8 edycja: WIN or FAIL?

Rozwój i dyskusje na temat rozwiązań przywracających grze balans.

Moderator: Barbarossa

ODPOWIEDZ

8 edycja: win or fail

Czas głosowania minął 4 sie 2010, o 15:39

Win: najlepsza edycja Warhammera
93
41%
Fail: prosta i głupia
78
34%
Nie mam zdania / trudno powiedzieć
56
25%
 
Liczba głosów: 227
Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Re: 8 edycja: WIN or FAIL?

Post autor: Barbarossa »

Mniejsza ilość jednostek bardziej to odczuwa, bo potrzebują liderki generała do zdawania panik. Wpływu na deathstar nie odnotowałem jakiegoś ponadstandardowego, najwyżej jest on o jedną turę wolniejszy.

Watchtower - wystarczy, żeby był to watch hill lub watch forest :P

emiel_regis
Oszukista
Posty: 837

Post autor: emiel_regis »

imo: jeśli tylko to nie będzie budynek - wszystko będzie ok, i scenariusz - zajebisty. Po prostu jest za dużo rzeczy niewyjmowalnych z domku, żeby ta chałupa miała sens. Ew. można zmodyfikować jakoś zasady domków na potrzeby scenariusza

Awatar użytkownika
Infernal Puppet
Masakrator
Posty: 2937
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Infernal Puppet »

W kwestii wachtowera wystarczy przyjać, ze odział w środku może być max 20 modelowy i tyle. Od kiedy jest sztandar dajacy flamingi i nie ma regenek od sypania to gwardia nie jest już taka potworna jak kiedyś.
Mad Mike pisze:
kwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.
To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezara
Ach te uroki bycia ciągle głodnym ;) .

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9566
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Jankiel pisze:
losowe wystawianie zwiększa po prostu szansę, że jakaś biedna armia zacznie bitwę bez generała/arcymaga i dostanie z tego powodu czoko w pierwszej. Nie mam bladego pojęcia, jak chcesz to "brać pod uwagę" na etapie składania rozpiski.
W ten sposób dostają po dupie wszystkie deathstary czy podobne rozpy bazujące na jednym-dwóch mocnych unitach i herosach. Ale duża ilość tańszych jednostek mniej to odczuwa. Co do watchtowers - ten scenariusz stwarza całą masę różnych możliwości - my wymyśliliśmy, że będzie dawał +5 dużych VP. Ale może dawać mniej, może dawać małe VP, można w niego grać bez budynku. Na pewno jest ciekawy i kilka fajnych bitew z wykorzystaniem tego scenariusza miało miejsce
Noo, tak właśnie mój orkowy 'deathstar' przegrał w 1 turze z dwarfami, gdy prawie wszystko spanikowało bo generała nie bylo na stole...

Natomiast zgadzam się, że scenariusz watchtower jest super, tylko wymaga pewnych modyfikacji, żeby był bardziej grywalny.

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Najlepszą modyfikacją jest wprowadzenie 3 objective'ów do zdobycia z zaznaczeniem, że zdobywająca jednostka musi mieć sztandar :)

To rozwiązuje kwestię deathstarów bardzo sprawnie.

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Losowe rozstawienie - jak to pewnie ktoś powiedział, osłabia armie które opierają się na generalskiej liderce a nie wprowadzają nic do gry. A Deathstary? jeden klocek + 4 herosów i drugi który moze być na drugiej flance ale spokojnie poradzi sobie sam... jak dla mnie marna równowaga.

Watchtower - tu z kolei kop dla mocnych corowo armii - chodzi o efekt wygranego rzutu. Bo jak wygryźć nawet 20 demonetek? Na stubbornie w dodatku? 10 clanratów? 10 Grave Guardów? Ogólnie wykurzenie czegokolwiek z domku (50 ghuli choćby) wydaje się bardzo trudne przy tych zasadach budynku.

Zdobywanie punktów - wydaje się być no ciekawe - a czy np. oddział slavów zabijający oddział ze sztandarem i zdobywający jego sztandar liczy się jako oddział posiadający sztandar? To byłoby ciekawe ^ ^

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Qc-Rat pisze:Bo jak wygryźć nawet 20 demonetek? Na stubbornie w dodatku?
Jakim stubbornie?
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13990
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

latwym do zdania bo na 8 lub 9 od generala :roll:

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Czyli demony łapią się pod steadfasta? Grałem z demonicznym graczem, który twierdził inaczej i stąd sądziłem, że go nie mają.
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13990
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

lapia.

pod stubborna sie tez lapia

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Zaraz zaraz - pod stubborna się łapią, owszem (mają swoją własną zasadę odnośnie tego) natomiast na jakiej podstawie steadfast miałby dotyczyć demonicznego brejka?

emiel_regis
Oszukista
Posty: 837

Post autor: emiel_regis »

w budynku się nie sypiesz?? przynajmniej mi się tak zdawało?

