Co zmieni się w 9 edycji? (Podsumowanie link w 1 poscie)

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

Zablokowany
QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Re: Co zmieni się w 9 edycji? (Podsumowanie link w 1 poscie)

Post autor: QQrydza »

mikemayday pisze:
Talladil pisze:Wygląda to ciekawie jak na AoS. Teraz trzeba rozegrać kilkanaście bitew by wstępnie określić potencjał turniejowy i możliwość sensownego balansu.
Chłopie, jakie możliwości sensownego balansu?? Musiałbyś każdej jednostce przyporządkować od nowa koszty punktowe, jak planujesz to zrobić w sposób, który będzie zaakceptowany przez całe środowisko? To jest gra do tego, żeby poturlać kostki i zobaczyć co się stanie. O jakimkolwiek balansie możesz zapomnieć, chyba że napiszesz wszystko od nowa.
Lepiej od nowa napisac inną grę :)

Już widać ze sa minimalne wartosci modelowe, to za momencik wejda maksymalne w scenariuszach i jazda.

Możesz mówić co chcesz, ale chłopaki ugrywalnili squig hoppersów - czegoś takeigo nic nie przebije, żaden KoW, warmaszyna czy inne zabawki nam tego nie dadzą :)
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8707
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

coś mi się zdaje, ze tym razem swordmasterzy > white lioni. =D>
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

Drake pisze:Osobiście będę wstawiał niektóre unity w klocki - ot, dla wygody.
Przecież była gdzieś wypowiedź, że można używać Traye, tak jak dotychczas, bo nie ma to wpływu na mechanikę ;)
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Drake
Chuck Norris
Posty: 434
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Drake »

Azurix pisze:
Drake pisze:Osobiście będę wstawiał niektóre unity w klocki - ot, dla wygody.
Przecież była gdzieś wypowiedź, że można używać Traye, tak jak dotychczas, bo nie ma to wpływu na mechanikę ;)
Jop - nie ma, jednostki mają być po prostu w 1" od siebie (od styku do 1"). Dla mnie - bombastycznie.

Co do organizacji armii - nawet pisze tam wyraźnie że armia może być tak duża jak chcemy i tak zróżnicowana jak chcemy. Może składać się z samych Sfinksów (OMG...) albo samych smoków (O M G).


Na końcu Warscrolli są formacje, które wymagają by jako podstawę wziąć "coś tam". To taki zalążek "organizacji armii".

Nie zdziwię się jak tak po prawdzie jedyną rzeczą determinującą wygraną będą właśnie scenariusze, które trzeba napisać/zostaną napisane przez GW.

Awatar użytkownika
Slayer Zabójców
Masakrator
Posty: 2332
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Slayer Zabójców »

Nie rozumiem tych warscrolli, są bohaterowie/jednostki które są ewidentnie mocniejsze od reszty, a jakim sposobem ma to być zbalansowane bez kosztów punktowych?
Dla przykładu Ironguci są ewidentnie lepsi od Bullsów, co w takim razie stoi na przeszkodzie, żeby grać na samych Ironach?
Ostatnio zmieniony 4 lip 2015, o 00:36 przez Slayer Zabójców, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

Awatar użytkownika
GrimgorIronhide
Masakrator
Posty: 2723
Lokalizacja: "Zad Trolla" Koszalin

Post autor: GrimgorIronhide »

Kosa pisze:coś mi się zdaje, ze tym razem swordmasterzy > white lioni. =D>
17 lordow na smokach > wszystko

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8707
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

znów postuluje o więcej optymizmu :)

Póki co warscrolle zaskoczyły i nawet coś kow, kow, kow nie słychać ;)
Poczekajmy na resztę.
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Slayer Zabójców pisze:Nie rozumiem tych warscrolli, są bohaterowie/jednostki które są ewidentnie mocniejsze od reszty, a jakim sposobem ma to być zbalansowane bez kosztów punktowych?
Dla przykładu Ironguci są ewidentnie lepsi od Bullsów, co w takim razie stoi na przeszkodzie, żeby grać na samych Ironach?
moze bedzie formacja ktora da im regenke na 3+ :P poczekać trzeba co sie okaze. Na razie jest syto :)
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

