8 Edycja Warhammera (kontynuacja dyskusji) II

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

Zablokowany
Awatar użytkownika
antonio
Chuck Norris
Posty: 529
Lokalizacja: Front Wschodni

Re: 8 Edycja Warhammera (kontynuacja dyskusji)

Post autor: antonio »

Staty tych przyzwań przerażające...

Czyżby MR of Valaya stałby się "must have" w każdej krasiowej rozpie? 8)
Obrazek

Awatar użytkownika
Gogol
Masakrator
Posty: 2305

Post autor: Gogol »

Ehhh znów czary typu jak rzucę dużo a ty mało to wygrałem. Mam nadzieje, że bedzie przed tym porządna ochrona.

Awatar użytkownika
Fluffy
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3434

Post autor: Fluffy »

you can transform into several beasts including black hydra, fire dragon and the best is mountain chimera.
the chimera's stats are ridiculous good: W10 T7,S7 fly ability, 4W6 attacks!
1 spell was in 12" all units have +1 attack and double movment, another was 10 Ini and 10 WS within 12"! (great for swordmaster and whole army in general against DE!)
best spell in beast lore will be the greater fire dragon WS 8 S 8 T 8 W 8 A 8 LD 9, breathweapon S5, scaly skin 2+, terror, fly. mage has to be on foot remains in play!
..and is even more powerfull!
Lol. Same wykrzykniki. Niezła reklama "a lot of more powerfull buy-me things !!".
Pisana językiem zaczerpniętym wprost z reklam zabawek dla 10-cio latków.
Ciekawe kiedy GW wpadnie na to że smoki itp mogą być wykonane z gumy, świecić swiatełkami i wydawać przerażające odgłosy?

Swoją droga niezły chwyt. Teraz w prawie-każdej armii "trzeba" bedzie miec maga i stado gumiastych hiperstatsowych monsterów :mrgreen:

Awatar użytkownika
Rakso_The_Slayer
Postownik Niepospolity
Posty: 5208
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Rakso_The_Slayer »

już mi się magia nie podoba (a przynajmniej jej obraz na dzień dzisiejszy).
Obrazek

Awatar użytkownika
Pretor
Chuck Norris
Posty: 428
Lokalizacja: Wrocław/Edinburgh

Post autor: Pretor »

beastowy dragon o niebo mocniejszy od Star Dragona, który jest podobno najpotężniejszym z żyjących... :roll: tak sie tylko fluffowo czepiam :wink:

jedno wiadomo- magia będzie rozpierdalać, a że z niemalże równym prawdopodobieństwem każdą ze stron, to już inna bajka...

Awatar użytkownika
Naviedzony
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6355

Post autor: Naviedzony »

A można było zostawić tę z 7 edycji... Całkiem dobra była. Przynajmniej w porównaniu do maga z Lore of Beast siedzącym w klocku i rzucającym na siebie turboboosta.

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Przerażająca wizja tej magii. Po herohammerze, magichammera najbardziej się obawiam. Oby to nie była prawda - chyba, że ploty potwierdzone... Ciekaw jestem kiedy GW dojdzie do tego, że magia powinna być nade wszystko pełnić rolę wspomagającą armie. Takim przykładowym lorem jest magia WE. Ale z magią jeśli rzeczywiście będzie taka "przekozaczona" to myślę, że jakoś ją sobie dostosujemy do odpowiadających nam "klimatów".

Awatar użytkownika
Jab
Kradziej
Posty: 924
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jab »

Podoba Mi się to że podstawowe lory będą dużo mocniejsze. Podoba Mi się również to że zmieniają podejście do magii. Bardziej niebezpieczna = mocniejsza. Jest to jak najbardziej zgodne z fluffem. Oczywiście ja jako gracz HE cieszę się podwójnie ponieważ mam dostęp do wszystkich lorów + jeszcze lore HE, który jestem bardzo ciekawy jak zrobią, np. flames of Phenix działa na wszystkie jednostki w losie :twisted:

