Pare noobowskich pytań.

Ogre Kingdoms

Moderator: Afro

Zablokowany
Awatar użytkownika
Arqueek
Chuck Norris
Posty: 380

Post autor: Arqueek »

Moglby mi ktos powiedziec czy ta figurka to jakas limitowana edycja? Czy moze jest dostepna? Cholernie mi sie podoba :D
Obrazek

Awatar użytkownika
FIFI (_!_)
Chuck Norris
Posty: 516
Lokalizacja: Wołów, Klub KARAK VAR!!!

Post autor: FIFI (_!_) »

jest to limit który był sprzedawany w army dealach, teraz dość trudno dostępny, ale Ghost Master sprzedawał, nie wiem czy już sprzedał. Napisz do niego 8) http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?t=14310

Awatar użytkownika
Jose
Falubaz
Posty: 1423
Lokalizacja: Oko Terroru - Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Jose »

na allegro czasem się odlewy tego gościa pojawiają...
www.for2players.pl

The truth is usually just an excuse for a lack of imagination.

Awatar użytkownika
Bruenor Battlehammer
Wodzirej
Posty: 700
Lokalizacja: Bendsburg

Post autor: Bruenor Battlehammer »

ja tak na allegrodorwałem odlew dla siebie. Ale jakośc naprawdę pozostawia wiele dożyczenia :?
putoa alasti avantoon! :wink:

Awatar użytkownika
SZALONE
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 45
Lokalizacja: "Ósma Bila" Bielsko-Biała

Post autor: SZALONE »

nurtuje mnie opis sztandaru smocza skóra

"podczas szarży, jednostka pod sztandarem smoczej skóry może powtórzyć wszystkie wyrzucone w rzutach na trafienie, na zranienie i na ochronę pancerza,1."

czyli tylko 1 powtarzamy?

Awatar użytkownika
Pająk
Masakrator
Posty: 2658
Lokalizacja: Gdynia/Poznań- BWT Klika

Post autor: Pająk »

tak, tylko 1

Awatar użytkownika
Monstroys
Smyk
Posty: 496
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Monstroys »

Witam,

Szukając drugiej amii do battle’a wpadłem na pomysł wykorzystania figurek konfrontacyjnych, które albo mam , albo kupię i stworzenie armii ogrów w oparciu o nie.

Słyszałem, że jest to raczej ciężka armia do prowadzenia, jednak nie wadzi mi to specjalnie (zwłaszcza, że figurki o których mówię są na tyle ładne i klimatyczne, że chcę zaryzykować).

Mam do Was kilka pytań związanych z tworzeniem armii potężnych.
Mam nadzieję na otrzymanie różnych sugestii i porad (innych niż „zostaw ogry bo są ciężkie w prowadzeniu”, bo zdaję sobie sprawę [przeglądając kodeks], że mój wampir lord pewnie by przeszedł sam przez większość – jeżeli nie wszystkie modele w tej armii] lub sam pokombinuj – bo to właśnie robię, a pytam chcąc skorzystać z Waszego doświadczenia przed zakupem niektórych modeli, których nie mam).

Więc oto pytania:
1)
- chcę wystawić 2 łowców [obaj z tygrysami]. Czy myślicie, że +1 T, z wielkiego imienia Mawseeker jest dobrym rozwiązaniem [kosztem posiadania głupoty, ale z tym mogę żyć bo mają wysokiego Ld]. Jako bronie bym dał – dla jednego Skullplucker’a [killing blow], a dla drugiego SoM.

- czy na przykład dać im wielkie imię longstrider [+1 do ruchu] i jakieś tańsze bronie typu SoM/sword of battle, żeby były jednostką czysto flankującą [razem z Yeti’mi, które chcę wystawić]

2) pytanie apropos lorda.
- Mam spory dylemat czy wystawić tyrana czy slaughtermastera. Po raz kolejny mając w pamięci co potrafi mój wampir lord, nie wiem czy wystawiać tyrana, który po 1 fazie ataku będzie uderzał jako ostatni z jakimś great weaponem i będzie miał raczej małego save’a. z drugiej strony ma on Ld 9 i też może być bardzo szybki i jednak w szarży może mocno uderzyć. Chyba dał bym mu siegebreakera, wyrdstone necklace czy jade Liona (ale to jest ofc do ustalenia).

- BARDZO mi się podoba slaughtermaster… uważam, że magia ogrów jest stworzona idealnie pod nich i fajnie by było z niej skorzystać :) troszkę się obawiam Ld 8 (która w przypadku panik od strzelania niewiele pomoże), ale generalnie nie bije on o wiele gorzej od takiego tyrana (chyba :P ). W jego przypadku nie wiem czy opłacało by się dawać +1 T z głupotą z wielkiego imienia, ale korzystając z magii jelit miał by o wiele większą szansę na nie otrzymanie rany z T6. Z drugiej strony używając bloodcleavera mógłbym te rany odzyskiwać… ale bez great weapona jego siła ssie. Generalnie myślałem raczej o wystawieniu go jako suportu dla armii z itemami typu greatskull, gnoblar thief stone, halfIng cookbook, czy jade Lion.

