9th Age
Moderator: Kołata
Re: 9th Age
Po prostu nikt w kluczowym gronie nie gra orkami, taki Frederick gra bestiami i tam masz i 15% i totemy - wszystko bez zmian
24 trolle wracaja i tyle z dobrych wiesci moim zdaniem. Ale z drugiej strony wcoh DE i demony jzu graja - tylko orki nie
Problemem jest co innego. Ze na pytani, czy bed emogl pograc na trollach po nastenym updacie odpwoiedz brzmi "nie mam pojecia".Zmiana mety wewnatrz booka o 180 stopni co 4 miesiace? Dziekuje, postoje
24 trolle wracaja i tyle z dobrych wiesci moim zdaniem. Ale z drugiej strony wcoh DE i demony jzu graja - tylko orki nie
Problemem jest co innego. Ze na pytani, czy bed emogl pograc na trollach po nastenym updacie odpwoiedz brzmi "nie mam pojecia".Zmiana mety wewnatrz booka o 180 stopni co 4 miesiace? Dziekuje, postoje
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
Z bestii Cie pogonili? A i jak piszesz, ze bedzie jakies pisanie od zer to ja jednak wolalbym jedne zasady chociaz 2 lata bez zmian...
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
-
- Kretozord
- Posty: 1758
Moja rozpiska nie ma chyba żadnego wspólnego modelu z rozpiską Cluzoe
Wygrałem pierwszą bitwę od DMP i to od razu z aktualnym Mistrzem Polski!
Trolle grają (nawet 24 szt), IO grają, pump wagon śmiechowy (zdaje dangerous'y na górce?), NG nadal się nadają (u mnie na golasa, ale może dostaną łuki), magia orkowa super (ten nowy beast), grałem też na 4 oddziałach kawalerii bez bigunsów, choć to nie przez ograniczenie ilości...
Hoppery i herd teraz minimalnie odstają
Brak fastów w core bardzo boli - ukradzione punkty z rozpiski.
Potwory i maszynki mnie zupełnie nie przekonują, ale ja mało na nich grałem.
Kowboje na pomidorach super opcja. Już w poprzedniej mnie korciło wystawienie takiego typa w koronie.
Jak już battle umrze i na DMP nie będzie się chciało jeździć to powinniśmy grać o pas mistrzowski, jak w boksie. Nadal drużynowo, będą pretendenci i obowiązek obrony pasa raz na miesiąc z którymś z topu z listy. Pniesz się na top obijając słabsze teamy.
Wygrałem pierwszą bitwę od DMP i to od razu z aktualnym Mistrzem Polski!
Trolle grają (nawet 24 szt), IO grają, pump wagon śmiechowy (zdaje dangerous'y na górce?), NG nadal się nadają (u mnie na golasa, ale może dostaną łuki), magia orkowa super (ten nowy beast), grałem też na 4 oddziałach kawalerii bez bigunsów, choć to nie przez ograniczenie ilości...
Hoppery i herd teraz minimalnie odstają
Brak fastów w core bardzo boli - ukradzione punkty z rozpiski.
Potwory i maszynki mnie zupełnie nie przekonują, ale ja mało na nich grałem.
Kowboje na pomidorach super opcja. Już w poprzedniej mnie korciło wystawienie takiego typa w koronie.
Jak już battle umrze i na DMP nie będzie się chciało jeździć to powinniśmy grać o pas mistrzowski, jak w boksie. Nadal drużynowo, będą pretendenci i obowiązek obrony pasa raz na miesiąc z którymś z topu z listy. Pniesz się na top obijając słabsze teamy.
Pomysl ciekawy
A na kowbojach mozecie sobie pograc do 1.3 ^^
A na kowbojach mozecie sobie pograc do 1.3 ^^
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
na jakiej podstawce posadzić skarsnika, ostatni model. w pudle jest demigryfowa ale lepiej spytam czy coś sie nie zmienilo bo takiego ciezko potem w unit nocników wsadzic.
