Nasze dzieła i starania czyli rozpiski brodaczy
Moderatorzy: Arbiter Elegancji, Rakso_The_Slayer
- King Thorgrim
- "Nie jestem powergamerem"
- Posty: 101
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Nasze dzieła i starania czyli rozpiski brodaczy
Mój pomysł
Lord #1 301pts.
Shieldbearers
Gromril Armour;
Rune of Iron (1st rune)
Rune of Iron (2nd rune)
Rune of Stone
Great Weapon;
Master Rune of Swiftness
Rune of Striking
Rune of Fury
Master Engineer #1 75pts.
Gromril Armour;
Rune of Stone
Hand Weapon
Runesmith #1 113pts.
Gromril Armour:
Rune of Stone
Hand Weapon
Shield
Rune of Spellbreaking (1st rune)
Rune of Spellbreaking (2nd rune)
Than #1 178pts.
Battle Standard beaer;
Master Rune of Grugni
Oath Stone
Gromril Armour
Hand Weapon
Shield
Longbeards #40 625pts.
FCG
Rune of Stoicism
Havy Armour
Great Weapon
Cannon #1 150pts.
Dwarf Crew x3
Rune of Forging
Rune of Burning
Cannon #1 145pts.
Dwarf Crew x3
Rune of Forging
Cannon #1 120pts.
Dwarf Crew x3
Gyrocopter #1 80pts.
Steam Gun
Organ Gun #1 145pts.
Dwarf Crew x3
Rune of Accuracy
Rengers #5 70pts.
Havy Armour
Dwarf Crossbow, Throwing Axe, Great Weapon
Total: 2002pts.
Rozpiska raczej nie typowa. Polegająca na jednym, dużym bardzo mocnym oddziale. Raz próbowałem podobnej i się sprawdziła. Przeznaczona głównie na oddziały opancerzone.
Lord ma 8WS, 6S, 6T, 6W, 5A, AS 1+ i ASF, do tego Runesmith, który da Armour piercing i BSB chroniący przed atakami dystansowymi, zanim dojdzie do CC. Jednostka nie ma boków, ani tyłu, więc nie da się zaskoczyć, ani obejść. Długobrodzi zapewniają Stubborn, więc nawet gdyby doszło jakimś cudem do przegrania np. 8 pkt., to i tak rzucam LD na 10 i to z przerzutem (na wszelki wypadek), co by nie zdarzyło się, że "jedyny" oddział ucieknie. Rengersi i Gyros blokują szybkie jednostki próbujące dostać się do maszyn (z założenia klocek Longów i tak stara się być blisko).
Co o tym myślicie? Proszę o konstruktywne uwagi od braci z dłuższymi brodami.
Lord #1 301pts.
Shieldbearers
Gromril Armour;
Rune of Iron (1st rune)
Rune of Iron (2nd rune)
Rune of Stone
Great Weapon;
Master Rune of Swiftness
Rune of Striking
Rune of Fury
Master Engineer #1 75pts.
Gromril Armour;
Rune of Stone
Hand Weapon
Runesmith #1 113pts.
Gromril Armour:
Rune of Stone
Hand Weapon
Shield
Rune of Spellbreaking (1st rune)
Rune of Spellbreaking (2nd rune)
Than #1 178pts.
Battle Standard beaer;
Master Rune of Grugni
Oath Stone
Gromril Armour
Hand Weapon
Shield
Longbeards #40 625pts.
FCG
Rune of Stoicism
Havy Armour
Great Weapon
Cannon #1 150pts.
Dwarf Crew x3
Rune of Forging
Rune of Burning
Cannon #1 145pts.
Dwarf Crew x3
Rune of Forging
Cannon #1 120pts.
Dwarf Crew x3
Gyrocopter #1 80pts.
Steam Gun
Organ Gun #1 145pts.
Dwarf Crew x3
Rune of Accuracy
Rengers #5 70pts.
Havy Armour
Dwarf Crossbow, Throwing Axe, Great Weapon
Total: 2002pts.
Rozpiska raczej nie typowa. Polegająca na jednym, dużym bardzo mocnym oddziale. Raz próbowałem podobnej i się sprawdziła. Przeznaczona głównie na oddziały opancerzone.
