Skaveńskie Q&A

Skaven

Moderator: Hoax

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
lajkonik
Masakrator
Posty: 2622

Re: Skaveńskie Q&A

Post autor: lajkonik »

Inne rat ogry, mam całą kolekcję ;)
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami :)
lajkonik Obrazek

Awatar użytkownika
Hoax
Masakrator
Posty: 2008
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hoax »

Jak działa dokładnie atrybut ruiny? Wybieramy dowolny unit na który chcemy użyć atrybut, czy tylko castując augmenta na oddział, jednocześnie dostaje on atrybut?

Awatar użytkownika
Okoń
Masakrator
Posty: 2289
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Okoń »

Dowolny własny unit w 24" od castera. :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Hoax
Masakrator
Posty: 2008
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hoax »

Piękna sprawa. Dzięki :D

Przy okazji kolejne pytanie. Jak działa teraz strzelanie w szaraka na dzwonie. Zabijanie szaraka, dzwonu i w ogóle jak to się wszystko rozgrywa?

Awatar użytkownika
Okoń
Masakrator
Posty: 2289
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Okoń »

Traktujesz szaraka na dzwonie jako jeden model z T5, W5, 5+ armour save i 4++ wardem.
Obrazek

Awatar użytkownika
Hoax
Masakrator
Posty: 2008
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hoax »

Thx. Kolejne. Doomwheel w obecnej iteracji autohituje, czy nie?

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5208

Post autor: Stan »

Weapon:
Electric Discharge:​This is a Shooting Weapon: Range 18”, Strength (D6*2), Multiple Shots (3), Multiple Wounds (D3),
Lightning Attacks, Magical Attacks, Reload!, Armour Piercing (6).
During each friendly shooting phase, the Dreadmill must shoot it’s Electric Discharge. The Rakachit Technician can try
to prevent it from shooting by taking and passing a Leadership test. The Dreadmill can shot even if it is Engaged in
Combat, is Fleeing or have Rallied in this Player Turn. It must always choose the closest unit as its target (Friend or
Foe, controlling player may choose if several units are equally close) even if outside of its Front Arc and/or outside
Line of Sight, and even if the target is Engaged in Combat. Each of the three shots are resolved one at a time (measure
which unit is the closest, and therefore the target, before resolving each shot).
Electric Discharge shots hits automatically, Roll to determine Strength once for all shots in the same phase. If a natural
‘6’ is rolled for Strength the Dreadmill has misfired and must roll on the Volatile Table. However, if the misfire occurs
when the Dreadmill is Engaged in Combat, apply the Malfunction result instead of rolling on the table.
Wszystko jest w książce, wystarczy zajrzeć ;)

Awatar użytkownika
Hoax
Masakrator
Posty: 2008
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hoax »

Czytałem tyle razy, żeby ostatecznie i tak przeoczyć... Dzięki :mrgreen:

Miki_88
Warzywo
Posty: 16

Post autor: Miki_88 »

Jaką magie wybieracie na Magistrze ?
Atrybut ruina wydaje mi się ekstra, ale z drugiej strony shadow chyba też może ładnie szczurom w cc pomagać

Awatar użytkownika
Hoax
Masakrator
Posty: 2008
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hoax »

Prosta rada. Wincyj czarów. Ja największe triumfy w 8ed święciłem grając zestawem 8 czarów. Nie wiem jak to jest w 9th, bo zagrać miałem okazję n iteracji temu, a na ostateczną dopiero prototyp rozpy mam i ogrywanie dopiero w planach, ale czarów zrobiło mi się aż 10 (pewnie coś wywalę, po testach bo to może być trochę gięcie pały)

Miki_88
Warzywo
Posty: 16

Post autor: Miki_88 »

Robię rozpiske na 2500 i mam Magistra, Plague Prophet'a na furmance z Cauldron of Bligh i jednego Rakachit Machinist'a, 9 spelli bedzie tylko się nad tą ścieżką magi zastanawiam

Awatar użytkownika
Hoax
Masakrator
Posty: 2008
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hoax »

Cóż. To już chyba zależy od reszty rozpy, nie sądzisz? ;)
Nie ma tak, że jeden lore jest lepszy od drugiego i basta.

