Lidder pisze:Masz cały algorytm w RB:
1)deklaracja szarży
2)deklaracja i wykonanie reakcji
3)koniec deklaracji szarż i rzut na szarże
4)przesuniecie szarż
bohater jest wiec w oddziale w momencie S&S
8 edycja- pytania
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Re: 8 edycja- pytania
Też miałem ten sam problem i z pomocą przyszedł Lidder.Wynika z tego ze masz normalnego LoS
"Wojny przychodzą i odchodzą a moi żołnierze są wieczni"
Kiedyś w kwestii zasad panował bardzo dobry zwyczaj podawania źródła (nr strony, akapit) na podstawie, którego wygłasza się swój pogląd, szczególnie jak inni mają odmienne zdanie (np. ten S&S przy wyszarżowaniu herosa).
Fajnie było by do tego wrócić, bo co post to pojawiają się sprzeczne informacje, nie mówiąc już o uważaniu za święte słów osób LS, którzy też nie są nieomylni.
Fajnie było by do tego wrócić, bo co post to pojawiają się sprzeczne informacje, nie mówiąc już o uważaniu za święte słów osób LS, którzy też nie są nieomylni.

zdrowy rozsądekAsassello pisze: @Waldi, może podać jakieś źródło Twego toku rozumowania?

W momencie deklaracji bohater ma Mv +1 a jako, że "a unit charge range is equal to 2d6 plus its Movement value" sprawa wydaje się dla mnie prosta. Dopiero po rzucie następuje przesunięcie modelu i faktyczne opuszczenie oddziału.
Nawet przy s&s przeciw wyszarżowującemu oddziałowi jest zapis "as if he was a separate target" czyli tak jakby był osobnym celem a nie, że jest osobnym celem sensu stricte. A że najpierw jest deklaracja szarży, s&s, kulanie kostkami, stwierdzenie czy się doszło czy nie i dopiero tu jest przesunięcie modelu i rzeczywiste opuszczenie oddziału.
@Soulferin może się z tego wyspowiadam bo to wycięte z kontekstu. Strzelasz do herosa, który jest w oddziale. I tutaj nie wiem jak to traktować: czy dodawać mu jakieś bonusy z tego powodu. Np. czy w tym przypadku S&S można wykonać (widoczny cel) i czy jakieś przedmioty/efekty czarów, które działają na oddział działają też na herosa, czy traktujemy go już jakby opuścił ten oddział? z 1. nie ma problemu, a co do 2. to, szczerze, nie wiem.
Zaraz zaraz, co do LoS to wszystko jest w RB. Nie podam strony, bo nie mam pod ręką, ale wczoraj wieczorem czytałem w sekcji o opuszczaniu oddziału przez bohatera. Tam jak byk stoi, bohater wyszarżowujący z oddziału w razie stand and shoot jest jego jedynym celem. Jeśli się trafi unit, który jako S&S wali czymś od czegoś przysługuje lookout sir, wówczas bohater wyszarżowujący ma taki LoS jakby stał w pobliżu oddziału (musi być ten sam troop type) a więc 4+.
Co się tyczy efektów sztandarów lub innych cudów to obawiam się, że RB nie podaje odpowiedzi (a przynajmniej ja nie znalazłem).
Co się tyczy efektów sztandarów lub innych cudów to obawiam się, że RB nie podaje odpowiedzi (a przynajmniej ja nie znalazłem).
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.
- gerald_tarrant
- Masakrator
- Posty: 2630
- Lokalizacja: Liverpool/Wrocław
czy jesli mag shadow siedzi na smoku, to czy moze zamienić się miejscami z innym i jeśli tak, to jak wtedy to wygląda?
może, o ile ten z którym się zamienia ma taką samą podstawkęgerald_tarrant pisze:czy jesli mag shadow siedzi na smoku, to czy moze zamienić się miejscami z innym i jeśli tak, to jak wtedy to wygląda?