Lord ma 8WS, 6S, 6T, 6W, 5A, AS 1+ i ASF, do tego Runesmith, który da Armour piercing i BSB chroniący przed atakami dystansowymi, zanim dojdzie do CC. Jednostka nie ma boków, ani tyłu, więc nie da się zaskoczyć, ani obejść. Długobrodzi zapewniają Stubborn, więc nawet gdyby doszło jakimś cudem do przegrania np. 8 pkt., to i tak rzucam LD na 10 i to z przerzutem (na wszelki wypadek), co by nie zdarzyło się, że "jedyny" oddział ucieknie. Rengersi i Gyros blokują szybkie jednostki próbujące dostać się do maszyn (z założenia klocek Longów i tak stara się być blisko).
Co o tym myślicie? Proszę o konstruktywne uwagi od braci z dłuższymi brodami.
- King Thorgrim
- "Nie jestem powergamerem"
- Posty: 101
- Lokalizacja: Szczecin
Też jestem tego zdania.panterq pisze:Nie widzę tej rozpiski przeciwko Wochowi, demonom, i dowolnym armiom "pancernym", typu Bretka i kawaleryjskie Imperium.
- King Thorgrim
- "Nie jestem powergamerem"
- Posty: 101
- Lokalizacja: Szczecin
Nie jest to rozpiska uniwersalna. Jest stworzona z myślą o pancernych lub twardych przeciwnikach.
- King Thorgrim
- "Nie jestem powergamerem"
- Posty: 101
- Lokalizacja: Szczecin
Wybacz. Zamyśle miałem rozpiske w odpowiedzi na powyższy post panterq'aWYRWENA pisze:aha..... Trzeba było tak napisaćKing Thorgrim pisze:Nie jest to rozpiska uniwersalna. Jest stworzona z myślą o pancernych lub twardych przeciwnikach.
-
- Chuck Norris
- Posty: 441
Długobrody nie jestem ale w konstruktywnej uwadze, napiszę, że great weapon nie może mieć run więc z S6 też nici.King Thorgrim pisze:Mój pomysł
Lord #1 301pts.
Shieldbearers
Gromril Armour;
Rune of Iron (1st rune)
Rune of Iron (2nd rune)
Rune of Stone
Great Weapon;
Master Rune of Swiftness
Rune of Striking
Rune of Fury
....
Lord ma 8WS, 6S, 6T, 6W, 5A, AS 1+ i ASF, do tego Runesmith, który da Armour piercing i BSB chroniący przed atakami dystansowymi, zanim dojdzie do CC. Jednostka nie ma boków, ani tyłu, więc nie da się zaskoczyć, ani obejść. Długobrodzi zapewniają Stubborn, więc nawet gdyby doszło jakimś cudem do przegrania np. 8 pkt., to i tak rzucam LD na 10 i to z przerzutem (na wszelki wypadek), co by nie zdarzyło się, że "jedyny" oddział ucieknie. Rengersi i Gyros blokują szybkie jednostki próbujące dostać się do maszyn (z założenia klocek Longów i tak stara się być blisko).
Co o tym myślicie? Proszę o konstruktywne uwagi od braci z dłuższymi brodami.
