Empire Armylist by Ismael

Empire

Moderator: #helion#

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Sa!nt
Falubaz
Posty: 1472
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Sa!nt »

Cord pisze:Jeszce banner ASB dolczmy i jest 10 wiem mozna jeszce nad dwoma pomylse.'
Może Ci pomogę ;)

Pelcu zapomniałeś o jednym z sztandarów mojego autorstwa:
Banner of Fury:………………………………….30 points
(State Troops Only)
Unit State Troops gains additional Attack in the turn when they are charging.

I teraz nowy sztandar na pomysł którego wpadłem nie dawno.
Banner of Reloading:.......................20 points
Unit can shoot one more time with their weapon in shooting phase - this shoot do not count as muliple shot so has no penality for mulitple shot rule.
Nie wiem jak z angielskim bo pewnie są błędy ale zasada jest taka że regiment może oddać jeszcze raz w fazie strzelania tak jakby wogóle nie strzelali.
squiq pisze:Mój Sigmar myśli inaczej.

Cord
Chuck Norris
Posty: 398

Post autor: Cord »

Sa!nt pisze:
Banner of Fury:………………………………….30 points[/b]
(State Troops Only)
Unit State Troops gains additional Attack in the turn when they are charging.
Trochę drogi i bezsensu, Piechota core raczej go nie weźmie bo nie może bez gienia a dla GSów są lepsze, poza tym z M4 to się nie naszarżujemy zbytnio.

Awatar użytkownika
Grand Admiral Thrawn
Falubaz
Posty: 1258
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: Grand Admiral Thrawn »

Banner of the Daemonslayer - 50pts
- nie potrzebujemy kolejnych sztandarów dla jazdy, zwłaszcza średnio dziłających. Jeśli miałby być to dawać magiczne ataki, które pozbawiają ward sava...? To by było coś konkretnego...
No problemo dude :wink:

Mi się po prostu z czymś takim ta nazwa skojarzyła. Skoro to zabójca demonów to niech on coś im robi...frenzy mi wyskoczyło niekończące się. Można spokojnie przerobić na magiczne ataki niwelujące ward saves albo pozostawić pod głosowanie. Dodatkowe ataki też niegłupia rzecz a co do ilości dla kawy sztandarów...3 byłyby że tylko ona może z nich korzystać.
Standard of the White Wolf - 35pts
- Niestety nie pasuje do Imperium. Fajnie mięć - do siły ostrzału, ale nie pomorze on nam niestety tak bardzo jak bysmy chcieli.
Minusy do ostrzału naszych jednostek są zawsze mile widziane. No iajk może nie pasować skoro to sztandar imperialny? :P
Banner of Ulric - 50pts
- Odpada po ostatnich FAQ GW gdy po raz pierwszy zinterpretowano,tak że wzbudzanie fear wcale nie gwarantuje odporności na fear, czyli ten oddział może wogole nie rozpocząc szarży oblewając test.
Na głupotę gw czasami nie ma mocnych. Można najwyżej doprecyzować i 3mać się usilnie, 'the unit is therefore immune to any fear effects in that turn' czy coś podobnego. Bo sztandar sam w sobie jest ciekawy.
Banner of Reloading:.......................20 points
Unit can shoot one more time with their weapon in shooting phase - this shoot do not count as muliple shot so has no penality for mulitple shot rule.
The unit may fire a second time this turn with their wepons. Note: this is not a multiple shoot. --> może coś takiego? ciekawa szmata ;)

Myth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3166
Lokalizacja: Warszawa, 8 Bila

Post autor: Myth »

Banner of Reloading:.......................20 points
Unit can shoot one more time with their weapon in shooting phase - this shoot do not count as muliple shot so has no penality for mulitple shot rule.
The unit may fire a second time this turn with their wepons. Note: this is not a multiple shoot. --> może coś takiego? ciekawa szmata ;)[/quote] (coś mi się pokiełbasiło z cytowaniem, to jest oryginał, a poniżej moja propozycja tłumaczenia).


The unit may fire a second time every friendly shooting phase with their weapon. Note: this is not a multiple shoot.

"This" sugerowałoby, że, tylko w tej, czyli jednej. Doprecyzujcie jeszcze, czy może zmienić cel ostrzału. A w ogóle to jakby co to mogę Wam pomóc, jestem po filologii angielskiej i coś tam wiem o tym języku (oczywiście nie umniejszam kogokolwiek umiejętności, po prostu oferuję swoją pomoc). Jakby co to piszcie na PM.

