Sędziowski Rynsztok

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

Shino pisze:
Ciekawe, dlaczego w takim razie przy Raise Dead autorzy wpadli juz na pomysl, by pierwszy szereg Zombie miał minimum 5 modeli w szeregu. Ograniczyli mi bardzo ciekawe zagrania taktyczne. Bez powodu!
raise dead oraz incantation of summoning zawsze mialy ograniczenie minimalnej ilosci modeli....


???

Nie.

tutaj zaprzeczasz sam sobie gdyz leczenie w tk tez jest do minimalnej ilosci modeli 4 w szeregu
Wiec jak masz TG w sznurku to nie możesz ich wskrzeszac? Tak bys to zrobil wg RAW?
(wtedy 4 tworzylo minimalnie pelny szereg a nie 5) wiec skoro ta przewidzieli zagrania taktyczne i je ukrocili a w ikonie nie to chyba bylo to swiadomym wyborem :)
Albo niedopatrzeniem. Ja sklaniam sie do tej drugiej opcji.

smok vc na przyklad... do tego on jest na tyle chory, ze mozze spokojnie zmienic strefe w ktorej sie znajduje ze wzgledu na lot a z if moze sie okazac, ze czar jest niemozliwy do zdispelowania...
Good point. To samo mozna powiedziec o chyba wszystkich smokach (jest jakis, ktorego nie mozna popchnac czarem?). Inna sprawa, ze lord siedzacy na ptaszku jest wystawiony na bardzo wiele zagrozen. TK nie sa wystawieni na zadne zagrozenia.
No i wciaz pozostaje kwestia "niepowstrzymywalnosci" popychaczek TK. Czego o innych czarach powiedziec nie mozna.


p.s. oddzial 5x5 piechoty ma 4" dlugosci i szerokosci
W takim razie sorry. TG z ikona ma obszar razenia wiekszy niz 43". :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

???

Nie.
tak. poznej znajde ci wd w ktorym takie co bylo :)


Wiec jak masz TG w sznurku to nie możesz ich wskrzeszac? Tak bys to zrobil wg RAW?
tg w sznurku nie maja niekompletnego ostatniego szeregu ;)
Good point. To samo mozna powiedziec o chyba wszystkich smokach (jest jakis, ktorego nie mozna popchnac czarem?). Inna sprawa, ze lord siedzacy na ptaszku jest wystawiony na bardzo wiele zagrozen. TK nie sa wystawieni na zadne zagrozenia.
co rozumiesz przez tg nie sa wystawieni na zadne zagrozenia? ze jest to oddzial, ktory nie mozna zdjac jedna szarza? to juz smok ma latwiej gdyz moze ze slabej sytuacji uciec (ma 20" ruchu) i jedynym jego obolem jest wystawienie sie na duza ilosc machin wojennych

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

Shino pisze:
???

Nie.
tak. poznej znajde ci wd w ktorym takie co bylo :)
Ok, znajdz. Pogadamy.

Wiec jak masz TG w sznurku to nie możesz ich wskrzeszac? Tak bys to zrobil wg RAW?
tg w sznurku nie maja niekompletnego ostatniego szeregu ;)
A mozesz przytoczyc, jak dokladnie brzmi opis tej inkantacji? Cytat, pls.
co rozumiesz przez tg nie sa wystawieni na zadne zagrozenia? ze jest to oddzial, ktory nie mozna zdjac jedna szarza? to juz smok ma latwiej gdyz moze ze slabej sytuacji uciec (ma 20" ruchu) i jedynym jego obolem jest wystawienie sie na duza ilosc machin wojennych
Tak, rozumiem przez to, ze sa oddziałem undeadzkiej piechoty, ktory moze sie leczyc, z dobrym sejwem, dobrym tafem i szefem rzeznikiem. Jesli nawet nie "nic" to w kazdym razie "niewiele" jest w stanie im zagrozic". Sa stabilni i bezpieczni.
Na smoki jest wiecej zagrozen. Poza glownym zagrozeniem, jakim sa maszyny wojenne, sa jeszcze takie zabawki, jak: pipes of doom, master rune of challenge, siren song, anoyance of netlings, collar of zorga, rune of true beast, regiementy z duzym CR-em, czary w stylu beast cowers, czy czary obrazeniowe, ktore ida od razu w nasz najcennniejszy model w armii. To chyba "troche" wiecej niz zagraza TG?
Obrazek

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

dobrym sejwem,
dobrym tafem


save 5+ jest dobry a t4 tez? wydawalo mi sie, ze to takie srednie teeraz statystyki...

pipes of doom w niklym stopniu zagrazaja smokowi (majacemu ld9-10) master rune of challenge tez nie do konca jest zagrozeniem gdyz ty sie sam pivotujesz na koniec ruchu i mozesz przewidziec czy jestes w stanie zaszarzowac cos z tej runy czy nie....

syrenka jest gorsza chyba nawet na gwardie bo ta nie powie ci flee

anoyance of netlings, collar of zorga oraz rune of true beast sa specyficznymi przedmiotami i rzeczywiscie dzilaja na smoka a na gwardie nie... oddzialy natomiast z s4-5 i szerokim frontem dzialaja na gwardie a na smoka juz z reguly hnie

co do beast cowers jest rownie zabojczy na smoka co mistress of march na gwardie....