- gerald_tarrant
- Masakrator
- Posty: 2630
- Lokalizacja: Liverpool/Wrocław
czyli jesli lord na smoku chce się zamienić z kolesiem na demonic mouncie [oba podstawki 50x50] w oddziale, to wchodzi do oddziału razem ze smokiem? czy wymieniają się mountami :p
- mountami się wymienić nie mogągerald_tarrant pisze:czyli jesli lord na smoku chce się zamienić z kolesiem na demonic mouncie [oba podstawki 50x50] w oddziale, to wchodzi do oddziału razem ze smokiem? czy wymieniają się mountami :p
- smok do oddziału wejść też nie może, więc staje cal od oddziału, w którym był koleś na demonic mouncie (analogicznie do tego co się dzieje gdy mag zamieni się w smoka z 6 czaru beasta)

Spoko Lidder.Nie ma problemuLidder pisze:@Soulferin może się z tego wyspowiadam bo to wycięte z kontekstu. Strzelasz do herosa, który jest w oddziale. I tutaj nie wiem jak to traktować: czy dodawać mu jakieś bonusy z tego powodu. Np. czy w tym przypadku S&S można wykonać (widoczny cel) i czy jakieś przedmioty/efekty czarów, które działają na oddział działają też na herosa, czy traktujemy go już jakby opuścił ten oddział? z 1. nie ma problemu, a co do 2. to, szczerze, nie wiem.


"Wojny przychodzą i odchodzą a moi żołnierze są wieczni"
- White Lion
- Kretozord
- Posty: 1883
- Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"
Czy magiczne przedmioty dające save, warda albo regenkę które ma postać działają równierz na jego mounta (np. na smoka) ?
Do tej pory grałem tak że jeśli nie jest jednoznacznie napisane "hero and his mount" to działają tylko na jeźdźca (obojętnie czy w opisie jest bearer, wearer czy model).
Czy tak to działa ?
czy ew. są od tego jakieś wyjątki?
Do tej pory grałem tak że jeśli nie jest jednoznacznie napisane "hero and his mount" to działają tylko na jeźdźca (obojętnie czy w opisie jest bearer, wearer czy model).
Czy tak to działa ?
czy ew. są od tego jakieś wyjątki?
Save, ward albo regenka działa wyłącznie na posiadacza, o ile nie jest wyraźnie napisane, że działa również na mounta.
Złomowisko: https://goo.gl/photos/xRMRQZGkEgCpcHcx5
1. Lord mag na 4 levelu dostaje w bańkę miscasta i traci 3 levele ( a więc i 3 czary ). Jest jakiś dobry sposób losowania które z nich traci ?
2. Czy w 8 edycji nadal jest zasada, że jeśli oddział ucieka i ma mniej niż 25% bazowego składu to nigdy się nie opanuje i leci za stół ?
2. Czy w 8 edycji nadal jest zasada, że jeśli oddział ucieka i ma mniej niż 25% bazowego składu to nigdy się nie opanuje i leci za stół ?
A jak mam hate to konik też ma przeżuty ?
Nie ma, psychologia jeźdźca nie przenosi się na mounta i odwrotnie.
Złomowisko: https://goo.gl/photos/xRMRQZGkEgCpcHcx5
To inne pytanie nawiązujące do poprzedniego :
Hipotetycznie rzecz biorąc, w lancy bretońskich rycerzy liczących sobie 7 ludzi, siedzi sobie paladyn. Powiedzmy, że szarżuje na nich klocek chaos knightsów, wybija 6 chłopa, przegrywają walkę, oblewają brake test i uciekają. Ucieka sztandarowiec i paladyn. I teraz :
- liczy się fakt, że z lancy został 1 rycerz, a więc poniżej 25% - paladyn razem z ostałym rycerzem zdaje test na dwie "1"
- liczy się fakt, że został 1 rycerz a wraz z nim paladyn którzy razem nadal tworzą unit a więc wymagane 25%, opanowują się na normalny LD,
- paladyn i jeden rycerz opanowują się osobno,
Hipotetycznie rzecz biorąc, w lancy bretońskich rycerzy liczących sobie 7 ludzi, siedzi sobie paladyn. Powiedzmy, że szarżuje na nich klocek chaos knightsów, wybija 6 chłopa, przegrywają walkę, oblewają brake test i uciekają. Ucieka sztandarowiec i paladyn. I teraz :
- liczy się fakt, że z lancy został 1 rycerz, a więc poniżej 25% - paladyn razem z ostałym rycerzem zdaje test na dwie "1"
- liczy się fakt, że został 1 rycerz a wraz z nim paladyn którzy razem nadal tworzą unit a więc wymagane 25%, opanowują się na normalny LD,
- paladyn i jeden rycerz opanowują się osobno,