Awatar użytkownika
pelcu
Chuck Norris
Posty: 551
Lokalizacja: Z Zadupia

Post autor: pelcu »

Takich uczonych ludzi nam potrzeba... 8) Nie omieszkam czegoś podesłać. Najtrudniej jest sformułować teksty, które będą jednoznaczne (GW też pod tym względem leży).

Sztandary, które omówiłem, to był taki początek dyskusji.

Uważam, że o magicznych przedmiotach trzeba rozmawiać troszkę inaczej. Inna systematyka, niż głosowania nad oddziałami.
Powinniśmy dawać przedmiot, potem propozycje jego zmiany wraz z ewentualnym zastosowaniem w armiach i Combo jaki ten przedmiot może zrobić w połączeniu z innymi zasadami/przedmiotami.

myślałem np. o czymś takim:


Banner of Retribution-........................ 25 pts./ inna nazwa Banner of Everlasting Resistance
When the soldiers from the fighting rank are killed,thair fellow comrades who are not in base to base contact with enemy, replace killed soldiers and may fight as normal this turn.
Zastosowanie jakie widzę to, dla oddziałów piechoty mających "silny cios"; GS, halabardnicy, TG. Liczę na to, że ten sztandar pozwoli wykonać dodatkowe 3-4A. które zadadzą 1-2 rany --> Czyli powinien poprawić się wynik CC o jakieś +1,+2. Jak Wy byście zastosowali ten sztandar, jak ewentualnie można go zmienić?

NEW Banner of Duty- ..................15 pts. Niosący go oddział zawsze jest traktowany jak będący w zasięgu Ld. generała i w zasięgu BSB.
Wystawiałbym go w oddziałach mających chronić flankę, lub w oddziałach głównych pozbawionych Ld, gdy generałem będzie "Lotnik", który ze swojej natury będzie się włóczył gdzieś w oddali.

Banner of Reloading:.......................20 points Czy ten sztandar będzie działał także na strzelające detachmenty?Jeśli tak, to jestem za... - jednak dopuszczalna zmiana celu ostrzału dla oddziału mogła by być przegięciem... Wtedy wystawienie 10 Kuszników ze wsparciem 10 strzelców przemawiało by do rozwagi naszym przeciwnikom i zwracał by się koszt/równoważyło by się ryzyko ewentualnej utraty sztandaru. Do tego gdyby była opcja free reform, to 15 Kuszników mogło by w reakcji na szarżę ustawić się w rzędy dzięki herosowi i przetrwać szarżę byle bandy Harpii na static CR.

Banner of Fury:………………………………….30 point +1A podczas szarży. Jakoś mi to nie pasuje na sztandar. Jako modlitwa /aura dla prista tak, ale na sztandar nie bardzo.

Uważam, że dyskusje nad "gołymi" przedmiotami nie koniecznie wnoszą coś konkretnego. Trzeba próbować osadzić je w reszcie listy armii, czyli opisać ich ewentualne zadania i koncepcje użycia.

Awatar użytkownika
Sa!nt
Falubaz
Posty: 1472
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Sa!nt »

pelcu pisze: Banner of Reloading:.......................20 points
Czy ten sztandar będzie działał także na strzelające detachmenty?Jeśli tak, to jestem za... - jednak dopuszczalna zmiana celu ostrzału dla oddziału mogła by być przegięciem...
Pelcu a gdyby nie działał na detachmenty i można by było zmienić cel ostrzału? Bo ja widzę tak ten banner.
squiq pisze:Mój Sigmar myśli inaczej.

Awatar użytkownika
ismael
Wodzirej
Posty: 670
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ismael »

Witam po dłuższej nieobecności.

Widzę, że się tu niezły bajzelek zrobił w tym temacie;) Saint, może przeniesiesz dyskusję nad przedmiotami do swojego tematu, aby zachować pierwotny koncept?

Skoro już jesteście w temacie sztandarów, przypomnę swój malutki wkład:
"Banner of the Daemonslayer:…………………..50 points
(Knightly Orders Only)
During the turn when it charges into combat, the unit is immune to psychology. What is more, it causes Fear (from the moment it is found to be in charge range to the end of that turn)."

Prace nad jednostkami są już w sumie na ostatniej prostej, choć zostało sporo detali, co do których decyzja nie może zapaść od dawna - koszt łuczników, koszt command group dla halabardzistów itp.

