Empire Armylist by Ismael

Empire

Moderator: #helion#

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Toni
Wodzirej
Posty: 705
Lokalizacja: Opole

Post autor: Toni »

Na taką kawę "Fanatic", "Fearless" albo "Araby Horses" nigdy by mi punktów nie brakowało - toż to genialne pomysły, bardzo użyteczne na polu bitwy. Outnumberująca kawaleria też strasznie przegięta - 5 zwykłych knechtów z muzykiem statystycznie by się wygryzały zawsze drugą stroną słabszych klocków od frontu - poza tym odporność na fear outnumber jest nieoceniona. Ja chce coś takiego! :D

Awatar użytkownika
argoth
Mudżahedin
Posty: 290
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: argoth »

Świetne pomysły Thrawn. Gratulacje =D>
Ogień oczyszcza ciało i dusze nawet największych wrogów Imperium...niech zapłoną stosy!

PG...czyli jak wygrać bitwę przed jej rozpoczęciem. 100% HATE!!!

Cord
Chuck Norris
Posty: 398

Post autor: Cord »

Pomysły super ale czy z imperium chce się zrobić bretonie z cannonami? Bonusy owszem drogie ale bardzo atrakcyjne według mnie z takim zestawem ludzie nie spojrzą nawet na piechotę nawet po naszych ulepszeniach chodzi i je z trudem się wprowadza bo to bo tamto, a widzę że w KO takich oporów nie ma patrząc na komentarze.

Awatar użytkownika
argoth
Mudżahedin
Posty: 290
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: argoth »

@Cord

Już ktoś tutaj o tym wspominał ale przypomne. Jeśli ktoś będzie chciał grać na czołgach to będzie grał, jeśli praktykuje porno shooting to nadal tak będzie praktykował. Analogicznie jest z piechotą i kawalerią. To że zrobiliśmy "kosmetyczne" zmiany dla piechoty nie oznacza że teraz nagle wszyscy się na nią rzucą. Po prostu ci gracze, którzy kochają grać piechotą będą mieli więcej możliwości i będą czerpać więcej przyjemności z gry, bo jak do tej pory to grając na piechocie zazwyczaj dostawało się tęgie łoty.

A z drugiej strony ta wzmocniona kawa będzie na tyle droga że będzie się trzeba na coś zdecydować. Nie starczy pkt. na wszystko. A sama kawaleria nic nie zrobi. Poza tym z tego co pamiętam to tylko IC będzie miało możliwość upgrade'u na Legendary Order. A IC to special. Na więcej niż 2k nikt nie wystawi więcej niż dwa klocki takiej jazdy, a i to już za dużo, bo gdzie cannony, pistoliersi, teutogeni itd.

Podsumowując...to nie jest jakieś zagrożenie dla piechoty. Nie dostrzegam wad tego pomysłu.
Ogień oczyszcza ciało i dusze nawet największych wrogów Imperium...niech zapłoną stosy!

PG...czyli jak wygrać bitwę przed jej rozpoczęciem. 100% HATE!!!

Awatar użytkownika
ismael
Wodzirej
Posty: 670
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ismael »

No cóż, ja jednak nie przestanę wspierać swojego pomysłu na kawalerię Imperium.
Dla przypomnienia:

Templar Grand Master
points: 145
Kod:

M4 WS6 BS3 S4 T4 W3 I6 A4 LD9

Mount:
Barded Warhorse
Equipment:
Hand weapon, full plate armour and either a lance and a shield or a great weapon
Special Rules:
Master of Battle
Options:
- May choose up to 100 points of magic items chosen from the Common and Empire magic items lists.
Army organization
Each Templar Grand Master can be upgraded to the leader of the following Orders:
- Knights of the White Wolf for +15 pts
- Reiksguard Knights for +15 pts
- Knights Panther for +5 pts
- Knights of the Blazing Sun for +10 pts

You may only field a Templar Grand Master if your army contains a unit a Knights of the same Order.

