Nasze dzieła i starania czyli rozpiski brodaczy
Moderatorzy: Arbiter Elegancji, Rakso_The_Slayer
- Bearded Unclean 'Un
- Kretozord
- Posty: 1506
Re: Nasze dzieła i starania czyli rozpiski brodaczy
Zarówno wojownicy jak i długobrodzi mają swoje zalety, wszystko jest kwestią wyboru priorytetów.
Wojowników jest wiecej, co moze oznaczac lepszy performance przeciwko niektórym jednostkom, wieksza odporność na ostrzał/magię, dodatkowo, wojownicy mogą dać flee.
Długobrodzi mogą miec runy na sztandarze, bija mocniej, szczególnie jednostki z ws=<4.
Wojowników jest wiecej, co moze oznaczac lepszy performance przeciwko niektórym jednostkom, wieksza odporność na ostrzał/magię, dodatkowo, wojownicy mogą dać flee.
Długobrodzi mogą miec runy na sztandarze, bija mocniej, szczególnie jednostki z ws=<4.
"Każdy może, prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczanie do krytyki, panie, to nikomu tak nie podoba się. Wiec dlatego z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, zeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie tych naszych, prawda punktów, które stworzymy."


panterq pisze:Więcej żyrokopterów. Na 2400 staram się wystawiać 4, na takie punkty celowałbym w 6.
Ogólnie masz tylko 2 porządne oddziały do walki, spróbowałbym wymienić rangersów na Ironbreakerów. Dodatkowo akurat na HE nie podoba mi się specjalnie koncepcja grania na vanguardach, zanim zaczniesz się z nimi bić chcesz zlikwidować feniksy i tym podobne tałatajstwo. Za punkty zaoszczędzone na vanguardach i rune of parrying na smithach wziąłbym trzeciego runiarza i trzeci scroll. Reszta wygląda w sumie ok.
Grungni nie działa na direct damage, z rzeczy "magicznych" działa tylko na magic missle.
Dzieki za rady. Przy tej ilosci punktow vanguardy za 70 pkt stanowia niewielki procent, stad sie zdecydowalem i w sytuacji bardzo mocnego defensu elfow bym z niego skorzystal, byl offence wiec nie przydaly sie. Gyro mam tylko dwa na ten moment stad taka ilosc. O ironach myslalem nawet, zdecydowalem sie na gornikow + rangersow z uwagi na wiekszy fun, ale chyba faktycznie ironi okazaliby sie przydatniejsi.
-
- Chuck Norris
- Posty: 441
Nie mam problemu z zapchaniem core, wiec sloty nie robią różnicy.panterq pisze:Serio nie widzisz różnicy między slotem core a rare?
"Blood Bowl is like a war- no winners, just survivors"
Lord 666 z 4+ wardem
2 niszczarki
BSB vanguard grungi
25 longów GW vanguard
10 longów vanguard mr1
25 hamców stubborn
5 zyrkow jeden z vanguardem
2 klopy z przerzutem hit (jedna flame)
Hit czy kit bede zamiatal stoly w 3 turze czy nie?
2 niszczarki
BSB vanguard grungi
25 longów GW vanguard
10 longów vanguard mr1
25 hamców stubborn
5 zyrkow jeden z vanguardem
2 klopy z przerzutem hit (jedna flame)
Hit czy kit bede zamiatal stoly w 3 turze czy nie?
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
- Bearded Unclean 'Un
- Kretozord
- Posty: 1506
Spoko, chociaż ja wolałbym zamiast małych longów mieć 10 kusz albo wojowników z tarczami (bo rozumiem ze na młotach jest bąbel ze stubbornem)
Zazwyczaj warto bedzie sie wystawić wysoko, nawet gdy nie masz zamiaru lecieć do przodu, a wtedy opcja dania flee jest przydatna.
Zamiast tego małego oddziału z vanguardem, mozesz dac wiecej vanguardów na żyrokopterach, o ile są jeszcze punkty w slocie.
2 katapulty są miodzio, ale nie dawałbym tego flamingu, bo tracisz przeciwko kowbojom.
Zazwyczaj warto bedzie sie wystawić wysoko, nawet gdy nie masz zamiaru lecieć do przodu, a wtedy opcja dania flee jest przydatna.
Zamiast tego małego oddziału z vanguardem, mozesz dac wiecej vanguardów na żyrokopterach, o ile są jeszcze punkty w slocie.
2 katapulty są miodzio, ale nie dawałbym tego flamingu, bo tracisz przeciwko kowbojom.
"Każdy może, prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczanie do krytyki, panie, to nikomu tak nie podoba się. Wiec dlatego z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, zeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie tych naszych, prawda punktów, które stworzymy."


