Polski, fanowski podręcznik armii Psów Wojny

Dogs of War

Moderator: esgaroth

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Kokesz
Kretozord
Posty: 1749
Lokalizacja: kolebka cywilizacji

Re: Polski, fanowski podręcznik armii Psów Wojny

Post autor: Kokesz »

Coś się rozwija. Po początkowej burzy mózgów, wielu zapisanych stron na forum, przyszedł czas na odpoczynek.
Obrazek

Awatar użytkownika
Rasti
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6022
Lokalizacja: Włoszczowa

Post autor: Rasti »

A ktoś się za to wziął i próbuje zebrać to do kupy? Może weźmiemy się za sztandary i magiczne itemki :>?

Awatar użytkownika
Kokesz
Kretozord
Posty: 1749
Lokalizacja: kolebka cywilizacji

Post autor: Kokesz »

Tak, ktoś się tym już zajął. Mam już szkielet podręcznika. Magiczne przedmioty są w planach. Jeśli chcesz możesz wrzucić jakieś propozycje.
Obrazek

Awatar użytkownika
Infernal Puppet
Masakrator
Posty: 2937
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Infernal Puppet »

Ja mam kilka pomysłów. Część "pożyczona" od innych fanowskich Ab, ale część to już całkowicie mój pomysł :

Golden Armour of Mirgaliano 30 points
This ostentious, and incredible expensive set of plate armour was crated for one of merchant Princes of Mirgaliano. Its made od enchanted gold, and can protect the wearer from all but dedliest blows and toxsins.
Golden Armour of Mirgaliano gives the an Armour Save of 1+ which cannot be improved in any way. Also wearer is immue to all poisons.

Mace of Might 60 points
Made of bronze cannonball, this mace can hit so powerful that it can fell gigant wiht one blow.
+1 Strenght. Any attack with natural 6 on roll to hit in close combat is resolved with S10 and indicts d6 wounds instead of one for every unsaved wound.

Pike of Remas, 45 points
The senators of the Republic of Remas had this pike crafted by a Mercenary Dwarf Runesmith to inspire the men following their leader into battle. The Dwarfs succeeded and created a weapon that is the bane of mounted soldiers.
Pike. Bearer has +1 Strength. Mounted enemies, monsters, ridden monsters, steed puling chariots, etc. cannot voluntarily charge if they would contact in Base to Base the bearer of the Pike ( exactly as if were impossible terreain in front of the bearer ). Models forced to charge because of frenzy, effect of spell, special rule etc. are unaffected

Spear of Myrmidia 45 pts.
The priests of Myrmidia originally created the spear for the Knights of the Blazing Sun when they were battling to save the temple of Myrmidia. When the Knights returned to the Empire they left the spear with a small contingent of warrior priests to use to defend themselves against another attack.
Count as speaf if on foot, and as lance if mounted. Model using Spear of Myrmidia has +1 to hit against all enemies in close combat.

Staff of Lightnings (Arcane Item) 35 points
Its said that this wand was crafted by a mad wizziard durnig a terrible storm. When directed against the enemy, it relases a furious lightnig.
Bound Spell, Power Level 5. Contains a "forged lightnig" spell. After every use roll a dice. With a result of 1, the staff temporarily discharges, and may not be used for the rest of the battle.

The Red Standard of Miragilaino 30 pts
Borne by the last Prince of Miragliano when he went into the Blighted Marsh after the Skaven who had sacked his city, the banner is most disturbing to Skaven as never before had even a single Tilean returned from the Marshes.
Infantry only. All skaven fear the unit carring the banner. In addiction, such unit ignore being otunumbered in close combat ( so for example, enemy do not score +1 to CR for outnumbering the unit ).

Glyph of Banishment ( enchanted item ) 50 pts.
This tiny shard of obsidian hold powerful spell, created to destroy undead and banish deamons. When released, such creatures croumble to dust
One use only. Bound Spell, Power Level 7. If used, all enemy deamon and undead units on the battalefield suffer a D3+1 wounds with no save of any kind allowed distribouted sa shooting.

