8 edycja- pytania

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Awatar użytkownika
Durin
Niszczyciel Światów
Posty: 4766
Lokalizacja: The Gamblers

Re: 8 edycja- pytania

Post autor: Durin »

2 nie,
1 niech się jakiś gracz wypowie, ale jeśli nie ma nic w booku i erracie co by tego zabraniało to może
Barbara pisze:Może nie wszyscy się w tym środowisku lubimy, ale akurat prawie wszyscy się znamy. To że dwóch znajomych da sobie czasem po ryjach nie powinno chyba nikogo dziwić.

Awatar użytkownika
Jasif
Masakrator
Posty: 2978

Post autor: Jasif »

Wiem, o co Ci chodzi, wg RAI masz rację, wg RAW, jakiś cwaniaczek na turnieju może wyskoczyć z takim pomysłem, dlatego pytam, to nie mój własny kmin. Tak jak mówię : nie ma w RB wzmianki, że nie mogę zrobić reforma i wsadzić bohatera "gdziebądź", aczkolwiek podchodzi to pod worstplay.
paulinka17 pisze:Mówiłem, jabaniutki nawet oczka zmrużył z rozkoszy.
Dziedzic pisze:JH i UD razem, piekło zamarzło i serce Szaitisa pękło.

Awatar użytkownika
Arbiter Elegancji
Niszczyciel Światów
Posty: 4807
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Arbiter Elegancji »

Forest pisze:Witam! Mam dwa pytanka:
1. Jeśli jednostka Plague Monków popychająca Kadzidło używa w czasie szarży Plague Bannera (w jednej rundzie przerzuty na trafienie i zranienie), to czy impakty z kadzidełka też podlegają przerzutom?
2. Czy Plague Priest może wziąść Plague Banner jako equip? Jest przy nim co prawda napisane, że może wziąć za 50 pkt przedmioty magiczne i klanu Pestilence, ale PB jest sztandarem, więc...?
1. Nie (re-rollom podlegają tylko plague monks i zaloga kadzidla bo to też plague monks)
2. Nie, bo to sztandar a priest nie może być BSB.
Barbarossa pisze:Piszesz o pozytywnych wypowiedziach ludzi z Heelenhammera, którzy "zjedli zęby na WFB" - sorry, ale zęby na WFB to zjadłem ja, a to są angielscy gracze, których wiele razy bez problemów rozjeżdżaliśmy bo nigdy nie ogarniali na takim poziomie, jak top w Polsce. Ci ludzie nie są dla mnie ekspertami, to leszcze z podcastem..

Awatar użytkownika
Opos
Falubaz
Posty: 1196
Lokalizacja: KGB Tarnów

Post autor: Opos »

Spasiba =D>
Let the River of Blood flow...

Awatar użytkownika
Król Goblinów
Wodzirej
Posty: 737
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Król Goblinów »

@Arbiter- bo znowu pojawia się ten watek- dlaczego obsługa Furnance'a ma rerolle? to nie są modele Plague Monks. Furnance to osobny model z oddzielnymi charakterystykami.

Awatar użytkownika
Arbiter Elegancji
Niszczyciel Światów
Posty: 4807
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Arbiter Elegancji »

Ok, przepraszam ominela mnie dyskusja z udzialem Mac'a.
Plague banner nie dziala na obslugę furmanki.
Barbarossa pisze:Piszesz o pozytywnych wypowiedziach ludzi z Heelenhammera, którzy "zjedli zęby na WFB" - sorry, ale zęby na WFB to zjadłem ja, a to są angielscy gracze, których wiele razy bez problemów rozjeżdżaliśmy bo nigdy nie ogarniali na takim poziomie, jak top w Polsce. Ci ludzie nie są dla mnie ekspertami, to leszcze z podcastem..

Awatar użytkownika
LuciusII
Oszukista
Posty: 868
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Post autor: LuciusII »

Jasif bra przekopuje się przez zasady związane z tym problemem po raz ostatni. Chyba zaczynam czuć o co w tym wszystkim chodzi, skoro nic nie mam w zasadach Reform (RB p. 14) - jest tylko odesłanie do p. 95 i Swift reform i argumentacja z p. 97 Position in the unit to takiego człekoczegoś nie przemawia to weź w swojej fazie ruchu przy zmianach szyku wywal wszystkich bohaterów i całą grupę dowodzenia do tylnych szeregów - zrób zdziwioną minę i powiedź że przecież nie gramy na SPECIAL RULES (p.66 i następne), a w GENERAL PRINCIPLES nic nie jest napisane w który miejscu musi być sztandarowy żeby dawał +1 do wyniku starcia. Tyle w temacie.
Kalesoner pisze:Orki i gobliny są częścią tej siły, która wiecznie zła pragnąc, wiecznie czyni dobro. :wink:

Awatar użytkownika
Raamiel
Wodzirej
Posty: 776

Post autor: Raamiel »

Czy 6 z Lighta uprawnia do tego że oddział może wykonać ruchem marszowym Mv x4 ??