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

No jak demoniczna piechota ma więcej rank to ma steadfast nie widzę problemu, a w budynku przysługuje broniącym unitom stubborn jak rozumiem "z bazy"

Awatar użytkownika
JaceK
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3675
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JaceK »

Barbarossa pisze:Zaraz zaraz - pod stubborna się łapią, owszem (mają swoją własną zasadę odnośnie tego) natomiast na jakiej podstawie steadfast miałby dotyczyć demonicznego brejka?
Może dlatego, że stubborn to teraz steadfast, który jest zawsze (sam się wczoraj dowiedziałem i przegrałem piwo za to).
Po drugie, oddział w domku ma steadfast zawsze.
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Nienienie.

Zacznijmy od tego, że demony mają zasadę specjalną break testów. Są unbreakable, ale zdają testy daemonic instability.

W zasadach daemonic instability napisane jest dokładnie, jak działa zasada specjalna stubborn. Tyle. W update do army booka nie zostało to zmienione na steadfast, ani w ogóle nic o steadfaście nie ma mowy.

A więc, jeśli chodzi o steadfast - demony ignorują go dokładnie tak samo, jak undeady. Demonic instability kombuje się z zasadą stubborn.

Stubborn = steadfast w wypadku modeli zdających normalne, rulebookowe break testy.

Zgadza się?

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Czyli w domku mają normalne testy breaka z minusem ? minus = tyle o ile przegrywają kombat

Awatar użytkownika
Grichalk
Masakrator
Posty: 2182
Lokalizacja: Żyrardów

Post autor: Grichalk »

Czy w takim razie, trupy będące w domku i przegrywające walkę są automatycznie z tego domku wypychane?

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

No właśnie nie. Trupy i demony są unbreakable - sypią się w domku normalnie, ale nie mogą zostać "wypchnięte". Wiec realnie 40 horrorów tz z heraldem jest nie do ruszenia z domku, może ew. jacyś choseni khorna z rzuconym speed of light mają jakieś szanse to posypać. Gwardię z drakenhoffem też trudno z domku wywalić.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13990
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Barbarossa pisze:Nienienie.

Zacznijmy od tego, że demony mają zasadę specjalną break testów. Są unbreakable, ale zdają testy daemonic instability.

W zasadach daemonic instability napisane jest dokładnie, jak działa zasada specjalna stubborn. Tyle. W update do army booka nie zostało to zmienione na steadfast, ani w ogóle nic o steadfaście nie ma mowy.

A więc, jeśli chodzi o steadfast - demony ignorują go dokładnie tak samo, jak undeady. Demonic instability kombuje się z zasadą stubborn.

Stubborn = steadfast w wypadku modeli zdających normalne, rulebookowe break testy.

Zgadza się?
no wlasnie nie. Demony sa itp a zamiast breakw maja specjalny break test zwany instability.


jest to break test wg. opisu instability wiec wszystkie rzeczy dotyczace break testow dotycza instability

Awatar użytkownika
Khuman
Ciśnieniowiec
Posty: 7116
Lokalizacja: Wrocławskie pastwiska / The Gamblers ()====[]>>>>>>>>>>>>

Post autor: Khuman »

Shino pisze:
Barbarossa pisze:Nienienie.

Zacznijmy od tego, że demony mają zasadę specjalną break testów. Są unbreakable, ale zdają testy daemonic instability.

W zasadach daemonic instability napisane jest dokładnie, jak działa zasada specjalna stubborn. Tyle. W update do army booka nie zostało to zmienione na steadfast, ani w ogóle nic o steadfaście nie ma mowy.

A więc, jeśli chodzi o steadfast - demony ignorują go dokładnie tak samo, jak undeady. Demonic instability kombuje się z zasadą stubborn.

Stubborn = steadfast w wypadku modeli zdających normalne, rulebookowe break testy.

Zgadza się?
no wlasnie nie. Demony sa itp a zamiast breakw maja specjalny break test zwany instability.


jest to break test wg. opisu instability wiec wszystkie rzeczy dotyczace break testow dotycza instability
zgadzam się z przedmówcą... nie z tego że gram demonami ale z tego że to dość logiczne i ładnie napisane... szczerze na początku też tak myślałem jak Barbarossa, lecz to błędne rozumienie zapisku

ODPOWIEDZ