Hawk eye banner 25 points
Once precious relict of Miragilaino, now in hands of one mercenermy companies, this banner focuses any man fightig under it to incredible accuracy.
Unit carring the banner can premesure distance before declarate wich target will fire at.

To na razie kilka pomysłów, mam jeszcze kilka w zapasie, ale to na póżniej. Jak oceniacie koszty ? I czy nie ma za wiele błędów.
Ostatnio zmieniony 3 lut 2010, o 14:48 przez Infernal Puppet, łącznie zmieniany 2 razy.
Mad Mike pisze:
kwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.
To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezara
Ach te uroki bycia ciągle głodnym ;) .

Awatar użytkownika
Kokesz
Kretozord
Posty: 1749
Lokalizacja: kolebka cywilizacji

Post autor: Kokesz »

Wg mnie Pike of Remas na dzisiejszych zasadach odpada. Przedmiot wzbudza zbyt wiele kontrowersji. Co chwila pojawia się wraz z nowym podręcznikiem jakieś stworzenie, które nie wiadomo czym jest i trzeba to uściślać. PoR może być ale na innych zasadach. Poza tym pika (broń defensywna), która nie pozwala na siebie zaszarżować to jakiś chory żart.
Obrazek

Awatar użytkownika
Infernal Puppet
Masakrator
Posty: 2937
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Infernal Puppet »

Poza tym pika (broń defensywna), która nie pozwala na siebie zaszarżować to jakiś chory żart.
De facto tak teraz pika działa :wink: . Zresztą zobacz "oficialny" zapis :
Mounted enemies (horse, chariot or monster) cannot voluntarily charge if they would contact in Base to Base the bearer of the Pike.
I porównaj go z moim :wink: .

I fakt, pika robi sporo problemów. To może takie coś ? :

Pike of Remas, 35 points
The senators of the Republic of Remas had this pike crafted by a Mercenary Dwarf Runesmith to inspire the men following their leader into battle. The Dwarfs succeeded and created a weapon that is the bane of mounted soldiers.
Pike. Model on foot only. Bearer has +1 Strength. Mounted enemies, monsters, ridden monsters, steed puling chariots, etc. must pass a lidership test if they wish to charge at the bearer. Models immue to psychology, or forced to charge because of frenzy, effect of spell, special rule etc. are unaffected.
Mad Mike pisze:
kwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.
To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezara
Ach te uroki bycia ciągle głodnym ;) .

Awatar użytkownika
likaon
Kretozord
Posty: 1862
Lokalizacja: Warszawa, Białystok

Post autor: likaon »

Glyph of Banishment niech częstuje demony i umarlaki 1k6+1 woundami, jak BP nie chce udupić demony to niech zrobią to dogs of war. :twisted:
"Księga Armii Nocnych Goblinów"( 09.11.2011
http://www.docstoc.com/docs/94525591/No ... 99ga-Armii

Awatar użytkownika
Infernal Puppet
Masakrator
Posty: 2937
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Infernal Puppet »

Bez przesady, D3+1 to i tak całkiem sporo. Przecietnie masz 2 rany, co w zupełnosci wstarcza na zabicie wraita, społowienie wargulfa, poważne zranienie rydwanu, że o czymś tak prozaicznym jak unicestwienie biegacza nie wspomnę. Biegnie sobie taki eteryczny wampir, wesoły, ze nie mamy czym go ugrżć, aż tu nagle używany glifu i ów krwiopijca zanim zdaży poiedzieć choćby "oż kopytko" zmienia sie w piekny wzorek na trawie :twisted: .
Mad Mike pisze:
kwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.
To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezara
Ach te uroki bycia ciągle głodnym ;) .