No ale wracając do rzeczywistości. To nie będzie magichammer tylko pornkatapultahammer. Będąc zgryźliwym można powiedzieć że będzie to dwarfhammer. Wspaniała antymagia! Wszystkie takie czary które przemieniają magów w coś to na pewno RIP a krasie mają takie spelle głęboko gdzieś, na dodatek niszczarki spelli <czyli niszczymy wszystko co nie jest RIP a RIP jest niszczone przez master rune of Vallaya>.
Wspaniały shooting! Runy, inżynierowie, pełne templaty, nie potrzeba mierzyć zasięgów <kładziesz tam templaty tam gdzie chcesz> strzelanie z dwóch rzędów z dobrym BS i dobrą siła.
Dobra piechota w corach! Taka, która może z początku nie będzie najliczniejsza, albo najsilniejsza, ale za to wytrzymała z potężnym statikiem, od którego wrogowie się odbiją po tym jak oberwą <mocno> od katapult czy flame cannonow <bo jak będzie ich więcej to taka piechota dostaje staborna na 9!!!> Należy pamiętać że zmienia się sposób poruszania. Na czym zyskują krasie, ponieważ ciężko będzie wyminąć takie klocki i dojść do soczystych dział, no i BSB z master rune of vallaya.
Zabójcze połączenie. Na dzień dzisiejszy mówię że mamy nową TOPową armię. <tak na 80%>

Także Rakso nie jęcz bo im więcej potężnych RIP tym bardziej na tym zyskujesz :wink:
Ostatnio zmieniony 30 maja 2010, o 11:24 przez Jab, łącznie zmieniany 2 razy.
Paskudny uśmiech power gamera

nindza77
Wodzirej
Posty: 770
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: nindza77 »

Poza tym jesli taki smoczek będzie np na 24+ do casta... to wszyscy wiemy jakie są wtedy szanse na miscasta. Stuprocentowe o ile rzeczywiście miscastem będą np wszystkie dublety. Nie da rady inaczej, możnaby się zesrać a się nie da. A miscasty bolą ;) Ludziska naprawdę się zastanowią zanim to rzucą.
Natomiast wszystkim prawicowym purystom ideologicznym, co to rehabilitują nacjonalizm, moge powiedziec że odróżanianie nacjonalizmu od faszyzmu, przypomina poznawanie rodzajów gówna po zapachu;-)).

Awatar użytkownika
Jab
Kradziej
Posty: 924
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jab »

nindza77 pisze:Poza tym jesli taki smoczek będzie np na 24+ do casta... to wszyscy wiemy jakie są wtedy szanse na miscasta. Stuprocentowe o ile rzeczywiście miscastem będą np wszystkie dublety. Nie da rady inaczej, możnaby się zesrać a się nie da. A miscasty bolą ;) Ludziska naprawdę się zastanowią zanim to rzucą.
No z tego co widzę to misscastem nie są dublety tylko 2x6 i łączny rzut na kościach 3 albo mniej. Sądze tak dlatego bo:
appearently ring of hotek lets you roll on the IF "Lost Control Table" still and Hoeth book still works as normal JUST when rolling double 6s you have to roll on the Lost Control Table.. otherwise not. So Teclis/book of hoeth still has a use and is even more powerfull!
Co raczej dowodzi tego że HE dostają boosta w tym wymiarze. Tylko nie do końca wiadomo jak to będzie działało, więc ciężko to stwierdzić.
Paskudny uśmiech power gamera

Awatar użytkownika
Shenq
Chuck Norris
Posty: 660

Post autor: Shenq »

Maszynki w cale tak dużo nie zyskują, wprawiony gracz niema problemu z oceną zasięgu. Fakt że wszyscy pod wzornikiem są trafieni ale weź pod uwagę ze przy szarżach M +2d6 regimenty będą szarżowały w 2giej turze.
Co do magi też jestem sceptyczny, jest zbyt losowa. Czary są potężne ale wychodzą na wysokich rzutach które z dużą szansą zakończą się miscastem.

Varinastari
Masakrator
Posty: 2297

Post autor: Varinastari »

Klawo. Mostra z 8t,s i chuj wie czym jeszcze wracają. No rzesz...

Beznadzieja z tą magią. Przegięcia to w jedną, to w drugą stronę.
1 spell was in 12" all units have +1 attack and double movment, another was 10 Ini and 10 WS within 12"!
#-o Master of Sorcery się przyda.
the chimera's stats are ridiculous good: W10 T7,S7 fly ability, 4W6 attacks! complexity is 24
Buhehehehe, taaak! Nowe monstrum, wciągające regiment z regimentem! Kupujcie nasze smoczki z FW! Kupujcie kupujcie, jeszcze kufta ciepłe.
WS 8 S 8 T 8 W 8 A 8 LD 9, breathweapon S5, scaly skin 2+, terror, fly. mage has to be on foot
remains in play!
Zjebali. Nie ma warda na 2+.

