8 edycja- pytania

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Awatar użytkownika
Ghaz
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 131

Re: 8 edycja- pytania

Post autor: Ghaz »

Witam,

Z gory sorry iz pytania zapewne juz tu padaly, lecz ponad 200 stron przegladnac to masakra. Dodatkowo, moje pytania odnosza sie do czystych Rule/Army Bookow, gramy ze znajomymi w zaciszu domowym na czyste zasady bez Euro czy innych ograniczen.

1. Czary ktore posiadaja template - stopka/sloneczko O&G, template shadowa czy sloneczko z magii smierci -> czy przysluguje przeciwko nim look out sir! Czy bohaterowie MUSZA testowac statystyki.

2. Armia HE posiada item dzialajacy jak DS, dodatkowo na 4+ niszczacy czar zdispelowany. Jako ze to nie jest jednak DS, to czy armia HE moze miec i ten item i DS w rozpisce?

Pozdrawiam,
L
BLOOD FOR THE BLOOD GOD! SKULLS FOR THE SKULL THRONE!

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

Skoro to są 2 różne przedmioty magiczne to możesz mieć oba.

A LoS od kilku czarów zabijaków jest na formacie EURO.
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
SaperHeart
Piłkarz
Posty: 710
Lokalizacja: Adeptus Geriatricus

Post autor: SaperHeart »

Lidder pisze:1. c) tak jak w RB
czyli jak wyrzuce np. 3+4+2=9 to poziom BS jest 9 do dispelowania ? dobrze to zrozumiałem ?
...Who dares wins...
Obrazek

Awatar użytkownika
Ghaz
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 131

Post autor: Ghaz »

misha pisze:Skoro to są 2 różne przedmioty magiczne to możesz mieć oba.

A LoS od kilku czarów zabijaków jest na formacie EURO.
Wlasnie tak mi sie zdawalo, tylko ostatnio podnieslismy dyskusje, czemu jest LoS od template'ki przykladowo katapsy gdzie przeciez tez wszystkie modele przykryte obrywaja (nie chodzi o centrum bo to wiadome). Ale to dodatkowe pytanie - KAZDY czar z templateka tak ma ze nie dziala LoS w mysl Rule/Army Bookow? Kumpel z Orkami sie pewnie ucieszy :)

Re down: THX :)
Ostatnio zmieniony 26 mar 2011, o 01:04 przez Ghaz, łącznie zmieniany 1 raz.
BLOOD FOR THE BLOOD GOD! SKULLS FOR THE SKULL THRONE!

Awatar użytkownika
debelial
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3795
Lokalizacja: 8B/Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: debelial »

Przeciwko wszystkim czarom używającym wzorników przysługuje look-out-sir na mocy podstawowych zasad rulebooka+oficjalnej erraty GW.

Euro dodatkowo pozwala na LoSir przy niektórych czarach nie używających wzorników, aby zmniejszyć ich zbyt dużą skuteczność.

Awatar użytkownika
gerald_tarrant
Masakrator
Posty: 2630
Lokalizacja: Liverpool/Wrocław

Post autor: gerald_tarrant »

czy jeśli helka w pierwszej turze nie zda rampage i kulnie na zasięg na tyle dużo, żeby w coś wejść, to może zaszarżować, czy staje '' przed jednostką wroga, czy jeszcze inaczej?

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

Malak pisze:
Lidder pisze:1. c) tak jak w RB
czyli jak wyrzuce np. 3+4+2=9 to poziom BS jest 9 do dispelowania ? dobrze to zrozumiałem ?
Tak, jak na 3 kościach będziesz miał wynik 3,4,2 to BS wchodzi z siłą 9.

Awatar użytkownika
Durin
Niszczyciel Światów
Posty: 4766
Lokalizacja: The Gamblers

Post autor: Durin »

gerald_tarrant pisze:czy jeśli helka w pierwszej turze nie zda rampage i kulnie na zasięg na tyle dużo, żeby w coś wejść, to może zaszarżować, czy staje '' przed jednostką wroga, czy jeszcze inaczej?
szarżuje
Barbara pisze:Może nie wszyscy się w tym środowisku lubimy, ale akurat prawie wszyscy się znamy. To że dwóch znajomych da sobie czasem po ryjach nie powinno chyba nikogo dziwić.

