8 edycja- pytania

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Awatar użytkownika
debelial
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3795
Lokalizacja: 8B/Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: 8 edycja- pytania

Post autor: debelial »

Czy mag stojący w drugim szeregu jednostki posiada LoS (np. na potrzeby rzucania Magic Missile)?

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

VLOS: Kusznicy na górce są wyżsi i harpie niezależnie jak daleko im nie zasłonią piechoty.

Lord na Tarczy: Niby powinien, a jednak wedle LoS nie może, po za tym lord na tarczy nie służy dolutowania z kuszy!

Mag powinien mieć pole widzenia takie jak model przed nim.

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

woolfik pisze:a to troche głupio bo bohaterowi lepiej dać dobrą ochrone niz dobre pier*olnięcie :evil:
nic tu nie ma głupiego :) bohater stoi w 1 szeregu to jest automatycznie narażony na ciosy przeciwników, co to konan czy inny heman :) musisz się liczyć że wszystkie modele przeciwnika te które mogą (są w styku lub w 2-3 szeregu za tymi w styku) zadeklarują ataki w herosa.
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
woolfik
Chuck Norris
Posty: 498

Post autor: woolfik »

Trzeba sobie z tym poradzić :(

Awatar użytkownika
JaceK
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3672
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JaceK »

Lidder pisze:
JaceK pisze:A wydusisz z siebie coś więcej czy ograniczysz się do tych czytelnych inaczej półsłówek?
Dziękuję.
Z przyjemnością :)
JaceK pisze:Deklarując ucieczkę na drugi oddział, deklarujesz ją również na pierwszy.
To, że zadeklarowałem flee na 2. nie znaczy, że przy 1. zmieniła się deklaracja. Oddział po prostu teraz ucieka, czemu - nieważne.
JaceK pisze:Po drugie, jeżeli kolejność będzie odwrotna, już tego nie zrobisz - na pierwszy zadeklarujesz flee, ale na Demonetki już nie będziesz mógł i dasz hold.
Po deklaracji flee każda następna deklaracja to flee, icona tego nie łamie. "they may not voluntarily flee"
Siren Standard:
Any enemy unit charged by the bearer of this standard may only choose hold as charge reaction. The may not stad & shoot or voluntarily flee.
To zdanie mówi, że cel szarży oddziału niosącego Siren Standard musi zadeklarować hold w reakcji na szarżę. Nie hold przeciwko temu oddziałowi. Zasada jest bardzo ogólna. Dlatego moim zdaniem obejmuje również inne oddziały szarżujące na ten sam cel. Czyli, moim zdaniem, ten hold musi być deklarowany przeciwko wszystkim szarżom, jeżeli jedną z nich jest oddział z Siren Standard.

Teraz co do sytuacji, gdzie najpierw szarżuje inny oddział, wróg mówi flee, więc zgodnie z Twoim wywodem (podręcznikowym), na szarżę demonetek mówi flee automatycznie. Otóż tu robisz kolejny błąd. BRB mówiąc o "voluntarily flee" mówi w kontekście ucieczki wymuszonej - np. gdy oddział już ucieka, wtedy zaszarżowany musi uciekać i to nie jest "voluntarily flee" (str. 17, par. FLEE).
I tylko o takiej sytuacji mówi zasada Siren Standard.

Twoje stwierdzenie, że reakcja się nie zmienia jest dość absurdalne.
Jak się nie zmienia, jak się zmienia. :P
Przecież oddział ucieka. Więc nie robi HOLD przeciw Demonetkom, tylko daje przed wszystkimi FLEE.
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

JaceK pisze:To zdanie mówi, że cel szarży oddziału niosącego Siren Standard musi zadeklarować hold w reakcji na szarżę. Nie hold przeciwko temu oddziałowi. Zasada jest bardzo ogólna. Dlatego moim zdaniem obejmuje również inne oddziały szarżujące na ten sam cel. Czyli, moim zdaniem, ten hold musi być deklarowany przeciwko wszystkim szarżom, jeżeli jedną z nich jest oddział z Siren Standard.
IMO nie, tylko hold na demonetki. Jeżeli chcemy się bawić w zdania logiczne to mamy:

Kod: Zaznacz cały

Any enemy unit charged by the bearer of this standard may only choose hold as charge reaction. The may not stad & shoot or voluntarily flee.
co w sytuacji

