8 Edycja Warhammera (kontynuacja dyskusji) II

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

Zablokowany
Awatar użytkownika
Sebollus
Mudżahedin
Posty: 267
Lokalizacja: Katowice-Vendetta

Re: 8 Edycja Warhammera (kontynuacja dyskusji)

Post autor: Sebollus »

Tylko pozostaje pytanie czy jesli rozstawisz inżyniera pomiędzy 2 maszynkami to czy przypadkiem nie korzystają z niego obie? Jeśli tak by było to IMHO jest to spory buff.

Awatar użytkownika
Rakso_The_Slayer
Postownik Niepospolity
Posty: 5208
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Rakso_The_Slayer »

Jab pisze: ale teraz gdy modyfikujeszswój strzał o wartość BSa + przerzty na scatterce to zamiast mierzyć po prostu kładziesz ten template gdzie chcesz.
no dobra, o tym zapomniałem i to faktycznie je poprawia w fajny sposób ale i tak nie daje 100% pewności.
I wybacz, ale nie uwierzę Ci że potrafisz kłaść templaty z dokładnością do cala.
No fakt, czasem się pomylę o ten cal czy półtora ;)

Poza tym machiny będzie łatwiej zdjąć teraz niestety.

Wg. ostatniej plotki wszystkie missle weapony strzelają z 2 rang.
ooo... a tej plotki nie widziałem.

Fakt jakby doszło tylu BG to naprawdę może być ciężko. Jednak sądzę że tyle dojdzie bo tak zręczny gracz krasnoludzki chyba jest w stanie wykorzystać tak dokładne strzelanie z pełnymi teplatami. No chyba że Cię przeceniam...
no to chyba przeceniałeś bo jednak np. takie trzy oddziały harpii całkiem nieźle ograniczają możliwości strzelania z katapult i nie zawsze można obrać na cel to co by się chciało akurat teraz ;)
Poza tym BG byli przykładem. Nie zapominajmy, że są armie i jednostki które już teraz szarżują w 2 turze, a przy nowym systemie szarż będzie ich jeszcze więcej. Jak przeciwnik zaczyna (a to już tylko od szczęścia zależy) to mam 1 ture na strzelanie... nie za dużo, a zawsze misfire się może trafić.
Śmiech to zdrowie :wink:
Tu się w pełni zgadzamy ;)

Pozdrawiam


Ogólnie moje podejście do nowej edycji to tylko ciekawość, bez negatywnego czy pozytywnego nastawienia. Ploty to ploty, może się potwierdzi 90% a może 30%. Może te co się potwierdzą przy innych zasadach o których nie wiemy nabiorą całkiem innego znaczenia i te 100 stron narzekań i dyskusji jest przez to bezcelowe.

Zgodzę się z Jackiem, że to jest gra. Jak się spodoba to będziemy grali w 8 ed i kupowali plastikowe laleczki. Jak nie to albo sobie wybiorę edycję w którą będę grał albo może wreszcie z tego wyrosnę i przestanę wydawać na to tyle kasy ;)

EDIT:
Mac pisze:
Virgo pisze:Engineers can only guide the machines from up to 3” away.
Zwykli Inżynierowie (czempioni maszyn krasnoludzkich) też? Czy dotyczy to tylko Inżynierów bohaterów (krasnoludzkich i imperialnych)?
stawiałbym, że chodzi o bohaterów. W końcu zwykli inżynierowie to część jednostki, czempioni dokładnie i nawet nie można ich oddzielić od machiny.
Obrazek

Awatar użytkownika
Jab
Kradziej
Posty: 924
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jab »

No fakt, czasem się pomylę o ten cal czy półtora ;)