cos musze miec a to najtansza runa
Wlasnie chce minimalizowac ryzyko, a chce miec fajny klocek na herosow tam gdzie nie ma pestek. A jak nie to moga cisnac na flance
Wlasnie chce minimalizowac ryzyko, a chce miec fajny klocek na herosow tam gdzie nie ma pestek. A jak nie to moga cisnac na flance
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
- Bearded Unclean 'Un
- Kretozord
- Posty: 1506
Kumam, ma to sens.
Na katapie daj Stalwart Rune, lepsza runa która prawie nic nie robi, niz taka, co psuje efektywnosc maszyny (zakładam ze chimery i abomki Ci nie straszne)
Na katapie daj Stalwart Rune, lepsza runa która prawie nic nie robi, niz taka, co psuje efektywnosc maszyny (zakładam ze chimery i abomki Ci nie straszne)
"Każdy może, prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczanie do krytyki, panie, to nikomu tak nie podoba się. Wiec dlatego z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, zeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie tych naszych, prawda punktów, które stworzymy."


1 Runesmith @ 118.0 Pts
General; Gromril Armour; Shield
Runic Talisman [50.0]
Rune of Spellbreaking x2
Rune of the Furnace
Runic Armour [5.0]
Rune of Stone
1 Runesmith @ 113.0 Pts
Gromril Armour; Shield
Runic Armour [5.0]
Rune of Stone
Runic Talisman [45.0]
Rune of Spellbreaking x2
1 Thane @ 188.0 Pts
Gromril Armour; Shield; Battle Standard
Runic Banner [95.0]
Master Rune of Grugni
Rune of Slowness
10 Quarrellers @ 163.0 Pts
Dwarf Crossbow; Heavy Armour; Shield; Musician
1 Veteran @ [10.0] Pts
28 Longbeards @ 442.0 Pts
Heavy Armour; Shield; Standard; Musician
Runic Banner [35.0]
Rune of Slowness
1 Old Guard @ [10.0] Pts
29 Hammerers @ 450.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Standard; Musician
1 Keeper of the Gate @ [10.0] Pts
1 Cannon @ 150.0 Pts
Engineering Runes [30.0]
Rune of Burning
Rune of Forging
3 Crew @ [0.0] Pts
Light Armour
1 Cannon @ 145.0 Pts
Engineering Runes [25.0]
Rune of Forging
3 Crew @ [0.0] Pts
Light Armour
1 Grudge Thrower @ 130.0 Pts
Engineering Runes [50.0]
Rune of Accuracy
Rune of Forging
3 Crew @ [0.0] Pts
Light Armour
1 Organ Gun @ 150.0 Pts
Misfire Chart
Engineering Runes [30.0]
Rune of Accuracy
Rune of Burning
3 Crew @ [0.0] Pts
Light Armour
1 Organ Gun @ 145.0 Pts
Misfire Chart
Engineering Runes [25.0]
Rune of Accuracy
3 Crew @ [0.0] Pts
Light Armour
1 Gyrobomber @ 125.0 Pts
1 Gyrocopter @ 80.0 Pts
Steam Gun
Jak wam się widzi ta rozpa i czy wgl ona jest legalna ?
General; Gromril Armour; Shield
Runic Talisman [50.0]
Rune of Spellbreaking x2
Rune of the Furnace
Runic Armour [5.0]
Rune of Stone
1 Runesmith @ 113.0 Pts
Gromril Armour; Shield
Runic Armour [5.0]
Rune of Stone
Runic Talisman [45.0]
Rune of Spellbreaking x2
1 Thane @ 188.0 Pts
Gromril Armour; Shield; Battle Standard
Runic Banner [95.0]
Master Rune of Grugni
Rune of Slowness
10 Quarrellers @ 163.0 Pts
Dwarf Crossbow; Heavy Armour; Shield; Musician
1 Veteran @ [10.0] Pts
28 Longbeards @ 442.0 Pts
Heavy Armour; Shield; Standard; Musician
Runic Banner [35.0]
Rune of Slowness
1 Old Guard @ [10.0] Pts
29 Hammerers @ 450.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Standard; Musician
1 Keeper of the Gate @ [10.0] Pts
1 Cannon @ 150.0 Pts
Engineering Runes [30.0]
Rune of Burning
Rune of Forging
3 Crew @ [0.0] Pts
Light Armour
1 Cannon @ 145.0 Pts
Engineering Runes [25.0]
Rune of Forging
3 Crew @ [0.0] Pts
Light Armour
1 Grudge Thrower @ 130.0 Pts
Engineering Runes [50.0]
Rune of Accuracy
Rune of Forging
3 Crew @ [0.0] Pts
Light Armour
1 Organ Gun @ 150.0 Pts
Misfire Chart
Engineering Runes [30.0]
Rune of Accuracy
Rune of Burning
3 Crew @ [0.0] Pts
Light Armour
1 Organ Gun @ 145.0 Pts
Misfire Chart
Engineering Runes [25.0]
Rune of Accuracy
3 Crew @ [0.0] Pts
Light Armour
1 Gyrobomber @ 125.0 Pts
1 Gyrocopter @ 80.0 Pts
Steam Gun
Jak wam się widzi ta rozpa i czy wgl ona jest legalna ?
- Slayer Zabójców
- Masakrator
- Posty: 2332
- Lokalizacja: Oleśnica
Nie, dopiero 2-3 żyrki to 1 power choice, pierwszy jest za darmo.Laiq pisze:w rozpie masz 6 punktów wyboru więc jest nielegalna
1 żyrek to też punkt wyboru
Rozpa legalna, chociaż jak dla mnie gra bez 3 żyrków to lipa


