Co zmieni się w 9 edycji? (Podsumowanie link w 1 poscie)

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

Zablokowany
Awatar użytkownika
Galharen
Kretozord
Posty: 1618
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Co zmieni się w 9 edycji? (Podsumowanie link w 1 poscie)

Post autor: Galharen »

Także tego, elficki lord na smoku wypłaca 19 ataków, w tym cześć z d6 i d3 woundy :shock:
Zapraszam do obejrzenia mojej galerii:

Galharen's painting blog

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8707
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

uderza i lancą i mieczem? Coś nie tego...
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

Awatar użytkownika
rimbo
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 163
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: rimbo »

Ja chcę zasady budowania rozpisek... Tak to trochę sobie nie wyobrażam jak to ma działać.

A tak poza tym to całkiem pozytywne wrażenie z tych scrolli.

Awatar użytkownika
Azgaroth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3248
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Azgaroth »

Kosa pisze:uderza i lancą i mieczem? Coś nie tego...
Tak wychodzi...:

Obrazek

Obrazek

Czyli że Glade Lord naparza z 2 mieczy i włóczni :P

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

Kosa pisze:uderza i lancą i mieczem? Coś nie tego...
A widziałeś Kosa model Imrika z 4ED może? Akurat dwa takie posiadam i on ma w 1 ręce Miecz, a w 2 ręce Kopię ;)
Ostatnio zmieniony 4 lip 2015, o 00:10 przez Azurix, łącznie zmieniany 1 raz.
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Retaguardia
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 108

Post autor: Retaguardia »

Obrazek

Awatar użytkownika
Azgaroth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3248
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Azgaroth »


Wojpajek
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 168

Post autor: Wojpajek »

Z każdej broni wypłaca się wtedy po jednym ataku, czy po trzy?
Age of Sigmar - Skaven, Empire, High Elves
Hail Caesar - Republika Rzymska
Flames of War - Niemcy

Awatar użytkownika
Drake
Chuck Norris
Posty: 434
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Drake »

Wybieracie jedną broń na modelu którą atakuje, a nie wszystkie. OMG, w opisie jednostki w dolnym lewym rogu nawet pisze...-___-

Awatar użytkownika
Artein
Masakrator
Posty: 2284

Post autor: Artein »

Mi się wydaje, że tu jest pełen WYSIWYG. Zasady są do modeli. Jeśli skleisz model z lancą to uderza lancą, jeśli skleisz z mieczem to siecze mieczem.

Awatar użytkownika
Klafuti
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3443
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Klafuti »

I cieszy mnie to, że chociaż można poustawiać figurki w równe bloki piechoty, choć nie wpływa to na grę. Przynajmniej niech to wygląda i przesuwa się po ludzku. Jak za starych dobrych czasów, gdy 7ed VC orały wszystkich, a AB 6ed do kraśków napisał Gav Thorpe (wiem, ten book był bardziej ujowy, niż AoS). Ale to były czasy.

A bicie z każdej broni zawsze możemy wyrugować, GW zachęca do zmodyfikowania zasad, tak samo jak ustawienie LoS według mechaniki. Takie bicie z trzech różnych broni, z której każda daje 3 ataki to w sumie 9 dzikich buł. Jesteście pewni, że model może posiadać je wszystkie na raz? Więcej sensu to by miało, gdyby miał do wyboru jedną z trzech i używał jej przez całą bitwę.

W sumie trochę za dużo bujania się z mierzeniem wszystkiego będzie, więc już teraz myślę, że ataki powinno wypłacać się według szeregów i stykających się podstawek. Trzeba tylko przeliczyć, czy dana broń sięga z dwóch szeregów czy więcej.
Obrazek
"Głos opinii publicznej nie jest substytutem myślenia."
~Warren E. Buffett

Awatar użytkownika
debelial
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3796
Lokalizacja: 8B/Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: debelial »

W scrollach jest napisane, że niektórzy mają jedno uzbrojenie, a inni wolą inne. Innymi słowy używasz tej broni jaką skleiłeś na modelu - tak bym to rozumiał.

