Skaveńskie Q&A
Moderator: Hoax
Re: Skaveńskie Q&A
Przy warp grinderze i stormfiendach z grinderem, umieszczenie markera na stole, jest traktowane jako wystawienie? Czy umieszcza się te znaczniki, po wszystkich wystawieniach, przed scoutami?
ajt pisze:Przy warp grinderze i stormfiendach z grinderem, umieszczenie markera na stole, jest traktowane jako wystawienie? Czy umieszcza się te znaczniki, po wszystkich wystawieniach, przed scoutami?
znacznik nie jest wystawieniem
Jak dasz halabardę i magiczną broń, to warlord będzie używał magicznej broni (przymusowo - wynika z zasad), bez żadnych bonusów z halabardy. Więc nie warto. Teoretycznie - jeżeli przeciwnik by zniszczył magiczną broń, to wtedy warlord używałby halabardy.
-
- Plewa
- Posty: 6
Witam jestem nowy i mam pytanie co do Rakiety zagłady i kilku zasad:
1.Czy aby strzelić z rakiety zagłady postać musi widzieć cel?I jak ma się ona do przeszkód?
2.Załóżmy że jednostka klanbraci została złamana i ucieka o 2K6 ścigają ich orkowie takżę o 2K6, jeśli ich nie dogonią to mogą przeprowadzić reorganizację czy w kolejnych turach dalej ich gonią? A może potem mogę na nich normalnie zaszarżować? Jak to wygląda?
3.Czy mogę zaszarżować na uciekającą jednostkę?
4.Czy jak strzelę do uciekających jednostek to jednostka ta zostaje zniszczona czy normalnie rozdzielam trafienia?
5.Jeśli mianuję Spacz inżyniera czarodziejem to może on używać Arkan normalnie?
6.Czy bitewny wódz może używać przedmiotów z np. klanu Eshin czy tylko wspólnych magicznych przedmiotów?
7.Klanbracia i Mnisi zarazy szarżują załóżmy na włóczników elfów.Elfy mają pięciu w szeregu tak samo jak klanbracia i mnisi.Według zasad trzeba doprowadzić do sytuacji w której taka sama ilość mnichów walczy z taką samą ilością elfów co klanbracia(Wiele szarż na jedną jednostkę).Tyle że w tym wypadku, albo klanbracia albo mnisi będą mieli jedną jednostkę stykającą się z wrogiem więcej/mniej.Czy mogę to rozdzielić tak jak chcę czy inaczej(np. że jednostka o większej ilości punktowej ma pierwszeństwo)?
Niektóre pytania mogą się wydać wam głupie,ale z góry dziękuję za pomoc.
1.Czy aby strzelić z rakiety zagłady postać musi widzieć cel?I jak ma się ona do przeszkód?
2.Załóżmy że jednostka klanbraci została złamana i ucieka o 2K6 ścigają ich orkowie takżę o 2K6, jeśli ich nie dogonią to mogą przeprowadzić reorganizację czy w kolejnych turach dalej ich gonią? A może potem mogę na nich normalnie zaszarżować? Jak to wygląda?
3.Czy mogę zaszarżować na uciekającą jednostkę?
4.Czy jak strzelę do uciekających jednostek to jednostka ta zostaje zniszczona czy normalnie rozdzielam trafienia?
5.Jeśli mianuję Spacz inżyniera czarodziejem to może on używać Arkan normalnie?
6.Czy bitewny wódz może używać przedmiotów z np. klanu Eshin czy tylko wspólnych magicznych przedmiotów?
7.Klanbracia i Mnisi zarazy szarżują załóżmy na włóczników elfów.Elfy mają pięciu w szeregu tak samo jak klanbracia i mnisi.Według zasad trzeba doprowadzić do sytuacji w której taka sama ilość mnichów walczy z taką samą ilością elfów co klanbracia(Wiele szarż na jedną jednostkę).Tyle że w tym wypadku, albo klanbracia albo mnisi będą mieli jedną jednostkę stykającą się z wrogiem więcej/mniej.Czy mogę to rozdzielić tak jak chcę czy inaczej(np. że jednostka o większej ilości punktowej ma pierwszeństwo)?
Niektóre pytania mogą się wydać wam głupie,ale z góry dziękuję za pomoc.

1. Nie musisz widzieć, ignorujesz przeszkody.
2. Klanbracia uciekają 2K6+1. W kolejnych turach nie ma gonienia, ale za to (pkt 3)
3. Można zaszarżować na uciekającą jednostkę, wtedy ona z automatu ucieka i jeśli zostanie dogoniona to znika w całości.
4. Normalnie rozdzielasz trafienia.
5. Tak.
6. Tylko wspólnych
7. Możesz
Pytania nie są głupie
2. Klanbracia uciekają 2K6+1. W kolejnych turach nie ma gonienia, ale za to (pkt 3)
3. Można zaszarżować na uciekającą jednostkę, wtedy ona z automatu ucieka i jeśli zostanie dogoniona to znika w całości.
4. Normalnie rozdzielasz trafienia.
5. Tak.
6. Tylko wspólnych
7. Możesz

Pytania nie są głupie

-
- Plewa
- Posty: 6
Dzięki
już prawie wszystko wiem tylko
Żeby użyć rakiety muszę używać przedniej strefy mojego modelu?Raczej tak ale wolę się upewnić
Skoro w kolejnych turach nie ma gonienia to mogę przeprowadzić reorganizację? jeśli nie dogonię?
Jeśli szarżuję na jednostkę uciekającą to wykonuje ona od razu ruch ucieczki(tj. w mojej fazie szarży kiedy ja szarżuje) czy czeka na swój ruch w fazie ruchów przymusowych??
Bo jednostka uciekająca zawsze powinna raczej pierwsza ruch zrobić,chyba że się mylę.
Czy wygląda to tak?(Moja faza szarż szarżuję na uciekających orków orkowie rzucają na ucieczkę, potem ja na dystans szarży?) Jeśli tak to co potem? Wykonują też ruch ucieczki w fazie przymusowej czy już nie?