- Bearded Unclean 'Un
- Kretozord
- Posty: 1506
Kusznicy dopychają core do 600.
"Każdy może, prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczanie do krytyki, panie, to nikomu tak nie podoba się. Wiec dlatego z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, zeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie tych naszych, prawda punktów, które stworzymy."


Może trochę post nie w temacie ale liczę na wyrozumiałość brodatej braci jeśli pytanie jest z serii głupawych.
Po wielu, wielu latach wróciłem do gry i w związku z tym mam trochę wątpliwości. Czytając rozpiskę Witka wychodzi mi, że jednostki specjalne w jego armii to około 40%. W podręczniku z zasadami jest, że max mogą zajmować 25% w erracie na stronie GW też nie znalazłem żadnego info, że ten limit został zwiększony. Jest coś o czym jeszcze nie wiem?
Z góry dzięki za wyjaśnienie.
Po wielu, wielu latach wróciłem do gry i w związku z tym mam trochę wątpliwości. Czytając rozpiskę Witka wychodzi mi, że jednostki specjalne w jego armii to około 40%. W podręczniku z zasadami jest, że max mogą zajmować 25% w erracie na stronie GW też nie znalazłem żadnego info, że ten limit został zwiększony. Jest coś o czym jeszcze nie wiem?
Z góry dzięki za wyjaśnienie.
Większość postów piszę pod wpływem alkoholu i innych używek.
- Bearded Unclean 'Un
- Kretozord
- Posty: 1506
Poradźcie, jaki zestaw maszyn wybrać na ETC, w założeniu, ze armia ma łykać najbardziej niewygodne pairingi, i będzie oparta na bąblu stubborna, 5 śmigłowcach i średnio-twardym lordzie z siekierką Might/Smiting/Parrying.
1.
Cannon (forging)
GT (accuracy, forging)
2.
GT (accuracy, forging)
GT (accuracy, forging, stalwart)
1.
Cannon (forging)
GT (accuracy, forging)
2.
GT (accuracy, forging)
GT (accuracy, forging, stalwart)
"Każdy może, prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczanie do krytyki, panie, to nikomu tak nie podoba się. Wiec dlatego z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, zeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie tych naszych, prawda punktów, które stworzymy."


5 żyrków to dopiero dwa punkty z pięciu, które mamy do dyspozycji. Spokojnie mieścisz trzy maszyny, chyba że wcisnąłeś tam Burlokssona?
Sprecyzuj jeszcze co oznacza "niewygodny paring".
Typy w ciemno:
Cannon, Forging
Cannon, Forging + Burning
GT, accuracy
Cannon, Forging
Cannon, Forging + Burning
Organ Gun, Accuracy
Cannon, Forging
GT, accuracy
GT, accuracy + burning
Ewentualnie jeszcze forging do GT, jak masz punkty.
Sprecyzuj jeszcze co oznacza "niewygodny paring".
Typy w ciemno:
Cannon, Forging
Cannon, Forging + Burning
GT, accuracy
Cannon, Forging
Cannon, Forging + Burning
Organ Gun, Accuracy
Cannon, Forging
GT, accuracy
GT, accuracy + burning
Ewentualnie jeszcze forging do GT, jak masz punkty.
Yes they drink blood. Yes, some of them have been known to command armies of the damned. But at least they're not Elves.
- Niles Valera, Agitator
- Niles Valera, Agitator
- Bearded Unclean 'Un
- Kretozord
- Posty: 1506
Nie zmieszczę 3 maszyn i 5 żyrków, bo mi punktów nie stanie. Nie chciałbym miec hammerersów jedynie jako minimalny klocek z MRoGOE i opcja kontry, tylko jako regiment, który wytrzyma w razie potrzeby 2-3 fazy combatu.
To ze mam luzy w compie to wiem, ale w robieniu rozpiski nie chodzi o to, zeby pule wykorzystac do cna
Wczesniej myślałem o 2GT + armata, ale chyba wolę wieksza kontrolę stołu, dlatego chciałbym 5 gyro.
Niewygodne pairingi to wszystko to, czego nie będzie chciał wziąć nikt z drużyny.
A jakies uzasadnienie do tych zestawów, które wrzuciłes?
Chce mieć minimum 1 GT, dla efektu psychologicznego indirect hita.
To ze mam luzy w compie to wiem, ale w robieniu rozpiski nie chodzi o to, zeby pule wykorzystac do cna

