8 Edycja Warhammera (kontynuacja dyskusji) III

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
theudulf
Chuck Norris
Posty: 513

Re: 8 Edycja Warhammera (kontynuacja dyskusji) III

Post autor: theudulf »

Generalnie w zasadach pisze że nie możesz położyć templatki "nad" ("over") sojusznikami lub przeciwnikami walczącymi w cc. Ja bym się więc sugerował, ze możesz położyć templatkę na oddziale, który jest widoczny przez któregokolwiek załoganta. Bo zbytnie stosowanie się do zasad polegać będzie na "możesz dotknąć templejtem tylko zewnętrzny szereg oddziału żeby mieć normalny hit, każdy inny traktujemy jako indirect bo nie widzisz co się dzieje w kolejnym szeregu" wyjdzie wiec na to, że będziesz też mógł położyć templatki nad monsterem bo nie widzisz tylnej części jego podstawki/pleców modelu. Indirect hit dotyczy tylko oddziałów poza LOSem. To jest wałkowanie na całej linii.
Największa maruda na Border Princes 8)

Awatar użytkownika
Aldean
Kretozord
Posty: 1996

Post autor: Aldean »

Rakso_The_Slayer pisze:ja pier... ale głupoty piszecie... :roll:
i odezwal sie gracz krasnoludzki ;]
chodiz o ustalenie faktow. srodek templaty na figsie z pierwszego szeregu, ja tak to widze.

pozdrawiam
"Our weapons cut through them like blade through air!"

"Double or nothing, aim for his cock"

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

chodiz o ustalenie faktow. srodek templaty na figsie z pierwszego szeregu, ja tak to widze.
Sam sobie to wymysliłeś. Zgodnie z rulebookiem, to jedynie zewnętrzną krawędzią można drasnąć model w pierwszym szeregu. Ale to głupota i wątpię, byśmy tak grali
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
amadeus
Mudżahedin
Posty: 287
Lokalizacja: Sucha Beskidzka/Andrychów

Post autor: amadeus »

w podreczniku jest przyklad jak stone thrower trafil w srodek wiec wiemy co GW mialo na mysli i nawet wg TLOSa taki inzynier krasnoludzki chyba widzi ze strzela w wiecej jak jeden oddzial
fajne by to bylo ale niestety tak nie bedzie
Nie ma głupich pytań są tylko głupi ludzie...

Awatar użytkownika
zembol
Oszukista
Posty: 789
Lokalizacja: XIII Kohorta / Marauder Łódź

Post autor: zembol »

[-X
Ta zasada współpracuje z TLOSem. Maszyna na poziomie oddziału zawsze wypatrzy drugi rank między nogami pierwszego. Co więcej, idę o zakład, że z laserowym markerem upoluję nawet model 3 oddziały dalej i to z monsterami po drodze :)

Także jak Jankiel pisze, zmieniając TLOS LS będzie musiało także i tą zasadę uściślić, albo nie i wtedy przytnie elegancko maszyny :D
Obrazek Obrazek
Nowe Lizaki: 110/30/89 | Demoniszcza: 16/0/11 | 101st Abn Div: 4/1/8

majzownik
Wałkarz
Posty: 93
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: majzownik »

theudulf pisze:Generalnie w zasadach pisze że nie możesz położyć templatki "nad" ("over") sojusznikami lub przeciwnikami walczącymi w cc. Ja bym się więc sugerował, ze możesz położyć templatkę na oddziale, który jest widoczny przez któregokolwiek załoganta.(...)
Nie od załoganta tylko od maszyny.
theudulf pisze:(...)Bo zbytnie stosowanie się do zasad (...)
a tabelkę na zranienie też będziesz niezbytnio traktował?
theudulf pisze:(...)polegać będzie na "możesz dotknąć templejtem tylko zewnętrzny szereg oddziału żeby mieć normalny hit, każdy inny traktujemy jako indirect bo nie widzisz co się dzieje w kolejnym szeregu" wyjdzie wiec na to, że będziesz też mógł położyć templatki nad monsterem bo nie widzisz tylnej części jego podstawki/pleców modelu.
Dokładnie tak rozumiem zasady strzelania katapultą i ósmoedycyjny Line of Sight.
theudulf pisze:To jest wałkowanie na całej linii.
Wałkowanie? Nie. To jest podejście RAW.
Chyba, że ma ktoś na bieżąco dostęp do książki i przytoczy zasadę mówiącą inaczej.
amadeus pisze:w podreczniku jest przyklad jak stone thrower trafil w srodek wiec wiemy co GW mialo na mysli i nawet wg TLOSa taki inzynier krasnoludzki chyba widzi ze strzela w wiecej jak jeden oddzial
fajne by to bylo ale niestety tak nie bedzie
A może ten Stone Thrower strzelał z górki? Albo miał mega wysoką podstawkę. Albo był zamontowany na grzbiecie mamuta?