Z ważniejszych spraw, na rozwiązanie czeka kwestia włóczników i możliwość brania przez nich heavy armour. W sumie chyba nikt nie podał sensownego argumentu dlaczego nie powinni go dostać, skoro mają go już halabardziści. Nie jest to dla mnie logiczne - ciężki pancerz dostaje jednostka ofensywna a ta, która ma jak najdłużej przetrzymać wroga nie...

Z innych spraw to kwestia inner circle dla Teutogen Guard. Przemyślałem sprawę i stwierdzam, że można tu przyjąć następujące logiczne sposoby rozumowania:
Wiemy, że zarówno Reiksguard on Foot, jak i Teutogen Guard to odpowiednio Reiksguard Knights oraz Knights of The White Wolf zmuszone/desygnowane do walki na piechotę. Co za tym idzie:
a) uznajemy, że wewnętrzny krąg tych zakonów jest zbyt dumny do zejścia ze swych koni i dajemy "no inner circle"
b) uznajemy, że czasem i wewnętrzny krąg może być zmuszony do walki na piechotę i dajemy "inner circle" obydwu jednostkom, przy czym adnotacja 0-1 inner circle podkreśla, że taka sytuacja występuje nieczęsto.

No i oczywiście sprawa rycerstwa. Póki co mam mały problem z zachowaniem logicznej struktury tych oddziałów. Może Wy macie dobre pomysły.

W moim pierwotnym Armyliście struktura była następująca:

Grand Master:
- zwykły - reprezentuje Zakon Nieimienny - lanca, tarcza, brak bonusów Zakonów Imiennych

za + x pts. można go ulepszyć do Zakonu Imiennego:
- bonusy Zakonów Imiennych
- GM of White Wolves (Zakon Imienny) - wymienia lancę i tarczę na White Wolf Hammer

Knightly Orders (Core):
- zwykli - reprezentują Zakony Nieimienne - siła 3, lanca, tarcza, brak bonusów Zakonów Imiennych

za + x pts. można ich ulepszyć do Zakonu Imiennego (Core):
- bonusy Zakonów Imiennych
- siła 3
- White Wolves (Zakon Imienny) wymieniają - lancę i tarczę na White Wolf Hammer

Knights of the Inner Circle (Special):
- zwykli - reprezentują Zakony Nieimienne - siła 4, lanca, tarcza, brak bonusów Zakonów Imiennych

za + x pts. można ich ulepszyć do Zakonu Imiennego (Special):
- bonusy Zakonów Imiennych
- siła 4
- White Wolves (Zakon Imienny) wymieniają - lancę i tarczę na White Wolf Hammer


No i wszystko się nam ładnie układa. Możemy np. wziąć Core White Wolves, na czele których będzie jechał GM of the White Wolves - i oddział i GM mają swoje młotki, oraz jakiś bonusik z racji bycia Białym Wilkiem.
Możemy np. wziąć Core Reiksguard, na czele których będzie jechał GM Reiksguard - i on i oddział mają ten sam bonus.

Według Naszych dotychczasowych ustaleń, struktura będzie natomiast wyglądać następująco:

Grand Master:
- zwykły - reprezentuje Zakon Nieimienny - lanca, tarcza, (opcja White Wolf Hammer?) brak bonusów Zakonów Imiennych

za + x pts. można go ulepszyć do Zakonu Imiennego:
- bonusy Zakonów Imiennych


Knightly Orders (Core):
- zwykli - reprezentują Zakony Nieimienne - siła 3, lanca, tarcza, brak bonusów Zakonów Imiennych

Knights of the White Wolf (Core):
- zwykli - siła 3, White Wolf Hammer, brak bonusów Zakonów Imiennych (choć nim są)

Knights of the White Wolf (Special):
- zwykli - siła 4, White Wolf Hammer, brak bonusów Zakonów Imiennych (choć nim są)

Knights of the Inner Circle (Special):
- zwykli - reprezentują Zakony Nieimienne - siła 4, lanca, tarcza, brak bonusów Zakonów Imiennych

za + x pts. można ich ulepszyć do Zakonu Imiennego (Special):
- bonusy Zakonów Imiennych
- siła 4
- White Wolves (Zakon Imienny) wymieniają - lancę i tarczę na White Wolf Hammer

Przy tym rozwiązaniu możemy wystawić 3 różne jednostki White Wolves (Core, Special, Special z bonusami), natomiast tylko jedną opcję Reiksguard (Special z bonusami). Aby wystawić GM Reiksguard, który będzie miał bonus Reiksguardów, muszę wystawić opcję Special z bonusami.


