Pytania i odpowiedzi

Empire

Moderator: #helion#

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Bizim
Falubaz
Posty: 1155
Lokalizacja: Bizim

Re: Pytania i odpowiedzi

Post autor: Bizim »

Jeśli chodzi o piechotę to polecałbym tak:

Halabardników z 80
kilkadziesiąt włóczni na detachmenty
ewentualnie kilkadziesiąt łuków na detachmenty
armaty
wózek maga (heavenowy)
helblaster
inżynier
kapitan bsb
piesi magowie

To taka dobra podstawa, do tego fajnie mogą pasować takie rzeczy jak
demigryfy
War Altar
kapitan na pegazie
czołg (niby jest losowy ale z drugiej strony jest solidniejszy bo działa do ostatniego wounda)
ciężka kawaleria
Great Swordsi (ja tam w moich rozpiskach jakoś dla nich miejsca na razie nie widzę...)
piesi warrior prieści


Pewnie jeszcze o czymś zapomniałem. Gryfa nie poleciłem bo jeszcze sam go nie przetestowałem. O ile Altar z samego zobaczenia na zasady widać, że jest dobry do wspierania piechoty to o gryfie wypowiem się dopiero jak na nim pogram (ale ponieważ bardzo lubię kuraka to na pewno będzie często gościł w moich rozpiskach :) ).
Caius Ceplus pisze: Zaatakowane imperium kontratakuje.

Awatar użytkownika
Martin von Carstein
Kradziej
Posty: 947

Post autor: Martin von Carstein »

Ghoul pisze:Dzięki JochnyWalker za zaproszenie. :D

Co to armii interesuje mnie właśnie granie pięknymi blokami piechoty. Maga na pewno kupie, akurat ten ma fajne pudełko z dużą ilością bitsów. :)
Jeśli chodzi o same figurki mówimy tutaj o takie porządnym graniu. Taki duży blok greatswordów jednak trzeba kupić w GW prawda? Patrzyłem na inne firmy i tam raczej taki wariatów nie widziałem (jedynie własnie pikinierów i handgunnerów, i proporcja figurek dużo bardziej mi się podoba.)
Witch hunter'a na pewno kupie bo model niesamowicie mi się podoba (bedzie pasował do moich mordheimowych łowców czarownic. =P~ ).

Z tego co wiem to własnie te magiczne wózki są must have, a czołg zrobił się bardziej losowy według podręcznika. No i czy armaty nadal są takie dobre? Warto je mieć prawda?
Armaty trzeba mieć zawsze. To najpewniejsza artyleria Imperium, niezawodna, celna, z solidnym zasięgiem.
GS możesz kupić chociażby u Artizana. Jest jeszcze Gamezone (na allegro za metale dasz tyle samo co za plastiki gw w najtańszych sklepach).
Halabardników gotowych możesz kupić u Perrych lub u Artizana.
Ja osobiście jako element standardowy mych rozpisek biorę oddział Włóczników. Mam pomysł na ich zastosowanie, a widzę iż rozważenie obecności małego maga metalu zaczyna mieć sens. Zwłaszcza dla mego regimentu Gwardii Elektorskiej.

kowaljl
Chuck Norris
Posty: 391

Post autor: kowaljl »

Martin podaj prosze linka do tego boxa 40 figsow od Perrych.

Awatar użytkownika
Martin von Carstein
Kradziej
Posty: 947

Post autor: Martin von Carstein »

http://www.warandpeacegames.com.au/shop ... tId=142771


http://www.wargamer.pl/index.php?id=14679

Bracia P powinni mi ufundować medal za promocję ich produktów. :)
Osobiście czekam aż uda mi się Sourcemasterowi sprzedać hordę włóczników. Albo piechota Habsburgów od Warlordsa albo bracia P...

Awatar użytkownika
Anzalf
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 152
Lokalizacja: EŁK, mazury, cud natury!

Post autor: Anzalf »

Mógłby mi ktoś powiedzieć co zmieniło się w zasadach detek i czołgu bo nie do końca wiem ?

