego nie robicie. BP jest na turnieje, a ja już nie pamiętam kiedy widziałem turniej, na którym gościło DoW... teraz pokrzykujecie, a jak przychodzi co do czego, to i tak nie ściągniecie z półki waszego Dow tylko drugą armię... :?

Jaszczurx
Mudżahedin
Posty: 292
Lokalizacja: Warshau/Lustria

Post autor: Jaszczurx »

jak się ma ograniczenie magii do 2 gen. slanna? liczy się to -1 do maksymalnej liczby kości czy -1 za każdy rzucony czar?

Awatar użytkownika
ismael
Wodzirej
Posty: 670
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ismael »

Ludzie! chcecie klimatu i testowaniea paniki na całej armii, to wystawiacie paymastera. nie chcecie, to tego nie robicie.
Dlatego powinien być obowiązkowy, ale na zasadach zwykłego BSB (bez testu paniki całej armii). Będzie i klimat i wzmocnienie armii. Opcja, którą daje Nam patch poprostu skreśla paymastera z rozpisek Dogsów. Nikt go nie weźmie, bo jego strata w wielu przypadkach równa się z przegraną bitwą, a nie jest na tyle dobry / mocny, aby to jakoś rekompensował.

Zasada paniki od paymastera to archaizm a fakt, że występuje w relatywnie słabej armii Najemników dodatkowo powinien być czynnikiem wpływającym na jej zniesienie.
Wprowadzenie opcjonalnego paymastera jest rozwiązaniem tylko częściowym, gdyż w praktyce wykluczy tą jednostkę z gry na turniejach. Szkoda by tak się stało, bo paymaster to obok pikemanów jeden z symboli tej armii. Rozwiązanie optymalne to ugrywalnienie paymastera, co najłatwiej osiągnąć poprzez ściągnięcie testu paniki.

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Jednym z symboli tej armii jest jej całkowita absencja na turniejach. Warto dbać o symbole?
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
ismael
Wodzirej
Posty: 670
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ismael »

Oczywiście. Rozumiem bowiem, że jednym z założeń patcha był powrót Najemników do rozgrywek turniejowych (wskazuje na to fakt, że coś w tym kierunku w końcu zrobiono). Śmiem twierdzić, że przy zostawieniu zasady spoils of war, przedmiotów z Włoch, oraz potraktowaniu paymastera, jak zwykłego BSB, ta armia jest w stanie powalczyć z innymi.

Awatar użytkownika
Jarlaxle
Kretozord
Posty: 1651
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Jarlaxle »

Mi się podobają zmiany aczkolwiek
W przypadku HE, Ŝadna armia nie moŜe wziąć trzech i więcej takich samych jednostek
rare, chyba, Ŝe gracz nie powtórzy ani jednej jednostki special - w tym wypadku moŜe
wziąć do czterech takich samych jednostek rare
Ciekawe jaki gracz HE będzie grał na samych bolcach i corach :P

Awatar użytkownika
Gelo
Chuck Norris
Posty: 551
Lokalizacja: Lubartów - Zielony Smok

Post autor: Gelo »

powtórzyć jednostke special to znaczy dać 2 takie same jednostki special jarlaxle... można brać jednostki special o ile każda będzie inna.

Jaszczurx
Mudżahedin
Posty: 292
Lokalizacja: Warshau/Lustria

Post autor: Jaszczurx »

Co do slanna nikt nie wie, czy jest to tak oczywiste że nikomu się nie chce mówić?

