BP - R wersja 1.03 opublikowana

Rozwój i dyskusje na temat rozwiązań przywracających grze balans.

Moderator: Barbarossa

ODPOWIEDZ
ksuM
Falubaz
Posty: 1161

Re: BP - R wersja 1.03 opublikowana

Post autor: ksuM »

Nie napadaj na mnie bo ja osobiscie uwazam, ze nie powinno byc ograniczen w imperium.

Ale skoro gaming community sobie nie zyczy grac przeciwko czemus takiemu (i nie dziwne bo to co forsujesz to straszny shit) i wiekszosc osob wypowiadajacych sie tutaj opowiedziala sie za oltarzem zajmujacym slot rare (co nie znaczy ze tak bedzie rzecz jasna), to przedstawilem kilka pomyslow z glowy na bohaterow bez oltarza, ale za to z dwoma czolgami i tyloma armatami czy outriderami iloma tylko chcesz, zeby nie bylo tak pesymistycznie.

Nie podoba sie?

To placz dalej.

Mam gdzies te dyskusje o imperium i to, czy bedziesz mogl masakrowac swoim lamerskim buildem, odezwalem sie tylko bo mi sie nudzi w pracy.
Ostatnio zmieniony 19 cze 2009, o 12:03 przez ksuM, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

czemu Tk moga miec 3 scorpiony a ja nie moge miec 3 dzial? sadze ze skorpion jest znacznie lepszy od działa
](*,)
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
Rzymek
Kretozord
Posty: 1569
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: Rzymek »

ksuM pisze:Nie napadaj na mnie bo ja osobiscie uwazam, ze nie powinno byc ograniczen w imperium.

Ale skoro gaming community sobie nie zyczy grac przeciwko czemus takiemu (i nie dziwne bo to co forsujesz to straszny shit) i wiekszosc osob wypowiadajacych sie tutaj opowiedziala sie za oltarzem zajmujacym slot rare (co nie znaczy ze tak bedzie rzecz jasna), to przedstawilem kilka pomyslow z glowy na bohaterow bez oltarza, ale za to z dwoma czolgami i tyloma armatami czy outriderami iloma tylko chcesz, zeby nie bylo tak pesymistycznie.

Nie podoba sie?

To placz dalej.

Mam gdzies te dyskusje o imperium i to, czy bedziesz mogl masakrowac swoim lamerskim buildem, odezwalem sie tylko bo mi sie nudzi w pracy.
Nie napadam na Ciebie tylko mnie denerwuje jak ktos mowi ze wprowadzenie slota rare za altar nic nie zmieni. Mi tam nie robi, jak dla mnie moze zajmowac rare :roll: Ale denerwuje mnie na siłe udupianie jednej armii do tego stopnia ze względnie czesto widywana na turniejach armia sobie po prostu znikneła :roll: Potem przedstawiasz kombinacje herosów jakby były niewiadomo jakim przegięciem kiedy faktycznie usunięcie kombinacji altar+2 czołgi wyrównuje te armię w zupełności

Awatar użytkownika
Scimitar
Postownik Niepospolity
Posty: 5516
Lokalizacja: Draconis - Wejherowo

Post autor: Scimitar »

Jankiel pisze:
czemu Tk moga miec 3 scorpiony a ja nie moge miec 3 dzial? sadze ze skorpion jest znacznie lepszy od działa
](*,)
A czemu mag 2 lvl kosztuje więcej niż klocek 20tu szczurków ?? To nie fair - szczury zabiją tego maga !!

#-o #-o #-o
Draconis - FOR EVER !!!

Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild

Awatar użytkownika
Rzymek
Kretozord
Posty: 1569
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: Rzymek »

Eee ...chodziło mi bynajmniej o to że uwaza sie 3 działa za przegięcie i overpower a 3 scorpiony juz nie :wink:

Awatar użytkownika
GarG
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3946
Lokalizacja: Przy 7 szkielecie skręć w prawo

Post autor: GarG »

Rzymek pisze:Eee ...chodziło mi bynajmniej o to że uwaza sie 3 działa za przegięcie i overpower a 3 scorpiony juz nie :wink:
To jak masz pisać pierdoły to lepiej w ogóle nie pisz... #-o
kangur022 pisze: Ze niby czarodziejki są szpetne ? :)
dzikki pisze:Wypadki z kotłem się zdarzają ;] , nożem rytualnym można się skaleczyć jak się ofiara poruszy. Tudzież jakieś obmierzłe praktyki seksualne.
Kacpi 1998 pisze:te praktyki to chyba z użyciem cegły...

