kilka pytań początkującego 3
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Re: kilka pytań początkującego 3
Jakie znaczenie mają uściślenia dotyczące czarów wobec czegoś, co czarem nie jest?
Yes they drink blood. Yes, some of them have been known to command armies of the damned. But at least they're not Elves.
- Niles Valera, Agitator
- Niles Valera, Agitator
Działają na zasadzie analogii. Czym różni się efekt kociołka od czaru augment, poza tym, że w opisie nie ma napisane augment?panterq pisze:Jakie znaczenie mają uściślenia dotyczące czarów wobec czegoś, co czarem nie jest?
Imperialna moc!Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę (), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki
![]()
AD 1.Laik pisze:powtórzę pytanie:
czy bohater w oddziale z frenzy może sam wyszarżować z oddziału (w ten sposób unikając testu, wynikającego z frenzy, dla oddziału)?
i drugie:
oddział z bohaterem dostaje buffa z kociołka, bohater wyszarżowuje z oddziału - korzysta z bonusu?
Jak dla mnie moze i nie jest to explicite napisane ale wydaje sie logiczne iz musisz NAJPIERW wykonac test LD aby wyszarżować(skorzystac z takiej opcji) samym bohaterem, a tym samym powstrzymac toczące piane z ust witchki do nie szarzowania na wroga ktory przed nimi stoi

Jest to nieprecyzyjność ktora powinna zostać zawarta w uscisleniach (frenzy testują LD przed deklaracjami). Tak mi sie wydaje
book do DE jest sprzed 8ed, z tego co wiem nie bylo wtedy pojecia augumentu, a jak by bylo, to by wlasnie to bylo augumentem. Moze i powinno byc to przedmiotem kolejnego uscislenia. Chyaba ze zostalo juz uscislone w 7ed ?panterq pisze:Jakie znaczenie mają uściślenia dotyczące czarów wobec czegoś, co czarem nie jest?
Ostatnio zmieniony 2 lip 2012, o 22:02 przez Leoh, łącznie zmieniany 1 raz.
Raczej nie, bo efekt kotła nie jest czarem.Leoh pisze:a jak by bylo to by wlasnie to bylo augumentem.
Imperialna moc!Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę (), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki
![]()
No właśnie odebrałem post Leoha jako próbę podpięcia efektu kociołka bezpośrednio pod uściślenia do magii, chociaż są to zupełnie różne efekty.
Yes they drink blood. Yes, some of them have been known to command armies of the damned. But at least they're not Elves.
- Niles Valera, Agitator
- Niles Valera, Agitator
Są podobne, jedyna różnica polega na tym, że efekt kotła nie może być rozproszony. Jak dla mnie na zasadzie analogii można w przypadku kotła zastosować uściślenie dotyczące augmentów.panterq pisze:chociaż są to zupełnie różne efekty.
Imperialna moc!Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę (), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki
![]()
To ja mam pytanie techniczne, w ostatnich paru postach są 2 rzeczy, które wymagały by jakiejś oficjalnej wykładni sędziowskiej. Bo mi sie wydaje ze efekty z kotła to augmenty(nienazwane),2 głos -> "jako ze nienazwane to oczywiste ze nie są". Czy jest jakaś procedura która pozwoliłaby mi otrzymać oficjalna odpowiedz którą mógłbym sobie wydrukować i trzymać wydrukowaną gdzieś w walizce i w razie potrzeby użyć. Bo nie sposób założyć ze wołając sędziego do tego problemu jego odpowiedz będzie inna niż losowa. Czyli może równie dobrze powiedzieć tak jak i siak. Z 2giej strony liczenie ze wszystkie te pierdoły trafią do uściśleń chyba jest trochę naiwne bo za rok byłyby większe od bookaMacias pisze:Są podobne, jedyna różnica polega na tym, że efekt kotła nie może być rozproszony. Jak dla mnie na zasadzie analogii można w przypadku kotła zastosować uściślenie dotyczące augmentów.panterq pisze:chociaż są to zupełnie różne efekty.

Leoh - traktujemy je na zasadzie analogii. Heros opuszczający oddział traci takowe bonusy.
pozdrawiam
Furion
pozdrawiam
Furion
- MatthewKorona
- "Nie jestem powergamerem"
- Posty: 196
Jak rzucam z kotła Furię Khaina na np. Korsarzy, to dostają dodatkowy atak wszystkie modele, tj. 2 i 3 szereg też walą więcej o jeden atak, czy tylko pierwszy szereg? Dalej traktuję ataki 2 i 3 szeregu jako zwykłe wspierające z jednym atakiem?
Z góry dzięki za odpowiedź.
Edit
P.S. Sorry, myślałem, że piszę w dziale Dark Elves...
Z góry dzięki za odpowiedź.