Awatar użytkownika
Aldean
Kretozord
Posty: 1996

Post autor: Aldean »

Jankiel pisze:
chodiz o ustalenie faktow. srodek templaty na figsie z pierwszego szeregu, ja tak to widze.
Sam sobie to wymysliłeś. Zgodnie z rulebookiem, to jedynie zewnętrzną krawędzią można drasnąć model w pierwszym szeregu. Ale to głupota i wątpię, byśmy tak grali
zdaje sobie sprawe ze to jest niemądre. ale jesli w booku stoi ze trzeba polozyc tamplate w losie to przeciez nie widac 2 i 3 szeregu klocka. to dlaczego mamy tak grac?
jesli dlatego ze wygodnie to nie odpisuj :wink: :wink:

pozdrawiam
"Our weapons cut through them like blade through air!"

"Double or nothing, aim for his cock"

Awatar użytkownika
amadeus
Mudżahedin
Posty: 287
Lokalizacja: Sucha Beskidzka/Andrychów

Post autor: amadeus »

majzownik pisze: A może ten Stone Thrower strzelał z górki? Albo miał mega wysoką podstawkę. Albo był zamontowany na grzbiecie mamuta?

czarujesz siebie czy kogo ze GW tak ukreatywniloby najprostsze przyklady?moze strzelali z ksiezyca?
Nie ma głupich pytań są tylko głupi ludzie...

Awatar użytkownika
Rakso_The_Slayer
Postownik Niepospolity
Posty: 5208
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Rakso_The_Slayer »

majzownik ale ty głupoty piszesz... weź się powstrzymaj. Wyjdź sobie na dwór... pomyśl. Czytałeś w ogóle Rulebooka nowego czy tak sobie wymyślasz?

jest ładnie narysowane jak się strzela z katapy. Wzornik był na środku oddziału. Maszyny wg booka nie mają podstawek w ogóle więc raczej nie była to kwestia skałki na podstawce.

Wzornik ma być w LoS. A nie model nad którym jest. Więc ja sobie wzornik mogę położyć i na ostatnim modelu a on będzie dalej w LoS maszyny. Poczytaj rulebooka, potem pisz tu.

Pozdro
Obrazek

Awatar użytkownika
Ukalez
Falubaz
Posty: 1211
Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"

Post autor: Ukalez »

@ majzownik
Nie kombinuj i nie rób prostych spraw trudnymi.
@ Aldean
A gdzie napisane, że drugiego szeregu nie widać, skoro sam może z drugiego, a z volley i z kolejnych strzelać??
Mieli do wyboru wojnę, lub hańbę, wybrali hańbę, a wojnę będą mieli także.

Shino: "Rb strona67 jakbys szukal zrodla"
Żaba: "raczej 65 jeśli już"

I love this game... :D

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Aldean pisze:
Jankiel pisze:
chodiz o ustalenie faktow. srodek templaty na figsie z pierwszego szeregu, ja tak to widze.
Sam sobie to wymysliłeś. Zgodnie z rulebookiem, to jedynie zewnętrzną krawędzią można drasnąć model w pierwszym szeregu. Ale to głupota i wątpię, byśmy tak grali
zdaje sobie sprawe ze to jest niemądre. ale jesli w booku stoi ze trzeba polozyc tamplate w losie to przeciez nie widac 2 i 3 szeregu klocka. to dlaczego mamy tak grac?
jesli dlatego ze wygodnie to nie odpisuj :wink: :wink:

pozdrawiam
chcesz raw to masz raw. Templatke nalezy polozyc nd oddzialem. Nigdzie nie ma napisane jak wysoso a wysokosc polozenia templatki nie wplywa na to co jest pod nia. totez jesli templatke bedziesz kladl tak z 40 cm nad stolem ominiesz nie tylko niemoznosc polozenia jej na srodku oddzialu ale tez niewygodny indirect fire...

tyle jesli chodzi o raw

Awatar użytkownika
amadeus
Mudżahedin
Posty: 287
Lokalizacja: Sucha Beskidzka/Andrychów

Post autor: amadeus »

Aldean pisze: zdaje sobie sprawe ze to jest niemądre. ale jesli w booku stoi ze trzeba polozyc tamplate w losie to przeciez nie widac 2 i 3 szeregu klocka. to dlaczego mamy tak grac?
jesli dlatego ze wygodnie to nie odpisuj :wink: :wink:

pozdrawiam
obejrzyj sobie przysiege wojskowa byle jakiego kumpla i zastanow sie jak to jest mozliwe ze widzisz tylne szeregi podczas defilady
Nie ma głupich pytań są tylko głupi ludzie...