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

ksuM pisze:Nie napadaj na mnie bo ja osobiscie uwazam, ze nie powinno byc ograniczen w imperium.

Ale skoro gaming community sobie nie zyczy grac przeciwko czemus takiemu (i nie dziwne bo to co forsujesz to straszny shit) i wiekszosc osob wypowiadajacych sie tutaj opowiedziala sie za oltarzem zajmujacym slot rare (co nie znaczy ze tak bedzie rzecz jasna), to przedstawilem kilka pomyslow z glowy na bohaterow bez oltarza, ale za to z dwoma czolgami i tyloma armatami czy outriderami iloma tylko chcesz, zeby nie bylo tak pesymistycznie.

Nie podoba sie?

To placz dalej.

Mam gdzies te dyskusje o imperium i to, czy bedziesz mogl masakrowac swoim lamerskim buildem, odezwalem sie tylko bo mi sie nudzi w pracy.
Ależ nikt na Ciebie nie naskakuje. Take it easy :)

Wiekszosc osob pare dni temu napisala tutaj że należy się uwolnienie imperium od ograniczeń, ale każdy widzi co chce :) Ja tam mam jeszcze armie DE i VC, i nawet jakby imperium było ograniczone do samej piechoty i hellstormow to zawsze mam armie spośród LS, więc sobie poradze. Szkoda tylko, że imperium z armii którą można było mastera wygrać zamieniła się w coś występującego tak często jak ogry...

Stare empire na stołach na pewno nadal będzie cięzkim przeciwnikiem, ale będzie to kolejna armia mogąca powalczyć z DL, VC i DE, czyli balans będzie ciekawszy, wieksza różnorodność na stołach etc...
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Cóż, nowe imperium to potworek wzbudzający w większości graczach chęć wprowadzenia jakichś restrykcji. Tak, jak w 6 edycji obcinało się magię (nie dlatego, że była za mocna, tylko dlatego, że HE czy stare WE odbierały jakąkolwiek przyjemność z gry. Gdyby nie nowe imperium i demony pewnie pomysły z compscorami ograniczającymi sloty nie pojawiałyby się zbyt często. Imperium ma totalnie zjebany kodeks, a jedyny ratunek dla niego to dopuszczenie skrajnie przegiętych i nieciekawych rozpisek. Głupia sprawa, choć ja osobiście wolę obleśne imperium od żadnego.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Jankiel pisze: Imperium ma totalnie zjebany kodeks, a jedyny ratunek dla niego to dopuszczenie skrajnie przegiętych i nieciekawych rozpisek. Głupia sprawa, choć ja osobiście wolę obleśne imperium od żadnego.
Fakt, imperium ma totalnie spaprany kodeks. Ale czemu to jedyny ratunek? Dogsy, Orki czy Ogry też mają spaprane podręczniki, jednak zaryzykowaliście i daliście tym armiom więcej niż ktokolwiek oczekiwał, podejmując rękawice i zmieniając lub dodając zasady. Wyszło to im na zdrowie, chociaż nikt tego po Was nie oczekiwał w BP, a oczekiwano wyłącznie cięć VC i demonów wraz z ew. restykcjami kompozycyjnymi. Czemu zatem Imperium też tego nie zrobić. Gracze orków dostali w końcu nieco większą kontrolę nad armią i lepszy wybór z kategorii special dzięki rydwanom. Dogsy dostały swoje upragnione przedmioty magiczne, a nawet więcej włącznie z likwidacją ich największej wady czyli pay mastera. Czemu zatem nie ugrywalić samego imperium, aby były nieco bardziej opłacalne rozpy poza wyłącznie ich dobrze znanym pornosem?