"Blood Bowl is like a war- no winners, just survivors"
grałem podobną rozpiską, tylko że moje longi miały jeszcze vanguard, bo ten klocek jest najbezpieczniejszy w close combacie. myk polega na tym, że mając 1 klocek ofensywny dajesz się odginać w nieskończoność i nigdzie się tym czołgiem nie dostajesz. zwłaszcza bez vanguarda jakiego nie masz. elfy jednak tak sukcesywnie będą Ci zabijać po 4-5 krasonludków na turę aż zmiękczą Cię na tyle by wpaść tam wildami. Dark elfy na pegazach, nigdy ich nie złapiesz. high elfy z banner of antiwarhammer wchodzą w ten klocek i wychodzą z 2 strony, niestety. lizaki, nigdy nie zobaczysz nic innego jak skinki. jedyne combaty jakie zobaczysz, to woch i ogry, bo one i tak chcą się z tym bić. ogólnie powodzenia z tą rozpiską, ale turniejowo tym się nie da nigdzie zajechać, sprawdzane
- King Thorgrim
- "Nie jestem powergamerem"
- Posty: 101
- Lokalizacja: Szczecin
Bardzo trafna uwaga. Tego się obawiałem. Postaram się coś pokombinować z vanguardem.Theo pisze:grałem podobną rozpiską, tylko że moje longi miały jeszcze vanguard, bo ten klocek jest najbezpieczniejszy w close combacie. myk polega na tym, że mając 1 klocek ofensywny dajesz się odginać w nieskończoność i nigdzie się tym czołgiem nie dostajesz. zwłaszcza bez vanguarda jakiego nie masz. elfy jednak tak sukcesywnie będą Ci zabijać po 4-5 krasonludków na turę aż zmiękczą Cię na tyle by wpaść tam wildami. Dark elfy na pegazach, nigdy ich nie złapiesz. high elfy z banner of antiwarhammer wchodzą w ten klocek i wychodzą z 2 strony, niestety. lizaki, nigdy nie zobaczysz nic innego jak skinki. jedyne combaty jakie zobaczysz, to woch i ogry, bo one i tak chcą się z tym bić. ogólnie powodzenia z tą rozpiską, ale turniejowo tym się nie da nigdzie zajechać, sprawdzane
- King Thorgrim
- "Nie jestem powergamerem"
- Posty: 101
- Lokalizacja: Szczecin
Great Weapon daje dwa do siły i zawsze uderza ostatni. Każdy z przedmiotów może mieć do trzech run, jeżeli mieści się w punktacji.In_the_sea_of_blood pisze:Długobrody nie jestem ale w konstruktywnej uwadze, napiszę, że great weapon nie może mieć run więc z S6 też nici.King Thorgrim pisze:Mój pomysł
Lord #1 301pts.
Shieldbearers
Gromril Armour;
Rune of Iron (1st rune)
Rune of Iron (2nd rune)
Rune of Stone
Great Weapon;
Master Rune of Swiftness
Rune of Striking
Rune of Fury
....
Lord ma 8WS, 6S, 6T, 6W, 5A, AS 1+ i ASF, do tego Runesmith, który da Armour piercing i BSB chroniący przed atakami dystansowymi, zanim dojdzie do CC. Jednostka nie ma boków, ani tyłu, więc nie da się zaskoczyć, ani obejść. Długobrodzi zapewniają Stubborn, więc nawet gdyby doszło jakimś cudem do przegrania np. 8 pkt., to i tak rzucam LD na 10 i to z przerzutem (na wszelki wypadek), co by nie zdarzyło się, że "jedyny" oddział ucieknie. Rengersi i Gyros blokują szybkie jednostki próbujące dostać się do maszyn (z założenia klocek Longów i tak stara się być blisko).
Co o tym myślicie? Proszę o konstruktywne uwagi od braci z dłuższymi brodami.
Runy można umieścić tylko na "zwykłej" broni. W poprzednim armybooku była specjalna runa, która umożliwiała dodanie innych run do broni dwuręcznej, ale w tej edycji już zniknęła.
Yes they drink blood. Yes, some of them have been known to command armies of the damned. But at least they're not Elves.
