Rozpiski WE - (8 edycja od strony 339)
Moderator: Gremlin
Jest już oficjalny na stronie UK.
Wildzi zawsze byli mocni a teraz są jeszcze mocniejsi. Zazwyczaj 1 oddział WD mi wystarcza drugim nie gram bo zwykle nie starcza ptk. WE mają sporo dobrych i grywalnych jednostek, ciężko stworzyć idealną rozpiske, każdy gra jak lubi.
Wildzi zawsze byli mocni a teraz są jeszcze mocniejsi. Zazwyczaj 1 oddział WD mi wystarcza drugim nie gram bo zwykle nie starcza ptk. WE mają sporo dobrych i grywalnych jednostek, ciężko stworzyć idealną rozpiske, każdy gra jak lubi.
Tymi atakami dla koni bym się nie podniecał, bo to z d.. zasada. W AB do WE wyraźnie stoi, że tylko jeźdźcy dostają, więc to akurat nijak się do zasad nie ma.
To tak jakby na pytanie: czy Speary w armii WE dodają +2 do siły w szarży, ktoś odpowiedział, że tak, ależ oczywiście. Po prostu odpowiadający palnął bzdurę i tyle - kimkolwiek był. Tak samo jak wyssany S&S na 360 stopni - sorry, ale nawet S&S Fastów jest ograniczony do frontu, więc nie widzę tu podstaw.
To tak jakby na pytanie: czy Speary w armii WE dodają +2 do siły w szarży, ktoś odpowiedział, że tak, ależ oczywiście. Po prostu odpowiadający palnął bzdurę i tyle - kimkolwiek był. Tak samo jak wyssany S&S na 360 stopni - sorry, ale nawet S&S Fastów jest ograniczony do frontu, więc nie widzę tu podstaw.
Draconis - FOR EVER !!!
Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild
Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild
Chociaż skoro imperialne konie po płomiennej mowie kapłana dostają hejta
Co do porównania WR do WD, to jasne, że osiągi w walce zazwyczaj WD mają lepsze, ale: gorzej przetrzymują ostrzał, bardziej są na niego narażeni bo wolniej idą (chyba, że gramy defensywnie), ciężko jest im przeżyć porządną szarżę, a już tym bardziej ustać bez szmat. Natomiast to fakt WD to niesamowita wprost jednostka
Co do porównania WR do WD, to jasne, że osiągi w walce zazwyczaj WD mają lepsze, ale: gorzej przetrzymują ostrzał, bardziej są na niego narażeni bo wolniej idą (chyba, że gramy defensywnie), ciężko jest im przeżyć porządną szarżę, a już tym bardziej ustać bez szmat. Natomiast to fakt WD to niesamowita wprost jednostka
No głupota jest, tyle że to "oficjalna" głupota i jesli ktoś na turnieju będzie chciał tą głupotę stosować a FAQ się nie zmieni to niestety nic na to nie poradzimy.Scimitar pisze:Tymi atakami dla koni bym się nie podniecał, bo to z d.. zasada. W AB do WE wyraźnie stoi, że tylko jeźdźcy dostają, więc to akurat nijak się do zasad nie ma.
To tak jakby na pytanie: czy Speary w armii WE dodają +2 do siły w szarży, ktoś odpowiedział, że tak, ależ oczywiście. Po prostu odpowiadający palnął bzdurę i tyle - kimkolwiek był. Tak samo jak wyssany S&S na 360 stopni - sorry, ale nawet S&S Fastów jest ograniczony do frontu, więc nie widzę tu podstaw.