Awatar użytkownika
likaon
Kretozord
Posty: 1862
Lokalizacja: Warszawa, Białystok

Post autor: likaon »

I tak będą szykować kości by to rozproszyć, więc to mało ważne czy to k3, k6 czy 2k3 i tak to na użycie w grze nie pozowlą(znaczy że zdispelują). No chyba że zrobić do wielorazowe na 4+.
"Księga Armii Nocnych Goblinów"( 09.11.2011
http://www.docstoc.com/docs/94525591/No ... 99ga-Armii

Awatar użytkownika
Fisch
<><
Posty: 4131
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Fisch »

Kokesz pisze:Wg mnie Pike of Remas na dzisiejszych zasadach odpada. Przedmiot wzbudza zbyt wiele kontrowersji. Co chwila pojawia się wraz z nowym podręcznikiem jakieś stworzenie, które nie wiadomo czym jest i trzeba to uściślać. PoR może być ale na innych zasadach. Poza tym pika (broń defensywna), która nie pozwala na siebie zaszarżować to jakiś chory żart.

Pika nie robi żadnych problemów. Równie dobrze każdy item może być problematyczny.
Ja zawsze tłumacze przeciwnikowi czym moze nań szarżować i jak działa. Mam wszystko wydrukowane, uściślenia, dyskusje z forum i nigdy nikt nie miał przez to wątpliwości. A gram regularnie na turniejach gościem z piką na pegazie.

Uważam, ze nie ma sensu zmieniać fajnego grywalnego przedmiotu.

...podobnie jak reszty przedmiotów z kampanii włoskiej (helm of myrmidia jest bardzo ok)

Bez kitu, chyba jednak bym został przy zasadzie Spolis of War, która pozwala na wystawienie bardzo różnych koncepcji rozpisek. A nawet bym ją poszerzył na sztandar dla paymastera/ dodatkowy przedmiot do 25 punktów.
Teraz gram na Book Of Hoeth. Korzystałem z przurzutu psychologii z armii WE, ring of hotek, Skull of katan, Loremaster Cloak. Mam jeszcze całą liste do przetestowania.

Uważam, że nie ma co na siłę tworzyć nowych itemów jak można korzystać z army booków innych armii.

Moja wizja DoW to:
- stare jednostki ale lekko zmienione koszty punktowe jedosntek: (pik, maruderów)
- nowa grywalna jedostka bodygouardów (dać im stuborna albo fajną inną zasadę)
- zmienione koszty muzyków
- magiczny sztandar dla boydygouardów, jednej kawalerii ewentualnie pik
- dwa hot poty na slot rare
- ugrywalnić paymastera (dać mu możliwosć brania magicznego sztandaru z innych armii) albo, zeby dawał odpornosć na panikę dla oddziału
- zostawić Spoils of War, przedmioty z włoskiej kampanii itp


Nie przekonaliscie mnie na zmianę RoRów czy nowe przedmioty do DoW. Myśle, ze tym bardziej nie przekonacie LS.
Obrazek

Awatar użytkownika
Piękny
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 186
Lokalizacja: Wrocław/Świdnica

Post autor: Piękny »

Fisch pisze:
Moja wizja DoW to:
- stare jednostki ale lekko zmienione koszty punktowe jedosntek: (pik, maruderów)
- nowa grywalna jedostka bodygouardów (dać im stuborna albo fajną inną zasadę)
- zmienione koszty muzyków
- magiczny sztandar dla boydygouardów, jednej kawalerii ewentualnie pik
- dwa hot poty na slot rare
- ugrywalnić paymastera (dać mu możliwosć brania magicznego sztandaru z innych armii) albo, zeby dawał odpornosć na panikę dla oddziału
- zostawić Spoils of War, przedmioty z włoskiej kampanii itp


Nie przekonaliscie mnie na zmianę RoRów czy nowe przedmioty do DoW. Myśle, ze tym bardziej nie przekonacie LS.

Obiema ręcyma się pod to podpisuję.

P.