Nie wiem, czy mój powyższy wywód jest zrozumiały, ale jeśli tak, chętnie posłucham Waszej opinii jak go rozwiązać, bo mój pomysł upgradów Knightly Orders (Core) na Imienne Core upadł, przez co chcąc mieć White Wolves Core, dorobiliśmy drugiego slota w Armyliście...


Ostatnia wiadomość to fakt, iż w związku z przeprowadzką mogę we wrześniu nie mieć stałego dostępu do internetu. Postaram się kontynuować swoją pracę "z doskoku", co może spowodować zwolnienie tempa nad postępami. Jeżeli zauważę (lub Wy zauważycie), że zupełnie nie daję rady, przekażę ją innej osobie.

Pozdrawiam
-ism

Awatar użytkownika
Grand Admiral Thrawn
Falubaz
Posty: 1258
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: Grand Admiral Thrawn »

Templar Grand Master
points: 145
Equipment:
Hand weapon, full plate armour and either a lance and a shield or a great weapon (with no additional cost) or a cavalry hammer for +6 (if Templar Grand Master of the White Wolf - można to usunąć bądź zostawić)

Knightly Orders
points/model: 23
Equipment: Hand weapon, full plate armour. Knight may be armed with either a lance and a shield or a great weapon (with no additional cost) or a cavalry hammer for +2 pts/model

Knights of the Inner Circle
points/model: 26
Equipment: Hand weapon, full plate armour. Knight may be armed with either a lance and a shield or a great weapon (with no additional cost) or a cavalry hammer for +2 pts/model
No i jest dobrze. Wilk syty i owca cała. Nie ma wzmianki o WW. Nie musimy robić osobnego wpisu. Kto będzie brał młoty kawaleryjskie to i tak będzie wiadomo kim są ci rycerze a pozatym jest chyba jeszcze kilka zakonów, które korzystają z młotów ale mogę się mylić. Jest nadal oczywiście mozliwość brania gw po niższej cenie (ktoś może nie mieć przecież pkt na droższą wersję z młotami). Jeśli byłoby odgórne pozwolenie to mógłbyś pozmieniać to co już przegłosowane było odnośnie wpisów.

Co do imiennych też nie powinno być wtedy problemu. Szkoda tylko, że w głosowaniu można wybrać tylko 5.

Co do Spearmen i HA na nich i wogóle HA na naszych jednostkach. Ja tam w zasadzie jestem za ale zawsze jako opcja bo to musi powodować automatyczne podniesienie ceny jednostki. Czasami można nie mieć pkt na taką operację i ktoś chciałby sobie wybrać nawet tych burasów halabardników z lekką zbroją za 5 pkt.

Teutogen Guards nie są zmuszani do walki na piechotę. Oni tego pragną bo mogą bronić swego Najwyższego Kapłana. To jest dla nich największy z zaszczytów i tylko najlepsi z WW mogą to czynić. Chociażby tym postulowałem, żeby zostawić im opcję IC albo tak jak Pelcu zasugerował bazowo dać im S4 za cenę 12 pts. Co do RoF to tu jest prozaiczny problem bo jeśli damy im S4 to takie puszki imperialne będą szalenie mocne...za mocne? Tu bym się wstrzymał. Z takim savem i tak są mocni jak na ludzkie standardy.

No i zaczęło się głosowanie na temat ST a tutaj cisza i spoków. To dajemy
Steam Tank
points/model: 300
M WS BS S T -W I -A Ld
S--3---4--6-6-10-3-S-10
Options:
Main cannon may be exchanged to volley gun for 50 points.
Main cannon may be exchanged to mortar for 25 points (note that you must reduce the number of W to 8 in total)
You may add a fighting platform for 50 points.
Volley Gun works as normal volley gun with the following exceptions:
It has got a range of 18”. Hits from the gun are Strength 4, -2 save, needs 2 steam points to shoot (once during a turn).
If you roll misfire the Steam Tank suffers D3 wounds.
Mortar and fighting platform work the same way as described in Annual 2002 and Chronicles 2004 with the following exceptions: you need 1 steam point to fire the mortar (once during a turn) If you roll a misfire the ST suffers D2 wounds.
Special Rules: Large Target, Unbreakable, Terror, Unit Strength 10.
Army organisation: You may only include one Empire Steam Tank for every full 2,000 points in your army.
Czyli tak jak teraz za wyjątkiem dodania opcji, które mogą uprzyjemnić i zrobić grę nieprzewidywalną w skutkach. A chyba o to nam chodzi, żeby dobrze się bawić. Plus...czołg otrzymuje statsy inzyniera, który go obsługuje.

