8 edycja- pytania

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Re: 8 edycja- pytania

Post autor: Karli »

Cibi pisze:Gdyby sztandar nakazywał dawać hold w reakcji na każdą szarżę w turze, to byłoby to jasno opisane. Teraz równie dobrze można założyć, że nakazuje odpowiadać hold nie tylko do końca tury, ale i do końca gry - argumentacja tak samo mocna albo nawet mocniejsza - w końcu musi dawać hold, nic nie mówi, że tylko do końca tury. Dlatego uznanie, że chodzi jedynie o odpowiedź na szarżę demonetek jest jedynym sensownym wyjściem imo.
hehehe, też tak sobie pomyślałem po poscie kudłacza ;p
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!

Awatar użytkownika
gerwaz26
Chuck Norris
Posty: 388
Lokalizacja: XIII Kohorta - Wrocław

Post autor: gerwaz26 »

Dobra to ja mam pytanko odnosnie szarzowanie ale nie przez demonetki.

Sytuacja nastepujaca. 2 oddzialy moga szarzowac na jeden oddzial przeciwnika.

1. Czy oba musza zadeklarowac jednoczesnie i wtedy mowie od 1 szarzy daje hold od 2 flee i wtedy rozpatrujemy rzuty itp?
2. Deklaruja po kolei i jak 1 dam hold (zakladamy ze doszedl) to czy na drugim musze tez stac? (Jakby nie patrzec jestem juz w combacie a z combata sie nie ucieka chyba ze po brake, a wedle tego co piszecie to rozpatruje sie po kolei)
3. Deklaruja po kolei od 1 daje flee wychodze z zasiegu 2 oddzialu ale on deklaruje szarze i ja spierniczam dalej?
Obrazek

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

Najpierw masz sekwencja deklaracja-odpowiedź, a dopiero po wszystkich deklaracjach masz wykonanie szarż.

Awatar użytkownika
Drwal
Falubaz
Posty: 1448
Lokalizacja: Gdańsk - SNOT

Post autor: Drwal »

czy mogę rzucic czar z 8 kości używając PS?

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

A jaki jest opis PS...?
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8784
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

Cibi pisze:Gdyby sztandar nakazywał dawać hold w reakcji na każdą szarżę w turze, to byłoby to jasno opisane. Teraz równie dobrze można założyć, że nakazuje odpowiadać hold nie tylko do końca tury, ale i do końca gry - argumentacja tak samo mocna albo nawet mocniejsza - w końcu musi dawać hold, nic nie mówi, że tylko do końca tury. Dlatego uznanie, że chodzi jedynie o odpowiedź na szarżę demonetek jest jedynym sensownym wyjściem imo.
a może tak długo jak jest się szarżowanym przez demonetki...?

EDIT

Widzę żę sprawą zajmuje się LS :)
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.

Awatar użytkownika
Tutajec
Postownik Niepospolity
Posty: 5355

Post autor: Tutajec »

jeżeli PS to power scroll, to nie ogarniam po co 8 kości na 7 kostkach uwierz mi że masz wystarczającą szansę na dublet
Obrazek

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

Chodzi pewnie o power stone i o to, czy dzieki otrzymanym z niego dwom dodatkowym kostkom, mozna przekroczyc limit 6 kostek na rzucenie czaru.
IMHO - nie wiem. ;)
Obrazek

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

moim zdaniem gdyby była jakakolwiek mozliwość przekroczenia 6 kostek to by o tym było napisane dziale magii. A tak jest po prostu maksimum 6 kostek na każdy czar. Zatem uważam, że nie, kostki z Power Stona nie pozwalają na rzucenie czaru z 8 kostek.
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

Drwal pisze:czy mogę rzucic czar z 8 kości używając PS?
Używamy opcji "szukaj", znajduje się ona w górnej części strony forum. Klikamy wpisujemy "power stone", zaznaczamy odpowiedni dział i ku naszemu zaskoczeniu wyskakuje o co nam chodziło. Tu próbka możliwości tego cuda: http://forum.wfb-pol.org/search.php?key ... mit=Szukaj