kupię bretke,orki, leśne elfy i wampiry. http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=55&t=52293
W pudelku powinienes miec 40x60 na takiej ma biegac
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
Mam 2 pytania :
1. W oddziale 30-40 gnasher Herd ile mniej wiecej squigow powinno byc i ilu poganiaczy?
2. Jaka podstawke ma azhag ? 50x50? 2 kawaleryjki starcza?
1. W oddziale 30-40 gnasher Herd ile mniej wiecej squigow powinno byc i ilu poganiaczy?
2. Jaka podstawke ma azhag ? 50x50? 2 kawaleryjki starcza?
misha pisze:heh gorzej jak przez taką nędzę stół ci spadnie czy cuś i figurki za tysiaki polecą po podłodze w otchłań płaczu i rozpaczy
DziekiPSz pisze:w 9 są tylko sgiugi ale jak będziesz wystawiał w stosunku jak były 3 pomidory i 2 poganiaczy to raczej nie powinno być z tym problemu a wywerna lata na podstawce 50x50
misha pisze:heh gorzej jak przez taką nędzę stół ci spadnie czy cuś i figurki za tysiaki polecą po podłodze w otchłań płaczu i rozpaczy
Oto nasze nowości :
Great Green Idol
The GGI has received some needed changes to make it both more effective in combat and a more valuable buff wagon. The basic stats, including number of attacks, HP, etc. have all not changed. However, it is now Supernal:
The model gains Unstable. When a unit consisting entirely of models with Supernal loses a combat, the unit must take a Break Test (Stubborn or Steadfast units ignore modifiers from Combat Score difference as normal). If the Break Test is passed, ignore all Health Points that would be lost due to Unstable. If the Break Test is failed, follow the rules for Unstable as normal.
This addition should keep the GGI from running away in close combat, which was a big problem before. Now it will stay and fight, inspiring it's green followers to do the same! In addition, the Supernal rule is more fitting for a supernatural being, putting the GGI in a similar category with demons, for example.
The buff granted to nearby units has also changed:
Smash ‘Em Flat: Universal Rule.
Units within 6" of one or more friendly Great Green Idols gain +1 Offensive Skill. Any unit within 6” of one or more friendly Great Green Idols that are Engaged in Combat gains an additional +1 Offensive Skill.
Note that to grant the basic buff the GGI no longer has to be in combat. However, if in combat, nearby greenskins are inspired by the presence of their living idol to fight even harder.
Let us know what you think of these changes! Also, playtest as soon as the new edition is released, your feedback is valued and taken into account.
Other Changes
Unruly is no longer an army special rule. This was a tough decision for the Task Team, as the last vestige of Animosity has left the army. Some of us miss that aspect of O&G craziness, but it was decided that the rule was often forgotten or applied inconsistently, and may not fit the current background of O&G in Ninth Age. Once the army book project starts with a fully realized background something might come back to address the madness of the green.
Common and Feral Orc Warlords and Chiefs may now take a bow. This gives them access to the Maza's Zappin' enchantment, giving the taller boys an outstanding missile weapon to play with.
War Boars are now Strength 4, AP 1. They still get Devastating Charge (+1Str. +1AP.)
Feral Orc Boar Riders (and 'eadbasher Boar Riders) gain Devastating Charge (+1Att.)
That's all for now. Coming up will be some git explaining changes to the Shambolic and Ricochet rules.
Great Green Idol
The GGI has received some needed changes to make it both more effective in combat and a more valuable buff wagon. The basic stats, including number of attacks, HP, etc. have all not changed. However, it is now Supernal:
The model gains Unstable. When a unit consisting entirely of models with Supernal loses a combat, the unit must take a Break Test (Stubborn or Steadfast units ignore modifiers from Combat Score difference as normal). If the Break Test is passed, ignore all Health Points that would be lost due to Unstable. If the Break Test is failed, follow the rules for Unstable as normal.
This addition should keep the GGI from running away in close combat, which was a big problem before. Now it will stay and fight, inspiring it's green followers to do the same! In addition, the Supernal rule is more fitting for a supernatural being, putting the GGI in a similar category with demons, for example.
The buff granted to nearby units has also changed:
Smash ‘Em Flat: Universal Rule.
Units within 6" of one or more friendly Great Green Idols gain +1 Offensive Skill. Any unit within 6” of one or more friendly Great Green Idols that are Engaged in Combat gains an additional +1 Offensive Skill.
Note that to grant the basic buff the GGI no longer has to be in combat. However, if in combat, nearby greenskins are inspired by the presence of their living idol to fight even harder.
Let us know what you think of these changes! Also, playtest as soon as the new edition is released, your feedback is valued and taken into account.
Other Changes
Unruly is no longer an army special rule. This was a tough decision for the Task Team, as the last vestige of Animosity has left the army. Some of us miss that aspect of O&G craziness, but it was decided that the rule was often forgotten or applied inconsistently, and may not fit the current background of O&G in Ninth Age. Once the army book project starts with a fully realized background something might come back to address the madness of the green.