Poza tym machiny będzie łatwiej zdjąć teraz niestety.
Wcale nie łatwiej. Jeżeli W maszyny to ilość załogantów to oznacza to że poza imperium masz najwytrzymalsze maszyny ze wszystkich, bo mają 4W z 7T. Czy ja wiem czy tak bardzo tracisz... :roll:
Master engi będzie super między np. 3 klopami dając im przerzuty :lol2: Wtedy bierzemy runsmitha <z niszczarką>, BSBka z rune o vallaya i master enginera, który boostuje maszyny :D
Wszystko ładnie i spójnie wygląda :wink: ... na papierze oczywiście. To prawda że to tylko plotki, ale ten temat jest po to aby po prostu móc się podzielić swoimi spostrzeżeniami z innymi.
Poza tym BG byli przykładem. Nie zapominajmy, że są armie i jednostki które już teraz szarżują w 2 turze, a przy nowym systemie szarż będzie ich jeszcze więcej. Jak przeciwnik zaczyna (a to już tylko od szczęścia zależy) to mam 1 ture na strzelanie... nie za dużo, a zawsze misfire się może trafić.
W momencie jak masz możliwość walenia z 2 rang to chyba takie lataczki nie są aż tak groźne, bo użyjesz master runy of porno shooting i po problemie :wink:
Paskudny uśmiech power gamera

Awatar użytkownika
Naviedzony
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6355

Post autor: Naviedzony »

Absolutnie zgadzam się z Pretorem. Mniej ciśnienia i personalnych wjazdów jeden na drugiego. To temat, w którym rozmawia się na pewnym poziomie o 8 edycji mojej ulubionej gry bitewnej a wy tu sobie Klub Wzajemnego Dopierdalania urządzacie. [-X

Plotki potwierdzają na pewno jedno: wszystko będzie silniejsze i jednocześnie bardziej wrażliwe. Maszyny celniejsze i bardziej śmiercionośne, ale z drugiej strony podatniejsze na ostrzał. Monstery straszliwe w szarży, ale z drugiej strony ograniczane przez celniejsze (i większe w przypadku łuków) strzelanie. Magia potwornie dopakowana, ale z drugiej strony nieostrożność w jej używaniu grozi koszmarnymi konsekwencjami. Piechota silniejsza i w dużej mierze odporna na próby przełamania w pojedynczej szarży, ale z drugiej strony słabszy AS. Zresztą wystarczy wykombinować szarżę na flankę i stubborn się kończy.

Mówiąc krótko: zmierza w dobrą stronę.

Awatar użytkownika
Rakso_The_Slayer
Postownik Niepospolity
Posty: 5208
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Rakso_The_Slayer »

Jab pisze: Wcale nie łatwiej. Jeżeli W maszyny to ilość załogantów to oznacza to że poza imperium masz najwytrzymalsze maszyny ze wszystkich, bo mają 4W z 7T. Czy ja wiem czy tak bardzo tracisz... :roll:
teraz mogę mieć 9 i więcej W na maszynie, to więcej niż 4 ;)
Master engi będzie super między np. 3 klopami dając im przerzuty :lol2: Wtedy bierzemy runsmitha <z niszczarką>, BSBka z rune o vallaya i master enginera, który boostuje maszyny :D
szczerze wątpie żeby Magister Inżynier mógł boostować więcej niż jedną machinę jednocześnie.
W momencie jak masz możliwość walenia z 2 rang to chyba takie lataczki nie są aż tak groźne, bo użyjesz master runy of porno shooting i po problemie :wink:
ale katapami musze strzelać przed organami, kuszami i thundami więc tak czy siak przynajmniej na 1 turę mi wyłączają takie harpie katapulty.
Poza tym przedmioty i moce typu Storm Banner i pozamiatane. Nie można bazowac tylko na strzelaniu bo ono jest (i będzie, chociaż zdecydowanie mniej) losowe i nie zawsze wystarczy czasu/szczęścia żeby odpowiednio osłabić przeciwnika.