Dlaczego?
Zawsze mnie dziwi, bawi, wku... jak jakiś burak (w Anglii w pewnej firmie) mówi, że ST jest tak duży że bardzo łatwo go trafić...w zasadzie to zawsze się go trafia. WTF? A Treeman, Gigant, Smok (np Star) to kurde duszki leśne wielkości szklanki albo wyszkoleni karatecy nie dający się trafić precyzyjnymi unikami? Wolne żarty. Są wieksze i cieższe od czołgu więc albo wszyscy powinni być trafiani automatycznie albo nikt. To samo z inicjatywą przy czarach typu Mork Wants Ya. Ktoś ten czołg obsługuje, ktoś kto się na tym musi znać i potrafi robić skręty i tego typu podobne 'akrobacje'.

Awatar użytkownika
ismael
Wodzirej
Posty: 670
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ismael »

No i jest dobrze. Wilk syty i owca cała. Nie ma wzmianki o WW. Nie musimy robić osobnego wpisu. Kto będzie brał młoty kawaleryjskie to i tak będzie wiadomo kim są ci rycerze
Nie do końca. O ile w przypadku zwykłych Knightów rzeczywiście możemy założyć, że oddział, który dostał młotki to WW, o tyle Inner Circle będą mieli jeszcze opcję upgrade'u na Zakon Imienny - a w Twojej wersji będzie można zrobić np. Reiksguard z młotami, co jest bzdurą.

Sprawę rozwiąże chyba jednak adnotacja przy ulepszaniu na Zakony Imienne, o w ten sposób:

Knights of the Inner Circle
points/model: 26
Equipment: Hand weapon, full plate armour. Knight may be armed with either a lance and a shield or a great weapon (with no additional cost) or a cavalry hammer for +2 pts/model

Each unit of Knightly Orders can be upgraded to one of the following Orders:
- Knights of the White Wolf for +4 pts/model
(fight with a White Wolf Hammer, can re-roll to hit rolls)
- Reiksguard Knights for +2 pts/model
(fight with a lance and shield, magical attacks)
- Morr Knights for +2 pts/model
(fight with a great weapon, killing blow)

Bonusy to oczywiście przykład, ale takie zapisy przywróciłyby logikę. Prz czym cena młotka musiałaby być wliczona w upgrade na WW.
Co do imiennych też nie powinno być wtedy problemu. Szkoda tylko, że w głosowaniu można wybrać tylko 5.


Może ich będzie więcej (jak ludzie będą chcieli) - chodziło mi tylko o wyselekcjonowanie tych najbardziej popularnych według Was. Pod uwagę będą brane te z największą ilością głosów.
Co do Spearmen i HA na nich i wogóle HA na naszych jednostkach. Ja tam w zasadzie jestem za ale zawsze jako opcja bo to musi powodować automatyczne podniesienie ceny jednostki. Czasami można nie mieć pkt na taką operację i ktoś chciałby sobie wybrać nawet tych burasów halabardników z lekką zbroją za 5 pkt.
Myślę, że nikt by tego nie robił, bo 25 pts zawsze można wysupłać, a efektywność jednostki znacznie wzrasta. Tak samo by było w przypadku włóczników. Tym samym nie obniżylibyśmy ceny Naszej piechoty core, ale znacznie poprawiamy jej jakość małym kosztem. Heavy armour, więcej ataków, armour piercing, commanding presence + aury kapłanów sprawią, że linia obronna Imperium (przytykana gdzie trzeba Greatswords, Teutogenami lub RoF) będzie ciężka do przełamania.