Knightly Orders
points/model: 23
Kod:


Knight M4 WS4 BS3 S3 T3 W1 I3 A1 LD8
Preceptor M4 WS4 BS3 S3 T3 W1 I3 A2 LD8

Unit size: 5+
Mount: Barded Warhorse
Equipment: Hand weapon, full plate armour. Knight may be armed with either a lance and a shield, or great weapon.
Options:
- Upgrade one Knight to a musician for +8 pts.
- Upgrade one Knight to a standard bearer for +16 pts.
- Upgrade one Knight to a Preceptor for +16 pts.
- A standard bearer may carry a magic standard worth up to 50 points.
Army organization:
Each unit of Knightly Orders can be upgraded to one of the following Orders:
- Knights of the White Wolf for +4 pts/model
- Reiksguard Knights for +4 pts/model
- Knights Panther for +3 pts/model
- Knights of the Blazing Sun for +2 pts/model


Knights of Inner Circle
points/model: 26
Kod:


Knight M4 WS4 BS3 S4 T3 W1 I3 A1 LD8
Preceptor M4 WS4 BS3 S4 T3 W1 I3 A2 LD8

Unit size: 5+
Mount: Barded Warhorse
Equipment: Hand weapon, full plate armour. Knight may be armed with either a lance and a shield, or a great weapon.
Options:
- Upgrade one Knight to a musician for +8 pts.
- Upgrade one Knight to a standard bearer for +16 pts.
- Upgrade one Knight to a Preceptor for +16 pts.
- A standard bearer may carry a magic standard worth up to 50 points.
Army organization:
Each unit of Knights of Inner Circle can be upgraded to one of the following Orders:
- Knights of the White Wolf for +4 pts/model
- Reiksguard Knights for +4 pts/model
- Knights Panther for +3 pts/model
- Knights of the Blazing Sun for +2 pts/model


Special Rules:

Imperial Guard – troops are stubborn in the first round of any combat
Splendor - use finest warhorses from best Imperial stables – suffer no movement penalty because of barding
Blessing of Myrmidia - all their weapons count as magical

Knightly Orders Upgrades:
Knights of the White Wolf – Crush The Weak, White Wolf hammer
Reiksguard Knights – Imperial Guard, lance, shield
Knights Panther – Splendor, lance, shield
Knights of the Blazing Sun – Blessing of Myrmidia


Z tym, że patrząc na to w chwili obecnej, zmieniłbym bonus dla Reiksguard Knights na inny.

Uważam, że powyższe rozwiązanie najlepiej oddaje powiązanie Grand Master-Core Knights-Inner Circle Knights. Oczywiście ilość zakonów można powiększyć ale myślę, że 5-6 to max. Ja użyłem Zakony, których figurki wydało GW i gołym okiem przeciwnik skojarzy co to za Zakon i jaki bonus będzie miał. W wariancie zaproponowanym przez Thrawna, co bitwę dany Zakon może mieć inne zasady specjalne, co uważam za minus. Bonusy Thrawna są ciekawe (częściowo pokrywają się z moimi), ale nie popieram żadnych oddziaływujących na 6" lub więcej. Saint robi aury dla kapłanów i za chwilę okaże się, że mamy w armii całą masę rzeczy buffujących - podkręcających możliwości bojowe kolegów obok.

Zakonów są setki jeśli nie więcej plus gracze tworzą swoje własne zakony i niech sobie je ulepszają tak jak chcą.
Po pierwsze nie zgodzę się, że są ich setki. Może dziesiątki, a tak naprawdę wiodącą rolę (o których wspomina historia i fluff Imperium) jest kilka. Gracze mogą sobie tworzyć co chcą, dodawać nowe zakony, nowe oddziały, nowych speciali itd. Bogów Chaosu też jest mnóstwo, ale w kodeksie nie mamy 20 marków dla rycerzy, tylko 4.
Niech to będą typowe ulepszenia i tyle bez dodawania jeszcze dodatkowych zapisów, że ten i tylko ten zakon może mieć to a inny zakon coś innego.
Czemu? Sądzę, że każdy Zakon ma właśnie taką swoją cechę charakterystyczną, z którą jest kojarzony. Białe Wilki z agresywnego stylu walki, Pantery ze świetnego ekwipunku (mają dużo kasy), jeszcze inni np. z faktu, że przyjmują do niego tylko wysoko urodzonych. Jeśli zastosujemy pomysł Thrawna, Wilki raz dostaną konie z Arabii itp, a innym razem będą odporni na strach - jestem na nie.