Zastanawiam się, czy będąc w CC z przeciwnikiem nadal uwzględnia się zasięg broni, bo może się okazać że Traye i Regimenty będą wręcz bardziej opłacalne od luźnej formacji, gdyż więcej figsów znajdzie się w zasięgu wtedy :wink:
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
GrimgorIronhide
Masakrator
Posty: 2723
Lokalizacja: "Zad Trolla" Koszalin

Post autor: GrimgorIronhide »

Damn ide już zapuszczać wąsa żeby mi czasem Kurt Helborg nie był za mało OP

Anadim
Chuck Norris
Posty: 551

Post autor: Anadim »

Czy dobrze rozumiem, że jeśli jeden gracz wystawi powiedzmy Bloodthirstera, a drugi 20 chłopków, to ten z bloodthirsterem ma prawo do Sudden Death ?

Awatar użytkownika
Retaguardia
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 108

Post autor: Retaguardia »

Mogli cos takiego zrobic w 9 ed bez zabijanis systemu i dzieci by sie dalej cieszyly. Fajnie ze jest multum nowych skillow ale gra jest ciagle niemrawa jak cholera.
Ja tam ciagle licze na szwedow , zawsze moga umiejetnosci unitow inkorporowac do funowskiej 9 ed
Obrazek

Awatar użytkownika
Drake
Chuck Norris
Posty: 434
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Drake »

Anadim pisze:Czy dobrze rozumiem, że jeśli jeden gracz wystawi powiedzmy Bloodthirstera, a drugi 20 chłopków, to ten z bloodthirsterem ma prawo do Sudden Death ?
Bloodthirster vs 3 Gobbo = ten pierwszy może deklarować Sudden Death.

Fakt faktem że nie znajdziesz gracza który wystawi Ci 3 Gobbo ani gracza który wystawi Ci samego Blodka....chyba.

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Azurix pisze:Zastanawiam się, czy będąc w CC z przeciwnikiem nadal uwzględnia się zasięg broni, bo może się okazać że Traye i Regimenty będą wręcz bardziej opłacalne od luźnej formacji, gdyż więcej figsów znajdzie się w zasięgu wtedy :wink:
I dostaniesz hita z klopy :) Bronie w CC uwzgledniaja zasieg, po to masz 3 calowy pile in - jak sie za bardzo rozstrzelisz czesc modeli nie bedzie walczyć.
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Wojpajek
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 168

Post autor: Wojpajek »

A od czego mierzyć zasięg włóczni lub halabardy? od koniuszka włóczni na modelu? czy też od dłoni modelu, która dzierży włócznię ?
Age of Sigmar - Skaven, Empire, High Elves
Hail Caesar - Republika Rzymska
Flames of War - Niemcy

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

Wojpajek pisze:A od czego mierzyć zasięg włóczni lub halabardy? od koniuszka włóczni na modelu? czy też od dłoni modelu, która dzierży włócznię ?
Trzeba tu będzie ustandaryzować Podstawki, bo to będzie paranoja jakaś :roll:
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Drake
Chuck Norris
Posty: 434
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Drake »

Wojpajek pisze:A od czego mierzyć zasięg włóczni lub halabardy? od koniuszka włóczni na modelu? czy też od dłoni modelu, która dzierży włócznię ?
Od "hulla" moim zdaniem - czyli od ciała, w tym ręki itd. itp.

Awatar użytkownika
Slayer Zabójców
Masakrator
Posty: 2332
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Slayer Zabójców »

Ciekawe jak to dokładnie będzie z kompozycja armii i ta nagła śmiercią, jeżeli faktycznie liczyć się będzie tylko liczba modeli to armie hordowa z automatu maja pod górkę, a armie elitarne łatwiej.
Obrazek

chrober
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 47

Post autor: chrober »

najlepszy jest helcanon:D

wybierasz oddzial, nawet jak nie widzisz i w 48calach 2 strzaly na 3+ i d6 mortal woundow :-)))

Awatar użytkownika
Galharen
Kretozord
Posty: 1618
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Galharen »

Niech GW wyda porządne zasady do tego, bo inaczej to będzie gra dla upośledzonych. Przeżyje skirmish i okrągłe podstawki bo przynajmniej bym sobie złożył armię w innym schemacie kolorystycznym z resztek modeli które mam jeszcze, no ale ku..a, sprawdzanie 1 całą od końca broni na KAŻDYM modelu to paranoja.
Zapraszam do obejrzenia mojej galerii:

Galharen's painting blog

Zablokowany