Generalnie , jak na razie ŻAL.PL

Błażej
Kretozord
Posty: 1506
Lokalizacja: Gdynia, BWT

Post autor: Błażej »

no biorąc pod uwagę, że chimera wychodzić ma na 24+, to smok będzie pewnie na 36+... powodzenia w rzucaniu jeśli na dwóch szóstkach będzie ci wciągać oddział z magiem...

Awatar użytkownika
Virgo
Chuck Norris
Posty: 583

Post autor: Virgo »

he only items that allow you to use more than 12PD a turn are items that add the dice directly to the roll, such as a Power Stone or the Slann's ability.

Dispelling
• Caster levels are now added to dispel rolls.

Look Out Sir!
• I have yet to get this confirmed, take with salt:

"Look out, Sir!": Characters that are in the vicinity of a friendly unit may profit from Look out, Sir - so you do not have to join a unit for that rule to apply.

The roll won't always be successful on a 2+ - this depends on the size of the character compared to the friendly unit:

Normal Infantry character inside Infantry unit
Normal Cavalry character inside Cavalry unit
Normal Monstrous Infantry character inside Monstrous Infantry unit

All the above are 2+ save as normal

I believe characters on cavalry mounts inside infantry units are saved on a 4+ instead.

Characters within 3" max. distance away from the unit get something like a 5+ save. Since they're dropping Unit Strength I don't know what the upper size limit would be on this.


Warmachines and special wargear:
• Warmachines and special wargear (Cauldron of Blood, Anvil of Doom, Casket of Souls etc) will all have a combined Wounds profile now, similar to the Skaven Warplightning Cannon.

All shooting is directed against the machines toughness, all close combat attacks are directed against Crews WS/Toughness.

The number of wounds the warmachine has is equal to total wounds of the crew. Independent Characters may no longer join Warmachine crews, Engineers can only guide the machines from up to 3” away.

Warmachines and special wargear in combat:
• Warmachines are not immune to poison anymore.

While in close combat 6 Infantry OR 3 Cavalry OR 2 Monstrous Infantry/Cavalry or 1 Monster/ Ridden Monster can attack the warmachine. You may combine these (eg 1 Monstrous Infantry, I cavalry and 1 Infantry model may attack).

For characters using special wargear (e.g. the Death Hag with the Cauldron, or Runelord with the Anvil), the combat abilities of the guardians are added to the hero's profile, along with their wounds.


Killing Blow
• Whenever you roll a 6 to wound, a model looses all remaining wounds. No Armour Saves or regeneration may be taken. It may only be used against: Infantry, anything on a cavalry base, or characters riding monster/chariot.

Heroic Killing Blow
• Whenever you roll a 6 to wound, a model looses all remaining wounds. No Armour Saves or regeneration may be taken. At the moment it appears this can be used against anything…

Note that something that is immune to Killing Blow is also immune to Heroic Killing Blow.


Banner: There is a magical standard that lets you reroll the charge distance (or one die, not sure which)

Rulebook Scenarios
• The scenarios in the rulebook are split into Battles and Missions. Missions are not intended to be used in Tournaments.

Battles
• Pitched Battle
• Battle of the Pass
• Hold the Temple

Missions
• Invasion of Chrace

Battle: Battle of the Pass
The rules for this are on the throne of skulls website I think.

Discredited: Standard Bearer does not allow you to re-roll one of the charging dice


Spells:

Lore of Fire
Flaming Arrows 48" Range. S4

Lore of Light
Unit Buff: All units within 12” have +1 attack and double movment,

Unit Buff: All units within 12” have Initiative 10 and Weapon Skill 10
:mrgreen:

Awatar użytkownika
Jab
Kradziej
Posty: 924
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jab »

Spoko spoko :wink: Jak masz cast 24+ a teraz mała niespodziewanka! Ile razy rzuciliście curse of horned rat bez IF? Ponieważ teraz trzeba będzie spełnić casting Value a w dodatku nie może być 2x6 bo mamy misscast! :D
Na razie taki spell jest absolutnie nie do wycastowania przez nikogo. Chyba że w końcu powiedzą jak będzie wyglądać IF w tej grze. Cz tylko jest na 2x6 razem z tabelką. Bo jak tak to BoH z IF bez tabelki staje się jednym z najlepszych przedmiotów w grze wartym każdej ceny.