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Czemu zatem Imperium też tego nie zrobić.
Bo to już by była zbyt duza ingerencja w booki. Równie dobrze moglibyśmy dac jakiś bonus egzekutorom, korsarzom, szkieletom, blood knightom czy screamerom.
Co mamy dopisać? Halabardy mają ASF i KB? Gołębie można wycelować w dowolny model na calym stole? Rakietnica ma przerzut scattera i artyleryjki?
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

Widzisz Jankiel ? Jak chcesz to potrafisz :) :wink:
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Jankiel pisze:Bo to już by była zbyt duza ingerencja w booki. Równie dobrze moglibyśmy dac jakiś bonus egzekutorom, korsarzom, szkieletom, blood knightom czy screamerom.Co mamy dopisać? Halabardy mają ASF i KB? Gołębie można wycelować w dowolny model na calym stole? Rakietnica ma przerzut scattera i artyleryjki?
Prawde mówiąc nie rozumiem. Czemu ingerencja w booki VC, Demonów, ogrów, orków, DoW czy bestii nie jest zbyt duża? Dlaczego z góry założono że ingerencja w book imperium musi być za duży? A nie może to byc ingerencja na poziomie tych 6 wymienionych armii? I czemu skoro zaingerowano w AB 6 armii nie dano w takim razie bonusom egzekutorom, korsarzom, szkieletom, blood knightom czy screamerom?

Jeśli chodzi o zmiany, wystarczy spojrzeć na AB 6 edycji Imperium, w analogiczny sposób jak to zrobiono z orkami. Zamiast boostować gołębie można uczynić piechotę bardziej wystawialną co jest wielkim marzeniem graczy imperium. Mimo wszystko każdemu imperialiście jest nie w smak, że jest zmuszony grać armią złożoną z maszyn czy pojedynczych modeli.

Stąd moim zdaniem sprawdzmy, czy da się wprowadzić sensowne boosty dla piechoty imperium, które jednocześnie nie wywrócą AB Imperium do góry nogami, tak jak boosty orków czy DoW nie wywróciły do góry nogami ich AB. Napewno da się ustalić coś ciekawego, wartego przynajmniej zastanowienia.

W końcu Jankielu z kilkoma armiami już się Wam udało i nikt nie oponował. W zasadzie do lekkich zmian kompozycyjnych każdy dokłada kilo swoich racji i obiekcji. Natomiast do ingerencji w AB zwłaszcza ogrów/orków/DoW/bestii nikt Wam tego za złe nie ma, a wręcz odwrotnie.

Awatar użytkownika
Marek G
Kretozord
Posty: 1881
Lokalizacja: Warszawa Kamionek

Post autor: Marek G »

Ja mam :).

Ale juz teraz raczej nie ma sensu, zeby to zmieniac znowu.

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

Chyba dlatego bylaby to zbyt duza ingerencja w booki, bo z kazda kolejna taka zmiana coraz mniej bedzie przypominalo to warhammera i coraz trudniej bedzie się w tym wszystkim połapać. Poza tym z kazda kolejna ingerencja w zasady armii bedzie sie otwierala kolejna puszka pandory narzekań i propozycji ugrywalnienia coraz to kolejnych armii....
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Prawde mówiąc nie rozumiem. Czemu ingerencja w booki VC, Demonów, ogrów, orków, DoW czy bestii nie jest zbyt duża? Dlaczego z góry założono że ingerencja w book imperium musi być za duży?
Dlatego, że normalnie dajemy bonusy słabym armiom, a przycinamy mocne. A tu byśmy sobie część przycinali, część polepszali, tak, by armia nam się bardziej podobała.

I nie będzie się dało racjonalnie wytłumaczyć, dlaczego modyfikujemy imperium, skoro we wszystkich armiach poszczególne jednostki nie są zrównoważone. A im bardziej będziemy modyfikować kodeksy, tym większa będzie grupa malkontentów (bo zmienilismy nie to co trzeba) i z tym mniejszą akceptacją BP będzie stosowany. I zamiast być powszechnym turniejowym stanardem stanie się tylko i wyłącznie zestawem house rules dla klimaciarzy.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Pytanie tylko, czy imperium należy do armii słabych?

Armia imperium bez swojego pornola w stylu 3-4 armaty, 2 czolgi i altar jest już armią słabą.