Teutogen Guards nie są zmuszani do walki na piechotę. Oni tego pragną bo mogą bronić swego Najwyższego Kapłana. To jest dla nich największy z zaszczytów i tylko najlepsi z WW mogą to czynić. Chociażby tym postulowałem, żeby zostawić im opcję IC albo tak jak Pelcu zasugerował bazowo dać im S4 za cenę 12 pts. Co do RoF to tu jest prozaiczny problem bo jeśli damy im S4 to takie puszki imperialne będą szalenie mocne...za mocne? Tu bym się wstrzymał. Z takim savem i tak są mocni jak na ludzkie standardy.
Coś w tym jest. Osobiście dla mnie najbardziej zbalansowanym wyjściem jest S3 dla RoF i opcja inner circle / S4 dla Teutogen Guard - Ci pierwsi nie będą zbyt mocni, a drudzy będą sensowną alternatywą dla Greatswords - póki co wciąż są chyba nieco słabsi (ale mają ładniejsze figurki :D )

Są wieksze i cieższe od czołgu więc albo wszyscy powinni być trafiani automatycznie albo nikt.
Dywagacje na temat, kto jest większy i cięższy będą dość luźne chyba. W moim wyobrażeniu czołg jest mniej manewrowny od smoka, który żyje i się sprawnie rusza. Pamiętajmy, że to czołgi prototypy, więc szczytem techniki jest i tak wprawienie takiej kupy metalu w ruch;)

Zresztą jeżeli przejdzie zapis “If you declared 1 or more SP, roll a D3 and add to the number of steam points you’ve decided to generate. If the total is equal to or less than the Steam Tank’s remaining Wounds, all is well” to ja już więcej zmian dla czołgu nie potrzebuje, bo wystarczająco go to ugrywalnia. Pamiętajmy, że już teraz niektórzy uważają go za przegiętego...

Awatar użytkownika
tedzio
Masakrator
Posty: 2149
Lokalizacja: Nordland > Gdynia > SNOT

Post autor: tedzio »

a może w 8ed juz czołgi nie bedą prototypami, jak konia cyborga wymyslili, to czemu nie rhino na pare co ?

Awatar użytkownika
pelcu
Chuck Norris
Posty: 551
Lokalizacja: Z Zadupia

Post autor: pelcu »

Czy pominięcie opcji " 1 steam point = 1" ruchu wstecz dla Steam Tanka, jest celowe?

Obecnie przeciwnik ustawiając oddział w pobliżu dificult terrain i sprytnie zdejmując zabitych może zablokować ST na stałe. Podobnie WE, z tym ich czarem wielokrotnego przesuwania lasu.

Awatar użytkownika
Grand Admiral Thrawn
Falubaz
Posty: 1258
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: Grand Admiral Thrawn »

Kurcze...zapomniałem o tym. Można to wprowadzić ale z zastrzeżeniem, że to działa tylko podczas fazy ruchu. Z walki nie mógłby się wycofać.

Nie do końca. O ile w przypadku zwykłych Knightów rzeczywiście możemy założyć, że oddział, który dostał młotki to WW, o tyle Inner Circle będą mieli jeszcze opcję upgrade'u na Zakon Imienny - a w Twojej wersji będzie można zrobić np. Reiksguard z młotami, co jest bzdurą.
Cóż...może po prostu ufam za bardzo ludziom i dochodzę do wniosku, że nikt by czegoś takiego nie zrobił.
póki co wciąż są chyba nieco słabsi (ale mają ładniejsze figurki )
?? GS czy TG? TG biją ich na głowę wyglądem figurek :P

Co do czołgu jeszcze to uważasz, że bydle ważące x-ton wielkości bloku mieszkalnego jest zwrotne jak balerina? Albo grubaśny gigant czy spruchniały Treeman? E tam. Pozatym co to prototypów to ile jeszcze edycji będą nam wmawiać, że wszystko co mamy to prototypy? Chociażby na warhammer-empire już kilka takich podobnych pomysłów było z daniem ST normalnych statystyk WS i I. Proponowałbym poddać to pod głosowanie. Jeśli przejdzie opcja, że wszyscy wolą walenie w mniejszego ST automatycznie a w inne większe mniej ruchliwe bestie nie to spoko. No i jeszcze te ulepszenia jego też warto zwyczajnie przywrócić.

Awatar użytkownika
pelcu
Chuck Norris
Posty: 551
Lokalizacja: Z Zadupia

Post autor: pelcu »

Nie uważam za celowe dodawanie zastrzeżenia. Skoro w Rule book jest napisane że z CC nie wolno wychodzić samodzielnie. "wyjazd ST" był dodatkową specjalna zasadą. Z tym ruchem 1" miałem na myśli zwykły move.

Chciałbym, bysmy powoli domykali Army list o magiczne przedmioty( kwestię zakonów możemy odroczyć).
Można by wtedy robić pierwsze testy ropisek.