Awatar użytkownika
ismael
Wodzirej
Posty: 670
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ismael »

Również zgadzam się z Fischem +
1. Paymaster - dobrowolny, nie ma testu paniki po zabiciu, reszta do obgadania
2. Potanienie kosztów RoR tylko dla armii DoW - przeanalizować każdy RoR i zrobić listę w stylu:
"The following RoR in Dogs of War Army cost its normal value: Mengile, Voland Venators, Lumpin Croops itd..."
"The following RoR in Dogs of War Army cost 15% less than its normal value: "Asarnil, Golfags Ogres, Long Drongs itd..."
"The following RoR in Dogs of War Army cost 30% less than its normal value: "Tichi Huichi, Oglah Khans itd..."

Taka lista zajmie kilka linijek. Profile oddziałów będą te same - kwestia właściwego umieszczenia RoRów do dobrej kategorii.

3. Pikemani potrzebują albo zmiany zasad, albo drastycznego obniżenia kosztu.

I te Hot Poty bym jednak za autorami podręcznika z tematu zrobił 2 na slot special, bo w rare przy działach, Asarnilu, Malakaiu, Truthsayerze itd. się nie przebiją.

Awatar użytkownika
Kokesz
Kretozord
Posty: 1749
Lokalizacja: kolebka cywilizacji

Post autor: Kokesz »

No tak... Wasze propozycje nadają się jako poprawna zapisu w BP. Jednakże my chcielibyśmy stworzyć nowy AB/AL wzorem New ChD AB Indy GT. Doskonale wiem, że nie każdy jest orędownikiem tego projektu. To może przejdzie może nie.
Obrazek

Awatar użytkownika
Fisch
<><
Posty: 4131
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Fisch »

Kokesz pisze:No tak... Wasze propozycje nadają się jako poprawna zapisu w BP. Jednakże my chcielibyśmy stworzyć nowy AB/AL wzorem New ChD AB Indy GT. Doskonale wiem, że nie każdy jest orędownikiem tego projektu. To może przejdzie może nie.
Mam mieszane odczucia co do tworzenia nowego AB/AL. Tęsknota za jakimiś jednostkami RoR, bo kiedys były mocne i mają piękne figurki to dla mnie niewystarczajacy powód takich zmian.
Mi się dzisiejsze DoW podoba. Jest jeszcze mnóstwo patentów na armię, kminię nad nowymi przedmiotami ze Spoils of War, kupuje nowe jedostki (Rhinoxa, Irongutów, Halfingów, Maruderów, Leopolds Company). Nie wiem jak będzie w stworzonym przez Was AB/AL. Może to zabrzmi trochę samolubnie ale wolę promować małe zmiany DoW do nowego BP, które mogę być zaakceptowane przez LS, niż czekać na niewiadomoco, mające szanse akceptacji podobną do Army Booka Night Goblinów stworzonego przez niejakiego Likaona :wink:

Szczerze, uwazam, że wprowadzenie tych kilku rzeczy:
Moja wizja DoW to:
- stare jednostki ale lekko zmienione koszty punktowe jedosntek: (pik, maruderów)
- nowa grywalna jedostka bodygouardów (dać im stuborna albo fajną inną zasadę)
- zmienione koszty muzyków
- magiczny sztandar dla boydygouardów, jednej kawalerii ewentualnie pik
- dwa hot poty na slot rare
- ugrywalnić paymastera (dać mu możliwosć brania magicznego sztandaru z innych armii) albo, zeby dawał odpornosć na panikę dla oddziału
- zostawić Spoils of War, przedmioty z włoskiej kampanii itp
zdecydowanie ugrywalni armię, nastawi ją bardziej combatowo, magiczny sztandar dla Paymastera możnaby wykorzystać w bardzo ciekawy sposób (ikona na bodygouardach 8) , Standard of the Sands, Mirage Standard, Banner of Sorcery, Battle Banner, Balance), zmniejszenie kosztów punktowych pik spowoduje ich wystawianie (taka dziesiąteczka za 70 punktów naprawdę byłaby grywalna), podobnie z maruderami (za 6 punktów z tarczą i light armourem).
Co do pomysłu Ismaela z RoRami. Można to tak zrobić. Ale od czego liczyc 15/30%?. Od bazowego kosztu punktowego czy finalnej wersji? Hot Pot jeden na special w taki razie... Nie ma co mnożyć takich tanich maszynek. To nie goblińskie bolce. Albo dwa na rare albo jeden na special.
Obrazek