Kolejna sprawa to podoba mi się to że w końcu ucinają magic pool tylko do 12 kości, których nie można przekroczyć. <czyżby spojrzeli na nasze BP :D :D :D >
Paskudny uśmiech power gamera

Awatar użytkownika
Sebollus
Mudżahedin
Posty: 265
Lokalizacja: Katowice-Vendetta

Post autor: Sebollus »

Żal to się robi czytając te komentarze pełne whine-owania. Jak ktoś zauważył nawet jeśli to prawda to czary te są obarczone jakimś kosmicznym power lvl-em rzuci je zapewne tylko mag 4-go poziomu i to jeszcze będzie obarczone duużym ryzykiem utraty kontroli. Poza tym nie wiadomo do końca jak będzie sam czar działał, czy będzie dispelowalny w turze przeciwnika kośćmi powera, czy mag będzie go mógł rzucić w combacie.... tak naprawdę nawet gdyby zamieniał się w coś co ma same 10-tki wszędzie a będzie się to dało bez większych problemów zdispelować w turze przeciwnika to na co komu taki czar? Zbyt mało informacji mamy żeby tak jęczeć. Ja tam w każdym razie wierzę w GW, nie wydali chyba jeszcze nie grywalnej edycji( co najwyżej słabo grywalne army booki)

Acha, coraz bardziej wygląda IMHO na to że te "tylko faq-i" będą dość rozległymi erratami jednak. Może nie jest to pełne RH ale jednak fajnie że GW najwyraźniej usiłuje dostosować AB do nowej edycji( i cieszy mnie to bo byłem przekonany że tego nie zrobią, gdyż tak nie zrobili np z tyrkami po wejściu 4- edycyjnego rulebooka i była kupa nikomu nie przydatnych w ogóle nie działających biomorfów)

Awatar użytkownika
Rakso_The_Slayer
Postownik Niepospolity
Posty: 5208
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Rakso_The_Slayer »

Jab pisze:
No ale wracając do rzeczywistości. To nie będzie magichammer tylko pornkatapultahammer. Będąc zgryźliwym można powiedzieć że będzie to dwarfhammer. Wspaniała antymagia! Wszystkie takie czary które przemieniają magów w coś to na pewno RIP a krasie mają takie spelle głęboko gdzieś, na dodatek niszczarki spelli <czyli niszczymy wszystko co nie jest RIP a RIP jest niszczone przez master rune of Vallaya>.
Wspaniały shooting! Runy, inżynierowie, pełne templaty, nie potrzeba mierzyć zasięgów <kładziesz tam templaty tam gdzie chcesz> strzelanie z dwóch rzędów z dobrym BS i dobrą siła.
Dobra piechota w corach! Taka, która może z początku nie będzie najliczniejsza, albo najsilniejsza, ale za to wytrzymała z potężnym statikiem, od którego wrogowie się odbiją po tym jak oberwą <mocno> od katapult czy flame cannonow <bo jak będzie ich więcej to taka piechota dostaje staborna na 9!!!> Należy pamiętać że zmienia się sposób poruszania. Na czym zyskują krasie, ponieważ ciężko będzie wyminąć takie klocki i dojść do soczystych dział, no i BSB z master rune of vallaya.
Zabójcze połączenie. Na dzień dzisiejszy mówię że mamy nową TOPową armię. <tak na 80%>

Także Rakso nie jęcz bo im więcej potężnych RIP tym bardziej na tym zyskujesz :wink:
buahaha... nieźle się uśmiałem :)
czemu porno katapulty? ja i przy zgadywaniu zazwyczaj nie mam problemów z trafieniem w cel. Że templaty więcej ranią? inne rzeczy też będą mocniejsze.
Strzelać z dwóch szeregów nie będziemy mogli bo nie mamy łuków.
Piechota jest dobra ale przy atakowaniu po inicjatywie tak czy siak będziemy bic ostatni, teaz zbyt często się krasnoludami nie szarżuje ale niemal w każdej bitwie mi się to zdarza więc można czasem pobic pierwsemu. A teraz dupa. Że wytrzymali? no to policz sobie ile dostanie oddział warriorów na dzień dobry po zaszarżowaniu BG. 29 ataków trafiających na 3+ z przerzutem, i np z AP. ilu moich odda? o moich ulubionych slayerach nie wspomnę...