Ale ok, nie obrażę się jak okaże się, że krasnoludy będą PG, tak jak piszesz. Chociaż osobiście mocno w to wątpię.
Obrazek

Awatar użytkownika
Ghaz
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 131

Post autor: Ghaz »

Te plotki moga byc prawdziwe by zrekompensowac Krasnoludom brak mozliwosci przyzwania MechaGodzilli lub jakiegos KingKonga.
BLOOD FOR THE BLOOD GOD! SKULLS FOR THE SKULL THRONE!

Awatar użytkownika
Jab
Kradziej
Posty: 924
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jab »

Przecież nie piszę żebyś ustawił tylko strzelanie, ale mówię o cadim, longbeardach <np. z runą zmiejszająca szarżę o d6 :shock: w tej edycji ta runa jest genialna> wojownikach stojących przed katapultami osłaniając je przed harpiami <katapulty będą widziały, ponieważ jest TLoS bo mają większa podstawkę>, więc rozpisuje Ci tutaj koncepcję krasnoludzkiej armii. W sumie najbardziej podoba mi się opcja z tym że jak odchodzisz nieco oddziały przeciwnika dzięki swoim maszynkom to twoje oddziały mają 9 ld. ze stabbornem :D to całkiem niezłą sprawa. :wink:
Paskudny uśmiech power gamera

Błażej
Kretozord
Posty: 1506
Lokalizacja: Gdynia, BWT

Post autor: Błażej »

@Jab
opierasz swoje domysły na podstawie kilku niekompletnych plotek i siejesz niepotrzebną panikę... skąd wiesz że klopa nie będzie miała S3 ? albo że nie będzie kosztować trzy razy tyle punktów? a może będą itemy dające 2+ warda na strzelanie ?

Awatar użytkownika
Naviedzony
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6355

Post autor: Naviedzony »

W momencie uderzenia kilkoma harpiami na bok krasnoludzkiego regimentu to nie będzie już żadnego stubborna. W 8 edycji z tego co widać należy kombinować, a nie ładować się 6tką Chaos Knightów na pałę.

Awatar użytkownika
Jab
Kradziej
Posty: 924
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jab »

Błażej pisze:@Jab
opierasz swoje domysły na podstawie kilku niekompletnych plotek i siejesz niepotrzebną panikę... skąd wiesz że klopa nie będzie miała S3 ? albo że nie będzie kosztować trzy razy tyle punktów? a może będą itemy dające 2+ warda na strzelanie ?
Bo sieje zło, zniszczenie i zepsucie :wink:
A tak na poważnie. *szepcze* Błażeju, nie wiem czy wiesz, ale 8 ed. jeszcze nie wyszła więc nie wiemy do końca co w niej będzie, dlatego to są domysły na plotkach, ale ciiiiiii bo inni się dowiedzą... :wink:

W momencie gdy wychodzi nowa plotka ja po prostu zastanawiam się jak takie coś może wpłynąć na grę. Właśnie po to ten temat założono czyż nie? Żeby rozmawiać o nowej edycji =D>
Paskudny uśmiech power gamera

Varinastari
Masakrator
Posty: 2297

Post autor: Varinastari »

a nie ładować się 6tką Chaos Knightów na pałę.
Doprawdy?
Wg. paru plotek...
+1Cr za Szarżę
+1Cr za Fear'a.( podobno Fear ma właśnie jednak TAK działać, tj.+1/2 Cr z normalnym testem LD bez FO)
I jeśli nic się nie zmieni:
+1Cr za sztandar(+1 WB? why not?)
+1Bsb(gdyż tak).

I mamy jeżdżący static.+5Cr z wysoką I i masą ataków( można pokusić się o Frenzy, teraz będzie zdecydowanie grywalniejsze).18 ataków z s5, 12 ataków z s4. Ah, zapomniałem, minimum 5 od Bsb.
Duże klocki piechoty mogą to pocałować w żelazny tyłek.

