
Co zmieni się w 9 edycji? (Podsumowanie link w 1 poscie)
Re: Co zmieni się w 9 edycji? (Podsumowanie link w 1 poscie)
Także tego, elficki lord na smoku wypłaca 19 ataków, w tym cześć z d6 i d3 woundy 

uderza i lancą i mieczem? Coś nie tego...
- Azurix
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3007
- Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"
A widziałeś Kosa model Imrika z 4ED może? Akurat dwa takie posiadam i on ma w 1 ręce Miecz, a w 2 ręce KopięKosa pisze:uderza i lancą i mieczem? Coś nie tego...

Ostatnio zmieniony 4 lip 2015, o 00:10 przez Azurix, łącznie zmieniany 1 raz.
I cieszy mnie to, że chociaż można poustawiać figurki w równe bloki piechoty, choć nie wpływa to na grę. Przynajmniej niech to wygląda i przesuwa się po ludzku. Jak za starych dobrych czasów, gdy 7ed VC orały wszystkich, a AB 6ed do kraśków napisał Gav Thorpe (wiem, ten book był bardziej ujowy, niż AoS). Ale to były czasy.
A bicie z każdej broni zawsze możemy wyrugować, GW zachęca do zmodyfikowania zasad, tak samo jak ustawienie LoS według mechaniki. Takie bicie z trzech różnych broni, z której każda daje 3 ataki to w sumie 9 dzikich buł. Jesteście pewni, że model może posiadać je wszystkie na raz? Więcej sensu to by miało, gdyby miał do wyboru jedną z trzech i używał jej przez całą bitwę.
W sumie trochę za dużo bujania się z mierzeniem wszystkiego będzie, więc już teraz myślę, że ataki powinno wypłacać się według szeregów i stykających się podstawek. Trzeba tylko przeliczyć, czy dana broń sięga z dwóch szeregów czy więcej.
A bicie z każdej broni zawsze możemy wyrugować, GW zachęca do zmodyfikowania zasad, tak samo jak ustawienie LoS według mechaniki. Takie bicie z trzech różnych broni, z której każda daje 3 ataki to w sumie 9 dzikich buł. Jesteście pewni, że model może posiadać je wszystkie na raz? Więcej sensu to by miało, gdyby miał do wyboru jedną z trzech i używał jej przez całą bitwę.
W sumie trochę za dużo bujania się z mierzeniem wszystkiego będzie, więc już teraz myślę, że ataki powinno wypłacać się według szeregów i stykających się podstawek. Trzeba tylko przeliczyć, czy dana broń sięga z dwóch szeregów czy więcej.
W scrollach jest napisane, że niektórzy mają jedno uzbrojenie, a inni wolą inne. Innymi słowy używasz tej broni jaką skleiłeś na modelu - tak bym to rozumiał.
Złomowisko: https://goo.gl/photos/xRMRQZGkEgCpcHcx5
Wygląda to ciekawie jak na AoS. Teraz trzeba rozegrać kilkanaście bitew by wstępnie określić potencjał turniejowy i możliwość sensownego balansu. Cieszy fakt, że zasady z warscrolli są ciekawe. Spowoduje to, że na stole pojawią się niegrywalne do tej pory unity. Niestety stanie się tak tylko i wyłącznie jeżeli odgórnie ustalimy, że trzeba wystawić jakieś klocki. Jeżeli tego nie zrobimy to na stole będą w pierwszej kolejności lądowały smoki, potwory i inni bohaterowie... po czym padnie hasło "stop", a strona przeciwna nie zaryzykuje sudden death...

Dread Elves 2.0 - W/R/P - 18/10/15
- mikemayday
- Mudżahedin
- Posty: 283
- Lokalizacja: GroMaz
Chłopie, jakie możliwości sensownego balansu?? Musiałbyś każdej jednostce przyporządkować od nowa koszty punktowe, jak planujesz to zrobić w sposób, który będzie zaakceptowany przez całe środowisko? To jest gra do tego, żeby poturlać kostki i zobaczyć co się stanie. O jakimkolwiek balansie możesz zapomnieć, chyba że napiszesz wszystko od nowa.Talladil pisze:Wygląda to ciekawie jak na AoS. Teraz trzeba rozegrać kilkanaście bitew by wstępnie określić potencjał turniejowy i możliwość sensownego balansu.
Czyli WYSIWYG jest w zasadzie wymuszony przez samą grę. To dobrze.debelial pisze:W scrollach jest napisane, że niektórzy mają jedno uzbrojenie, a inni wolą inne. Innymi słowy używasz tej broni jaką skleiłeś na modelu - tak bym to rozumiał.
Osoby które będą grały na wymuszenie Sudden Death tylko same sobie wystawią opinię "dupków".Talladil pisze:Wygląda to ciekawie jak na AoS. Teraz trzeba rozegrać kilkanaście bitew by wstępnie określić potencjał turniejowy i możliwość sensownego balansu. Cieszy fakt, że zasady z warscrolli są ciekawe. Spowoduje to, że na stole pojawią się niegrywalne do tej pory unity. Niestety stanie się tak tylko i wyłącznie jeżeli odgórnie ustalimy, że trzeba wystawić jakieś klocki. Jeżeli tego nie zrobimy to na stole będą w pierwszej kolejności lądowały smoki, potwory i inni bohaterowie... po czym padnie hasło "stop", a strona przeciwna nie zaryzykuje sudden death...
Co do broni - tak jak kleisz, to to ma. Bez udziwnień. Osobiście będę wstawiał niektóre unity w klocki - ot, dla wygody. Ciekawe jest to, że można mieć w unicie bronie mieszane - np. mieczników i włóczników. Wtedy miecznicy są w pierwszym szeregu a włócznicy walą "od tyłu" (jakkolwiek by to nie brzmiało). Mi się to bardzo, bardzo podoba.
- Loremaster
- Oszukista
- Posty: 826
Przecież gdzieś była zasada że na jedną jednostkę hero musi przypadać jeden unit chybaTalladil pisze:Wygląda to ciekawie jak na AoS. Teraz trzeba rozegrać kilkanaście bitew by wstępnie określić potencjał turniejowy i możliwość sensownego balansu. Cieszy fakt, że zasady z warscrolli są ciekawe. Spowoduje to, że na stole pojawią się niegrywalne do tej pory unity. Niestety stanie się tak tylko i wyłącznie jeżeli odgórnie ustalimy, że trzeba wystawić jakieś klocki. Jeżeli tego nie zrobimy to na stole będą w pierwszej kolejności lądowały smoki, potwory i inni bohaterowie... po czym padnie hasło "stop", a strona przeciwna nie zaryzykuje sudden death...
obstawiam, że to będzie wyregulowane scenariuszami. I organisation chartami bo nie wierzę, że poprzestaną na dwóch do każdej armii 