Awatar użytkownika
Rakso_The_Slayer
Postownik Niepospolity
Posty: 5208
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Rakso_The_Slayer »

Shino +1.
Obrazek

Awatar użytkownika
Aldean
Kretozord
Posty: 1996

Post autor: Aldean »

Rakso_The_Slayer pisze:Shino +1.
bez nerwy panowie.
Shino, templata ma swoje wymiary, tak jak i podstawki, wiecej nie obejmiesz.
chodzi tutaj tylko o problem próby połączenia tlos z los. jesli patrzymy na to z punktu tlosowego to problemu nie ma. Ale jesli tlos ma byc zastapiony losem, to ja innego strzelania z katap nie widze.
pozdrawiam
"Our weapons cut through them like blade through air!"

"Double or nothing, aim for his cock"

majzownik
Wałkarz
Posty: 93
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: majzownik »

Rakso_The_Slayer pisze:majzownik ale ty głupoty piszesz... weź się powstrzymaj. Wyjdź sobie na dwór... pomyśl. Czytałeś w ogóle Rulebooka nowego czy tak sobie wymyślasz?
Nad rulebookiem spędziłem trzy godziny w piątek czytając wszystko poza fluffem, przez weekend trawiłem ten przypadek z ludźmi z którymi gram.
Mi też nie podobają się wnioski, do których doszliśmy, ja nie forsuję swojego zdania, tylko pytam bardziej doświadczonych o opinię.
Rakso_The_Slayer pisze: Wzornik ma być w LoS. A nie model nad którym jest. Więc ja sobie wzornik mogę położyć i na ostatnim modelu a on będzie dalej w LoS maszyny.
O widzisz, to jest rozwiązanie problemu. Faktycznie nie skupiałem się jakoś specjalnie na tym na jakiej wysokości ma być wzornik - bardziej w zasadach trafiania templatkami interesowało mnie brak losowania częściowych trafień.
Ale faktycznie tam gdzieś koło wzorów templatów powinno stać, że kładzie się je nad celem. A w katapulcie pewnie napisano że wzornik ma leżeć w LoS, a nie cel.

Oby wszystkie wątpliwości (zwłaszcza te najgłupsze) rozwiewały się tak szybko jak ta moja :)

Pozdrawiam,
m.

Awatar użytkownika
theudulf
Chuck Norris
Posty: 513

Post autor: theudulf »

"To fire stone thrower take the small template (3") and place it anywhere completely within the war machine's line of sight, outside of ST minimum range and within its maximum range."
Tak pisze w RB odnośnie strzelania STkiem.

A dalej: "if over an enemy unit, the hole in the middle of the template must be over a single model".
Największa maruda na Border Princes 8)

Awatar użytkownika
bigees
Mudżahedin
Posty: 301
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: bigees »

szukałem i nie znalazłem - czy może ktoś obeznany z nowym rulebookiem podsumować zasady arc of sight i line of sight dla 8 ed.?

szczególnie, jeżeli chodzi o charakterów i maszyny.

z góry dzienx!
"Nigdy nie oszukuję i nie kradnę. Nie noszę także cylindra do płaszcza i nie wcinam bananów idąc ulicą, bo dżentelmen nie robi żadnej z tych rzeczy. Zrobiłbym jedno tak samo niechętnie jak drugie – bo jedno i drugie jest sprawą harmonii i dobrego smaku".

Awatar użytkownika
M.T.
Kretozord
Posty: 1722
Lokalizacja: Brwinów

Post autor: M.T. »

Arc of sight - 90 stopni z frontu dla wszystkich. Bez wyjątku.
Line of sight - modele widzą to, co widzą w rzeczywistości (true line of sight - TLOS)

Awatar użytkownika
bigees
Mudżahedin
Posty: 301
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: bigees »

M.T. pisze:Arc of sight - 90 stopni z frontu dla wszystkich. Bez wyjątku.
Line of sight - modele widzą to, co widzą w rzeczywistości (true line of sight - TLOS)
ok, ale co z maszynami, które nie mają podstawek? jak im się ustala arc of sight?
"Nigdy nie oszukuję i nie kradnę. Nie noszę także cylindra do płaszcza i nie wcinam bananów idąc ulicą, bo dżentelmen nie robi żadnej z tych rzeczy. Zrobiłbym jedno tak samo niechętnie jak drugie – bo jedno i drugie jest sprawą harmonii i dobrego smaku".

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Przeczytajcie poddział "Firing a Stone Thrower". Zdecydowanie sugerują tam, że template kładziemy nad oddziałami w LOS (od drugiego akapitu poddzialu).
ok, ale co z maszynami, które nie mają podstawek? jak im się ustala arc of sight?
W RB jest napisane, że "LOS is always taken from chosen firing point" - w przypadku działa koniec lufy, w przypadku bolt throwera czubek bolta, a w przypadku katapulty... eee tu nie wiem... punkt w którym kamień odrywa się od maszyny?

Hmm teraz zauważyłem, jeszcze jedną ciekawą rzecz - w poddziale "Choose target" w strzelaniu z działa mamy napisane, że maszynę pivotujemy w movement phase. Natomiast w poddziale ogólnym Shooting with war machines" mamy, że maszynę możemy pivotowac przed strzałem. I co teraz?
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

ODPOWIEDZ