No i pamiętajcie, że Grand Master powinien mieć możliwość ulepszenia na Mistrza Danego Zakonu - imo najlepiej, żeby dostawał wówczas ten sam bonus, którzy mają jego rycerze.

Cord
Chuck Norris
Posty: 398

Post autor: Cord »

To dorzucamy TGM bonusy za zakon a Generał dostaje tylko odporność na panikę jak siedzi w GSach i to wszystko? Bo np pomysł moich wyznań odpadł (nie żebym obstawał na swoim ale żadnego innego pomysłu mnie było) i kreuje się dalej dział Lord tak żeby generał był najgorszym wyborem. WP z jakimiś aurami a kapitan dalej tylko BSB abo pegaz bo to miernota? Kawaleria zakonna była by ciekawa ale jakoś KO ludzi teraz używają i nie dlatego że są fluffowi ani ładnie wyglądają tylko z uwagi na pancerz, prędkość i heat priesta który jest sensowny tylko dla nich na chwilę obecną. Piechota jest słaba i będzie coraz słabsza jak będą się pojawiać nowe armie bo teraz nie wystarczy przewaga liczebna, 3 szeregi i kontrszarża na nowe tanie, bardzo dobre jednostki. Akceptuje wyniki głosowań nawet jak się z nimi nie zgadzam jak my wszyscy ale proponuje trochę zdrowego rozsądku i przy opracowywaniu nowych jednostek czy zasad spojrzeć też na resztę armii i zastanowić się czy nie tworzy się "jedynej słusznej drogi". Mam szczerą nadzieję że podczas testów wyjdą wychodzący przed szereg i odstający i się wszystko zbalansuje podczas poprawek.

Awatar użytkownika
pelcu
Chuck Norris
Posty: 551
Lokalizacja: Z Zadupia

Post autor: pelcu »

Na stronie 3 s. tego tematu jest mój długi post. zacytuję tylko fragmencik:
To co naszą armię najbardziej obecnie boli, to "super specjalne zasady z d...", które są notorycznie dodawane do innych armii, a które w rękach polskich graczy turniejowych "maksują" armię do pełnej nieprzyjemności z gry (np. po 15 power dice!!!)

Zakonów Rycerskich nie powinno być więcej niż 4-5 (Pamiętajcie, że gracze innych armii też powinni mieć możliwość nauczyć się ich zasad). Dodatkowo zasady Zakonów powinny być maksymalnie proste,
Proponuję za doadtkowe +2 pts. od ryczerza ( w sumie w oddziale byłby to koszt rzędu 16-20pts.):
a. Knights of Griffon- Reroll panic test
b. Knights of the Panther - Reroll Fear test lub /Reroll Fear +Terror Test (Nie wiem, czy nie zbyt mocne)
c.RaeiksGuard Knights -Ignor State Troops Panic,
d. Knights of Blazing Sun/Knights of Mymida - Magic resistance +1
e. Zykli Rycerze Zakonnii więcej bym nie dodawał.
To napisałem wcześniej. Teraz, gdy mam ogólny pogląd na to jak może wyglądać armia Imperium, to posunąłbym się nawet do rezygnacji z legendarnych zakonów.
Bonusy, jakie mają zakony można otrzymać o Pristów, aur sztandarów i magicznych przedmiotów. Poprawiliśmy kilka przedmiotów magicznych i dodaliśmy zakon Wilka, wiec jedyny dodatkowy zakon, dla którego widzę miejsce, to Raeikguard Knights. Jeśli zrobicie głosowanie, to będę głosować, ale uważam, że zaczynamy przeginać.