Awatar użytkownika
Grand Admiral Thrawn
Falubaz
Posty: 1258
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: Grand Admiral Thrawn »

Testy już można i tak przecież robić (już kilka bitew przeprowadziłem ale tylko na 1500) bo już co by nie mówić sporo zrobiliśmy.

Postaram się uaktualnić pliczek AB (ale nie nie w najlbiższym czasie bo zaraz rok szkolny się zacznie to masa roboty będzie w wypełnianiu pierdół. Jak coś to dam znać

Awatar użytkownika
ismael
Wodzirej
Posty: 670
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ismael »

Cóż...może po prostu ufam za bardzo ludziom i dochodzę do wniosku, że nikt by czegoś takiego nie zrobił.
Taa, akurat :D
?? GS czy TG? TG biją ich na głowę wyglądem figurek
No jasne, chodziło mi o to, że TG mają dużo lepsze modele.
Chociażby na warhammer-empire już kilka takich podobnych pomysłów było z daniem ST normalnych statystyk WS i I. Proponowałbym poddać to pod głosowanie. Jeśli przejdzie opcja, że wszyscy wolą walenie w mniejszego ST automatycznie a w inne większe mniej ruchliwe bestie nie to spoko. No i jeszcze te ulepszenia jego też warto zwyczajnie przywrócić.
Nie ma sprawy. Głosowania nad ST dopiero się zaczęły - jeszcze trochę przed Nami.
Chciałbym, bysmy powoli domykali Army list o magiczne przedmioty( kwestię zakonów możemy odroczyć).
Można by wtedy robić pierwsze testy ropisek.
No ja chciałbym doprowadzić swoją część do końca, a za magiczne przedmioty miał odpowiadać Saint - nie wiem, w jakiej formie chce to zrobić: głosowania, burza mózgów, czy coś innego.
Testy już można i tak przecież robić (już kilka bitew przeprowadziłem ale tylko na 1500) bo już co by nie mówić sporo zrobiliśmy.
Ja z testami czekam na całość - na chwilę obecną można właściwie tylko robić testy poszczególnych jednostek - jeżeli ktoś tak lubi to OK, ja nie.
Postaram się uaktualnić pliczek AB (ale nie nie w najlbiższym czasie bo zaraz rok szkolny się zacznie to masa roboty będzie w wypełnianiu pierdół. Jak coś to dam znać
O, będzie świetnie. Koniecznie daj znać jak będzie update.

Awatar użytkownika
ismael
Wodzirej
Posty: 670
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ismael »

Witam,

Proponuję kontynuować dyskusję na temat bonusów dla poszczególnych Zakonów Imiennych.
W chwili obecnej faworytami do zaistnienia w Armyliście są:
The Grand Order of the Reiksguard (Reiksguard Knights)
The Knights of the White Wolf
Knights Panther
Knights of the Blazing Sun
The Knights Griffon
Knights of Morr

Co Wam się kojarzy z powyższymi Zakonami? Jakie bonusy powinny posiadać?
Osobiście uważam, że bonusy powinny być:
- stonowane (balans + sensowne punktowo)
- nie pokrywające się z dawaniem Immune to psych. od Grand Mastera - ten najlepiej powinien posiadać ten sam bonus
- działające tylko na rycerzy, a nie wokół

Moje luźne dywagacje:
Reiksguard Knights - kojarzą mi się z uporem, silną psychiką - niestety odporność na panikę dostają od GM, a stubborn (nawet w pierwszej rundzie) chyba jest przegięty
The Knights of the White Wolf - obowiązkowo Crush The Weak (czy powinni go też mieć WW Core ? - logika Naszego listu podpowiada, że nie, z drugiej strony wszystkie jadnostki Ulryka go mają...) + ewentualnie można coś pomyśleć o płaszczach i jakieś minusy "to hit" za niego (osobiście nie popieram zbytnio)
Knights Panther - kojarzą mi się z kasą - lepszy sprzęt (pancerz, broń) będzie na miejscu. Podoba mi się też wymyślony przeze mnie "Splendor - use finest warhorses from best Imperial stables – suffer no movement penalty because of barding"
Knights of the Blazing Sun - nie mam pojęcia, poza tym że wyznają boginię sztuki wojennej bodajże - Myrmidię. U siebie dałem im "Blessing of Myrmidia - all their weapons count as magical" - zbalansowane, ale nie wiem, czy pasuje akurat do nich
The Knights Griffon - zero skojarzeń póki co
Knights of Morr - chyba walczą wielkimi kosami - może więc dać im great weapon z killing blowem? Odporność na strach by była na miejscu, no ale to mogą dostać od GM...