Edit
P.S. Sorry, myślałem, że piszę w dziale Dark Elves...

Impossible is nothing.
wszystkie modele może i dostają, ale przeczytaj zasadę ataków wspierających ile ich może być, tam jest odpowiedź
Ostatnio zmieniony 5 lip 2012, o 18:30 przez misha, łącznie zmieniany 1 raz.
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
cześć,
kilka pytań:
1. Slann ze standard of discipline rzuca sygnaturkę z deatha w przeciwnika, używa Ld 9 czy Ld 10?
2. i jakiej Ld używa przeciwnik? najwyższej w oddziale, czy Ld modelu?
3. jak na oddział przeciwnika jest rzucone doom of darkness, to przeciwnik używa swojej normalnej Ld, czy zmodyfikowanej?
4. jak działa słoneczko na monsters and handlers?
5. Jak działa sygnaturka z deatha na maszyny? korzystają z Ld obsługi, czy mają 0?
6. jak działa net of amyntok na kowadło krasnoludzkie, na casketa i kociołek DE?
pozdrawiam i dziękuję za cierpliwość
kilka pytań:
1. Slann ze standard of discipline rzuca sygnaturkę z deatha w przeciwnika, używa Ld 9 czy Ld 10?
2. i jakiej Ld używa przeciwnik? najwyższej w oddziale, czy Ld modelu?
3. jak na oddział przeciwnika jest rzucone doom of darkness, to przeciwnik używa swojej normalnej Ld, czy zmodyfikowanej?
4. jak działa słoneczko na monsters and handlers?
5. Jak działa sygnaturka z deatha na maszyny? korzystają z Ld obsługi, czy mają 0?
6. jak działa net of amyntok na kowadło krasnoludzkie, na casketa i kociołek DE?
pozdrawiam i dziękuję za cierpliwość
- Azurix
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3007
- Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"
1. 9.elektron pisze: 1. Slann ze standard of discipline rzuca sygnaturkę z deatha w przeciwnika, używa Ld 9 czy Ld 10?
2. i jakiej Ld używa przeciwnik? najwyższej w oddziale, czy Ld modelu?
3. jak na oddział przeciwnika jest rzucone doom of darkness, to przeciwnik używa swojej normalnej Ld, czy zmodyfikowanej?
4. jak działa słoneczko na monsters and handlers?
2. Najwyższa w oddziale.
3. Normalnej, niemodyfikowanej LD, jak to jest napisane w opisie czaru.
4. Handlersów fizycznie nie ma, można ich nawet nie wystawiać na stół i Słonko trafia tylko w Monstery. Jeśli coś miało by zadać Monsterom ranę, to wtedy się rzuca na 5+, czy oberwą Handlersi.
5. Najwyższa w oddziale, czyli załogi.
6. Casket czaruje, więc musi zdać S, kociołek ani nie czaruje, ani nie strzela, więc zdaje tylko, jeśli chce się ruszyć, kowadło ani nie czaruje, ani się nie rusza, a niech ktoś lepiej poinformowany napisze, czy strzela.
6. Casket czaruje, więc musi zdać S, kociołek ani nie czaruje, ani nie strzela, więc zdaje tylko, jeśli chce się ruszyć, kowadło ani nie czaruje, ani się nie rusza, a niech ktoś lepiej poinformowany napisze, czy strzela.
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.
czyli może być tak, że np. salamandra nie zdała testu I i powinna zginąć, a na 5+ ginie skink?Azurix pisze:1. 9.elektron pisze: 1. Slann ze standard of discipline rzuca sygnaturkę z deatha w przeciwnika, używa Ld 9 czy Ld 10?
2. i jakiej Ld używa przeciwnik? najwyższej w oddziale, czy Ld modelu?
3. jak na oddział przeciwnika jest rzucone doom of darkness, to przeciwnik używa swojej normalnej Ld, czy zmodyfikowanej?
4. jak działa słoneczko na monsters and handlers?
2. Najwyższa w oddziale.
3. Normalnej, niemodyfikowanej LD, jak to jest napisane w opisie czaru.
4. Handlersów fizycznie nie ma, można ich nawet nie wystawiać na stół i Słonko trafia tylko w Monstery. Jeśli coś miało by zadać Monsterom ranę, to wtedy się rzuca na 5+, czy oberwą Handlersi.
- Azurix
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3007
- Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"
Nie od Słoneczka, bo ono zabija a nie zadaje ranę. Ale np. Curse of da Bad Moon w Little Waagh każe testować Inicjatywę i jak nei zda to dostaje Wounda i to na 5+ przekazuje się Handlersom.
Podczepię się, jak wygląda Snajperkowanie maszyny z Deatha tym czarem na Siłę?
Podczepię się, jak wygląda Snajperkowanie maszyny z Deatha tym czarem na Siłę?