Ale gdybyście chcieli dodawać te zakony, to bardzo prosiłbym o stworzenie i podanie głosowaniu Zawołań rycerskich, które mogą być jednocześnie nazwami ich zasad, lub dobrze by było gdyby z nimi współgrały. Tak było w dawnym kodeksie Dogs of War.
Przykładowe propozycje:
We all have no weaknesses !!! Knights of the Griffon Order
Crush the weak !!! Knights of the White Wolf Order
Fear is nothig !!! Knights of the Panther Order - reroll fear test
Our faith is our shield !!! Knights of the Blazing Sun
We are Elite, We fight to the end !!! Knights of the Rieks Guard

Awatar użytkownika
Grand Admiral Thrawn
Falubaz
Posty: 1258
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: Grand Admiral Thrawn »

Wrzuciłem patyk do mrowiska. Co do tych zasad to sam ich nie wymysliłem. Jak już tu ktoś kiedyś wspomniał o mnie, że biorę z gotowych zasad stworzonych przez GW jak najwięcej i tylko trochę je modyfikuję. I tu znowu tak było no bo po co wymyślać niestworzone rzeczy skoro mamy gotowe na tacy (tylko gdzieś schowanej i trzeba ją poszukać). Tutaj to WD 310 oraz coś nowego Warhammer Empire Crusader Armies (wydane gdzieś w połowie 6 edycji). Oto nazwy zakonów z przypisynami im specjalnościami i punktami (które są wysokie w zasadzie to nawet to co zaproponowałem można powiększyć do 8pkt max i wtedy kto będzie chciał pograć będzie musiał słono zapłacić)
To further characterise your Crusade army here are some experimental rules for the different Knightly Orders of the Empire. If you choose to play one of the orders below then all that Order’s units must take the upgrades, you cannot have some units with the special ability and some without. You can also try these rules for the Knights in a standard Empire army. You will need units of Knights painted in suitable colours and heraldr so it is obvious to your opponent which Knightly Orders are present on the battlefield. The Empire is home to the many Knightly Orders that protect its boundaries and peoples. These are cults and brotherhoods of elite, armoured warriors that recruit from the sons of Imperial nobles. An Empire army is as reliant on its heavy cavalry provided by the Knightly Orders as it is the solid blocks of infantry and devastating war machines. If the Empire is threatened then an order may embark upon a crusade. The points cost shown is to be added to the basic cost of the Knight (23/25 points). Knights of the Inner Circle must add additional 5 points per model.

KNIGHTS OF THE BLAZING SUN - Blinding Light: +3 points per model. (+8 Inner Circle)
REIKSGUARD KNIGHTS - Stubborn: +5 points per model. (+10 Inner Circle) (na całą walkę)
KNIGHTS PANTHER - Arabian War-Horses: +8 points per model. (+13 Inner Circle)
Note: The Knights Panther’s sister order the Knights Jaguar may also have the same ability.
BLACK KNIGHTS OF MORR - Fearless: +6 points per model. (+11 Inner Circle) (na fear i terror)
KNIGHTS OF THE TWIN-TAILED ORB - Zealous: +10 points per model. (+15 Inner Circle) (wcześniej Fanatical)
SONS OF MANNAN - Blessing of the Sea God: +12 points per model. (+17 Inner Circle)
KNIGHTS GRIFFON - Well Drilled: +10 points per model (+15 Inner Circle)

These rules are designed to add character to your units of Knightly Orders rather than turn them into beardy death-dealing game winners. A large unit with its special ability will still be a considerable investment so they must be used wisely, especially if you have upgraded it to Inner Circle status.

If you intend to use the above rules then your unit of Knights should be painted in the appropriate colours. This is not to say that you can’t make up your own Knightly Order and then use one of the above abilities, as long as your opponent knows about it and the background for your Knightly Order fits in with the rules used.
W WD zmienili zasady i niektóre z nich są dosyć idiotyczne np Pantery maja zasadę Wealthy (połowa jednostek może być podniesiona do rangi IC - teraz to już nie ma sensu bo możmy mieć więcej IC niż 1 jak w 6 edycji). Koszt punktowy też turaj zrobili na odwal bo wszystko kosztuje 1-2 pkt przy czym 5 lub 10 za character model ale jest to niwelowane przez ujemne zdolności/przywary. Takie to dosyć zagmatwane.

Awatar użytkownika
Toni
Wodzirej
Posty: 705
Lokalizacja: Opole

Post autor: Toni »

Mam pytanie - czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć skąd właściwie się wziął pomysł nowych zabawek dla inżyniera - mancatchera i hook halberd? Wystarczy PMka żeby nie zaśmiecać :mrgreen:

Awatar użytkownika
Sa!nt
Falubaz
Posty: 1472
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Sa!nt »

Inżynierowi z war-wagona mieli takie przedmioty.
A ja znalazłem armybook do Imperium z kampanii Crisis in Marienburg i tam także inżynierowie posiadają te przedmioty.
squiq pisze:Mój Sigmar myśli inaczej.