Co do S&S tremena to jest jedna duża róznica miedzy nim a fastem - autor faqa zapewne kierował się taką logiką, że drzewiec może strzelać z korzonek jak shooting atak bez LOS. LOS tu dla niego miał decydujące znaczenie, bo fast nie może strzelać kiedy czegoś nie widzi. Drzewiec przeciwnie - pruje korzonkami zwykle jak jest ukryty w lesie albo strzela do tyłu. Fast natomiast nie może strzelać jak jest ukryty w lesie na ponad 2 cale. Zatem autow wywnioskował, że jesli to shooting attack nie wymagający LOS i pzowalający strzelać drzewcowi 360 stopi tak jak fastom, to S&S też nie wymaga LOS, bo sam S&S sam w sobie nie jest jakimś oddzielnym strzałem, tylko reakcją na szarże z możliwością użycia strzelania z korzeni, a same strzelanie z korzeni nie wymaga LOS, zatem dla niego LOS do S&S tez nie bedzie wymagany - chyba że S&S z korzeni rozpatrujemy jako dwie zupełnie inne strzały, które nie mają ze sobą nic wspólnego (na zasadzie oddziału wyposazonego w dwie bronie strzeleckie - pistolety i łuki). Ale ztego co mi się wydaje S&S z korzeni jest nadal jest tylko częścią zasady, w której nadrzędną jest sam opis strzelania z korzeni. Zatem jeśli GW w jakimś nowym AB wymyśli Fasta strzelającego bez LOS to o ile nie będzie zaznaczone, że nie może robić S&S od tyłu, to takiego S&S od boku/tyłu będzie mógł zrobić.
Trochę sie pogubiłem... bardzo bym prosił opisanie to w dwóch zdaniach, ponadto mam zrozumieć że polepszają WE i konie dostają 2 ataki? xD xD kiedy to będzie zatwierdzone?
Klub Fantasy "FENIX" ('Stara Remiza', ul. Żabia 8, Włocławek)
Gry bitewne, RPG, karciane, planszowe.
Każdy poniedziałek od 15.oo do 19.oo. ZAPRASZAMY
http://klubfenix.vip.interia.pl
Gry bitewne, RPG, karciane, planszowe.
Każdy poniedziałek od 15.oo do 19.oo. ZAPRASZAMY
http://klubfenix.vip.interia.pl
Generalnie uznaje się, że nie może, ale teoretycznie dałoby się wywnioskować z zasad, że powinien Co do ataków koni to nie byłoby to jakieś chore, skoro hate działa na cały model to czemu nie to.
A tak btw - czar defaultowo musi być rzucany w LOS, chyba że jest napisane inaczej, nie na odwrót?
--edit--
Dawno nie wrzucałem jakieś rozpy, a ta jest na 2350pts, czyli na liczbę punktów, w których wprawę mam co najmniej średnią, więc bardzo byłbym wdzięczny za opinię:
Spellsinger general 1st levell
Dispell scroll
Divination orb
Spellsinger 2nd levell
Dispell scroll
Dispell scroll
Alter Highborn
Oaken armour
Amber Pendant
Gwytherc's horn
Noble batle standard
Hail of doom arrow
Asyendi's bane
Glade guard x10
Musician
Glade guard x10
Musician
Glade guard x10
Musician
Dryads x8
Dryads x8
Dryads x9
Wardancers x7
1x Bladesinger, musician
Wild riders x5
1x Wild hunter
Standard, War banner
Wild riders x5
A tak btw - czar defaultowo musi być rzucany w LOS, chyba że jest napisane inaczej, nie na odwrót?
--edit--
Dawno nie wrzucałem jakieś rozpy, a ta jest na 2350pts, czyli na liczbę punktów, w których wprawę mam co najmniej średnią, więc bardzo byłbym wdzięczny za opinię:
Spellsinger general 1st levell
Dispell scroll
Divination orb
Spellsinger 2nd levell
Dispell scroll
Dispell scroll
Alter Highborn
Oaken armour
Amber Pendant
Gwytherc's horn
Noble batle standard
Hail of doom arrow
Asyendi's bane
Glade guard x10
Musician
Glade guard x10
Musician
Glade guard x10
Musician
Dryads x8
Dryads x8
Dryads x9
Wardancers x7
1x Bladesinger, musician
Wild riders x5
1x Wild hunter
Standard, War banner
Wild riders x5
Ostatnio zmieniony 29 kwie 2008, o 17:16 przez ksch, łącznie zmieniany 1 raz.