Awatar użytkownika
Dymitr
Ace of Spades
Posty: 11531
Lokalizacja: The Gamblers

Post autor: Dymitr »

odpowiedź na Twoje pytanie brzmi :NIE ale zalezy co chciałes wiedziec. Oni marszem pojda co prawda dlaje niz zwykle, ale to wciaż 2xM (Twój M value ulega zmianie pod wpywem czaru)
Lohost pisze: Nie myslalem ze to kiedys powiem, ale za Dymitra byl ordnung i az mi tego brakuje.

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8216
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Hmm, w sumie dla każdej piechoty z max M5 jest to prawda, ale dla kawy już nie, bo max M to 10.
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Uczulam, że zgodnie z FAQiem do czaru i FAQiem do Skavenów defiiującym movement allowance, zmieniliśmy uściślenie i czar z lighta stał się przegięty: nie podwaja on wartości bazowej Mv, ale łączny całkowity ruch jednostki (czyli szarża = 2x(M+2D6) ). Nie ma żadnych maksimów.

Innymi słowy: Mr Sulu, warp speed ahead!

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8216
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Zaraz zaraz, czyli DP maszerują na 36 cali :shock: Czy też działa to tylko w szarży? Choć nawet wtedy średni zasięg to 32 :shock:

Chyba light stanie się o wiele bardziej popularnym lorem, niż jest obecnie :D
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
Raamiel
Wodzirej
Posty: 776

Post autor: Raamiel »

Jak zwykle każdy się wymądrza i spamuję a odpowiedzi nie zna wiec może przykład: piechota pod wpływem tego czaru z MV5 w fazie ruchu może poruszyć się ruchem marszowym na 20" ?

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

Raamiel pisze:Jak zwykle każdy się wymądrza i spamuję a odpowiedzi nie zna wiec może przykład: piechota pod wpływem tego czaru z MV5 w fazie ruchu może poruszyć się ruchem marszowym na 20" ?
Tak

Awatar użytkownika
Vlad
Wałkarz
Posty: 76
Lokalizacja: Mikołów

Post autor: Vlad »

czy straty z miscasta powodują panikę? Jeśli tak to w którą stronę ucieka oddział?

Awatar użytkownika
debelial
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3795
Lokalizacja: 8B/Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: debelial »

Tak, każde straty mogą spowodować panikę. W tym przypadku jednostka ucieknie od najbliższego wroga (s.63)

Awatar użytkownika
White Lion
Kretozord
Posty: 1883
Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"

Post autor: White Lion »

Mam pytanie do maszyn.
Wiem że gdzieś kiedyś to już było ale nie mogę się dokopać i będę wdzieczny za pomoc:

Maszyny a Kiling Blow/Heroic Kiling Blow/Stompy:

ver1. Na maszynę działa KB, HKB i stompy. KB i HKB zabija po jednym obsługancie, a stomp to po prostu hity.

ver2. Na maszynę działa tylko HKB (KB i stompy nie działają). HKB zabija od razu całą maszynę.

ver3. Na maszynę działa KB, HKB i stompy. KB zabija pojedynczego obsługanta, HKB zabija całą maszynę, a stomp to po prostu hity.


Która wersja jest prawidłowa?

Awatar użytkownika
debelial
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3795
Lokalizacja: 8B/Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: debelial »

ver2. Na maszynę działa tylko HKB (KB i stompy nie działają). HKB zabija od razu całą maszynę.

Awatar użytkownika
Raamiel
Wodzirej
Posty: 776

Post autor: Raamiel »

Lidder pisze:
Raamiel pisze:Jak zwykle każdy się wymądrza i spamuję a odpowiedzi nie zna wiec może przykład: piechota pod wpływem tego czaru z MV5 w fazie ruchu może poruszyć się ruchem marszowym na 20" ?
Tak
A idąc dalej mam rozumieć że piechota pod wpływem tego czaru, szarżuje 10 cali plus 2d6 ?

Awatar użytkownika
The WariaX
Falubaz
Posty: 1005
Lokalizacja: Rybnik i okolice

Post autor: The WariaX »

Uczulam, że zgodnie z FAQiem do czaru i FAQiem do Skavenów defiiującym movement allowance, zmieniliśmy uściślenie i czar z lighta stał się przegięty: nie podwaja on wartości bazowej Mv, ale łączny całkowity ruch jednostki (czyli szarża = 2x(M+2D6) ). Nie ma żadnych maksimów.

Innymi słowy: Mr Sulu, warp speed ahead!

Zablokowany