Awatar użytkownika
Gogol
Masakrator
Posty: 2305

Post autor: Gogol »

Stawiam kratę browara na to, że dwarfy nie będą najlepszą armią.

Awatar użytkownika
Morsereg
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3080

Post autor: Morsereg »

nigdzie nie ma informacji, ze inzynierowie beda mogli modyfikowac odleglosc o swojego BS'a.
do tego nie ma tez informacji, ze wszystko co strzela bedzie moglo strzelac z dwoch szeregow, tylko luki.
pozatym martwicie sie gorszym AS w CC a byla gdzies informacja, ze bedzie on modyfikowany od S5 wiec wiele sie nie zmienia. a mozna miec niemodyfikowalnego dodge'a.

@mac.
wydaje mi sie, ze zaloganci beda stanowili W maszynki. wiec jesli cos ja trafi to tracimy zaloganta.
DragoMir pisze:
Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie :evil:
Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Naviedzony pisze:W momencie uderzenia kilkoma harpiami na bok krasnoludzkiego regimentu to nie będzie już żadnego stubborna.
By usunąć ranki wrogowi (które są odpowiedzialne za stubborn), samemu trzeba mieć rankową jednostkę atakującą na flance/rear i co najmniej dwa szeregi - przynajmniej według plotek.
Varinastari pisze:+1Cr za Fear'a.( podobno Fear ma właśnie jednak TAK działać, tj.+1/2 Cr z normalnym testem LD bez FO)
Ta plotka została już jakiś czas temu odrzucona. Fear ma podobno wpływać na WS wrogów i ich ilość ataków i nie oddziaływać na combat resolution.
Morsereg pisze:@mac.
wydaje mi sie, ze zaloganci beda stanowili W maszynki. wiec jesli cos ja trafi to tracimy zaloganta.

No tak jest taka opcja, tylko co w przypadku, gdy np. kowadło będzie traciło woundy? Usuwamy Runelorda czy strażników? Chciałbym również zauważyć, że w przypadku już istniejących modeli, używających "combined profile" - dzwon i rat ogre albo furmana i mnisi - ani rat ogre ani mnisi nie giną dopóki sam dzwon/furmana nie stracą całych woundów. To samo dotyczy Warplightening Cannona i Plagueclaw Catapult.
Ostatnio zmieniony 30 maja 2010, o 17:18 przez Mac, łącznie zmieniany 1 raz.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Varinastari
Masakrator
Posty: 2297

Post autor: Varinastari »

Varinastari napisał(a):
+1Cr za Fear'a.( podobno Fear ma właśnie jednak TAK działać, tj.+1/2 Cr z normalnym testem LD bez FO)

Ta plotka została już jakiś czas temu odrzucona. Fear ma podobno wpływać na WS wrogów i ich ilość ataków i nie oddziaływać na combat resolution.
A właśnie na WS czytałem ostatnio coś innego.

Awatar użytkownika
Virgo
Chuck Norris
Posty: 583

Post autor: Virgo »

Fear
* Fear tests are taken at the start of every combat phase.
* If you fail the Fear test you are reduced to WS1 & A1. Presumably mounts are reduced to WS1 & A1 as well
* Fear does not make enemies flee.
:mrgreen:

Varinastari
Masakrator
Posty: 2297

Post autor: Varinastari »

Mhm. To nawet lepszy niż teraz( z wyjątkiem braku FO).

Doman-
Wodzirej
Posty: 775
Lokalizacja: K-ce

Post autor: Doman- »

Niezłe:D

Awatar użytkownika
Rakso_The_Slayer
Postownik Niepospolity
Posty: 5208
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Rakso_The_Slayer »

a z tego się bardzo cieszę. FO było imo jedną z najgłupszych zasad.
Obrazek

Varinastari
Masakrator
Posty: 2297

Post autor: Varinastari »

Zgadza się. Teraz Fear ma sens, nie jest przegięty i ma wpływ podczas całej walki.
Good shit imho.

Zablokowany