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Ja nie odpowiadam, bo nie rozumiem pytania.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Jaszczurx
Mudżahedin
Posty: 292
Lokalizacja: Warshau/Lustria

Post autor: Jaszczurx »

2 gen. slann ma dodatkową kość do każdego rzucanego czaru, czy ten bonus liczy się -1PD do maksymalnego limitu(czyli 12), czy każda kość wykorzystana dzięki tej zdolności liczy się jako normalna PD
przykład:
mam dwie kości z puli gracza, cztery z dwóch priestów i cztery ze slanna
czyli razem 10
jeżeli odejmuje jako duży bonus do czarowania to mieszczę się w limicie 12 PD, a jeżeli druga opcja to mogę użyć wszystkie 10 kości ale na slannie rzucić tylko dwa czary( do każdego mam +1PD więc zużyłem tak jakby 12)

Nadal jest to jakoś zagmatwane ale mam nadzieje że zrozumiesz

Awatar użytkownika
Manfred
Postownik Niepospolity
Posty: 5907
Lokalizacja: Cobra Kai

Post autor: Manfred »

tak liczą się dodatkowe kości slanna do limitu

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

A, to o ten bonus chodziło. Nie mam kodeksu lizardów i nie pamiętam dokładnie która generacja jakie bonusy do casta daje.

W tym wypadku każda dorzucona kość obniża Ci o 1 PD pulę. Nie musisz przecież dorzucać, to raz, dwa, że dwóch skinków i żaba to już dosyć przegięta magia.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Jaszczurx
Mudżahedin
Posty: 292
Lokalizacja: Warshau/Lustria

Post autor: Jaszczurx »

dorzucać muszę, a ze 2 skink priestami + slann to masz rację ich magia jest gięta, no cóź trzeba będzie zagrać na jednym prieście

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

Jankiel pisze:A, to o ten bonus chodziło. Nie mam kodeksu lizardów i nie pamiętam dokładnie która generacja jakie bonusy do casta daje.

W tym wypadku każda dorzucona kość obniża Ci o 1 PD pulę. Nie musisz przecież dorzucać, to raz, dwa, że dwóch skinków i żaba to już dosyć przegięta magia.
na tej generacji to zaba zjada juz slota hero...wiec 2 priestow to brak saurusa.

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

W świetle ostatniego mastera - BP jest słaby.

Brakuje następujących obcięć demonów:
- ograniczenie bsb. To nie jest "fluffowa zabawka" za 25 pts. To unbreakable w 12". Za 25pts.
- Flesh Hounds: 0-2 w samym Balancing Patchu, 0-1 w restricted.
- Demony posiadają 3 sloty hero a nie 4. Armia na 4 heraldach jest gięta.
- Jeżeli powyższe, to Greater Daemon powinny zajmować slot Rare. Dowolny Rare i Flamery to giętość.

Demony są narazie miziane a nie obcinane.

Brakuje następujących obcięć u wampirów:
- Hełm zajmuje slot Rare
- Lord zajmuje slot Hero

Oraz jest za dużo u wampirów o ograniczenie Vanhella, który ma 12" zasięgu. 2 popychaczki w 12" to żadne przegięcie.

Bez powyższych zmian - to mimo całego grona wesoło podskakujących osób - to patch o kant wanny rozbić.

pozdrawiam
Furion

Awatar użytkownika
Gobos
Falubaz
Posty: 1090
Lokalizacja: Strefa Zero/Poznań

Post autor: Gobos »

w swietle ostatniego mastera, nie wierze ze uda sie wprowadzic jakikolwiek sensowny balans w tej grze.

czas odkurzyc figurki do Hordes.
Jesteś Aspołecznie Nastawionym Kutafonem, Inspirującym Ekstatyczne Lamenty Tłumu, Oraz Imbecylem Demonstrującym Ignorancję, Ogarniającym Tylko Alfabet.

Awatar użytkownika
RAFIX
Falubaz
Posty: 1264
Lokalizacja: WAWA Przyczółek Inkwizytorów

Post autor: RAFIX »

Nie rozumiem o co wam chodzi chcieliscie cięcia macie cięcia i to widać na podstawie wyników
To że w czołówce są demony i wampiry to tez zasługa graczy a nie tylko zasad które i tak zaostały zpolhameryzowane i dalej wam sie to nie podoba to może poprostu zbanujcie armie, bo jak narazie to widać przypływ frustracii u was panowie

Pzdr
R.

ODPOWIEDZ