Awatar użytkownika
ismael
Wodzirej
Posty: 670
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ismael »

Tak sobie myślałem nad charakterami w Naszym Armyliście. Kapłani są mocni, a z aurami Sainta będą jeszcze mocniejsi. Magowie są tacy jak być powinni. Inżynier powoli zyskuje nowy kształt, lecz już w tym momencie widać, że będzie obowiązkowym wyborem w wielu rozpiskach. Grand Master jeszcze jest pewną niewiadomą, lecz mam nadzieję, że wprowadzenie Zakonów Imiennych i tym samym przyznanie mu jakiś cech specjalnych, stworzy z niego solidnego kandydata do prowadzenia armii ofensywnych (np. utrzymanych w stylu krucjat).

I zadałem sobie pytanie: czy Generał i Kapitan w takim kształcie jak są, będą alternatywą dla powyższych wyborów? Wiadomo - BSB się przydaje, może kapitan na pegazie, no i generał w oddziale Core Greatswords odpornych na panikę jest nie do pogardzenia. Czy to wystarcza?

Oto jaka odpowiedź przyszła mi do głowy - jeszcze jedna specjalna zasada dla tych dwóch Panów (mix mojego umysłu i chyba Pelca, który wymyślił Drill Banner):

Commanding Presence – Generals and Captains of the Empire are tried and tested veterans of many battles, who understand the craft of soldiering better than anyone. Training and fighting together with their soldiers, these characters are able to give their orders in the midst of battle. Unit of State Troops that includes a General or a Captain of the Empire, may reform and hold as a charge reaction when charging unit is far than half of its charge move.

Czekam na Wasze opinie.

Awatar użytkownika
Toni
Wodzirej
Posty: 705
Lokalizacja: Opole

Post autor: Toni »

Prawie tak dobry pomysł jak first volley jak inzynier w armii :D fajna sprawa, bo mi sie nie widział magiczny banner dający możliwość reforma - trochę dziwne, ta zasada WG mnie lepsza

Cord
Chuck Norris
Posty: 398

Post autor: Cord »

W obecnym kształcie są za słabi i coś im by się przydało. Jeszce jedna sprawa to nasza mało elitarna elita jaką są greatswords czyli niby najlepsi z najlepszych w imperium a do piet nie dorastają "cherlawym" elitom elfów o przyszłym chaosie mało wiemy ale sądzę że że to będzie jeden z najmniej elitarnych elit w wszystkich armiach 7 edycji, w czym tkwi problem z nimi? Ano w tym że 3/5CR czyli 3 szeregi +/- przewaga liczebna +/- atak detki z boku w dzisiejszych czasach żeby wyjść zwycięsko z wali z inną elitą to trzeba coś jeszcze usiec a to GSom nie idzie wychwalana przez innych kondrszarża detki w wielu przypadkach przynosi więcej szkody niż pożytku i zawyża koszt jednostki która jest niby tania (konmtrszarża na SM, WL, BG i EX to nie najlepszy pomysł bo przeciwnik może coś wyjąć a to wtedy CR dla nich a kasacja szeregów jest mało istotna bo te jednostki idą teraz na szerokość niż głębokość oddziału a CR zdobywa przez zabitych przeciwników) wiec myślę że coś by można było w tej sprawie zrobić chodzi sam głosowałem za pozostawieniem GSów w obecnej formie plus MB do 50pts ale pomyślałem nad tym trochę i wpadłem na coś takiego żeby dodać do tego co ustaliliśmy na chwile obecną S4 i LD9 za 11pts czy tam ile. Ktoś powie dlaczego tak? Ale dlaczego nie? Dlaczego najlepsi z najlepszych mają nie być tak silni jak elitarne jednostki anorektyków? LD 9 też by im się przydało bo nie mają wielu ataków ani WS i wątpię żeby byli przegięci wtedy nawet z GB za 50pts to by był po prostu bardzo groźny odział które występują w nowych armiach a poza tym ten ten sztandar jest tylko jeden wiec nie mam mowy o masowaniu takiej kombinacji i przeciwnik musiał by pokombinować z atakiem na taki odział a nie tempo zaatakować z myślą że któryś stubborn w końcu nie wejdzie bo obecnie GSY to głównie walkę przegrywają i stoją na stubbornie (przynajmniej u mnie). Jeśli chodzi o nasze nowe jednostki piechoty to ja nie wiem czy one są nam potrzebne, jednostki Ulryka będą reprezentowane przez wolfkinów a Sigmarskie przez flagusów wiec po co TG których modele mogą robić za GSy jak ktoś chce, KO na piechotę też jakoś mi się nie widzi zwłaszcza że ich modele nie są ogólnodostępne i wolał bym od tych jednostek GSy na miarę elit 7 edycji.