Awatar użytkownika
Kokesz
Kretozord
Posty: 1749
Lokalizacja: kolebka cywilizacji

Post autor: Kokesz »

Twoje propozycje są OK. Jednak ja nie widzę przeszkód by starać się o wprowadzenie Twoich rozwiązań do BP, ale jednocześnie pracy nad nowym AL. Ten nasz nowy AL DoW nie powstanie szybko. Rozumiem także obawy, że będzie to przypominało twórczość Likaona (z całym szacunkiem dla tego forumowicza :D). Jednakże uwierz mi, że staramy się by tak nie było. Poza tym jeśli tak się stanie to taki AL nie będzie miał szans na rozpowszechnienie, nie sądzę by członkowie LS byli tak niemądrzy.
Obrazek

Awatar użytkownika
Fisch
<><
Posty: 4131
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Fisch »

Kokesz pisze:Jednak ja nie widzę przeszkód by starać się o wprowadzenie Twoich rozwiązań do BP, ale jednocześnie pracy nad nowym AL.
A ja myslę, ze to się wyklucza...

Dlatego też nie chcę psuć Wam pracy nad nowym AR do DoW starając się o "moje" zmiany do tego co jest teraz :wink:
Obrazek

Awatar użytkownika
Infernal Puppet
Masakrator
Posty: 2937
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Infernal Puppet »

Kolejna porcja moich pomysłów na przedmioty. Te poprzednie zostały lekko zmienione ( poprawione literówki itp. )

Runehammer 25 points (Magic Weapon)
This master-crafted rune-echanted hammer was given as gift to mercenery capitan Almegazo, after he helped a expedition of dwarf runesmiths to repulse an greenskin ambush in Apuccini Mountains. Despite its size, its quite light.
Counts as great weapon, but ignore "always strike last" rule. The bearer may re-roll to-wound rolls in close combat.

Irgmil Arbalest 20 pts.
Irgmil was a dwarf mercenary, famed by his art of creating ranged weapons of war. His most magnificent creation was his Arbalest. Despite nameing, its size is closer to "hand bolt thrower" than a crossbow ! No mather the size its perfectly balanced, rapid fireing and more powerful than any crossbow known in the old world.
(Character on Foot Only).
The Arbalest fires heavy steel tipped bolts twice the size of a normal crossbow. It counts as a crossbow with the follow profile: Range 36" Strength 4, Armour Piercing, multiple shoot x3. A character with this weapon may move and shoot, and ignore penalty for fireing multiple bolts.

Blackbeard's Cutlasses 15 pts.
Once belonging to the Sartosan Pirate Captain Blackbeard, those pair od short swords was taken as trophy when its orginal owner find his end at sea battale with fleet of Luccini. All that is known that they are perfect to parry blows.
(Character on Foot Only). Count as two hand weapons. Berer gain +2 to it armour save in close combat if is using those Cutlasses.

Scout Falcon ( enchanted Item ) 10 pts.
Some mercenary generals have those birds, magicaly enchanted to shere with owner knowlege of spotten enemies.
During deployment, but before any scout units are deployed, set a falcon marker ( 20x20 mm base will be just fine ) on the battalefield. No enemy scouts can be deployed in 12" of the marker.