- Niles Valera, Agitator
- Niles Valera, Agitator
wklejam moją rozpę jaką grałem jakieś 4 miesiące temu na ofensywnej skarbonce, może zajdziesz dalej z pomysłem niż ja
1 * Dwarf Lord @ 310.0 Pts
Shieldbearers; Gromril Armour
Magnificet Armour of Borek Beetlebrow [60.0]
Runic Weapon [30.0]
Rune of Might
Rune of Speed
Fiery Ring of Thori [35.0]
1 Dwarf Lord @ 281.0 Pts
General; Shieldbearers; Great Weapon; Gromril Armour
Runic Talisman [45.0]
Rune of Warding x3
Runic Armour [45.0]
Rune of Iron x2
1 Thane @ 226.0 Pts
Great Weapon; Gromril Armour; Battle Standard
Runic Banner [130.0]
Master Rune of Grugni
Rune of Slowness
Strollaz' Rune
1 Thane @ 158.0 Pts
Oath Stone; Gromril Armour; Shield
Runic Armour [50.0]
Rune of Iron x2
Rune of Stone
Runic Talisman [15.0]
Master Rune of Passage
Rune of the Furnace
1 Runesmith @ 115.0 Pts
Gromril Armour
Runic Talisman [50.0]
Rune of Spellbreaking x2
Rune of the Furnace
Runic Armour [5.0]
Rune of Stone
1 Runesmith @ 105.0 Pts
Gromril Armour
Runic Talisman [45.0]
Rune of Spellbreaking x2
28 Longbeards @ 442.0 Pts
Heavy Armour; Shield; Standard; Musician; Champion
Runic Banner [35.0]
Rune of Battle
17 Thunderers @ 221.0 Pts
Dwarf Handgun; Heavy Armour; Shield
5 Rangers @ 70.0 Pts
Great Weapon; Dwarf Crossbow; Throwing Axes; Heavy Armour
1 Cannon @ 145.0 Pts
Engineering Runes [25.0]
Rune of Forging
1 Cannon @ 150.0 Pts
Engineering Runes [30.0]
Rune of Burning
Rune of Forging
1 Grudge Thrower @ 170.0 Pts
Engineering Runes [90.0]
Rune of Accuracy
Rune of Forging
Rune of Penetrating
z doświadczenia wiem, że jedyne co to składa to killing blowy (hello morghasty, co za zryty unit) i jakieś słońca jakie wpadną na ifie. grałem tym z bretką, dark elfami, high elfami, ogrami, lizakami. dostałem tylko 1 machę, bo zagrałem trochę jak berło i trochę magia przeciwnika była zawsze po jego stronie, ogólnie nikt nie chce wpadać w ten klocek z bohaterami, zwłaszcza ze 'statystycznej' odległości, bo odciągasz im d6 cali z szarzy, startujesz grę w połowie stołu, robisz 2x marsz albo marsz i już chcesz szarzować. jak ktoś w Ciebie wpada, jeszcze lepiej bo masz darmowy reform by być bliżej, bo nie idziesz hordą a 5 gości w szeregu, gdzie masz na froncie 2 tarczowników (1 wchodzi z make way) i runesmitha jak się bronisz albo duel thane jak masz coś przytrzymać w niewygodnym duelu a resztą kroisz. static cc = 3 szeregi, banner, +1 na longach i bsb. przeciwnik raczej wbija mało ran gościom na tarczach, więc jesteś do przodu. dobrze można jeszcze odcinać bohaterów przeciwnika od combatu tak, by stykali się tylko z tarczownikami bo Twoja szerokość na to pozwala
1 * Dwarf Lord @ 310.0 Pts
Shieldbearers; Gromril Armour
Magnificet Armour of Borek Beetlebrow [60.0]
Runic Weapon [30.0]
Rune of Might
Rune of Speed
Fiery Ring of Thori [35.0]
1 Dwarf Lord @ 281.0 Pts
General; Shieldbearers; Great Weapon; Gromril Armour
Runic Talisman [45.0]
Rune of Warding x3
Runic Armour [45.0]
Rune of Iron x2
1 Thane @ 226.0 Pts
Great Weapon; Gromril Armour; Battle Standard
Runic Banner [130.0]
Master Rune of Grugni
Rune of Slowness
Strollaz' Rune
1 Thane @ 158.0 Pts
Oath Stone; Gromril Armour; Shield
Runic Armour [50.0]
Rune of Iron x2
Rune of Stone
Runic Talisman [15.0]
Master Rune of Passage
Rune of the Furnace
1 Runesmith @ 115.0 Pts
Gromril Armour
Runic Talisman [50.0]
Rune of Spellbreaking x2
Rune of the Furnace
Runic Armour [5.0]
Rune of Stone
1 Runesmith @ 105.0 Pts
Gromril Armour
Runic Talisman [45.0]
Rune of Spellbreaking x2