3) reszta bohaterów.
- chciałbym mieć butchera, który by pełnił podobną rolę jak Ew. slaughtermaster.
Jednak wystawiając 2 łowców nie będę miał slotów na Ew. sztandar armii, który CHYBA watro wystawiać… mówię chyba bo grając trupami ucieczki oddziałów są mi obce (aczkolwiek bsb i tak mam w armii) i nie wiem na 100% czy mam z tego łowcy rezygnować. Gdybym miał bsb to bez mag. Sztandaru i z jakimś-tam ekwipunkiem do walki.

4) specjale to: 3 Yeti, 3 albo 4 leadbelcherów, 2 katapulty. Troszkę żałuję, że mieści mi się tylko 1 oddział leadbelcherów, ale mam wrażenie, że yeti są warci wstawienia, jak myślicie?

5) rare to kolejna niewiadoma.
- Podoba mi się pomysł 2 goregerów, które z 2 łowcami i 3 yetimi stanowiły by zagrożenie od samego początku (przy udanych rzutach na wychodzenie oczywiście), ale to że nie mogą wyszarżować po wyjściu strasznie je osłabia.
- 2-3 maneaterów dodało by więcej ran i modeli do tej mało licznej armii. Mają fajne staty i jeszcze lepsze z różnymi broniami p.s. czy można nosić pistolety w połączeniu z 1 ręcznym mieczem cathayskim? Byli by też dobrą przechowalnią dla jakiegoś bohatera.

Także jak widzicie nie jest to rozpiska tylko pytania, które ułatwią mi ją stworzyć.

Pozdrawiam i czekam na Ew. podpowiedzi :)

Awatar użytkownika
Cresus
Mudżahedin
Posty: 300

Post autor: Cresus »

co do łowców- polecam raczej jednego, najlepiej w połączeniu z tyrantem i dwoma rzeźnikami, albo jednym i bsb. Jeśli ma być stworzony wyłącznie do flankowania to raczej longstrider, żeby nadążał za tygrysami, albo grayback peltem, żeby mógł bez problemu chodzić po lasach itp. Nie możesz wystawić wtedy co prawda yeti, ale zamiast nich masz kolejnych leadów.

slaughter master jest jak dla mnie niestety kiepskim rozwiązaniem jeśli nie masz zamiaru grać nim na magii z 2 butcherami i bsb( żeby zrekompensować 8 ld)

maneaterzy mogą bez problemu nosić 2 rodzaje broni naraz, ale musiałbyś za każdym razem deklarować czego używasz, żeby sie nie dać zwałować :wink:

musisz tylko rozważyć co wolisz- czy losowość georgerów, czy elitarny oddział
osobiście polecam manetearów, ponieważ i tak będziesz miał już czym wychaczać artylerie i samotnych magów( yeti i hunter, przy farcie nawet katapultą :wink: )
Obrazek
SZARŻAAA!!!
new steggie has super huge multi fire high strength big blowguns

Awatar użytkownika
Monstroys
Smyk
Posty: 496
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Monstroys »

Dzięky za odpowiedź :)

przed minutą zakończyłem czytać poradnik na WarSeerze i zrezygnuję z goregerów gdyż są za bardzo randomowe, żeby na nich polegać.
Maneaterzy wpadną i to chyba 2*2 z pistoletami i chyba mixem po 1 GW i 1 miecz na oddział.
muszę się zastanowić/wypróbować tyranta/slaughtermastera.
Z jade lionem slaughter master miał by przerzut ew. brake'a, a z GW nadrobił by brak siły.
W sumie to zastanawiam się nad masterem tylko dlatego bo jednak ci dwaj hunterzy do mnie przemawiają, a 1 butcher, ani nie poczaruje, ani raczej nie zdispelluje.

tak gadam troszkę do siebie samego, ale wszystko wyjdzie w praniu :)

jeszcze raz dzięki i pozdrawiam

Awatar użytkownika
FIFI (_!_)
Chuck Norris
Posty: 516
Lokalizacja: Wołów, Klub KARAK VAR!!!

Post autor: FIFI (_!_) »

1. Ostatnio gralem na turnieju na dwóch hunterach i jestem zadowolony, choć teraz uważam ze najlepszym rozwiązaniem jest, tyrant, bsb, hunter, caddy, mimo to jeszcze pogram pare razy na 2hunterach. Jednak głupota na hunterze nie jest najlepsza, ale można sie pokusić.

2. IMO najlepszym rozwiązaniem jest tyrant. Jest on jedyną siłą która ma jakiekolwiek szanse ze smokami/BT i jak sie już przyjęło to D3 ran to chyba najlepsze wyjście :wink:

3. Jeden butcher nie poczaruje,ale trzeba mieć caddyego a BSB albo dwóch hunterów to i tak lepsza opcja niż dużo magów.

4. 4leadów sie nie opłaca brać w jednym klocu 8) tak 2, 3maximum. Yeti są fajne, a śmieciarki troche losowe ale można popróbować :wink:

5. W rarach to bull rhinoxy i meneaterzy, gorgery przez to ze nie mogą szarżować po wyjści SSĄ:D

Awatar użytkownika
SZALONE
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 45
Lokalizacja: "Ósma Bila" Bielsko-Biała

Post autor: SZALONE »

czy zasada walka bronią ręczna i tarczą, stosuje się do bulsów z maczugą i żelazną pięścią?