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

A co z tym wskrzeszaniem w TK do min. 4 modeli. Podrzucisz cytacik?
Obrazek

Awatar użytkownika
MUKER
Falubaz
Posty: 1172
Lokalizacja: 4 piramida od lewej

Post autor: MUKER »

Gwardia statsami za wiele nie pobije, rzeźnik zabija od 1-3 modeli (tak jest potencjalna szansa na zabicie 3 herosów na piechotę).
Będąc w sznurku mają duże szanse, na to, że ktoś im wjedzie i łatwo posypie.

Niezatrzymywalność szarży jest też lekko dziwna, przynajmniej jak ja gram to przeciętna ilość skrolli po drugiej stronie wystarczy, by zatrzymać powiedzmy takie 2 całe fazy magii. A jak wszystko leci w jeden oddział to nie leci w nic innego.

Armię mamy słabą, jedyny bonus, że w magii się da różne rzeczy robić, więc nie wiem czy to aż tak straszne, że dwie inkantacje na turę wchodzą.
And the ground did tremble as the king marched to war...
********
Dziecko jest idealnym przykładem rządów mniejszości!

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

MUKER pisze:Gwardia statsami za wiele nie pobije, rzeźnik zabija od 1-3 modeli (tak jest potencjalna szansa na zabicie 3 herosów na piechotę). Będąc w sznurku mają duże szanse, na to, że ktoś im wjedzie i łatwo posypie.
Masz łatwosc wyboru - albo jedziesz daleko, ale w sznurku. Wtedy wiadomo, ze nie porywasz sie na najgorszy oddział wroga, tylko na jednostki, ktorym wystarczy wbic szefem te 2-3 rany+ outnumber, by bylo pozamiatane.
Jesli chcesz jechac z szeregami, to lekko skracasz dystans. Nieznacznie.
Niezatrzymywalność szarży jest też lekko dziwna, przynajmniej jak ja gram to przeciętna ilość skrolli po drugiej stronie wystarczy, by zatrzymać powiedzmy takie 2 całe fazy magii. A jak wszystko leci w jeden oddział to nie leci w nic innego.
Dwie a dokladnie jedną. Angażując w to cały potencjał antymagiczny, bo zakladam, ze mowimy o armii z dobra obroną, czyli 3-4 DS i 4-5 DD. Wynik oczywiscie nie jest na 100% pewny, bo zawsze mozesz miec zonka przy tych 2 inkantacjach, ktore rozpraszasz z kosci, wiec cale zrzucenie sie z DS-ow moze pojsc na marne. W kolejnych turach TK wchodza juz po 3-4 inkantacje.

Bezdyskusyjnie TK maja najlepszy potencjał popychaczkowy w WFB.
Armię mamy słabą, jedyny bonus, że w magii się da różne rzeczy robić, więc nie wiem czy to aż tak straszne, że dwie inkantacje na turę wchodzą.
Armie macie dobrą a nie słabą. Słabe to są Ogry i DoW. A w moim osobistym rankingu - takze O&G.

Wchodzace inkantacje nie sa straszne. Straszna jest Ikona. Przypomne to, zebysmy nie zapomnieli o głownym wątku. :)

EDIT: Muker, moze bylbys w stanie wrzucic cytacik dotyczacy wskrzeszania inkantacją? Strasznie mnie ta kwestia zaintrygowała a Shino cos nie chce wspolpracowac. :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

R&f models are added to the front rank until the front rank reaches at least 4 models.; Then, additional models may be added to either the front rank or they can be added create rear ranks. if the unit already has more than one rank new models can only be added to rear ranks

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

Dzieki , Shino. :)

Shino pisze:R&f models are added to the front rank until the front rank reaches at least 4 models.;
Ech... a juz myslalem, ze musisz wskrzeszac do min. 4 modeli w kazdym szeregu. ;)

Swoja drogą, ciekawe, co im szkodziło dac TK mozliwosc wskrzeszania od jednego modelu w sznurek? Przeciez to taka słaba armia.... ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Swoja drogą, ciekawe, co im szkodziło dac TK mozliwosc wskrzeszania od jednego modelu w sznurek? Przeciez to taka słaba armia
pewnie uznali, ze ikona z takim przyzwoleniem wystarcza i nie trzeba robic wiecej takich oddzialow...