Wiecie jestem początkujący, to znaczy że treeman może stać i strzelać z korzeni??
Klub Fantasy "FENIX" ('Stara Remiza', ul. Żabia 8, Włocławek)
Gry bitewne, RPG, karciane, planszowe.
Każdy poniedziałek od 15.oo do 19.oo. ZAPRASZAMY
http://klubfenix.vip.interia.pl
Gry bitewne, RPG, karciane, planszowe.
Każdy poniedziałek od 15.oo do 19.oo. ZAPRASZAMY
http://klubfenix.vip.interia.pl
"Polhammer" jeszcze w dobie 6 edycji kiedy niedawno wydano WE uścisłił że drzewiec może robić S&S ale tylko od przodu. Wraz z wejściem 7 edycji i pojawieniem sie nowych uściśleń LS odebrała drzewcowi S&S - kiedyś mówiono na to wymiana, bo zamiast S&S drzewca WE zyskały w uściśleniach rzucanie obrażeń z treesining bez wymaganego zasięgu. Ogólnie S&S z drzewca ma w Polsce właśną historię
Radzę przeczytać faq WE bo o własnie ta armia ma najwięcej zmian np. magiczny łuk przerzuca strzały ze spitów, można brać magiczne bannery na bsb i spity bo nie zaliczają się do magic items, luki magicznie nie zadają magicznych ataków tylko magiczne strzały. drzewiec nie może brac boundów z duszków, konie WR mają magiczne ataki i 2 ataki jak nie szarżują, moonstone może działać w fazie przeciwnika a nawet może wyteleportować jendostkę z combatu i wiele wiele innych rzeczy
Radzę przeczytać faq WE bo o własnie ta armia ma najwięcej zmian np. magiczny łuk przerzuca strzały ze spitów, można brać magiczne bannery na bsb i spity bo nie zaliczają się do magic items, luki magicznie nie zadają magicznych ataków tylko magiczne strzały. drzewiec nie może brac boundów z duszków, konie WR mają magiczne ataki i 2 ataki jak nie szarżują, moonstone może działać w fazie przeciwnika a nawet może wyteleportować jendostkę z combatu i wiele wiele innych rzeczy
Nie do końca jeśli chodzi o pierwszą część. Pracowałem nad 1szymi uściśleniami do WE i wg. nich Drzewiec mógł robić S&S ale do przodu (dokładnie przez analogię do fastów i zapis w RB, że S&S można robić do przodu). Po jakimś czasie podniosło się larum, że Treeman jakoby nie ma broni strzeleckiej, więc ona wyklucza możliwość robienia S&S przez niego. Pojawiło się uściślenie nr 2 korygujące to - tak zostało do teraz.Kal_Torak pisze:"Polhammer" jeszcze w dobie 6 edycji kiedy niedawno wydano WE uścisłił że drzewiec może robić S&S ale tylko od przodu. Wraz z wejściem 7 edycji i pojawieniem sie nowych uściśleń LS odebrała drzewcowi S&S - kiedyś mówiono na to wymiana, bo zamiast S&S drzewca WE zyskały w uściśleniach rzucanie obrażeń z treesining bez wymaganego zasięgu. Ogólnie S&S z drzewca ma w Polsce właśną historię
Radzę przeczytać faq WE bo o własnie ta armia ma najwięcej zmian np. magiczny łuk przerzuca strzały ze spitów, można brać magiczne bannery na bsb i spity bo nie zaliczają się do magic items, luki magicznie nie zadają magicznych ataków tylko magiczne strzały. drzewiec nie może brac boundów z duszków, konie WR mają magiczne ataki i 2 ataki jak nie szarżują, moonstone może działać w fazie przeciwnika a nawet może wyteleportować jendostkę z combatu i wiele wiele innych rzeczy
Prawda jest taka, że w booku WE było i jest wiele niejasnych zasad. Teoretycznie wiele z nich można rozwiązać na kilka sposobów. Jeden sposób podawały uściślenia, inny podaje nowy FAQ. Przykład Wild Rider Hero - czy ma łuk czy go nie ma ?? wg uściśleń nie ma, bo w AB podają jakie ma wyposażenie, ale... w AB Noble ma łuk, a opis Kindreda nie podaje, że go traci (przy Wardancerze z kolei podaje, że go traci) - i jesteśmy w kropce. Tego chyba FAQ nie rozwiązał
Dziwi mnie tekst o tym, że magiczny łuk nie zadaje magicznych obrażeń (jego strzały nie są magiczne), szczególnie wobec tego:
Pogłębia to już i tak nienajlepszą opinię o Designerach GW - nie znają zasad, które sami piszą. Wydają FAQa, który je zmienia, przeczy im i wogóle robi burdel.Q. Do the hits from all magic weapons, including bows and
other missile weapons, count as "magical"?