Awatar użytkownika
Kopyt
Kradziej
Posty: 922

Post autor: Kopyt »

Oldblood gryzie wali z wloczni GW zwykłej broni szarpie szponami i doprawiamy tarczą. Najlepsze jest to że mogę wystawić smoka lub 10 skinkow bo to ten sam koszt. A i smok może odpalić sd
Obrazek

Awatar użytkownika
Talladil
Falubaz
Posty: 1490
Lokalizacja: Czarne Wrony - Białystok/Warszawa

Post autor: Talladil »

Wygląda to ciekawie jak na AoS. Teraz trzeba rozegrać kilkanaście bitew by wstępnie określić potencjał turniejowy i możliwość sensownego balansu. Cieszy fakt, że zasady z warscrolli są ciekawe. Spowoduje to, że na stole pojawią się niegrywalne do tej pory unity. Niestety stanie się tak tylko i wyłącznie jeżeli odgórnie ustalimy, że trzeba wystawić jakieś klocki. Jeżeli tego nie zrobimy to na stole będą w pierwszej kolejności lądowały smoki, potwory i inni bohaterowie... po czym padnie hasło "stop", a strona przeciwna nie zaryzykuje sudden death...
Obrazek

Dread Elves 2.0 - W/R/P - 18/10/15

Awatar użytkownika
mikemayday
Mudżahedin
Posty: 283
Lokalizacja: GroMaz

Post autor: mikemayday »

Talladil pisze:Wygląda to ciekawie jak na AoS. Teraz trzeba rozegrać kilkanaście bitew by wstępnie określić potencjał turniejowy i możliwość sensownego balansu.
Chłopie, jakie możliwości sensownego balansu?? Musiałbyś każdej jednostce przyporządkować od nowa koszty punktowe, jak planujesz to zrobić w sposób, który będzie zaakceptowany przez całe środowisko? To jest gra do tego, żeby poturlać kostki i zobaczyć co się stanie. O jakimkolwiek balansie możesz zapomnieć, chyba że napiszesz wszystko od nowa.

Awatar użytkownika
Klafuti
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3443
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Klafuti »

debelial pisze:W scrollach jest napisane, że niektórzy mają jedno uzbrojenie, a inni wolą inne. Innymi słowy używasz tej broni jaką skleiłeś na modelu - tak bym to rozumiał.
Czyli WYSIWYG jest w zasadzie wymuszony przez samą grę. To dobrze.
Obrazek
"Głos opinii publicznej nie jest substytutem myślenia."
~Warren E. Buffett

Awatar użytkownika
Drake
Chuck Norris
Posty: 434
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Drake »

Talladil pisze:Wygląda to ciekawie jak na AoS. Teraz trzeba rozegrać kilkanaście bitew by wstępnie określić potencjał turniejowy i możliwość sensownego balansu. Cieszy fakt, że zasady z warscrolli są ciekawe. Spowoduje to, że na stole pojawią się niegrywalne do tej pory unity. Niestety stanie się tak tylko i wyłącznie jeżeli odgórnie ustalimy, że trzeba wystawić jakieś klocki. Jeżeli tego nie zrobimy to na stole będą w pierwszej kolejności lądowały smoki, potwory i inni bohaterowie... po czym padnie hasło "stop", a strona przeciwna nie zaryzykuje sudden death...
Osoby które będą grały na wymuszenie Sudden Death tylko same sobie wystawią opinię "dupków".


Co do broni - tak jak kleisz, to to ma. Bez udziwnień. Osobiście będę wstawiał niektóre unity w klocki - ot, dla wygody. Ciekawe jest to, że można mieć w unicie bronie mieszane - np. mieczników i włóczników. Wtedy miecznicy są w pierwszym szeregu a włócznicy walą "od tyłu" (jakkolwiek by to nie brzmiało). Mi się to bardzo, bardzo podoba.

Awatar użytkownika
Loremaster
Oszukista
Posty: 826

Post autor: Loremaster »

Talladil pisze:Wygląda to ciekawie jak na AoS. Teraz trzeba rozegrać kilkanaście bitew by wstępnie określić potencjał turniejowy i możliwość sensownego balansu. Cieszy fakt, że zasady z warscrolli są ciekawe. Spowoduje to, że na stole pojawią się niegrywalne do tej pory unity. Niestety stanie się tak tylko i wyłącznie jeżeli odgórnie ustalimy, że trzeba wystawić jakieś klocki. Jeżeli tego nie zrobimy to na stole będą w pierwszej kolejności lądowały smoki, potwory i inni bohaterowie... po czym padnie hasło "stop", a strona przeciwna nie zaryzykuje sudden death...
Przecież gdzieś była zasada że na jedną jednostkę hero musi przypadać jeden unit chyba

Awatar użytkownika
Lechu
Kretozord
Posty: 1864
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lechu »

obstawiam, że to będzie wyregulowane scenariuszami. I organisation chartami bo nie wierzę, że poprzestaną na dwóch do każdej armii ;)

Awatar użytkownika
Hejnewar
Pseudoklimaciarz
Posty: 28

Post autor: Hejnewar »

Koszty punktowe można łatwo i dość sprawiedliwie przyporządkować względem statystyk a potem na zasadzie opinii grupy dobrać koszty dla zdolności.

Zablokowany