Dziękuję i pozdrawiam!
BLOOD FOR THE BLOOD GOD!!
SKULLS FOR THE SKULL THRONE!!
MILK FOR MY KHORNE FLAKES!!

Awatar użytkownika
Macias
Kretozord
Posty: 1823
Lokalizacja: SNOT - filia w Pogórzu

Post autor: Macias »

Anzalf pisze:Mógłby mi ktoś powiedzieć co zmieniło się w zasadach detek i czołgu bo nie do końca wiem ?

Dziękuję i pozdrawiam!
detki
1. dostają od parent unitu:
-stubborn
-hold the line
-steadfast
-modlitwy priesta
-frenzy
-hatred
-stupidity
2. punktowo wliczają się do slotu zajmowanego przez parent unit (detki GS-ów do speciali, pozostałe do core)
3. nie mogą brać FCG, ale mogą do nich dołączać bohaterowie


tank
1. po deklarowaniu SP rzucasz artyleryjką i porównujesz z liczbą aktualnych woundów, jeśli jest więcej na artyleryjce lub gdy masz misfire to rzucasz d3, dodajesz do tego liczbę zadeklarowanych SP i sprawdzasz tabelkę
2. SP możesz wydawać na działo, steam gun i silnik (max 3 SP na każde)
3. działo: s10, d6 ran, zasięg 12/24/36 cali zależnie od użytych SP, nie może strzelać w cc
4. steam gun: breath weapon z siłą=1+użyte SP (max s4)
5. silnik: każdy użyty SP to jedna dodatkowa kość na random movement dla ST (użyjesz 3 to masz 3d6 ruchu) lub d3 autohitów w unit w b2b (zadawane w fazie ruchu)
6. nie ma autohitów w niego, trafiasz na WS inżyniera
7. testy charakterystyk jak na normalnym chariocie (nie oblewa inicjatywy z automatu)
8. w szarży zadaje d6 impactów +d3 za każdy użyty SP
9. ma T6

to chyba wszystko
Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( :shock: ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki :)
Imperialna moc!

Awatar użytkownika
wychwa
Oszukista
Posty: 865
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: wychwa »

Inżynierek może kupić karabinek ;]

Awatar użytkownika
Macias
Kretozord
Posty: 1823
Lokalizacja: SNOT - filia w Pogórzu

Post autor: Macias »

wychwa pisze:Inżynierek może kupić karabinek ;]
raczej snajperkę i to za 20 pkt
Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( :shock: ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki :)
Imperialna moc!

Awatar użytkownika
Bizim
Falubaz
Posty: 1155
Lokalizacja: Bizim

Post autor: Bizim »

Do tego czołg i jego załoga mogą strzelać z broni move or fire po ruchu.
Caius Ceplus pisze: Zaatakowane imperium kontratakuje.

Awatar użytkownika
Brushlicker
Falubaz
Posty: 1037
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Brushlicker »

kiedys 2000pkt to nawet solidna bitewka byla z tego co pamietam.

Popularyzacja duzych stworow zaburzyla balans.
Obrazek

tilt112
Mudżahedin
Posty: 280
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: tilt112 »

Bizim pisze:
Bastor pisze: A zapamiętajcie sobie moje słowa - prawdziwy LAMENT to będzie jak wyjdą nowe Krasie... :twisted:
+1 ;)
Poza tym myślę, że nowy Woch też spotka się z "ciepłym" przyjęciem. :P
Wydaje mi sie że gracze wochu beda zadowoleni jak dostana takie zroznicowanie jak my mamy. Baaa oni beda wniebowzięci.