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

najs :) thx Lidder
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
gerald_tarrant
Masakrator
Posty: 2630
Lokalizacja: Liverpool/Wrocław

Post autor: gerald_tarrant »

kudłaty pisze:Najpierw masz sekwencja deklaracja-odpowiedź, a dopiero po wszystkich deklaracjach masz wykonanie szarż.
imo koledze chodzi o to, czy odpowiedź na reakcję szarży jest równoczesna z wykonaniem ruchu ucieczki w razie deklaracji flee?
A jeśli tak, to czy w konsekwencji , to czy można wykonać kilka RUCHÓW ucieczki w jednej fazie?
ja osobiście podłączę się do pytania :)

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

Tak, uciekasz imiedetly, uciekająca jednostka daje auto flee.

Awatar użytkownika
gerald_tarrant
Masakrator
Posty: 2630
Lokalizacja: Liverpool/Wrocław

Post autor: gerald_tarrant »

kudłaty pisze:Tak, uciekasz imiedetly, uciekająca jednostka daje auto flee.
czyli w jednej fazie można, a często trzeba, wykonać ruch ucieczki kilka razy
wreszcie wszystko jasne :mrgreen:

ugh
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 105

Post autor: ugh »

witam,

Stan faktyczny:
wyobrazmy sobie oddzial ktory sklada sie z 36 modeli common goblins w formacji 6x6 z FCG + goblinski warboss, goblinski shaman i goblinski bsb. Podjezdza do niego oddzial wroga i w momencie pierwszego combatu wyskakuja skulkersi w 3 sztukach (dla niewiedzacych - goblinski assasin z mniejszymi statsami ale za ze statusem bohatera).
Jako ze sa to bohaterowie goblinski warboss, goblinski shaman i goblinski bsb ida do drugiego szeregu a w pierwszym zostaje FCG + Skulkersi.

Teraz moje pytanie:
Jezeli zgina wszyscy skulkersi to kto wchodzi do pierwszego szeregu ? nigdzie w RB nie jest napisane ze goblinski warboss, goblinski shaman i goblinski bsb maja wrocic do 1 szeregu. Dopiero kiedy opuszcza unit i wchodzac ponownie musza wejsc do 1.

Czy umieszczajac w pierwszym szeregu zwyklych goblinow i zostawiajac bohaterow w 2 zlamie zasady RB ?

dziekuje z gory za odpowiedzi.

Myth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3175
Lokalizacja: Warszawa, 8 Bila

Post autor: Myth »

Jest dosyć podobna przypadłość w oddziale pchającym skaveński dzwon - FCG wypycha bohaterów do tyłu, dopiero zabicie championa oznacza, że ktoś powinien wejść na jego miejsce. Gdzieś ktoś zasędziował/uściślił (nie pamiętam dokładnie), że taki heros wchodzi tam w swojej kolejnej fazie ruchów.
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.

ugh
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 105

Post autor: ugh »

dzieki za odpowiedz. Ale patrzac na to co napisales to zgodnie z RB nie musza wejsc do pierwszego szeregu i zostac w 2 ?

hmmm ciekawa sprawa

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

Podaj cytaty z rulebooka.
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!

Awatar użytkownika
Marr
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 185

Post autor: Marr »

Mam pytanka ws. great weapons:
1. Czy mounted character (na koniu, smoku itp.) może mieć GW?
2. Czy BSB może mieć GW?

ugh
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 105

Post autor: ugh »

Karli pisze:Podaj cytaty z rulebooka.
pisalem na gorze ze wlasnie nie ma o tym slowa w RB - a jezeli nie odniesli sie do tego problemu to w mojej opinii moga siedziec w 2 oddziale a do pierwszego wchodza common goblins - Proste

Zablokowany