Nie narzekam tylko śmieszy mnie stwierdzenie o PG krasnoludach ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Jab
Kradziej
Posty: 924
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jab »

Rakso_The_Slayer pisze: czemu porno katapulty? ja i przy zgadywaniu zazwyczaj nie mam problemów z trafieniem w cel. Że templaty więcej ranią? inne rzeczy też będą mocniejsze.
Oczywiście że kurduple to mistrzowie guessów <khe khe i overguesów khe khe> ale teraz gdy modyfikujeszswój strzał o wartość BSa + przerzty na scatterce to zamiast mierzyć po prostu kładziesz ten template gdzie chcesz. I wybacz, ale nie uwierzę Ci że potrafisz kłaść templaty z dokładnością do cala. Zawsze nieco zniesie ci to. A teraz kładziesz taki template na 20 BG, tak że zahacza wszystkich i tylko z uśmiechem rzucasz 2+ na ranienie.

A co masz na myśli że inne rzeczy będą mocne? Magia. Już Ci napisałem jak to wygląda. Shooting? Fakt orki mogą gnieść na tym polu też :wink: Close combat? A co ci dojdzie przy tym porno shootingu :wink:
Rakso_The_Slayer pisze: Strzelać z dwóch szeregów nie będziemy mogli bo nie mamy łuków.
Wg. ostatniej plotki wszystkie missle weapony strzelają z 2 rang.
Rakso_The_Slayer pisze: Piechota jest dobra ale przy atakowaniu po inicjatywie tak czy siak będziemy bic ostatni, teaz zbyt często się krasnoludami nie szarżuje ale niemal w każdej bitwie mi się to zdarza więc można czasem pobic pierwsemu. A teraz dupa. Że wytrzymali? no to policz sobie ile dostanie oddział warriorów na dzień dobry po zaszarżowaniu BG. 29 ataków trafiających na 3+ z przerzutem, i np z AP. ilu moich odda? o moich ulubionych slayerach nie wspomnę...
Fakt jakby doszło tylu BG to naprawdę może być ciężko. Jednak sądzę że tyle dojdzie bo tak zręczny gracz krasnoludzki chyba jest w stanie wykorzystać tak dokładne strzelanie z pełnymi teplatami. No chyba że Cię przeceniam...
Rakso_The_Slayer pisze: Nie narzekam tylko śmieszy mnie stwierdzenie o PG krasnoludach ;)
Śmiech to zdrowie :wink:
Paskudny uśmiech power gamera

Awatar użytkownika
Jarlaxle
Kretozord
Posty: 1651
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Jarlaxle »

Albo oni sobie żartują z tymi plotkami albo 8 edycja, to będzie maksymalny żal :roll: Zaczęło się w miarę sensownie, ale co nowe info, to człowiek się poważnie zastanawia czy siąść i płakać, czy się z tego śmiać.

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Virgo pisze:Engineers can only guide the machines from up to 3” away.
Zwykli Inżynierowie (czempioni maszyn krasnoludzkich) też? Czy dotyczy to tylko Inżynierów bohaterów (krasnoludzkich i imperialnych)?

Ogólnie ta plotka nie poprawia jakoś użyteczności i sytuacji grywalności w jakiej znajdują się teraz inżynierowie. Będą po prostu bardziej narażeni na ostrzał, a to tylko minus.

I druga sprawa - combined profile na maszynach i "special wargear" - oznacza to, że nie będzie usuwania pojedynczych modeli obsługujących machinę/special wargear, tylko dopóki są woundy jest pełna ilość załogantów i/lub bohaterów? Jak to wpłynie na ruch i możliwości strzelania taką machiną - czy to oznacza, że niezależnie od ilości woundów będę mógł zawsze poruszyć się maximum swojego ruchu i niezależnie od ilości woundów zawsze będę mógł strzelać (a nie co drugą turę, jak po stracie paru załogantów)?

Jeśli to wszystko co napisałem powyżej dotyczące "combined profil" jest prawdą, to może i machiny będzie łatwiej odstrzelić (brak rozlosowywania strzałów; tylko jedno woundowanie przeciwko T7, a więc na 6 zwykle [chciałbym zauważyć, że teraz jeśli rozlosuje się hity w załogę, to można woundować na 5 lub 4, a wystarczy zniszczyć tylko załogę by machina przestała działać, więc w przypadku woundowanie niekoniecznie jest dużo łatwiej); woundować można każdą siłą), ale przy ostrzale będą mogły dłużej zachować swoją pełną funkcjonalność.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Zablokowany