Krasie ... Hmmmm :D nie chce krakac :P ale katapki sila 2 :D

Awatar użytkownika
Martin von Carstein
Kradziej
Posty: 947

Post autor: Martin von Carstein »

Krasie dostaną coś w zamian. Np Jeźdźców na mechanicznych świniach lub inne okropieństwo i szafa będzie grać. :P

Awatar użytkownika
Martin von Carstein
Kradziej
Posty: 947

Post autor: Martin von Carstein »

sourcemaster pisze:Wreszcie jak Ci się znudzi to oryginalne figurki bez problemu sprzedasz.
Oryginalne figurki to taki dość... tragiczny wybór w ludzkiej armii Imperium. Zwłaszcza jak planuje to sprzedać (a raczej oddać za grosze, za 1/3 ceny... a te pozostałe 2/3 to koszta dwóch wojowników od Perrych/Warlord Games. Kiepski biznes)
Jako iż mój test kupiecki zakończył się sukcesem (a ze strony sprzedaży włóczników 6 ed. za 3.50 klęską - ani jedna horda nie zeszła) podtrzymuję swoje zdanie o tym iż kupowanie oryginalnych pospolitych figurek Ludzików Made in Games Workshop jest tragicznym posunięciem handlowym, generującym o wiele większe straty (nawet biorąc pod uwagę sprzedaż) niż kupno konkurencyjnych figurek bez nadziei na ich zbyt.
Dziękuję za wzięcie w nim udziału. :P

Awatar użytkownika
Ghoul
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 40

Post autor: Ghoul »

Martin von Carstein, to pudełko 40 ludków. Moge złożyć w 40 pikinierów?

Awatar użytkownika
Martin von Carstein
Kradziej
Posty: 947

Post autor: Martin von Carstein »

Ghoul pisze:Martin von Carstein, to pudełko 40 ludków. Moge złożyć w 40 pikinierów?
Hmmm... zasadniczo to są Halabardnicy, jest tam ich 18 (plus dowódcza kadra).

Jeżeli chcesz pikinierów w tych samych klimatach to zalecam to pudło:

http://www.warandpeacegames.com.au/shop ... tId=196639

Połowa (plus grupa dowodzenia) to pikinierzy.
Generalnie polecam usiąść z nożykiem, gs i patyczkami, drutami i dorobić resztę pik, a tak uzyskanych wojowników wsadzać w tylne szeregi.

Najlepszymi i najtańszymi pikinierami byliby... macedończycy sarissophoroi (40 panów z pikami i tarczami), ale o ile nie robisz starożytnego Imperium to nie jest najlepszy wybór.

Awatar użytkownika
Vlad
Wałkarz
Posty: 76
Lokalizacja: Mikołów

Post autor: Vlad »

Ludwig Schwlarzhelm daje hold the line na 18 cali czy tylko rozszerza zsięg HtL dany przez generala/capitana? :)

Awatar użytkownika
Bizim
Falubaz
Posty: 1155
Lokalizacja: Bizim

Post autor: Bizim »

Vlad pisze:Ludwig Schwlarzhelm daje hold the line na 18 cali czy tylko rozszerza zsięg HtL dany przez generala/capitana? :)

Ludwig rozdaje Hold Your Ground! w 18''. A zasada Hold Your Ground! to są przerzuty od bsb.

Poza tym Ludwig nie ma Hold the Line.
Caius Ceplus pisze: Zaatakowane imperium kontratakuje.

Awatar użytkownika
Vlad
Wałkarz
Posty: 76
Lokalizacja: Mikołów

Post autor: Vlad »

aa faktycznie.. 3 razy to czytałem i widziałem tam hold the line... :lol2:

Awatar użytkownika
Blaesus
Kretozord
Posty: 1505
Lokalizacja: "Twierdza Wrocław"
Kontakt:

Post autor: Blaesus »

Vlad pisze:aa faktycznie.. 3 razy to czytałem i widziałem tam hold the line... :lol2:
Tzn. Chciałeś widzieć ;) Jak każdy z nas pewnie.

Awatar użytkownika
Macias
Kretozord
Posty: 1823
Lokalizacja: SNOT - filia w Pogórzu

Post autor: Macias »

Martin von Carstein pisze:Krasie dostaną coś w zamian. Np Jeźdźców na mechanicznych świniach lub inne okropieństwo i szafa będzie grać. :P
Jakoś nie sądzę aby dwarfy miały dostać coś z MV większym niż 3, a nawet jeśli to raczej będą to niedźwiedzie a nie mechaniczne świnie.
Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( :shock: ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki :)
Imperialna moc!

ODPOWIEDZ