28 Longbeards @ 442.0 Pts
Heavy Armour; Shield; Standard; Musician; Champion
Runic Banner [35.0]
Rune of Battle
17 Thunderers @ 221.0 Pts
Dwarf Handgun; Heavy Armour; Shield
5 Rangers @ 70.0 Pts
Great Weapon; Dwarf Crossbow; Throwing Axes; Heavy Armour
1 Cannon @ 145.0 Pts
Engineering Runes [25.0]
Rune of Forging
1 Cannon @ 150.0 Pts
Engineering Runes [30.0]
Rune of Burning
Rune of Forging
1 Grudge Thrower @ 170.0 Pts
Engineering Runes [90.0]
Rune of Accuracy
Rune of Forging
Rune of Penetrating
z doświadczenia wiem, że jedyne co to składa to killing blowy (hello morghasty, co za zryty unit) i jakieś słońca jakie wpadną na ifie. grałem tym z bretką, dark elfami, high elfami, ogrami, lizakami. dostałem tylko 1 machę, bo zagrałem trochę jak berło i trochę magia przeciwnika była zawsze po jego stronie, ogólnie nikt nie chce wpadać w ten klocek z bohaterami, zwłaszcza ze 'statystycznej' odległości, bo odciągasz im d6 cali z szarzy, startujesz grę w połowie stołu, robisz 2x marsz albo marsz i już chcesz szarzować. jak ktoś w Ciebie wpada, jeszcze lepiej bo masz darmowy reform by być bliżej, bo nie idziesz hordą a 5 gości w szeregu, gdzie masz na froncie 2 tarczowników (1 wchodzi z make way) i runesmitha jak się bronisz albo duel thane jak masz coś przytrzymać w niewygodnym duelu a resztą kroisz. static cc = 3 szeregi, banner, +1 na longach i bsb. przeciwnik raczej wbija mało ran gościom na tarczach, więc jesteś do przodu. dobrze można jeszcze odcinać bohaterów przeciwnika od combatu tak, by stykali się tylko z tarczownikami bo Twoja szerokość na to pozwala
A taka zmiana ? Jeżeli odchudzę cory (ale wtedy tylko 2 duże klocki...) to może zmieści się kombo 2 x organki + 2 inżynierów
Runesmith: Shield, Rune of Stone, 2 x Rune of Spellbreaking.
Runesmith: Shield, Rune of Stone, 2 x Rune of Spellbreaking, Rune of Furnance.
Thane: BSB, GW, Master Rune of Grugni.
Master Engineer
28 Quarrerels: Great Weapon, Standard, Musician.
28 Quarrerels: Great Weapon, Standard, Musician.
Gyrocopter
Gyrocopter
Gyrocopter
Gyrocopter
Gyrocopter
Gyrocopter
27 Hammeres: Standard, Musician.
Grudge Thrower: Rune of Accuracy.
Organ Gun: Rune of Accuracy.
---- 2409 pkt.
Runesmith: Shield, Rune of Stone, 2 x Rune of Spellbreaking.
Runesmith: Shield, Rune of Stone, 2 x Rune of Spellbreaking, Rune of Furnance.
Thane: BSB, GW, Master Rune of Grugni.
Master Engineer
28 Quarrerels: Great Weapon, Standard, Musician.
28 Quarrerels: Great Weapon, Standard, Musician.
Gyrocopter
Gyrocopter
Gyrocopter
Gyrocopter
Gyrocopter
Gyrocopter
27 Hammeres: Standard, Musician.
Grudge Thrower: Rune of Accuracy.
Organ Gun: Rune of Accuracy.
---- 2409 pkt.
- King Thorgrim
- "Nie jestem powergamerem"
- Posty: 101
- Lokalizacja: Szczecin
Tzn., że weapon runes dotyczą tylko hand weapon?panterq pisze:Runy można umieścić tylko na "zwykłej" broni. W poprzednim armybooku była specjalna runa, która umożliwiała dodanie innych run do broni dwuręcznej, ale w tej edycji już zniknęła.
Dziś byłem na lokalu w Warszawie i mam kilka skromnych refleksji co do naszej listy armii.
-żyrokoptery są super, grałem trzema, jedna z najbardziej wartościowych i uniwersalnych jednostek w naszej armii, od nich będę rozpoczynał układanie rozpiski, im więcej, tym lepiej
-z maszyn warto inwestować przede wszystkim w organki z inżynierem - dwie sztuki tworzą 30 calową strefę śmierci. Wadą jest relatywnie mały zasięg, jak przeciwnik nie będzie chciał, to przez całą bitwę nie wystrzelą ani razu.
