Pytania co do Vc
Moderator: misha
-
- Masakrator
- Posty: 2297
Re: Pytania co do Vc
Ha witam.Mam pytanko:
gdzieś zdarzyło mi się usłyszeć,iz Bloodzie generują PD/DD.
Prawda to,czy jakieś przekłamanie?
gdzieś zdarzyło mi się usłyszeć,iz Bloodzie generują PD/DD.
Prawda to,czy jakieś przekłamanie?
A ja jestem nowy i myślę że zechcecie rozwiać moje wątpliwości
A dotyczą one zasady eteryczności (tzn. nie tylko ale od tego zacznę):
- czy dobrze rozumiem, że istoty eteryczne można zranić tylko bronią magiczną bądź czarami? czyli, że jak walczą a przeciwny oddział nie posiada magicznej broni to jak się rozstrzyga trafienia? normalnie? logiczne by było, że zwykła zbroja ani tarcza przed nimi nie chronią...
- wydaje mi się, że świetnie się nadają do zasłaniania innych oddziałów przed jednostkami strzelającymi - jak to wygląda w praktyce? jest sens to robić? w końcu to dość kosztowne jednostki
- nigdzie nie znalazłem jak wygląda walka kilku jednostek na jednej podstawie - duchów jest 3... czy to znaczy że jeden model ma 12A i 12Ż?
- jest jakiś sens w dawaniu wampirowi mocy "widmowa forma" (co uczyni go eterycznym) i dołączeniu go do duchów/ upiorów?
Proszę mnie za bardzo nie wyśmiewać ale jestem naprawdę zielony
A dotyczą one zasady eteryczności (tzn. nie tylko ale od tego zacznę):
- czy dobrze rozumiem, że istoty eteryczne można zranić tylko bronią magiczną bądź czarami? czyli, że jak walczą a przeciwny oddział nie posiada magicznej broni to jak się rozstrzyga trafienia? normalnie? logiczne by było, że zwykła zbroja ani tarcza przed nimi nie chronią...
- wydaje mi się, że świetnie się nadają do zasłaniania innych oddziałów przed jednostkami strzelającymi - jak to wygląda w praktyce? jest sens to robić? w końcu to dość kosztowne jednostki
- nigdzie nie znalazłem jak wygląda walka kilku jednostek na jednej podstawie - duchów jest 3... czy to znaczy że jeden model ma 12A i 12Ż?
- jest jakiś sens w dawaniu wampirowi mocy "widmowa forma" (co uczyni go eterycznym) i dołączeniu go do duchów/ upiorów?
Proszę mnie za bardzo nie wyśmiewać ale jestem naprawdę zielony
Jest dokładnie tak jak napisane w książce do armii. Czyli dobrze rozumiesz czym można zranić jednostki eteryczne - magiczna broń lub czary.
W walce wręcz przeciwnik nie mający broni oznaczonej jako magic weapon po prostu nic nie robi. Ty tylko rzucasz kostkami.
Jak z nich korzystasz to możesz zasłaniać, chociaż o ile Wrighty da się rozstawić dosyć szeroko bo są skirmish, to Spirit Hosty mają zwartą formację i za dużo nimi nie zasłonisz.
Duchy występują na podstawkach 40x40, statystyki z booka dotyczą jednej bazy, czyli 1 baza duchów ma 4 woundy i 4 ataki. Minimum musisz wystawić 3 bazy. To co masz na podstawce to Twoja sprawa.
Z obserwacji chyba nikt nie daje dla wampira mocy Spectral Form. Spróbuj może się jednak przekonasz.
W walce wręcz przeciwnik nie mający broni oznaczonej jako magic weapon po prostu nic nie robi. Ty tylko rzucasz kostkami.
Jak z nich korzystasz to możesz zasłaniać, chociaż o ile Wrighty da się rozstawić dosyć szeroko bo są skirmish, to Spirit Hosty mają zwartą formację i za dużo nimi nie zasłonisz.
Duchy występują na podstawkach 40x40, statystyki z booka dotyczą jednej bazy, czyli 1 baza duchów ma 4 woundy i 4 ataki. Minimum musisz wystawić 3 bazy. To co masz na podstawce to Twoja sprawa.
