Witam! Jestem nowy, proszę o pomoc

Vampire Counts

Moderator: misha

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Marks
Falubaz
Posty: 1492

Re: Witam! Jestem nowy, proszę o pomoc

Post autor: Marks »

Z części rzeczy przyjdzie zrezygnować, nie można mieć samych modeli, które ci się podobają, które znajdują oparcie we fluffie i które nie będą zawsze obrywać. Trzeba będzie pójść na kompromisy i przeprosić się z kilkoma modelami. Nie należy patrzeć na same modele i ich wygląda ala GW, starczy zmienić kolorystykę by modele ze słabych albo obrzydłych stały się ciekawe. W tej metamorfozie pomocne będą też konwersje.


Rozpiski z ETC pokazały, że można grać wszystkim prócz Black Coacha, Coven Throne'a i Blood Knightów (z tej listy raczej na pewno nie wypadnie Blach Coach), wszystko inne znajdzie zastosowanie. Ciężko odpowiedzieć co kupić najpierw albo co kupić w ogóle bo niemożliwym jest złożenie rozpiski jedynej i ostatecznej. Zbieraj cory i proxuj i proboj, kupuj dalej i dalej probój i proxuj i graj.
Ostatnio zmieniony 21 paź 2012, o 21:38 przez Marks, łącznie zmieniany 1 raz.
Puszka Pandory, o immersji w grach
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
Nosił Wilk razy kilka, czyli inaczej o grach TellTale Games
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1

Kap
Mudżahedin
Posty: 268
Lokalizacja: Animosity - Szczecin

Post autor: Kap »

Tanio wyjdzie Ci na dzień dobry dołożyć do tego 10 hexwrightów. Chcesz duchowe to masz - te nowe modele wyglądają przepięknie. Wystawisz w dwóch piątkach i na małe punkty pogonisz całkiem sporo.

Z tego co napisałeś to będziesz miał armię podobną do mojej. Gram bez horrorów, vargheisty mam bo dostałem od szwagra, który nie wiedział co ma mi kupić a to mu się spodobało i nie gram nimi. Wilki polecam, nie jest to jednostka stworzona do heroicznej szarży na front ale dobrze prowadzone i wystawione przeciwko, przykładowo, armiom z machinami budzą w odpowiednich miejscach odpowiednie napięcie, które pozwoli Ci dopchnąć zdechlaki do walki.

Musisz wziąć pod uwagę to skąd jesteś :
1. z kim masz szansę grać
2. czy przypadkiem format ETC nie jest u Ciebie jedynym stosowanym formatem gier ;)

Oba podpunkty raczej po to żebyś nie skończył z armią, która jest mocno pocięta przez zasady.

"Vampire Counts
Master of black arts & blasphemous tome upgradeare 1pd each. 0- 3 etheral units (incl. Heroes). 0-2 red fury and/or quickblood abilities. 0-4 howls (death shriek counts as 2). 0-1 Terrorgheist , a max of 4 flying units, max 15 mounted characters and black knights combined."

Podobają Ci się eteryki ale zbyt wielu ich nie wystawisz. Dodatkowo max 15 mounted też od ręki mówi co i jak budować.

jako core poszedłem w hordę ghouli w sumie ze względu na wiadro ataków i poisony. Szkielety czy zombie mają inne zastosowania, poczytaj o nich.

Kończąc wypowiedź na punktach... Nie patrz na to jak na 650 punktów. Mówisz o dwóch boxach miesięcznie czyli za kilka miesięcy przeskoczysz 1k a potem 2k to chwila moment. W ssaczach mamy ten punktowy plus, że generała można zbudować na potężne punkty i z reguły ta 1/4 na lorda czy herosa jest zapełniana w chwilę. Problem pojawia się kiedy ginie ale o tym to w innym temacie ;).

Awatar użytkownika
Satrapa
Warzywo
Posty: 16
Lokalizacja: Vratislavia - Klein Gandau

Post autor: Satrapa »

We Wrocławiu mam urodzaj sklepów hobbistycznych a w najbliższym (na moim osiedlu :D) ludzie grają na maksymalnym luzie z wydaje mi się proporcjonalnie wysoką liczbą noobów.