Common and Feral Orc Warlords and Chiefs may now take a bow. This gives them access to the Maza's Zappin' enchantment, giving the taller boys an outstanding missile weapon to play with.
War Boars are now Strength 4, AP 1. They still get Devastating Charge (+1Str. +1AP.)
Feral Orc Boar Riders (and 'eadbasher Boar Riders) gain Devastating Charge (+1Att.)
That's all for now. Coming up will be some git explaining changes to the Shambolic and Ricochet rules.
Powiem tak, dla mnie nie wygląda to różowo - co prawda pełne ocenienie tego idola będzie zależeć od zobaczenia innych booków. Wtedy będzie można sprawdzić w ilu parringach będzie się sprawdzać, ale patrząc na obecne staty, popularność armii np. HE/DH/WDG to obawiam się że na 2-3 bitwy na turnieju będzie nieprzydatny.
Odnośnie dzików to ich największym problemem jest inicjatywa, giną zamiast uderzać.
Czekam z niepokojem na całość naszego i reszty.
Czemu droga do balansu w przypadku OG idzie od dołu a inni schodzą do niego z góry?
Odnośnie dzików to ich największym problemem jest inicjatywa, giną zamiast uderzać.
Czekam z niepokojem na całość naszego i reszty.
Czemu droga do balansu w przypadku OG idzie od dołu a inni schodzą do niego z góry?
Panowie, niedługo zaczną się prace nad ostatnim patchem do O&G przed ETC.
Naczytałem się w opór forum T9A, aż łeb pęka. Wolałbym poczytać coś po polsku.
Dajcie znać co sądzicie o obecnej książce, o sile armii na tle innych i kluczowych rzeczach do zmiany.
Myślę, że ślivek też chętnie poczyta.
Pozdro!
Naczytałem się w opór forum T9A, aż łeb pęka. Wolałbym poczytać coś po polsku.
Dajcie znać co sądzicie o obecnej książce, o sile armii na tle innych i kluczowych rzeczach do zmiany.
Myślę, że ślivek też chętnie poczyta.
Pozdro!
Generalnie nowe oreczki są bardzo solidne. Czasem przeglądam forum 9th age I tam meta jest zupełnie inna. Nie można powiedzieć że gorsza tylko inna koncepcja która też powinna działać czyli dużo klocki piechoty. U nas gramy mniejszymi szybszymi oddziałami. Na pewno nie przyjal się idol. Dla mnie za drogi jak na to co robi. Maszyny dużo słabsze przez zmiany w losie. Najgorsze jest to że mamy tylko jeden sensowny scoringi poza core który jest strasznie drogi co wymusza kombinacje z corami. Szkoda też że Wyvka nie gra. Planują jakies zmiany?
Jeżus pisze:Trubas okazałeś się mieć większą choppę, więc masz swoją nagrodę:
Zawsze chciałem być w Nemezis
O! jak juz tu jestes to mialbym jedno pytanie:Kołata pisze:Panowie, niedługo zaczną się prace nad ostatnim patchem do O&G przed ETC.
Naczytałem się w opór forum T9A, aż łeb pęka. Wolałbym poczytać coś po polsku.
Dajcie znać co sądzicie o obecnej książce, o sile armii na tle innych i kluczowych rzeczach do zmiany.
Myślę, że ślivek też chętnie poczyta.
Pozdro!
Ktory z geniuszy ogarniajacych zmiany w zasadach wymyslil aby hoppersi stali sie bestiami?
Erik przekonał Philipa a Fred dał okejkę bo who cares i poszło. Mniej więcej tak to pamiętam. Argument prosty - gnashery są małe (20x20 podstawka - koń czy wilk ma 25x50), gobliny są małe (jaki goblin jest każdy widzi. co najwyżej wysoki jak krasnal a krasnale są małe). Więc jak goblin siedzi na gnasherze to nie może przecież być wyższy niż jakiś ork i z pewnością może być depnięty.
Z jednej strony słabo bo nie ma tall i nie można sobie przelecieć nad jakąś infantry. Z drugiej strony ok bo nie ma tall i można się ukryć za jakąś infantry.
Z jednej strony słabo bo nie ma tall i nie można sobie przelecieć nad jakąś infantry. Z drugiej strony ok bo nie ma tall i można się ukryć za jakąś infantry.