Kod: Zaznacz cały

Any enemy unit charged by the bearer and other unit
?? Nie ma opisanego tego przypadku. Co robić?
JaceK pisze:Teraz co do sytuacji, gdzie najpierw szarżuje inny oddział, wróg mówi flee, więc zgodnie z Twoim wywodem (podręcznikowym), na szarżę demonetek mówi flee automatycznie. Otóż tu robisz kolejny błąd. BRB mówiąc o "voluntarily flee" mówi w kontekście ucieczki wymuszonej - np. gdy oddział już ucieka, wtedy zaszarżowany musi uciekać i to nie jest "voluntarily flee" (str. 17, par. FLEE).
I tylko o takiej sytuacji mówi zasada Siren Standard.
No wiem, że to nie jest dobrowolna ucieczka; dlatego od demonetek też ucieka. To napisałem.
JaceK pisze:Twoje stwierdzenie, że reakcja się nie zmienia jest dość absurdalne.
Jak się nie zmienia, jak się zmienia.
Przecież oddział ucieka. Więc nie robi HOLD przeciw Demonetkom, tylko daje przed wszystkimi FLEE.
Nie uciekam od demonetek a od innego oddziału. To, że w chwili obecnej oddział ucieka nie zmienia faktu, że w reakcji na szarże demonetek dał hold. Reakcja się nie zmieniła, zmieniła się tylko sytuacja na stole. Jeśli wg Ciebie reakcja ulega zmianie w momencie hold, flee to mamy flee, flee - czyli rzucam na ucieczkę dwa razy. Gupie :)

Awatar użytkownika
zembol
Oszukista
Posty: 789
Lokalizacja: XIII Kohorta / Marauder Łódź

Post autor: zembol »

JaceK pisze:Teraz co do sytuacji, gdzie najpierw szarżuje inny oddział, wróg mówi flee, więc zgodnie z Twoim wywodem (podręcznikowym), na szarżę demonetek mówi flee automatycznie. Otóż tu robisz kolejny błąd. BRB mówiąc o "voluntarily flee" mówi w kontekście ucieczki wymuszonej - np. gdy oddział już ucieka, wtedy zaszarżowany musi uciekać i to nie jest "voluntarily flee" (str. 17, par. FLEE).
A to nie jest przypadkiem w 8ed tak, że jednostki odpowiadające an szarżę flee rusza się od razu po deklaracji, przed kolejnymi deklaracjami? ;)

Str. 17 jakby co. Ta sytuacja nie ma miejsca, bo nie ma już w tym miejscu oddziału, na który mogłyby zadeklarować szarże demonetki, a nawet jak jest w zasięgu, to jest to już oddział uciekający, więc nie może deklarować hold.

Zmiana deklaracji dotyczy tylko sytuacji, gdy wybrało się inną niż flee reakcję.
Obrazek Obrazek
Nowe Lizaki: 110/30/89 | Demoniszcza: 16/0/11 | 101st Abn Div: 4/1/8

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

zembol pisze:A to nie jest przypadkiem w 8ed tak, że jednostki odpowiadające an szarżę flee rusza się od razu po deklaracji, przed kolejnymi deklaracjami? ;)
Sluszny wywod, Zembol. Demonetki moga byc pewne, ze wrog bedzie stal wylacznie wtedy, kiedy beda jedynym oddzialem szarzujacym. W innych przypadkach, na wczesniejsza deklaracje szarzy innego demonicznego oddzialu wrog moze zadeklarowac flee (wiec na ewentualna szarze demonetek bedzie mogl juz tez zrobic jedynie drugi raz flee - tak, teraz w jednej turze mozna uciekac kilka razy). Jak rowniez wrog moze zrobic flee na szarze innego oddzialu, ktory szarzuje po demonetkach (odpowiedz na szarze demonetek - hold, wiec wymóg sztandaru zostaje spelniony, ale juz na kolejne szarze mozna zrobic flee).
Obrazek

Awatar użytkownika
JaceK
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3672
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JaceK »

bless pisze:
zembol pisze:A to nie jest przypadkiem w 8ed tak, że jednostki odpowiadające an szarżę flee rusza się od razu po deklaracji, przed kolejnymi deklaracjami? ;)
Sluszny wywod, Zembol. Demonetki moga byc pewne, ze wrog bedzie stal wylacznie wtedy, kiedy beda jedynym oddzialem szarzujacym. W innych przypadkach, na wczesniejsza deklaracje szarzy innego demonicznego oddzialu wrog moze zadeklarowac flee (wiec na ewentualna szarze demonetek bedzie mogl juz tez zrobic jedynie drugi raz flee - tak, teraz w jednej turze mozna uciekac kilka razy). Jak rowniez wrog moze zrobic flee na szarze innego oddzialu, ktory szarzuje po demonetkach (odpowiedz na szarze demonetek - hold, wiec wymóg sztandaru zostaje spelniony, ale juz na kolejne szarze mozna zrobic flee).