Co to za zasady przedstawiłeś? Restrykcje pod wyższej rangi turnieje?

Szkoda, że Balack coach i Coven throne mają kiepskie recenzje. I tak je zamierzam kupić, ale widzę, że lepiej zrobię, jeżeli ten zakup znacząco odsunę w czasie. :(
Obrazek

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

Zasady EURO na turnieje. Są ograniczenia kompozycji niektórych złożeń armii tak by nie powodować "przegięć"
Tak ogólnie rzecz ujmując.

To nie jest tak, że na czarnej kanapie grać się nie da. Da, ale to jest 200 ptk które nie bardzo pomaga w grze i nie spłaca się.
Coven Throne jest mega kosztem pod bohatera, nie spłaci ci się na stole również.
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Alpharius
Plewa
Posty: 8

Post autor: Alpharius »

Witam wszystki chce zacząć moją przygodę z WFB obecnie gram w 40K CSM a dokłądnie Night Lordami. W battlu chciałbym podtrzymać ten klimat więc wybór padł na Vampiry :D. Chciałbym się dowiedzieć co kupić na początek co jest mi potrzebne czy battle force sie opłaca czy raczej sam plew tam jest?

Arthas
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 100

Post autor: Arthas »

Alpharius pisze:Witam wszystki chce zacząć moją przygodę z WFB obecnie gram w 40K CSM a dokłądnie Night Lordami. W battlu chciałbym podtrzymać ten klimat więc wybór padł na Vampiry :D. Chciałbym się dowiedzieć co kupić na początek co jest mi potrzebne czy battle force sie opłaca czy raczej sam plew tam jest?
Kup dużo jednostek CORE. Zacznij od Zombie i Crypt Ghouls, tych drugich najlepiej ze 40sci, do tego necrasia to chyba dobry Start. Sam gram od niedawna a pierwsze figsy jakie zakupilem to 10 GraveG, Corpse Cart, 10 CryptG + vampire to był błąd.

Batalion moim zdaniem jest słaby bo sa tam niepotrzebne wilki i szkielety ale poczekaj jeszcze na opinie kogoś bardziej doświadczonego niż ja. pozdro...

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

Ja bym powiedział tak. Chcesz cisnąć na turniejach to sobie kup to co w Standardzie turniejowym jest. Nie chcesz cisnąć na turniejach lub jest ci to obojętne, to kup sobie to, co ci się podoba pod względem modeli czy klimatu. Tak naprawdę, aby grać Wampirami potrzebujesz mieć minimum 25% Core i Generała, a reszta zależy od preferencji własnych, turniejowych, czy majątkowych :wink:
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Marks
Falubaz
Posty: 1492

Post autor: Marks »

Kilka postów wyżej (i na poprzedniej stronie) padały odpowiedzi na to pytanie. Prócz sugestii co brać, napisano też czego raczej unikać, tak więc możesz tam śmiało zajrzeć.
Puszka Pandory, o immersji w grach
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
Nosił Wilk razy kilka, czyli inaczej o grach TellTale Games
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1

Hammer88
Warzywo
Posty: 16

Post autor: Hammer88 »

Witam wszystkich! Dopiero zaczynam przygodę z WH, aktualnie kompletuje VC i chciałbym się zapytać o zasadę Inwokacji i nie tylko...

1) Czy jest jakaś specjalna zasada "przypisanego" czaru? Mam RB, ale ni chu chu nie moge znaleźć info odnosnie tego rodzaju magii.
2) Czy inwokacja może wskrzesić ponad stan np. zombie? (np. zginęły 4 sztuki, D6 wyrzuciłem 4 + wiz lvl. 4+)... czy moge do owego regimentu dodać kolejne 4 modele, poza tymi poległymi?
3) Czy Mortis engine jest jednostką eteryczną czy tylko poszczególne jednostki? tj. Banshee i ten cały cyk który porusza ME.
4) Na koniec chciałem się dowiedzieć o zasadę niemodyfikowanej 1 i 2 w fazie magii. Chodzi tutaj o wyrzucenie pary "1" / "2"? Czy wygląda to inaczej?