Co do Twojego pomysłu Ismael to myślę żeby zrobić dla gienia takie coś w obrębie jego zasięgu dowodzenia + coś tam jeszcze żeby kapitanowi też coś wyczarować.

Awatar użytkownika
pelcu
Chuck Norris
Posty: 551
Lokalizacja: Z Zadupia

Post autor: pelcu »

1.Commanding Presence
Pomysł na nową zasadę OK. Mamy tylko obawy, czy tej zasady nie "utrąci" GW bez zastanowienia się nad nią (Bo przegięta). RAczej bym przetestował. Połączenie jej z Gen i z Kapitanem bardzo fluffowe. Pozostaje pytanie, czy Kapitan będący BSB też by dawał ten bonus?

2. Rieksguards on foot
Zgadzam się , że rycerze na piechotę nie pasują i tak głosowałem, ale vox populi vox dei...

3.Problem elity
Faktycznie u mnie GSy też stoją na stubbornie i potem trzeba kombinować. Problem wynika z tego, że łatwo giną i nie ma kto oddać. Rzeczywiście jakimś wyjściem mogło by być podniesienie im siły do 4. Wtedy porządnie by ten Armour Save ściągały. Chociaż, ja to wolę jednak mieć więcej oddziałów na polu bitwy niż lepsze i droższe. Przez imperialny defens magiczny i tak przeciwnik się przebije i mając konkretny drogi cel w postaci GS rozniesie ich bez walki.
Może zasadą GS pomagającą na problemy tego konkretnego oddziału może być zasada:
Always Strike Back Wszystkie modele nie będące w walce, zastępują zabitych gwardzistów i mogą zaatakować w tej turze CC. Wolałbym tą zasadę nawet od proponowanej większej siły, czy większej wartości Ld.

Awatar użytkownika
Grand Admiral Thrawn
Falubaz
Posty: 1258
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: Grand Admiral Thrawn »

Ismael --> pomysł bardzo ciekawy i wart przetestowania (tak na dobrą sprawę nawet wiele rzeczy które teraz przeszły bądź nie po testowaniu mogą wypaść lub odwrotnie) chociaż nie jest pewne czy aury przejdą i w jakiej formie (może będą za mocne), GM czy potrzebuje zasady jeszcze jakieś specjalne? A bo ja wiem...daje odp na psychologię a to jest dużo.