Awatar użytkownika
FIFI (_!_)
Chuck Norris
Posty: 516
Lokalizacja: Wołów, Klub KARAK VAR!!!

Post autor: FIFI (_!_) »

Chodzi ci o to czy z jezeli uzywamy żelaznej pięści czy mamy armour pircing?? jak o to, to zgodnie z zasadami w booku nie ma -1AS ale dzięki ballancing patchowi dostajemy taką premię :wink:

Awatar użytkownika
Arghal
Chuck Norris
Posty: 378

Post autor: Arghal »

Nie znalazłem lepszego tematu, więc zapytam tutaj :) Być może zacznę grać armią Ogre Kingdoms (zawsze podobały mi się ogry, ale że za każdym razem gdy podchodziłem do tej armii była mi odradzana), ale, że choruję na syndrom "chaośniczenia" wszystkiego więc pytam się. Czy cokolwiek stoi na przeszkodzie stworzenia armii Chaos Ogrów (oczywiście zasady zwykłych ogrów)? Podłoże fluffowe można stwożyć i to bardzo łatwo (ogry przecież są najemnikami prawie w całym starym świecie).

Awatar użytkownika
FIFI (_!_)
Chuck Norris
Posty: 516
Lokalizacja: Wołów, Klub KARAK VAR!!!

Post autor: FIFI (_!_) »

Nic nie stoi na przeszkodzie, a nawet lepiej gdy armia ma klimat :o
Tutaj masz przykład jak koleś zrobił całą armie ogrów na chośnickim tzeentchu http://ogrestronghold.com/main/index.ph ... iew&id=111

PS. Cieszy fakt, że coraz więcej osób bierze sie za ogry :twisted:

Awatar użytkownika
Arghal
Chuck Norris
Posty: 378

Post autor: Arghal »

Hm... Wiesz BP dał im naprawdę wiele :) Hunter staje się wystawialny, leadblechersami da się zrobić coś więcej niż tylko chodzić ;) Ale i tak jest to nadal armia, przy której trzeba myśleć... i to jest w niej fajne :)

Awatar użytkownika
SZALONE
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 45
Lokalizacja: "Ósma Bila" Bielsko-Biała

Post autor: SZALONE »

to znowu ja

grałem wczoraj z imperium ( masakra) miałem takie zdarzenie

jednostka ciężkiej konnicy z kapłanem zaszarżowała mojego łowce
łowca wyzwał kapłana (zeżarł go) -kapłan dawał nienawiść dla jednostki
czy w tej fazie walki konnica dalej pała nienawiścią czy też nie?

Awatar użytkownika
Monstroys
Smyk
Posty: 496
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Monstroys »

ja pomimo dość przestarzałego kodeksu też zacząłem ich zbierać jednak nie na modelach GW tylko konfrontacyjnych. wiem że na turniejach nie pogram, ale to nie turnieje stanowią o fajności tego hobby (dla mnie przynajmniej), a bliskie mi osoby z którymi gram (chyba) nie będą mieli nic na przeciwko.
a więc,
poniższe figsy to bulle:
http://www.rackham-store.com/boutique_u ... ag=1&num=7
http://www.rackham-store.com/boutique_u ... ag=1&num=7
te to irongutsi:
http://www.rackham-store.com/site/medias/OREL03GD.jpg
te to leadbelcherzy:
http://www.rackham-store.com/boutique_u ... ag=1&num=7
maneaterzy:
http://www.rackham-store.com/boutique_u ... g=1&num=12

uważam, że delikatnie "mongoidalny" wygląd pasuje do założeń stawianych przez ogry, "maneaterzy" w sumie pasują do opisu, tylko ci kusznicy troszkę mniej, ale można coś skonwertować zawsze :)
tylko ich cena boli, no ale trzeba się umieć poświęcić :)

pozdr

as1
Chuck Norris
Posty: 628

Post autor: as1 »

A jak rzucę czar z magi jelit powyżej 7+ to przeciwnik wciąż dispeluje mi go na 7?

Awatar użytkownika
Cresus
Mudżahedin
Posty: 300

Post autor: Cresus »

nadal na 7+, w booku wspomniany jest każdy pozostający w grze czar ogrów
Obrazek
SZARŻAAA!!!
new steggie has super huge multi fire high strength big blowguns

Awatar użytkownika
Grodzio
Chuck Norris
Posty: 613
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Grodzio »

as1 pisze:A jak rzucę czar z magi jelit powyżej 7+ to przeciwnik wciąż dispeluje mi go na 7?
W twojej fazie magii gdy czarujesz przeciwnik odpiera twoje czary na tyle samo lub wiecej niż rzucisz. Dopiero w swojej fazie magii ściąga RIPy na 7+

Zablokowany