Great Banner of Myrmidia 100 pts
Said to be gift of Myrmidia itself for her worshipers, this magnificent banner is most holy relict of all in cult of goddness of war. In times of great need, one trusted tilean champion is granted to take this standard, and lead his troops to victory. Such man swere an oath, he will never let this sacred sybol to touch the ground, as long he can drong breath.
(Character on Foot Only). Banner grants berer a 5+ ward save. He, and his unit are unbrekable, but other character can join them as normal. Also banner grants +d3 to combat resoltion for the fight wich involves the berer, and +1 to combat resoltion to any combat in 12" wich involve friendly troops. Those bonus do not stack.

Gem of power ( arcane item ) 25 pts.
Large rubin, crafted in the shape of heart is belived to be relic from evlen settelers found among the ruins of the their colony of nearby Tobaro. It radiates with raw power, and a skillful wizard can sometimes use it to fill his spell with incredible power.
One use only. Declarete using gem before casting any spells. Roll marker, or otherwise colored dice when casting a spell. If number rolled on such dice finds pair with any on normal dice used in this casting, spell is automaticly casted with irresitible force wich never can be turned into miscast ( like doble 1, tzeenthian pandemonium, etc. ).

Potion of revitalisation (enchanted item) 15 pts.
A special leaf that grows only on the Appuccini Mountains is the secret of this surprising medicine. It can heal grevious wound in minutes.
One use only. The character can drink the potion at start of any own turn. Until start of his next turn, berer gains regeneration ability.
Mad Mike pisze:
kwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.
To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezara
Ach te uroki bycia ciągle głodnym ;) .

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Fisch pisze:Moja wizja DoW to:- stare jednostki ale lekko zmienione koszty punktowe jedosntek: (pik, maruderów)
- nowa grywalna jedostka bodygouardów (dać im stuborna albo fajną inną zasadę)
- zmienione koszty muzyków- magiczny sztandar dla boydygouardów, jednej kawalerii ewentualnie pik
- dwa hot poty na slot rare
- ugrywalnić paymastera (dać mu możliwosć brania magicznego sztandaru z innych armii) albo, zeby dawał odpornosć na panikę dla oddziału
- zostawić Spoils of War, przedmioty z włoskiej kampanii itp
Fisch w zasadzie propozycje względem nowego AB/AL do DoW są zbieżne z tym co wymieniłeś. Różnice są kosmetyczne, a zmiany idące dalej niż te ktore wymieniłeś są bardzo skromne. Jedyna różnica polega w zasadzie spoils of war a osobnym spisie magic itemow dla DoW. Fluffy zaś wspomina o dodaniu war wagona czy innej zapomnianej ciekawej jednostki. Zaś RoRy to też ma być opcja X% mniej punktów. W zasadzie nikt za bardzo nie myśli aby robić z DoW coś chcoiażby na poziomie ChD. Chociaż moim zdaniem DoW można zrobić znacznie ciekawiej niż trzymanie się uparcie bardzo średnich pomysłów GW.

Awatar użytkownika
ismael
Wodzirej
Posty: 670
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ismael »

Ale od czego liczyc 15/30%?. Od bazowego kosztu punktowego czy finalnej wersji?
Od finalnej wersji. Bierzemy taką ilość jaką chcemy i od ich całkowitego kosztu odejmujemy wyznaczony %.
Myślę, że 3-4 progi wystarczy zastosować (w tym 0% dla np.Mengili, Malakaia i Volandów).
Hot Pot jeden na special w taki razie... Nie ma co mnożyć takich tanich maszynek. To nie goblińskie bolce. Albo dwa na rare albo jeden na special.
To już lepiej 1 na special. Może się czasem zmieści.

Awatar użytkownika
Deliberitus886
Mudżahedin
Posty: 262

Post autor: Deliberitus886 »

1 Hot pot na specjal to jest dobra opcja , można ze 3-4 maszyny wystawić wraz z działami oczywiście ,to daje kopa.
Widzę Wszystko

ODPOWIEDZ