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

Shino pisze:
Swoja drogą, ciekawe, co im szkodziło dac TK mozliwosc wskrzeszania od jednego modelu w sznurek? Przeciez to taka słaba armia
pewnie uznali, ze ikona z takim przyzwoleniem wystarcza i nie trzeba robic wiecej takich oddzialow...

:shock:


:lol2:

Dobra, widze, ze to nie ma sensu.

Shino, miałbym prosbe. Bedziesz moze jutro albo dzis w Morionie? Bo obiecałem koledze Mdłości pozyczyć swoją Dryche na Łódź a jednak nie jadę. Moze mógłbym Ci przekazac do przekazania?
Obrazek

Tomash
Spaministrator
Posty: 7885
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Tomash »

Bless, wybacz, ale masz outnumber. Tak jak jestem jak najbardziej za obcięciem manewru z ikoną - bo po prostu takie wały na ruchu są totalnie niezgodne z duchem gry i intencją autorów - tak Twoja motywacja (nie "tnijmy bo jest nie porządku" tylko "tnijmy bo daje za dużo mocy TK") bardzo mi nie pasuje.
Admin-cieć: póki forum działa, jestem niewidoczny :mrgreen:
A tak serio: rzadko bywam na forum, rzadko sprawdzam PMki. W sprawach ogólnoforumowych lepiej kontaktować się z innymi administratorami. Najlepszy kontakt ze mną to mail: tomekrs@o2.pl

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

Tomash pisze: Bless, wybacz, ale masz outnumber.
Sam? No, dzieki, ale sadze, ze co najwyzej Chuck Norris moglby samotnie miec outnumber nad wszystkimi uczestnikami tej dyskusji. ;)
Tomash pisze:Tak jak jestem jak najbardziej za obcięciem manewru z ikoną - bo po prostu takie wały na ruchu są totalnie niezgodne z duchem gry i intencją autorów - tak Twoja motywacja (nie "tnijmy bo jest nie porządku" tylko "tnijmy bo daje za dużo mocy TK") bardzo mi nie pasuje.
Załuję, że po tylu wypowiedziach i tlumaczeniu mojego stanowiska zostałem w koncu tak opacznie zrozumiany. Od poczatku unikam mieszania w te sprawe "siły armii". Latwo znajdziesz moje wypowiedzi negujace takie podejscie.
Cały czas probuje niektorych przekonac, ze Ikona jest zla, bo wykorzystywana niezgodnie z intencjami autora podrecznika do manewrów, która wychodzą poza "normy przyzwoitości". Tak sie składa, że wykroczenie poza normy przyzwoitości wiąże się w tym wypadku z uzyskaniem nadzwyczajnego potencjalu. I chyba zgodzimy sie, ze wlasnie nieprzewidziany przez autora podrecznika sposob uzyskania tego nadzwyczajnego potencjału budzi własnie niesmak.

Przesledz moje wypowiedzi w tym temacie. Kilka razy powoływałem się na fair play, ducha gry, przyzwoitość, intencje. W odpowiedzi dostawałem uwagi w stylu "TK i tak sa słabe, nie mozna ich bardziej oslabiac", "A inni maja własne przegiecia, wiec dlaczego TK nie mogą", "ale to jest zgodne z zasadami".

Jesli dominujace u Ciebie jest poczucie niesmaku z faktu wykorzystania niejasnosci w zasadach, albo niedopatrzenia autora gry, to witam - jestesmy po tej samej stronie.
Obrazek

Awatar użytkownika
MUKER
Falubaz
Posty: 1172
Lokalizacja: 4 piramida od lewej

Post autor: MUKER »

Jak mówiłem, że TK jest słabe to chodziło mi o statsy wszystkiego w armii i że to właśnie inkantacje dają tej armii kopa przez co jest sens wychodzenia z grobowca.

Nie chce też być odebrany jako, że uważam, że ciąć nie należy bo się nam należy. Broń Boże, to raczej był taki nijako kontrargument na przegiętość gwardii z ikoną. Dziwie się tylko, że to niby aż tak straszne, że sobie gwardia do 9 cali może ruszyć w każdą stronę i tyle. W 7 edycji dadzą jej na potrzeby ruchu skrimish i marsz i wyjdzie to samo :P

Ale dobra miałem się nie odzywać :roll:
And the ground did tremble as the king marched to war...
********
Dziecko jest idealnym przykładem rządów mniejszości!