Co wy gadacie?
Przecież nawzajem upewniacie się, że to że oddział ucieka, ale robi hold... #-o #-o #-o
Przecież to jest jakiś logiczny farmazon.
Czytałeś zasadę sztandaru? Oddział nie może dać flee.
Nic nie ma mowy o flee od demonetek, tylko o flee w ogóle. #-o
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami :)
Obrazek

Awatar użytkownika
zembol
Oszukista
Posty: 789
Lokalizacja: XIII Kohorta / Marauder Łódź

Post autor: zembol »

Jacek, chyba się nie rozumiemy. Jeśli szarże zaczniesz innym niż demonetki oddziałem, a przeciwnik powie flee - odwraca swój oddział, kula kości, przesuwa go, zdaje przy okazji różne paniki, dangerous terrain testy itd i dopiero wtedy przechodzimy do kolejnej deklaracji - czyli np. demonetek. Uciekający oddział nie może odpowiedzieć na szarżę nic innego niż flee. Chyba nie twierdzisz inaczej?

Tylko do tej sytuacji się odnosiłem.

W kwestii sytuacji, gdy szarżują najpierw demonetki a potem coś jeszcze się nie wypowiadam, bo choć na mój rozum przeciwnik nie powinien być w stanie zmienić reakcji, to chętnie poczekam i zobaczę co na ten temat powiedzą turniejowi sędziowie.
Obrazek Obrazek
Nowe Lizaki: 110/30/89 | Demoniszcza: 16/0/11 | 101st Abn Div: 4/1/8

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

JaceK pisze: Co wy gadacie?
Przecież nawzajem upewniacie się, że to że oddział ucieka, ale robi hold... #-o #-o #-o
Przecież to jest jakiś logiczny farmazon.
Czytałeś zasadę sztandaru? Oddział nie może dać flee.
Nic nie ma mowy o flee od demonetek, tylko o flee w ogóle. #-o
Nie ma czegos takiego, jak "flee w ogole". Flee/hold/S&S jest odpowiedzia na szarze konkretnego oddziału.
Z Twoim tokiem rozumowiania, żaden oddział wroga, który jest w zasiegu szarzy demonetek, nie moglby robic flee, bo istnialaby potencjalna szansa, ze szarza zostanie zadeklarowana. Czyli tak: szarzują Fiendy. Normalnie bym zadeklarował flee, ale nie moge, bo Demonetki maja zasieg szarzy i moze beda chcialy zaszarzowac.... Taka jest Twoim zdaniem poprawna interpretacja?
To dopiero jest logiczny farmazon.
Wg zasad jest tak: Fiendy deklaruja szarżę. Deklaruję flee i od razu wykonuje ruch ucieczki. Teraz kolejny oddzial, ktory ma mozliwosc zaszarzowania na moj oddzial w nowej pozycji moze zadeklarować szarzę a ja moge juz tylko odpowiadać flee na każdą kolejna prawdopodobna szarzę, jaka pojdzie w moj oddzial. Wykonujac ruch ucieczki po kazdej kolejnej deklaracji.
To samo w przypadku, kiedy szarzuja na mnie najpierw demonetki. Deklaruje hold, bo musze. Spelnilem wymóg sztandaru. Ale na kolejne szarze moge juz deklarowac dowolne reakcje.
Jacek, doczytaj zasady deklarowania szarz i wykonywania ucieczek. Odpowiedz na szarze, dopoki mozna ja robic, robi sie przeciwko konkretnemu przciwnikowi, nie przeciwko wszystkim, ktorzy szarzuja. I wykonuje się ją od razu po deklaracji, przed deklaracją szarzy kolejnego oddzialu.
Obrazek

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

bless pisze:Jacek, doczytaj zasady deklarowania szarz i wykonywania ucieczek. Odpowiedz na szarze, dopoki mozna ja robic, robi sie przeciwko konkretnemu przciwnikowi, nie przeciwko wszystkim, ktorzy szarzuja. I wykonuje się ją od razu po deklaracji, przed deklaracją szarzy kolejnego oddzialu
Jemu chodzi o to, że gdy zaszarżujesz demonetkami to przez całą fazę wrogi oddział musisz dawać Hold.