Nargh
Chuck Norris
Posty: 358

Post autor: Nargh »

Tutaj nie zgodzę się. Shadow jest dobry na wszystko. Zawiera zestaw czarów na niemal każdą okazję, brakuje tylko czegoś do zadawania obrażeń. Choć fakt, od nerfu miazmy nie jest już gięciem systemu.
Ruina obecnie wygląda trochę lepiej niż jeszcze tydzień temu, ale na mnie wrażenia dużego nie wywiera. A dokładniej 1 i atrybut są fajnie naprawione. 5 i 6 to rozczarowanie dalej(piątka za słaba, 6 niby fajna, ale wysoki casting jak na mój gust).
Obecnie raczej kombinuję w kierunku dużego maga na shadow i inżyniera. Daje to 6 - 7 czarów, gdzie przy moich standardowych rzutach na wiatry i tak jest za dużą liczbą :] Z mojego doświadczenia wynika, że duża ilość magów fajnie wygląda na papierze, ale stół brutalnie to weryfikuje. Wpakowanie 500pkt w magię przy dwóch turach z dwiema czy pięcioma kostkami bywa po prostu bolesne. Zwłaszcza, że obecnie nie mamy w w szczurach żadnych extra boostów do rzucania czarów, czy np. czarów pokroju Parszywej 13-stki :(

Awatar użytkownika
Hoax
Masakrator
Posty: 2008
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hoax »

Nie zgadzam się z całą stanowczością, ale cóż. To kwestia stylu który się preferuje, a tu każdy ma inaczej.

Nargh
Chuck Norris
Posty: 358

Post autor: Nargh »

Nie będę się spierał, bo nie grałem na ostatecznym drafcie, więc możliwe, że szybko zmienię zdanie :mrgreen:
Nie mniej osobiście stawiam bardziej na magię będącvą uniwersalnym wsparciem na każdym etapie gry, bez względu na parring - shadow wydaje mi się bardziej użyteczny pod tym kątem

Awatar użytkownika
Hoax
Masakrator
Posty: 2008
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hoax »

Też nie grałem na obecny draft. Chodzi o ogólne zasady.

Awatar użytkownika
DarekH
Chuck Norris
Posty: 595
Lokalizacja: Kraków

Post autor: DarekH »

Rogaty przysłał mi verminlorda i się tak zastanawiam nad rozpiska z jego udziałem - zostawić go jako klepacza czy dać mu więcej magii i które opcję wybrać zdaje się że +1T jest mocne chyba że +1 do ataku?

Nargh
Chuck Norris
Posty: 358

Post autor: Nargh »

Z demonem to jest kłopot, bo nie ma giętego złożenia. W każdym czegoś brakuje. AP zamiast multiple wound też mnie nie przekonuje. Cena szczerze mówiąc przytłacza. W roli maga wcześniej mi się podobał ze względu na najszerszą gamę dostępnych patchy. Teraz to też jest ograniczone. A cena maga na wypasie to jakiś kosmos jak na szczurze realia. Zmniejszone LD też boli, jeżeli masz wizję gry na skirmishach etc.
Ostatecznie zadecyduje meta - ilość dział etc. A z tego co się słyszy to imperium i krasie w large target z dział walą na 2+, elfiaki i jaszczurki zapestkują wszystko. Nie mniej testuj, chętnie posłucham, co się udało wywalczyć :]

Awatar użytkownika
DarekH
Chuck Norris
Posty: 595
Lokalizacja: Kraków

Post autor: DarekH »

Kurcze wiem o imperium, bo to moja druga testowa armia :) canony strzelają na 72'' na 3+ w duże cele a na bliskim (36'') na 2+ pod warunkiem, że działo posiada inżyniera. W rozpisce imperialnej z trudem można włożyć 2 inżynierów, więc tak naprawdę co turę jest możliwy 1 strzał działa z takim trafieniem. Jednak jeżeli już zada rany to min. 2 a max 4 (d3+1 - wybuchowe)

W rozpisce mam abomkę + demona + asasyna z 5 guttersami. Można kombinować z ustawieniem poza polem widzenia lub poza zasięgiem działa i nie wychylać się do czasu przybycia w abushu asasyna - który będzie miał jedynie za zadanie wyeliminować park maszynowy. Można liczyć na łut szczęścia i przeć do przodu wszystkim, wspierając się magią.

Cholera, dochodzę do wniosku, że za dużo jest czynników losowych! Chyba rozegram teraz szybki pojedynek sam z sobą po jednej stronie imperium a po drugiej szczurki ;P

P.S. czy demon za furmanką albo abomką będzie poza polem widzenia dla canona? edit: nie będzie :(

Nargh
Chuck Norris
Posty: 358

Post autor: Nargh »

No włąsnie nie to, że się nie da, tylko jest to cholernie trudne do zrobienia. Za te 400pkt można wystawić kilka innych rzeczy, stworzyć zagrożenie w kilku innych miejscach. Mówiąc prościej, wydaje mi się, że są lepsze sposoby zainwestowania 500 - 550 pkt.

ODPOWIEDZ