-pomysł podany przez kolegę z katapultami do indirecta również mi się sprawdził, niestety w wersji z +1 do siły są chyba jednak zbyt drogie;
-cannon jest tak okrutnie podatny na niefart, że pojedynczej sztuki w ogóle nie należy wystawiać, bo można osiwieć ze zgryzoty. Może to był taki dzień, ale w 3 bitwach NIC nie zrobił, mimo wielu celów. Szczytem było, jak 4 tury pod rząd strzelałem do Bolt Throwera, wyrzucając 3 razy z rzędu pałę na ranienie. W 4 wyrzuciłem pałę na rany i w końcu zabiłem gnojka w walce wręcz dziesiątką warriorów...
-dziesiątki warriorów są super
-bardzo brakowało mi turbo klepacza. Mimo że grałem na dwóch klocach po 35-40 luda (Slayerzy i Warriorzy z dwurakami), w starciu z herosami i monsterami nie miałem w ogóle argumentu, w rezultacie kwestią czasu było rozkręcenie poszczególnych klocków. Co więcej, mam poczucie, że po prostu nie bardzo jesteśmy w stanie złożyć uniwersalnego lorda na miarę Dużej Strzygi, albo chociaż na cień miary Dużej Strzygi, która jest postrachem zarówno herosów, jak i szeregowej piechoty. Jeszcze mordercę bohaterów i potworów można sklecić na MR of Smiting i RoMight, ale aktualnie zupełnie nie sposób złożyć kogoś do masowego tłuczenia szeregowej piechoty :/ To że w tej edycji zabrano możliwość orunowania dwuraka to jest jakiś faszyzm...
Reasumując, nabrałem jakoś przekonania, że park maszynowy słabo się sprawdza, bo przeciwnik bardzo szybko dochodzi do walki. Chyba lepiej pkt przeznaczyć na Gyrocoptery i go podgryzać na flankach.
Pozdrawiam
-żyrokoptery są super, grałem trzema, jedna z najbardziej wartościowych i uniwersalnych jednostek w naszej armii, od nich będę rozpoczynał układanie rozpiski, im więcej, tym lepiej
-z maszyn warto inwestować przede wszystkim w organki z inżynierem - dwie sztuki tworzą 30 calową strefę śmierci. Wadą jest relatywnie mały zasięg, jak przeciwnik nie będzie chciał, to przez całą bitwę nie wystrzelą ani razu.
-pomysł podany przez kolegę z katapultami do indirecta również mi się sprawdził, niestety w wersji z +1 do siły są chyba jednak zbyt drogie;
-cannon jest tak okrutnie podatny na niefart, że pojedynczej sztuki w ogóle nie należy wystawiać, bo można osiwieć ze zgryzoty. Może to był taki dzień, ale w 3 bitwach NIC nie zrobił, mimo wielu celów. Szczytem było, jak 4 tury pod rząd strzelałem do Bolt Throwera, wyrzucając 3 razy z rzędu pałę na ranienie. W 4 wyrzuciłem pałę na rany i w końcu zabiłem gnojka w walce wręcz dziesiątką warriorów...
-dziesiątki warriorów są super
-bardzo brakowało mi turbo klepacza. Mimo że grałem na dwóch klocach po 35-40 luda (Slayerzy i Warriorzy z dwurakami), w starciu z herosami i monsterami nie miałem w ogóle argumentu, w rezultacie kwestią czasu było rozkręcenie poszczególnych klocków. Co więcej, mam poczucie, że po prostu nie bardzo jesteśmy w stanie złożyć uniwersalnego lorda na miarę Dużej Strzygi, albo chociaż na cień miary Dużej Strzygi, która jest postrachem zarówno herosów, jak i szeregowej piechoty. Jeszcze mordercę bohaterów i potworów można sklecić na MR of Smiting i RoMight, ale aktualnie zupełnie nie sposób złożyć kogoś do masowego tłuczenia szeregowej piechoty :/ To że w tej edycji zabrano możliwość orunowania dwuraka to jest jakiś faszyzm...
Reasumując, nabrałem jakoś przekonania, że park maszynowy słabo się sprawdza, bo przeciwnik bardzo szybko dochodzi do walki. Chyba lepiej pkt przeznaczyć na Gyrocoptery i go podgryzać na flankach.
Pozdrawiam