Dalej...
Jeszce jedna sprawa to nasza mało elitarna elita jaką są greatswords czyli niby najlepsi z najlepszych w imperium a do piet nie dorastają "cherlawym" elitom elfów
Jeśli będą tak długo żyli co te elfiki i tak długo będą walczyć nieustannie to może coś lepszego z nich wyjdzie. Ale zaraz...to są tylko zwykli ludzie, kurcze chyba nic z tego nie wyjdzie bo w wieku 50 lat pewnie kopną w kalendarz.
dodać do tego co ustaliliśmy na chwile obecną S4 i LD9 za 11pts czy tam ile
Ja bym poszedł dalej jednak S5 i 2A za 11 pkt. A tak poważnie to S4 to herosi u nas mają w standardzie a kiedyś flagellanci tak mieli i było nawet fajne uzasadnienie we fluffie u nich. Ld9? To są jacyś superherosi albo elfy czy dwarfy? To nigdy ale to nigdy nie przejdzie. Nawet u nas w kraju nas wyśmieją. Taka jest niestety prawda. Nie zrozum mnie źle, też chcę by byli masakratorami ale to TYLKO ludzie. Ich elitarność w Naszej armii polega na tym, że mają tego stubborna i magiczny sztandar i niestety tylko tyle.
Jeśli chodzi o nasze nowe jednostki piechoty to ja nie wiem czy one są nam potrzebne, jednostki Ulryka będą reprezentowane przez wolfkinów a Sigmarskie przez flagusów wiec po co TG których modele mogą robić za GSy jak ktoś chce, KO na piechotę też jakoś mi się nie widzi zwłaszcza że ich modele nie są ogólnodostępne
Ech...Jeśli wiesz skąd można wziąć modele Wolfkinów (oprócz konwersji) to zdradź mi tą informację. Z chęcia ich sobie kupię. Co do TG to tak...kto by chciał jednostkę z S4 bądź 5 (jeśli oczywiście uznacie że to nie jest przegięcie) ze stubbornem. Tylko jakiś szaleniec, przecież to taka potężna jednostka...niszczy wszystko na swojej drodze. Wywalwy ich. RoF w sumie też. Analogicznie kto by chciał w swojej armii jednostkę z As2+ z przodu...odp nikt. Bo po co? Porównywać modele GS z TG to jak porównywać niebo i ziemię. Modele TG wbijają w tą ziemię GSy bez dwóch zdań. Co do niedostępności RoF...GW ma taką dziwną politykę. Pamiętacie co się stało z longbeards metalowymi? Najpierw ich wywalili i wmawiali, że można ich zrobić z nowych plastikowych warriorów (dająć im o zgrozo jakieś maski) a potem przywrócili i to był strzał w 10. Tutaj też tak mogą zrobić. Im przecież chodzi o kasę...jak coś jest brane przez ludzi i jest popyt to nie ma bata.
Always Strike Back Wszystkie modele nie będące w walce, zastępują zabitych gwardzistów i mogą zaatakować w tej turze CC.
Oj raczej chyba nie...chodzi o to, żeby nie dawać za duuużo zasad specjalnych dla każdej jednostki. Ktoś tutaj mądrze powiedział, że musimy pamiętać o naszych przeciwnikach, którzy nie mają obowiązku znać zasad Imperium a tak za każdym razem zmuszeni zostalibysmy do wałkowania zasad raz za razem.

Cord
Chuck Norris
Posty: 398

Post autor: Cord »

Plecu myślałem o czymś taki m jako o sztandarze dla piechoty, fajne by coś takiego było i z S6 nawet to tylko WS4 (jak na elitę specjal skandalicznie mało w dzisiejszych czasach ale teko akurat bym nie ruszał) i wątpię czy takie spustoszenie by ro czyniło jak można sądzić ale pomysł ciekawy.

Thrawn Greatswords to najlepsi i najsilniejsi ludzi z narodu który liczy z parę milionów ludzi wiec w odróżnieniu od krasnoludów i elfów jest w czym wybierać wiec skoro znajdują się rycerze z S4 to dlaczego Hrabiowie Elektorowi nie mieli by też tak silnych ludzi rekrutować do swojej elitarnej gwardii? Sprawa LD 9 w odróżnieniu od elfów ludzi są raczej mało świadomi świata w którym żyją, przywiązują większą wagę do bogów, są zabobonni i sądzę że służba w osobistej straży człowiekowi który jest często potomkiem wodza który walczył z Sigmarem pod przełęczą czarnego ognia to wprost niesamowite wyróżnienie i zaszczyt godny największego poświęcenia i możliwie jak najlepszego wykazania się i sądzę że ludziom łatwiej taki stan osiągnąć niż światłym elfą (dwarfy według mnie też są źle zrobione). Poza tym jak się patrzy na BG emo elfów to w ogóle mi się to przegięte nie wydaje a jak pisałem proponuje zaprezentować naszą prace końcową za 3-4 AB gdzie najpewniej granica między imperium a resztą się powiększy i nasza praca będzie lżejsza do przyjęcia.

PS.Skoro GSy jako najlepsi z najlepszych to nie nadludzie to dlaczego z KO chce się zrobić nadludzi?