A. Yes. Any attack from a magic weapon counts as magical.
S. Gav Thorpe - Warhammer Design Team
No i niestety łuki magiczne w armii WE, które moim zdaniem i tak są syfne (a przecież armia ta miała mieć charakter strzelecko-partyzancki), stały się jeszcze gorsze. Panowie nie zauważyli, że strzały do jedynego sensownego łuku - Bow of Loren można dołożyć tylko u Lorda.
W FAQu są też pozytywy - parę rzeczy rozwiązano wreszcie tak jak powinny być rozwiązane (o co też walczyłem) - np. magiczne ataki Wildów. Wreszcie ktoś inny zauważył, że zasada Forest Spirit tyczy się całego modelu, a nie tylko jeźdźca. Zmodyfikowali też Banner z Unbreakable, czyniąc go w końcu użytecznym, bo ta wersja, która była w AB nie nadawała się do niczego - jedynie se dla zabawy można go było wrzucić.
No, ale nic - gadamy tu w końcu o rozpiskach. Nowy FAQ wplata się w zmianę kompozycji mojej armii, akurat w porze powrotu do rozpiski Moonstona i Drzewa Będzie wesoło, oj będzie. Szkoda, ze tylko do sierpnia, kiedy planuję odkurzyć ukochanych czarnych braci
Draconis - FOR EVER !!!
Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild
Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild
Ja również mam w planach pewne zmiany w rozpisce
Kminię jak zmieścić zwłaszcza na poniżej 2000 punktów - snajperki obie, hail of domm arrow i moonstona - co uczyni mi WE kwintesencją partyzantki, czyli to co najbardziej lubie
A woją drogą czemu S&S spowodował u ciebie Scimitar zmiane jeśli chodzi o wzięcie drzewa? Z tego co pamiętam S&S najbardziej przydawał się do do walki z klockami piechoty. Podchodziles do piechoty io wlailes z korzonkow. Potem piechota szarzowala i robiles S&S, a potem wywalasz swoje dodatkowe 5 ataków i z oddziału piechoty zostaje niewiele .
Kminię jak zmieścić zwłaszcza na poniżej 2000 punktów - snajperki obie, hail of domm arrow i moonstona - co uczyni mi WE kwintesencją partyzantki, czyli to co najbardziej lubie
A woją drogą czemu S&S spowodował u ciebie Scimitar zmiane jeśli chodzi o wzięcie drzewa? Z tego co pamiętam S&S najbardziej przydawał się do do walki z klockami piechoty. Podchodziles do piechoty io wlailes z korzonkow. Potem piechota szarzowala i robiles S&S, a potem wywalasz swoje dodatkowe 5 ataków i z oddziału piechoty zostaje niewiele .