Żeby użyć rakiety muszę używać przedniej strefy mojego modelu?Raczej tak ale wolę się upewnić
Skoro w kolejnych turach nie ma gonienia to mogę przeprowadzić reorganizację? jeśli nie dogonię?
Jeśli szarżuję na jednostkę uciekającą to wykonuje ona od razu ruch ucieczki(tj. w mojej fazie szarży kiedy ja szarżuje) czy czeka na swój ruch w fazie ruchów przymusowych??

Czy wygląda to tak?(Moja faza szarż szarżuję na uciekających orków orkowie rzucają na ucieczkę, potem ja na dystans szarży?) Jeśli tak to co potem? Wykonują też ruch ucieczki w fazie przymusowej czy już nie?
tak, stosowny zapis jest w erracie
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
Pytanie dotyczy Abomiki - wiadomo, że Abomka staje na 6.
Kłopot zaczyna się w starciu z ognistymi atakami:
1. Jeżeli Abomka dostanie ranę w wyniku ataku ognistego, ale zginie później od innej rany w tej samej fazie (np. strzelanie) to już nie stanie?
2. Jeżeli Abomka dostanie ranę w wyniku ataku ognistego, ale zginie później od innej rany w innej fazie (np. płonący atak zranił w strzelaniu, a usiekli ją w walce wręcz) to już nie stanie?
3. Jeżeli Abomka dostanie ranę w wyniku ataku ognistego, ale zginie później od innej rany w innej turze to już nie stanie?
I pytanie o Doom Rocket – czy podlega on działaniu Sztormówki?
Kłopot zaczyna się w starciu z ognistymi atakami:
1. Jeżeli Abomka dostanie ranę w wyniku ataku ognistego, ale zginie później od innej rany w tej samej fazie (np. strzelanie) to już nie stanie?
2. Jeżeli Abomka dostanie ranę w wyniku ataku ognistego, ale zginie później od innej rany w innej fazie (np. płonący atak zranił w strzelaniu, a usiekli ją w walce wręcz) to już nie stanie?
3. Jeżeli Abomka dostanie ranę w wyniku ataku ognistego, ale zginie później od innej rany w innej turze to już nie stanie?
I pytanie o Doom Rocket – czy podlega on działaniu Sztormówki?
-
- Pseudoklimaciarz
- Posty: 31
Czy to prawda ze Warp Cannon nie musi widzieć celu, żeby do niego strzelić?
- Slayer Zabójców
- Masakrator
- Posty: 2332
- Lokalizacja: Oleśnica
Polecam zapoznać się z FAQ do Skavenów.Nargh pisze:Dzisiaj wyszła rozkmina:
WLC nie podlega działaniu sztormówki, dlatego, że ma magiczny atak - ktoś to potwierdza?
Add “One use only”. Change the start of the third sentence to
“All shooting attacks that don’t use BS [...]”.

-
- Pseudoklimaciarz
- Posty: 31
Mógłby mi ktoś wytłumaczyć jakimś cudem ktoś(podobno stosując zasady euro) wystawia 2x3 stormfiendy z wyposażeniem i do tego Latarkę?
Czyli wychodzi, że 6 fiendów już zajmuje 5 wyborów, do tego dochodzą bronie i cannon. Spotykam to niejednokrotnie...● Each Stormfiend after the first model 1 choice
● Each two or a part of ratling upgrades on stormfiends 1 choice
Slayer Zabójców pisze:Polecam zapoznać się z FAQ do Skavenów.Nargh pisze:Dzisiaj wyszła rozkmina:
WLC nie podlega działaniu sztormówki, dlatego, że ma magiczny atak - ktoś to potwierdza?
Add “One use only”. Change the start of the third sentence to
“All shooting attacks that don’t use BS [...]”.
OK, czyli nie ma niczego co by tą zasadę niwelowało - o to mi chodziło :]
Czy magiczne pociski też podlegają tej zasadzie (np. fireball)??
Wręcz przeciwnie - źle zrozumiałeś. Sprawdź w army booku początek którego zdania został zamieniony wyrażeniem podanym w erracie.Nargh pisze:OK, czyli nie ma niczego co by tą zasadę niwelowało - o to mi chodziło :]
Czy magiczne pociski też podlegają tej zasadzie (np. fireball)??
Efektem storm banneru są -2 do BSa oraz zgodnie z erratą wszystkie ataki strzeleckie nie korzystające z BSa mogą wykonać strzał dopiero na 4+. Banner nigdy nie działał i nie działa na magiczne pociski - czarowanie/rzucanie zaklęć to nie strzelanie.