Wczesniej myślałem o 2GT + armata, ale chyba wolę wieksza kontrolę stołu, dlatego chciałbym 5 gyro.
Niewygodne pairingi to wszystko to, czego nie będzie chciał wziąć nikt z drużyny.
A jakies uzasadnienie do tych zestawów, które wrzuciłes?
Chce mieć minimum 1 GT, dla efektu psychologicznego indirect hita.
"Każdy może, prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczanie do krytyki, panie, to nikomu tak nie podoba się. Wiec dlatego z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, zeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie tych naszych, prawda punktów, które stworzymy."


Wolałem się upewnić, zawsze mogło się okazać że coś przegapiłeś 
Jedyny problem jaki widzę, to kwestia właśnie "niewygodnych paringów". Dwarfy nie są już takim samym blokerem jak kiedyś. Nie jesteśmy w stanie kompletnie wyłączyć magii przeciwnika, działa zrobiły się gorsze, itp. Z założenia i tak wolałbyś nie grać z niektórymi armiami, zatem składanie rozpiski pod "wszystkie" paringi wydaje mi się dużym błędem.
Co do konfiguracji artylerii, jeśli masz w rozpisce otwieracze do puszek - weź dwie katapulty, indirecty mogą się przydać, a w CC i tak nie ma tragedii.
Co do moich propozycji:
Zestaw numer 1 to opcja na potwory, kowbojów, takie tam. Klopa straszy indirectami.
Zestaw numer 2 to mój obecny wybór na singla, jak ktoś siedzi za górką lub impasem to jest kupa, ale ogólnie masz niezłą kontrolę nad stołem, organki pomagają.
Zestaw numer 3 to lekko zmodyfikowana opcja nr 1, zamiast działa masz po prostu drugi indirect, plus lekki overkill na armie piechotne.
potencjalnie do rozważenia jest opcja działo + 2 organki, w połączeniu z 4-5 żyrkami to chyba maksymalna kontrola stołu na jaką możemy sobie aktualnie pozwolić.

Jedyny problem jaki widzę, to kwestia właśnie "niewygodnych paringów". Dwarfy nie są już takim samym blokerem jak kiedyś. Nie jesteśmy w stanie kompletnie wyłączyć magii przeciwnika, działa zrobiły się gorsze, itp. Z założenia i tak wolałbyś nie grać z niektórymi armiami, zatem składanie rozpiski pod "wszystkie" paringi wydaje mi się dużym błędem.
Co do konfiguracji artylerii, jeśli masz w rozpisce otwieracze do puszek - weź dwie katapulty, indirecty mogą się przydać, a w CC i tak nie ma tragedii.
Co do moich propozycji:
Zestaw numer 1 to opcja na potwory, kowbojów, takie tam. Klopa straszy indirectami.
Zestaw numer 2 to mój obecny wybór na singla, jak ktoś siedzi za górką lub impasem to jest kupa, ale ogólnie masz niezłą kontrolę nad stołem, organki pomagają.
Zestaw numer 3 to lekko zmodyfikowana opcja nr 1, zamiast działa masz po prostu drugi indirect, plus lekki overkill na armie piechotne.
potencjalnie do rozważenia jest opcja działo + 2 organki, w połączeniu z 4-5 żyrkami to chyba maksymalna kontrola stołu na jaką możemy sobie aktualnie pozwolić.
Yes they drink blood. Yes, some of them have been known to command armies of the damned. But at least they're not Elves.
- Niles Valera, Agitator
- Niles Valera, Agitator