Awatar użytkownika
SaperHeart
Piłkarz
Posty: 710
Lokalizacja: Adeptus Geriatricus

Post autor: SaperHeart »

Lidder pisze: Tak, jak na 3 kościach będziesz miał wynik 3,4,2 to BS wchodzi z siłą 9.
Thx ;)
...Who dares wins...
Obrazek

Awatar użytkownika
Slayer Zabójców
Masakrator
Posty: 2332
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Slayer Zabójców »

Jeżeli generał jest large targetem, to daje on LD na 18"?
Obrazek

Marek15
Mudżahedin
Posty: 314
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Marek15 »

Tak. Tako mówi opis zasady 'Inspiring Presence' na 107 str małego RB.

Awatar użytkownika
Slayer Zabójców
Masakrator
Posty: 2332
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Slayer Zabójców »

To jeszcze szybko zapytam, ta zasada pojawiła się dopiero w 8 ed?
Obrazek

Marek15
Mudżahedin
Posty: 314
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Marek15 »

Dokładnie. W 7 ed bycie LT dawało (głównie) pzeciwnikowi +1 to hit w strzelaniu, o żadnym generalskim Ld na 18" nikomu się nie śniło.

Awatar użytkownika
Opos
Falubaz
Posty: 1196
Lokalizacja: KGB Tarnów

Post autor: Opos »

Mam takie pytanko, w RB stoi, że podczas obrony przeszkody atakująca jednostka ma -1 do trafienia podczas 1 tury walki. Jesli moje szkielety atakują dzięki inkantacji w fazie magii, jest to liczone jako 1 tura walki (czyli -1 do trafienia)? Czy dopiero normalna walka liczy się jako 1 tura? A może i w fazie magii i w fazie walki mam -1? Potrzebuję odp dość szybko, o 16 gram bitwę na VC :twisted:
Let the River of Blood flow...

Awatar użytkownika
Morsereg
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3079

Post autor: Morsereg »

tez mam pytanie odnosnie przeszkody.
wall i fence maja napis: in base contact with them.
czy to znaczy, ze supporting ataki nie maja -1 do hita? z racji tego, ze sie nie stykaja z murem/plotem. troche to by bylo bez sensu i mam nadzieje, ze tak nie jest.
DragoMir pisze:
Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie :evil:
Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

str 122 Obstacles and Combat
(...) to represent the formidable defensive position offered by the obstacle, any models from a charging unit that are in base contact with an obstacle (or are providing supporting attacks for a model in base contact) will suffer penalties (...)
Co do kwestii -1 to hit moim zdaniem jednostka w obu fazach liczona jest jak szarżująca. Atak w fazie magii jest spowodowany jedynie magią. Tak jak np Staff of Damnation w VC jeśli rycerze szarżowali w tej turze to w fazie magii ataki mają również bonus do siły, ale nie znaczy to, że w CC +2S za szarżę czy bonusu do CR'a nie będą mieć.
Minus moim zdaniem powinien obowiązywać w obu przypadkach :)
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Daw
Masakrator
Posty: 2467
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Daw »

Czy mag, który w swojej fazie magii najpierw próbował dispelować RIP i mu się nie udało to czy już nie może czarować w tej turze??
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

Daw pisze:Czy mag, który w swojej fazie magii najpierw próbował dispelować RIP i mu się nie udało to czy już nie może czarować w tej turze??
Tak, nie moze.

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

rb p. 36 :) 3 akapit remains in pay
sam tego szukałem ostatnio to pamiętam
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
krusk
Chuck Norris
Posty: 545
Lokalizacja: Nikt się nie spodziewa...

Post autor: krusk »

Zeby kolega uwiezrzył:
Do transformation of kadon potrzeba figurki potwora, mam racje?
Infernal Puppet pisze:Skavenom udaje się 100%, nieudane projekty to sabotaże konkurencji więc się nie liczą :wink: .

Zablokowany