Awatar użytkownika
Gobos
Falubaz
Posty: 1090
Lokalizacja: Strefa Zero/Poznań

Post autor: Gobos »

bless walcz!
ja jestem po twojej stronie :D

nieumarlym dzdzownicom mowimy NIE!
Jesteś Aspołecznie Nastawionym Kutafonem, Inspirującym Ekstatyczne Lamenty Tłumu, Oraz Imbecylem Demonstrującym Ignorancję, Ogarniającym Tylko Alfabet.

Awatar użytkownika
mdłości
Chuck Norris
Posty: 595

Post autor: mdłości »

bless pisze: Cały czas probuje niektorych przekonac, ze Ikona jest zla, bo wykorzystywana niezgodnie z intencjami autora podrecznika do manewrów, która wychodzą poza "normy przyzwoitości".
Jakiś czas śledzę dyskusję o ikonie i nie mogę się oprzeć wrażeniu, że sprawa jest w gruncie rzeczy słuszna, ale argumentacja bardzo koślawa. To chyba typowy błąd logiczny tłumaczyć jedne rzeczy drugimi niesprawdzalnymi?
Szczerze mówiąc póki nie pokażecie mi autotorów zasad manewrów z podręcznika czy przedmiotów do TK i póki oni wyraźnie nie napiszą/ powiedzą "faktycznie nie o to nam chodziło", to takie argumenty będą dla mnie tylko i wyłącznie śmieszne. Bless moze Ty masz 100% pewności co do intencji jakiegoś goscia gdzieś tam w Anglii, ale ja już taki pewien nie jestem. Nie powołujcie się na rzeczy niesprawdzalne, kiedy chcecie ingerować w zasady jakiejś armii/przedmiotu. Pokażcie fakty.
Przegięte, niedocenione punktowo, doprowadzające do niewyobrażalnych wręcz ruchów gwardii - z tym ciężko się kłócić, aczkolwiek nie wiem czy jest to wystarczające żeby wymóc zmiany. Argument o intencjach jest niepoważny moim zdaniem. Pozdro 8)

Awatar użytkownika
Robak
Chuck Norris
Posty: 481
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Robak »

Ruch jest do ruszania oddzialami, reformy i inne change formation do zmiany formacji. Jesli przy pomocy tych narzedzi oddzial rusza sie dalej, lub w ogole, niz za pomoca opcji ruch to cos jest mocno nie tak i jak ktos tego nie widzi to znaczy ze nie chce zobaczyc tego absurdu. Moze za jakis czas na turnieju nie bedzie sie slyszalo " ide piechota o 8 cali do przodu", tylko "2 change formation 3 zwijance i 2 rozkladance co daje 9/3/4 cala do przodu, nie kumasz? zaraz ci rozrysuje i udowodnie ze to dziala". Ruch sluzy do ruszania a nie change formation.

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

Robak slusznie prawi. W tym zapewne tkwi sedno "niesmaku" jaki budzi dżdżownicowanie.

@Mdłości: Pytanie o intencje zawsze jest śliską sprawą. Mozna jednak szukać analogii, które pozwalają snuc przypuszczenia (mocniejsze, lub słabsze), ze obowiązująca interpretacja jest odmienna od intencji autora. Ja swoje przypuszczenia zbudowałem na bazie takich analogii, jakie opisałem dwie strony wczesniej: http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?p=316678#316678

Choc wszelkie analogie mozna podwazac, negowac, itd. Wydaje mi sie wiec, ze lepiej zastosowac tzw. "zdrowy rozsadek". Zadajmy sobie pytanie - czy naprawde intencją autora podrecznika TK było umozliwienie TG dżdżownicowania przed szarzą 8" w dowolnym kierunku. Sadzisz, ze to bylo intencją?
Bo ja, podobnie jak Robak, sadzę że jednak nie.
Obrazek

Awatar użytkownika
mdłości
Chuck Norris
Posty: 595

Post autor: mdłości »

bless pisze:Zadajmy sobie pytanie - czy naprawde intencją autora podrecznika TK było umozliwienie TG dżdżownicowania przed szarzą 8" w dowolnym kierunku. Sadzisz, ze to bylo intencją?
Oczywiście, ja także mogę sobie to pytanie zadać i być może odpowiem na nie tak samo jak Ty, ale cały czas jest to coś czego sprawdzić nie możemy. Coś na co w poważnej dyskusji powoływać się nie można. Jest to kwestia aż nazbyt relatywna i tak ja mówię - niesprawdzalna.

Awatar użytkownika
Jedy Knight
Forma Skrótowa
Posty: 3439

Post autor: Jedy Knight »

mdłości pisze:Jest to kwestia aż nazbyt relatywna i tak ja mówię - niesprawdzalna.
Ta akurat kwestia jest sprawdzalna.
Spytaj sie Shino, czy w 6 edycji mógł to zrobić.
Odpowie Ci - nie.
Nie było to intecją, bo nie było to możliwe.
Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.

Zablokowany