A jakie są Wasze przemyślenia w tym temacie?

Awatar użytkownika
tedzio
Masakrator
Posty: 2149
Lokalizacja: Nordland > Gdynia > SNOT

Post autor: tedzio »

Reiksgurardzi-immunite to psychology ?
WW - no wg mnie Crush the weak powinien byc na kazdych ulrykowcach a co do spec zasady, ja chce jak są te płaszcze o marke nurgla tylko ze na strzelnie tylko ;]
Pnterki - OK
Blazing suny - może odpornosc na czary z Haven lore i mag weponki ?
Gryfy - mi sie to kojazy z Banner of the griffon imho stuborn w 1 turze.
co do Morrowych ja bym tam chciał aby mieli Feara w szarzy z bomby, a jak z deomonslejerem banner to terror w szarzy ;)

Awatar użytkownika
argoth
Mudżahedin
Posty: 290
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: argoth »

Reiksguardzi......nie mam pomysłu :(
Panterki.................Splendor fajna rzecz, ale co ma dawać lepsze uzbrojenie?
Białe wilki...........CtW+płaszcze (-1 do zranienia na dystans)
Griffony...........może ten stubborn w pierwszej turze nie będzie aż takim przegięciem
Morr.............GW i niech budzą strach
Blazing Sun'y.........może +D3' ruchu przy szarży?
Ogień oczyszcza ciało i dusze nawet największych wrogów Imperium...niech zapłoną stosy!

PG...czyli jak wygrać bitwę przed jej rozpoczęciem. 100% HATE!!!

Awatar użytkownika
pelcu
Chuck Norris
Posty: 551
Lokalizacja: Z Zadupia

Post autor: pelcu »

Reiksguardzi...... We are Elite we fight to the end Ignor panic from State Troops & Militia.
Panterki................. 16" zasięgu szarzy to bardzo dużo... Jestem Za.
Białe wilki...........CtW+płaszcze (-1S ostrzału)
Griffony........... Jeśli nie stubborn, to Raczej Przeciwnik Nigdy nie ma premii za Outnumber tej jednostki.
Morr.............GW i niech budzą strach Nie podoba mi się ten zakon.
Blazing Sun'y......... Zdecydowanie Magiczne A.

Awatar użytkownika
Grand Admiral Thrawn
Falubaz
Posty: 1258
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: Grand Admiral Thrawn »

Zakonki Nasze kochane (a raczej konie bo to one więcej zabijają wrogów)

Reiksguard Knights - stubborn w pierwszej turze/ stubborn cały czas
The Knights of the White Wolf - przerzutki ranienia w pierwszej turze walki/wzbudzanie fear
Knights of the Blazing Sun - jak nazwa wskazuje gdy szarżują przeciwnik ma -1 do WS i BS (chyba że jedynka wypadnie to nic się nie dzieje bo nie ma słońca) zasada troszkę zabawna ale ciekawa/cały czas ta zasada
The Knights Griffon - magiczne ataki/dodatkowy atak w czasie szarży
Knights Panther - konie z Arabii dodają D6 przy szarży
Knights of Morr - killing blow (ale ale oni nie używają GW...nigdzie we fluffie tak nie jest napisane...kosa może być traktowana jako hand weapon)/wzbudzanie fear

U mnie trochę byłoby chyba łatwiej bo 8 przedstawiłem zakonów ale że tamto nie przeszło to trzeba wybrać co lepsze zasady dla mniejszej ilości rycerstwa. Pozostał chociażby jeszcze +1 za outnumber który jest zawsze
To są wszystko sugestie tylko po jedej po dwie propozycje dla zakonu i jeszcze bez punktów..może najpierw wybierzmy co który powinien mieć a dopiero potem ceny.

A tu stronki do przejrzenia
http://web.infinito.it/utenti/d/doberm/ ... mplars.htm
http://www.roundtable-bretonnia.org/ind ... il&id=1885
http://en.wikipedia.org/wiki/Knightly_O ... lack_Guard

Pierwsza o Rycerzach Morra, druga o przykładowych figurkach a trzecia raczej oczywista.

EDIT
SaH - B - zawsze był trafiany automatycznie
W 5 edycji miał WS3 i należało go trafić.

Pojawiła się prośba Tedzia o możliwość głosowania zamiast nieobecnego jednego z głosujących. Ja tam nie widzę przeciwskazań.

ODPOWIEDZ