Z góry dziękuje za pomoc :)

Awatar użytkownika
Azgaroth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3248
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Azgaroth »

Hammer88 pisze:Witam wszystkich! Dopiero zaczynam przygodę z WH, aktualnie kompletuje VC i chciałbym się zapytać o zasadę Inwokacji i nie tylko...

1) Czy jest jakaś specjalna zasada "przypisanego" czaru? Mam RB, ale ni chu chu nie moge znaleźć info odnosnie tego rodzaju magii.
2) Czy inwokacja może wskrzesić ponad stan np. zombie? (np. zginęły 4 sztuki, D6 wyrzuciłem 4 + wiz lvl. 4+)... czy moge do owego regimentu dodać kolejne 4 modele, poza tymi poległymi?
3) Czy Mortis engine jest jednostką eteryczną czy tylko poszczególne jednostki? tj. Banshee i ten cały cyk który porusza ME.
4) Na koniec chciałem się dowiedzieć o zasadę niemodyfikowanej 1 i 2 w fazie magii. Chodzi tutaj o wyrzucenie pary "1" / "2"? Czy wygląda to inaczej?

Z góry dziękuje za pomoc :)
Tak naprawdę wszystkie te zasady znalazłbyś w armybooku i rulebooku, wystarczyło dobrze poszukać :)

1. W jakim sensie przypisany czar ? Niektóre przedmioty lub np. postacie mają przypisane czary (tzw. bound spell) a niezależnie od tego, każdy czarodziej losuje określoną liczbę czarów z dostępnej mu domeny magii i takowymi może się posługiwać.
2. Tak, zombie mają tą zasadę, że inwokacją neheka można je wskrzeszać ponad pierwotny stan.
3. Mortis ma zasadę - Spectral Steeds która odnosi się tylko do ruchu. Na miarę innych potrzeb (np. strzelania, walka wręcz), model nie jest traktowany jako eteryczny.
4. Chodzi o to, że mag dekoncentruje się jeśli rzuci 1 i 2 (na jednej kości) rzucając czar albo 1+1 i 1+2 rzucając czar na dwóch kościach.

Arthas
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 100

Post autor: Arthas »

Hammer88 pisze:Witam wszystkich! Dopiero zaczynam przygodę z WH, aktualnie kompletuje VC i chciałbym się zapytać o zasadę Inwokacji i nie tylko...

1) Czy jest jakaś specjalna zasada "przypisanego" czaru? Mam RB, ale ni chu chu nie moge znaleźć info odnosnie tego rodzaju magii.
2) Czy inwokacja może wskrzesić ponad stan np. zombie? (np. zginęły 4 sztuki, D6 wyrzuciłem 4 + wiz lvl. 4+)... czy moge do owego regimentu dodać kolejne 4 modele, poza tymi poległymi?
3) Czy Mortis engine jest jednostką eteryczną czy tylko poszczególne jednostki? tj. Banshee i ten cały cyk który porusza ME.
4) Na koniec chciałem się dowiedzieć o zasadę niemodyfikowanej 1 i 2 w fazie magii. Chodzi tutaj o wyrzucenie pary "1" / "2"? Czy wygląda to inaczej?

Z góry dziękuje za pomoc :)

2) za Zombie rzucasz 2D6 + poziom maga ale to jest wyjątek w inwokacji.. pozdro

Kap
Mudżahedin
Posty: 268
Lokalizacja: Animosity - Szczecin

Post autor: Kap »

Mając kilku magów losujesz dla każdego czary. Możesz wymienić dowolny z nich na czar "zerowy". Każdy z lore'ów ma swój specyficzny czar zerowy - lore of vamp ma inwokację. Żaden inny czar nie może się powtórzyć u innych magów. W przypadku dubletu podczas rzutu na czary możesz wynik zmienić na dowolny czar. Tak więc wybierając powiedzmy 2 magów lvl 4 lore of vamp możesz mieć 2 x invo i po 1 x każdego innego czaru (ktorych jest 6). JEzeli jednak wezmiesz przykladowo 2 x lev 4 + lev przykladowo 1 to ten pierwszopoziomowy mag, zakladajac, ze rozdzielisz czary na 4lvl magow najpierw, moze miec tylko invo.