PSS. Wolfkini - milicja, główki i płaszcze WW bądź z połączenia głów WW i płaszczy z maruderami chaosu też można coś wyczarować ciekawego (wyjdą nowi maruderzy i nie wiem jak będą wyglądali ale ci co są teraz się nadają nawet) może to nie idealne rozwiązanie bo nie ma np 2raków i broń też trochę nie każda pasuje ale łatwiej uzyskać coś takiego niż pieszych KO. Zainteresowało mnie to wiec może kupie box maruderów i za pomocą bejcy wolfkinow zrobię i pokarze efekt ale nie wiem na kiedy by to było.
Ostatnio zmieniony 13 sie 2008, o 17:27 przez Cord, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
pelcu
Chuck Norris
Posty: 551
Lokalizacja: Z Zadupia

Post autor: pelcu »

Z zasady jestem przeciwny ekstra zasadom a taką zasadą jest ASF.

Jednak proponowane ASB tylko dla GS - jest zasadą której opis zawiera się w samej swojej nazwie.
Nie jest chyba zbyt skomplikowane. To że oddział zawsze oddaje, to oczywiste. A w rozwinięciu opisu trzeba tylko zastrzec, że oddają ci, którzy nie byli w walce (żeby uniknąć "twórczych inaczej" interpretacji).

Jeżeli mielibyśmy zrezygnować z Drill Banner na rzecz stałej zasady dla Statetroops (na 12" od Generała armii i dla oddziałów w których jest kapitan), to zasada ASB wprowadzona w zamian, jako magiczny sztandar też nie wydaje mi się zbyt mocna( czyt. przegięta). Połączyć to jeszcze z odpornością na Panikę z Generała i mamy wreszcie skuteczniejsze "Combo" na GSach.
Wartość punktach oceniłbym na jakieś 20-30 pts.

Grzebaniu w statystykach jestem przeciwny, a jeśli już koniecznie, to S4 , a nie 2A czy inne. Siłę można wyjaśnić długotrwałym treningiem. Za to większej ilości ataków już nie.

Awatar użytkownika
-SaH-
Chuck Norris
Posty: 601
Lokalizacja: Zad Trolla Koszalin
Kontakt:

Post autor: -SaH- »

Sorry że długo mnie nie było, będę miał takie przerwy teraz, ale chyba nie aż tak długie (praca na akord, różnie z powrotami do domu bywa). Przeglądam temat, nadrabiam głosowania, jak coś wyłapie to będę pisał :)
To fight Chaos on the battlefields, not to grow rich and fat in the golden halls of the capital, that is the purpose of our Cult! - Boomed Luthor's voice at the Council

Awatar użytkownika
-SaH-
Chuck Norris
Posty: 601
Lokalizacja: Zad Trolla Koszalin
Kontakt:

Post autor: -SaH- »

Pelcu dobrze prawi. Taki sztandar to była by dobra rzecz i nie byłaby to nowa zasada. Thrawn też dobrze prawi.
Ogóle jak zmieniać staty GS to chyba tylko jak już WS5 . WS4 mają miecznicy, więc czymś ta elita by się różniła, a i inni tak łatwo na 3+ by jej nie kosili. Problem w tym, czy nawet najlepszy szermierz ludzki walczy tak skutecznie 2ręcznym mieczem, żeby mieć WS5, no i problem co z rycerstwem, czemu oni nie mają.
Myślę że za wiele co nie ma na razie zmieniać, w testach wyjdzie, a jak tutaj dodamy to a tam to, narażamy się na sytuacje nielogiczne, typu rycerz mający mniejszą WS dobrego, ale tylko zwykłego żołnierza, a jak podniesiemy rycerzom WS to przegięcie będzie pełne.
To fight Chaos on the battlefields, not to grow rich and fat in the golden halls of the capital, that is the purpose of our Cult! - Boomed Luthor's voice at the Council

Awatar użytkownika
tedzio
Masakrator
Posty: 2149
Lokalizacja: Nordland > Gdynia > SNOT

Post autor: tedzio »

A nie lepiej zrobic tak ze bedzie mozna jeden oddział rycerzy i/lub GS mianowac na straz imperatora/Grand mastera i by mieli 5Ws ?

ODPOWIEDZ