Z obserwacji chyba nikt nie daje dla wampira mocy Spectral Form. Spróbuj może się jednak przekonasz.
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Dzięki za odpowiedź
Chyba się za bardzo pośpieszyłem z kupnem batalionu. Jednostki z tego zestawu są chyba połowicznie przydatne. jak czytam rozpiski to nie opłaca się mieć szkieletów, ghuli i zombie w jednej armii Wózek też rzadko występuje...
Coś mi się wydaje, że wywaliłem kasę w błoto :/
Chyba, że ktoś ma jakiś pomysł jak to uratować i co dokupić by można było to wystawiać na stole nie przyprawiając przeciwnika o nagły wybuch śmiechu...
Zaznaczam, iż dysponuje ograniczoną ilością funduszy...
EDIT:
Chyba się za bardzo pośpieszyłem z kupnem batalionu. Jednostki z tego zestawu są chyba połowicznie przydatne. jak czytam rozpiski to nie opłaca się mieć szkieletów, ghuli i zombie w jednej armii Wózek też rzadko występuje...
Coś mi się wydaje, że wywaliłem kasę w błoto :/
Chyba, że ktoś ma jakiś pomysł jak to uratować i co dokupić by można było to wystawiać na stole nie przyprawiając przeciwnika o nagły wybuch śmiechu...
Zaznaczam, iż dysponuje ograniczoną ilością funduszy...
EDIT:
Tzn że ja rzucam na trafienie... a co z rzutami na zranienie itd?misha pisze:Jest dokładnie tak jak napisane w książce do armii. Czyli dobrze rozumiesz czym można zranić jednostki eteryczne - magiczna broń lub czary.
W walce wręcz przeciwnik nie mający broni oznaczonej jako magic weapon po prostu nic nie robi. Ty tylko rzucasz kostkami.
j. eteryczne nie można załatwić zwykłym orężem ,trza mieć magiczny
tj. ty możesz zabijać eteryczną jednostką co chcesz bijesz normalnie a ciebie może zranić tylko magiczna broń,pocisk czar. to tak jakobyś był nieśmiertelny to dobra zasada chociaż skaveny sobie z tego wiele nie robią,cała armia ma magiczne ataki
tj. ty możesz zabijać eteryczną jednostką co chcesz bijesz normalnie a ciebie może zranić tylko magiczna broń,pocisk czar. to tak jakobyś był nieśmiertelny to dobra zasada chociaż skaveny sobie z tego wiele nie robią,cała armia ma magiczne ataki
[quote="Waldi"]Dzięki za odpowiedź
Chyba się za bardzo pośpieszyłem z kupnem batalionu. Jednostki z tego zestawu są chyba połowicznie przydatne. jak czytam rozpiski to nie opłaca się mieć szkieletów, ghuli i zombie w jednej armii Wózek też rzadko występuje...
Coś mi się wydaje, że wywaliłem kasę w błoto :/
Dlaczego ?
Ja zawsze wystawiam wózek.
Szkielety wystawiam jako tarcze dla wózka i generała najlepiej 14.
Zombie hmmm... Coś trzeba wskrzeszać prawda, najlepiej kupić jeszcze jeden box.
Chyba się za bardzo pośpieszyłem z kupnem batalionu. Jednostki z tego zestawu są chyba połowicznie przydatne. jak czytam rozpiski to nie opłaca się mieć szkieletów, ghuli i zombie w jednej armii Wózek też rzadko występuje...
Coś mi się wydaje, że wywaliłem kasę w błoto :/
Dlaczego ?
Ja zawsze wystawiam wózek.
Szkielety wystawiam jako tarcze dla wózka i generała najlepiej 14.
Zombie hmmm... Coś trzeba wskrzeszać prawda, najlepiej kupić jeszcze jeden box.
Małe pytanie jak wygląda aktualnie kwestia Wyswig i mocy wampirzych dających pancerz/broń/tarczę. Czyli jeśli mam w rozpisce Wampira z mocą dającą zbroję/tarczę/miecz to wystawiając blood dragona z zupełnie innym rynsztunkiem albo necrarcha/strigoi/lahmia = brak wyswig?