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

Azgaroth pisze:. Chodzi o to, że mag dekoncentruje się jeśli rzuci 1 i 2 (na jednej kości) rzucając czar albo 1+1 i 1+2 rzucając czar na dwóch kościach.
a jak rzuca z 5 kostek i ma 1+1+1+1+1 albo 2+2+2+2+2 ?
the total of the natural dice is 1 or 2
nie ma dekoncentracji na 1+2 to jest total dice 3 czyli dodajesz modyfikatory i czarujesz.
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Hammer88
Warzywo
Posty: 16

Post autor: Hammer88 »

Dziękuje za szybką odpowiedz :)
Chciałbym jeszcze tylko wiedzieć jak wygląda sprawa wskrzeszania, czy możne wskrzeszać ponad stan początkowy (tj. 30 zombie -> giną 3 -> wskrzeszam np.6 - w tym wypadku mogę mieć 33 zombie w tym oddziale?)

Przepraszam za ponowne zadanie pytania odnośnie wskrzeszania... przez pospiech nie zauważyłem wypowiedzi Azgarotha. Juz wszystko wiem :) Jeszcze raz dziękuje i sorry za zaśmiecenie!
Ostatnio zmieniony 31 paź 2012, o 14:59 przez Hammer88, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Infernal Puppet
Masakrator
Posty: 2936
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Infernal Puppet »

Są na ten temat stosowne zapisy w Army booku. Czasem można, czasem nie.
Mad Mike pisze:
kwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.
To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezara
Ach te uroki bycia ciągle głodnym ;) .

Awatar użytkownika
Marks
Falubaz
Posty: 1492

Post autor: Marks »

jw. zombie zawsze można ponad stan, szkielety tylko w wypadku, gdy necromancer ma wykupioną zdolność. AB nie gryzie.
Puszka Pandory, o immersji w grach
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
Nosił Wilk razy kilka, czyli inaczej o grach TellTale Games
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1

Kap
Mudżahedin
Posty: 268
Lokalizacja: Animosity - Szczecin

Post autor: Kap »

Zombie - prawie zawsze. Na tym polega moc tego oddziału ale wskrzesisz tylko jeżeli masz miejsce na dostawienie jednostek.
Szkielety - tylko z upgrade'em nekromanty. Master of the Dead bodajże.

Odnośnie zasad wskrzeszania wszytko jest idealnie opisane w army booku. Radzę poczytać żeby potem nie wałować i nie wskrzeszać miliarda kawalerii lev 1 nekrolem albo żeby nie wyleczyć sobie lorda na full w 1 ture magii.

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

@Hammer88
przeczytaj Army Book tam jest opisane
albo tu masz zasady przepisane

http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=39&t=33498
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Hammer88
Warzywo
Posty: 16

Post autor: Hammer88 »

Bardzo pomocny link :) Edytowałem poprzedni post, nie zauważyłem wypowiedzi Azgarotha, dlatego ponownie napisałem o tym wskrzeszeniu.

Awatar użytkownika
Satrapa
Warzywo
Posty: 16
Lokalizacja: Vratislavia - Klein Gandau

Post autor: Satrapa »

W white dwarfie widziałem kilka rozpisek zawierających sojuszników (np. Duża armia Bretonii z lordem wampirzym i blood knightami).
Czy powstało to na bazie jakiś powszechnie uznawanych zasad czy tej kampanii z epickimi czarami?
Generalnie to po przeczytaniu Bloodborn i Bloodsworn oraz fluffu z podręcznika do klimatyczności mojej armi brakuje mi małego żyjącego regimentu. Czy jest możliwe wstawić takowy bez naginania zasad?
Obrazek

ODPOWIEDZ