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

Lidder pisze:Jemu chodzi o to, że gdy zaszarżujesz demonetkami to przez całą fazę wrogi oddział musisz dawać Hold.
Nie widze podstaw do takiej interpretacji. Jak wspomnialem, RB jasno mowi, ze deklaracja jest przeciwko konkretnemu przeciwnikowi.
Obrazek

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

bless pisze:
Lidder pisze:Jemu chodzi o to, że gdy zaszarżujesz demonetkami to przez całą fazę wrogi oddział musisz dawać Hold.
Nie widze podstaw do takiej interpretacji. Jak wspomnialem, RB jasno mowi, ze deklaracja jest przeciwko konkretnemu przeciwnikowi.
Tak, Jackowi chodzi o wording siren standard.

Kod: Zaznacz cały

Any enemy unit charged by the bearer of this standard may only choose hold as charge reaction. The may not stad & shoot or voluntarily flee.

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

Lidder pisze:Tak, Jackowi chodzi o wording siren standard.

Kod: Zaznacz cały

Any enemy unit charged by the bearer of this standard may only choose hold as charge reaction. The may not stad & shoot or voluntarily flee.
"Enemy charged by..." to jednostka, na ktorą oddział demonetek zadeklarował szarzę. Teraz "Enemy charged by..." może zrobić deklaracje na szarze. Poniewaz oddział ma sztandar - to deklaruje hold. Koniec tematu demonetek i ich sztandaru.
Jezeli pojawi sie kolejna szarza, to nie widze słowa, ktore zabranialoby oddzialowi zadeklarowania np. flee. Z tekstu jasno wynika, ze chodzi wylacznie o relację oddziału demonetek z szarzowanym przeciwnikiem. Zeby bylo tak, jak chce tego Jacek, to zapis musiałby brzmieć: "Wybrany oddzial wroga, będący w zasięgu szarzy oddziału demonetek, na wszystkie szarze w tej turze może dawać wyłacznie odpowiedz "hold". Demonetki musza także zaszarzowac na ten oddział przeciwnika." Wtedy byloby wiadomo, ze nie wazne kto szarzuje i kiedy, dany oddzial robi hold na kazdą szarzę.
Obrazek

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

takie samo jest moje zdanie.

lub:

Kod: Zaznacz cały

Any enemy unit charged by the bearer of this standard may only choose hold in this turn/phase as charge reaction. The may not stand & shoot or voluntarily flee.

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

O ile w sytuacji gdy najpierw szarżują bloodki na moich kawalerzystów i daję flee (przesuwam oddział dupą do bloodków, kulam zasięg flee, przesuwam oddział itp) i następnei demonetki deklarują szarżę na ten oddział to oddział znów daje flee jestem pewny (no bo niby co miało się wydarzyć? Oddział miałby się zebrać automatycznie i dać hold? #-o ). To sytuacji gdy to najpierw demonetki szarżują to pewny już nie jestem. Grając z Jackiem mu to wpuściłem, lecz uważam, że LS powinna nad tym podumać bo sprawa w 100% jasna nie jest.
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!

Awatar użytkownika
zembol
Oszukista
Posty: 789
Lokalizacja: XIII Kohorta / Marauder Łódź

Post autor: zembol »

Podumać i uściślić, żeby była jedna, obowiązująca wykładnia.
Obrazek Obrazek
Nowe Lizaki: 110/30/89 | Demoniszcza: 16/0/11 | 101st Abn Div: 4/1/8

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

Na bank uciekający oddział nie może dać hold, żeby dać hold trzeba nie uciekać.
Na bank można uciekać na wszystkie szarże przed szarżą demonetek.

Natomiast w kwestii samego wordingu, to mam taki odbiór że baner od momentu zadeklarowania szarży przez demonetki zakazuje celowi dania flee.

Kod: Zaznacz cały

Siren Standard:
Any enemy unit charged by the bearer of this standard may only choose hold as charge reaction. The may not stad & shoot or voluntarily flee.
Ja bym się skłaniał do interpretacji że jeżeli w ogóle jesteśmy charged to tak długo jak jesteśmy charged dajemy hold, czyli do momentu kiedy jakimś terrorem nie przegonimy celu da on na wszystko dalej hold. Co nie zmienia faktu że da się z tego wiele wywnioskować i pewnie trafi w uściślenie skoro są tak różne poglądy.

Cibi
Mudżahedin
Posty: 258

Post autor: Cibi »

Gdyby sztandar nakazywał dawać hold w reakcji na każdą szarżę w turze, to byłoby to jasno opisane. Teraz równie dobrze można założyć, że nakazuje odpowiadać hold nie tylko do końca tury, ale i do końca gry - argumentacja tak samo mocna albo nawet mocniejsza - w końcu musi dawać hold, nic nie mówi, że tylko do końca tury. Dlatego uznanie, że chodzi jedynie o odpowiedź na szarżę demonetek jest jedynym sensownym wyjściem imo.

Zablokowany