Złapać dziada wilkami z czempionem żeby przytrzymać go do jego tury, a w tym czasie podejść dużym klockiem piechoty i jak w jego turze on się uwolni to w swojej szarżujesz go klockiem i łamiesz na CR. Łatwiej powiedzieć niż zrobić ale tak to powinno wyglądać. Można też wpaść w niego klockiem z popychaczki bez łapania psami. Jeśli jeździec nie jest jakiś nieśmiertelny (czytaj zakuty w zbroję po czubek głowy i amulety ochronne 5 kilo) to szarża wraithami powinna zabić jeźdzca i pogonić smoka. Black Coach z killing blowem ma też szansę przytrzymać a nawet przy farcie złamać smoka i zabić jeźdzca (w odwrotnej kolejności ). Z demonami jak zwykle jest gorzej ale można próbować.
no tak by było najlepiej, ale jak się wstydzisz to możesz na PM walić :] z listą hehe coś się wykmini
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
- SaperHeart
- Piłkarz
- Posty: 710
- Lokalizacja: Adeptus Geriatricus
Waldi pisze:Dzięki za odpowiedź
Chyba się za bardzo pośpieszyłem z kupnem batalionu. Jednostki z tego zestawu są chyba połowicznie przydatne. jak czytam rozpiski to nie opłaca się mieć szkieletów, ghuli i zombie w jednej armii Wózek też rzadko występuje...
Coś mi się wydaje, że wywaliłem kasę w błoto :/
Chyba, że ktoś ma jakiś pomysł jak to uratować i co dokupić by można było to wystawiać na stole nie przyprawiając przeciwnika o nagły wybuch śmiechu...
Zaznaczam, iż dysponuje ograniczoną ilością funduszy...
Nie zwracaj zbytnio uwagi na rozpiski innych graczy i to co oni mówią. Zreguły jest tak, że jeden z graczy poda rozpiskę którą ma doskonale opanowaną i wygrywa bitwy, a inni pseudoPG trzymają się jej jak mucha kupy ;d. Każda jednostka ma swoje plusy i minusy. Musisz tylko usiąść i pomyśleć z czego będziesz miał największą przyjemność grając VC, bo o to tu chodzi. Jeżeli podobają Ci się szkielety to dopasuj rozpiske pod szkielety, jeżeli eteryki to pod eteryki itp.
- SaperHeart
- Piłkarz
- Posty: 710
- Lokalizacja: Adeptus Geriatricus
Toudi, Ja na takie bestie mam swojego Vampir Lorda. Wchodzi w nich jak nóż w masło Oczywiście jest ryzyko jest zabawa. Generalnie w 2 Tury zjadł Blooda i przestraszył DE Lorda na Smoku po jego szarży Trzeba tylko pomyśleć nad złożeniem takiego killera.
1.
Czy jeżeli przeciwnik zadał mi np. 2 woundy, ja mu zadałem 2 woundy z blood drinkera (wniosek: tak jakbym nic nie stracił) to liczą się te dwa woundy zadane przez przeciwnika do CRa ? Pytam bo pojawił się taki dylemat...0
2.
Spirit hosty poruszają się zwyczajnie jak piechota?
Czy jeżeli przeciwnik zadał mi np. 2 woundy, ja mu zadałem 2 woundy z blood drinkera (wniosek: tak jakbym nic nie stracił) to liczą się te dwa woundy zadane przez przeciwnika do CRa ? Pytam bo pojawił się taki dylemat...0
2.
Spirit hosty poruszają się zwyczajnie jak piechota?
Ostatnio zmieniony 3 lis 2009, o 18:28 przez Gucio, łącznie zmieniany 1 raz.
wydaje mi się, że nie bo w rezultacie ich nie straciłeś, ale mogę się mylić...
Cosmo pisze:Tak sie kurwa hartuje komandosow. Tak sie hartuje zwyciezcow. Wchodzi i ma 6 tur zeby rozpierdolic. A jak przy okazji wygra rzut na zaczynanie, to po prostu rozpierdoli ture wczesniej.