Sęk w tym, że jeśli obcinamy pornola imperium, te ląduję dokładnie w kategorii armii C. Co potwierdza odpływ graczy od tej armii i jej wyniki turniejowe. Napewno nie powiedziałbym, że imperium jest silniejszą armia od orków, DoW czy ogrów. Staje się natomiast lepsza ze swoim pornolem.

Dlatego albo zostawiamy im możliwość wystawienia się w swoim najmocniejszym combie.

Albo boostujemy je tak jak ogry czy orki z uwagi, że ta armia staje się słaba, ale z ograniczeniem ich najmocniejszego comba.

Osobiście uważam, że gracze imperium cieszyliby się bardziej z boostów dla swojej armii, aby mieli możliwość pogrania na piechocie, a gracze innych armii woleliby grać z armią imperium na piechocie, nawet jeśli z boostowanej, a nie z imperialnym pornolem.

Awatar użytkownika
Sa!nt
Falubaz
Posty: 1472
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Sa!nt »

Kal_Torak pisze:Osobiście uważam, że gracze imperium cieszyliby się bardziej z boostów dla swojej armii, aby mieli możliwość pogrania na piechocie, a gracze innych armii woleliby grać z armią imperium na piechocie, nawet jeśli z boostowanej, a nie z imperialnym pornolem.
Zgadzam się. Fajnie byłoby zagrać na czymś innym.

Kal_Torak: osobiście powiem Ci że masz zasadę specjalną stubborn gdy inni się poddali, położyli krzyżyk na Imperium turniejowym Ty stoisz dzielnie jak Greatsword i dalej walczysz. Gratuluje zaparcia.
squiq pisze:Mój Sigmar myśli inaczej.

Gremlin
Masakrator
Posty: 2428
Lokalizacja: Szczawnica/Kraków
Kontakt:

Post autor: Gremlin »

Sa!nt pisze:Gratuluje zaparcia.
nie ma to jak zdrowe zaparcie, nawet 4 cannony 2 czołgi i altar rady nie daja... słabe to imperium !

ksuM
Falubaz
Posty: 1161

Post autor: ksuM »

Torak to chyba nawet jest ItP bo przeraźliwy outnumber też nie robi na nim wrażenia.

Nie wiem dlaczego zakłada też, że wszyscy gracze imperialni niczego bardziej nie pragną jak grać na piechocie z M4...

Awatar użytkownika
ismael
Wodzirej
Posty: 670
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ismael »

Z punktu widzenia gracza Imperium powiem Wam, iż nowe pomysły niezbyt mi się podobają. Umożliwiając grę na dwóch czołgach, tną jednocześnie opcje grania bez nich. Tym samym sprawią, że 2 czołgi staną się obowiązkiem w każdej rozpisce.

1. Altar jako rare - teraz już nie mogę zrobić rozpiski: Altar + 2 rakietnice, Altar + czołg + rakietnica, czy Altar + czołg + ogry. Żadna z tych opcji nie jest gięta, a stanowią w sumie najlepsze alternatywy dla 2 x czołg na rare.

Ogólnie wszelkie cięcia ołtarza, który jest jedyną jednostką Imperium o bardzo dobrym stosunku koszt/jakość uważam za niebyt fair, biorąc pod uwagę że Imperium to teraz armia mocno średnia.

2. Połowa punktów za rany wbite na czołgu - OK, niech będzie, ale tylko w przypadku gdy 2 są na stole. Gdy chce wystawić jeden tylko czołg, nagle moja rozpiska jest słabsza niż była, bo mam to co miałem, a czołg jest słabszy.
Pamiętajcie, że jednym z głównych atutów (w przypadku grania z niektórymi armiami - niemal jedynym) czołgu jest obecnie fakt, że jest pewnym trzymaczem punktów.

Moje dwie propozycje:

1. Altar zostaje jak jest, Czołgi nie są już 0-1, ale w przypadku gdy ktoś wystawia 2, przeciwnik dostaje połowę punktów za wbite rany.

2. (IMO lepsza) - Altar zostaje jak jest, Czołgi bazowo nie są 0-1, punktów za połowę ran nie ma. Dochodzi zapis: Jeśli generałem jest Kapłan na ołtarzu, czołg jest 0-1.

Pozdrawiam
-ism

ODPOWIEDZ