Nie zrozumiałeś Jakiś czas temu postanowiłem na powrót wystawić drzewko i Moonstona (tyle że tym razem na WD Noble). A tu pojawił się w międzyczasie taki FAQ i aż łezka w oku się zakręciła, choć przyznam, że bardzo głupi on jest - jeśli chodzi o mnie to nikomu nie zrobię S&S w tył czy we flankę - kultura jednak cosik nakazuje.Kal_Torak pisze:Ja również mam w planach pewne zmiany w rozpisce
Kminię jak zmieścić zwłaszcza na poniżej 2000 punktów - snajperki obie, hail of domm arrow i moonstona - co uczyni mi WE kwintesencją partyzantki, czyli to co najbardziej lubie
A woją drogą czemu S&S spowodował u ciebie Scimitar zmiane jeśli chodzi o wzięcie drzewa? Z tego co pamiętam S&S najbardziej przydawał się do do walki z klockami piechoty. Podchodziles do piechoty io wlailes z korzonkow. Potem piechota szarzowala i robiles S&S, a potem wywalasz swoje dodatkowe 5 ataków i z oddziału piechoty zostaje niewiele .
Swego czasu - w 6 edycji wpadłem na pomysł by dawać Moonstone WildRaider Noblowi i dołączać go do jednego z dwóch Treemanów. Do dziś nie zapomnę miny Niedbala jak mu się Drzewo z Wildem teleportowało w 1szej turze między 4 lance Bylo wesoło, ale 7ma edycja przekreśliła to
Draconis - FOR EVER !!!
Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild
Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild
Rozumiem
Ja teraz jak będę wystawiać Wild Riderów w liczbie 6-7 to będę im dawał banner of midwinter. Z dodatkowym atakiem od koni będą wstanie w razie czego lepiej przyjąc szarże, a jeśli sytuacja będzie niesprzyjąca i po ich uderzeniu nie przebije się i będzie szansa dla przeciwnika aby wjechał w WR to sztandar pozwoli im przeżyć na tyle długo zeby dojechał support . Ogólnie WR dzięki temu mogą być jeszcze bardziej uniwersalni
Swoją drogą Scimitar jak interpretujesz sytuacje, w których przeciwnik zajmuje większą cześć powierzchni lasu przy użyciu moonstona albo całość albo czy można się teleportować w obrębie tego samego lasu
Ja teraz jak będę wystawiać Wild Riderów w liczbie 6-7 to będę im dawał banner of midwinter. Z dodatkowym atakiem od koni będą wstanie w razie czego lepiej przyjąc szarże, a jeśli sytuacja będzie niesprzyjąca i po ich uderzeniu nie przebije się i będzie szansa dla przeciwnika aby wjechał w WR to sztandar pozwoli im przeżyć na tyle długo zeby dojechał support . Ogólnie WR dzięki temu mogą być jeszcze bardziej uniwersalni
Swoją drogą Scimitar jak interpretujesz sytuacje, w których przeciwnik zajmuje większą cześć powierzchni lasu przy użyciu moonstona albo całość albo czy można się teleportować w obrębie tego samego lasu
Nie kumam - jak zajmuje większość lasu ?? To nie ma nic do rzeczy - możesz umieścić kolesia z moonstone dzięki jego zasadom w dowolnym lesie. Masz tylko parę warunków:Kal_Torak pisze:Swoją drogą Scimitar jak interpretujesz sytuacje, w których przeciwnik zajmuje większą cześć powierzchni lasu przy użyciu moonstona albo całość albo czy można się teleportować w obrębie tego samego lasu
- cały model lub oddział, jeśli w nim koleś jest, musi być całkowicie w lesie
- jeżeli przeciwnik stanął se w lesie tak, że nie możesz się tam cały zmieścić, to trudno - nie możesz
- należy pamiętać by te 1'' od wrogich modeli być (tu nic nie jest wspomniane, ale to generalna zasada z RB, więc też trzeba tak jak przy przesuwaniu lasów stosować)
A w obrębie tego samego lasu ?? czemu nie - opis przedmiotu mówi, że zdejmujesz model/oddział ze stołu i umieszczasz w dowolnym lesie (z zachowaniem powyższych warunków). Nikt nie zabrania tobie, że to będzie ten sam las.
Co do Wildów to się przekonałem raczej do 7ki z War Bannerem. Banner of Midwinter widziałbym prędzej u Eternali - tak 15+
Draconis - FOR EVER !!!
Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild
Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild