Pytania o zasady 8ed VC

Vampire Counts

Moderator: misha

ODPOWIEDZ
misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pytania co do 8ed VC

Post autor: misha »

przejrzyj dział zasad, było wałkowane X razy, wniosek był, że szarżę deklarujesz w momencie kiedy jest częścią oddziału, więc ma +1M do tej szarży
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
ismael
Wodzirej
Posty: 670
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ismael »

Witam. Szukałem w starszych postach, ale w sumie nie mogę się połapać na czym stanęło: na jakiej podstawce powinien być oficjalnie hellsteed - kawaleryjskiej, czy 40x40 ?

Awatar użytkownika
Leoh
Wodzirej
Posty: 723
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Leoh »

ismael pisze:Witam. Szukałem w starszych postach, ale w sumie nie mogę się połapać na czym stanęło: na jakiej podstawce powinien być oficjalnie hellsteed - kawaleryjskiej, czy 40x40 ?
kawaleryjskiej

Awatar użytkownika
Leoh
Wodzirej
Posty: 723
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Leoh »

zostalo mi zasedziowane ze mortis nie moze uderzyc spirit horda w bok (lub tyl), jako ze bestie ktore ciagna rydwan moga bic tylko do przodu.
ale czy to czasem nie spectral steedy ciagna mortis, ktorych nie ma w profilu mortisa(a jest wlasnie spirit horda)? przynajmniej tak jest w opisie mortisa (ze to konie ciagna a nie spirit horda:) ).
Co o tym myslicie ?

Assur
Oszukista
Posty: 781

Post autor: Assur »

nigdy wcześniej nie rozważałem tego problemu, ale po rzucie okiem do AB wydaje mi się że to było słuszne rozstrzygnięcie.

Awatar użytkownika
Daw
Masakrator
Posty: 2467
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Daw »

Leoh pisze:zostalo mi zasedziowane ze mortis nie moze uderzyc spirit horda w bok (lub tyl), jako ze bestie ktore ciagna rydwan moga bic tylko do przodu.
ale czy to czasem nie spectral steedy ciagna mortis, ktorych nie ma w profilu mortisa(a jest wlasnie spirit horda)? przynajmniej tak jest w opisie mortisa (ze to konie ciagna a nie spirit horda:) ).
Co o tym myslicie ?
Problem tutaj leży jeszcze w innym miejscu. Spirit horda ciągnąca mortis nie ma magicznych ataków ;)
Tylko krzyk jest magiczny.
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
JarekK
Bothunter
Posty: 5090
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JarekK »

Basia z góry ma magiczne, chyba
Stone pisze: 16 gru 2019, o 13:36Żeby dobrze rosły, o warzywa trzeba dbać.

Awatar użytkownika
Szamot
Masakrator
Posty: 2428
Lokalizacja: Spawalnie Potępionych

Post autor: Szamot »

wydaje mi się że spiryt horda jest traktowana jako eteryki, które mają magiczne ataki...przez to że jest to swoisty eteryk(eteryczna część modelu) jest ten ruch eteryczny jak i magiczne ataki..mogę się mylić na mortisie grałem z 2-3razy ale zawsze według takowego rozumowania: ruch eteryczny, magiczne ataki i magiczny krzyk basi(jak to ma basia w opisie wycia duchów)...

pytanie z innej beczki czy z Mortisa na potrzeby Euro liczy się jako 1krzyk? pewno tak...

Awatar użytkownika
Infernal Puppet
Masakrator
Posty: 2936
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Infernal Puppet »

Nie masz zasady eteryczności ( tylko ruch jak takowy jeśli dobrze pamiętam ).
Mad Mike pisze:
kwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.
To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezara
Ach te uroki bycia ciągle głodnym ;) .

Awatar użytkownika
Leoh
Wodzirej
Posty: 723
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Leoh »

Euro:
0-4 howls (death shriek counts as 2)
Czyli Basia za 1, terrorgeist za 2 -> mortis za 1.

Awatar użytkownika
Daw
Masakrator
Posty: 2467
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Daw »

Bojek pisze:wydaje mi się że spiryt horda jest traktowana jako eteryki, które mają magiczne ataki...przez to że jest to swoisty eteryk(eteryczna część modelu) jest ten ruch eteryczny jak i magiczne ataki..mogę się mylić na mortisie grałem z 2-3razy ale zawsze według takowego rozumowania: ruch eteryczny, magiczne ataki i magiczny krzyk basi(jak to ma basia w opisie wycia duchów)...

Bojek... gadasz bzdury. Czyli Black Knight's wg. Ciebie tez są eteryczne i mają magiczne ataki w tej edycji? :) ...nawet wtedy gdy do nich wejdzie White King na steedzie?
Pozdro! :lol2:

Nie masz nigdzie napisane przy atakach mortisa, że są magiczne więc nie są. Tylko i wyłącznie shooting mortisa jest magiczny.
Radzę czytać zasady na przyszłość bo można się nieźle naciąć podczas turnieju... ja już się naciąłem w marcu i mi wystarczy :mrgreen:
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
Obrazek
Obrazek

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

+1
@Daw
a co ci wcisnęli? :)

@Bojek 8) cmon przeczytaj zasadę Spectral Steed
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Daw
Masakrator
Posty: 2467
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Daw »

misha pisze:a co ci wcisnęli? :)
To było na BoBie kiedy jeszcze w pełni wszyscy nie ogarnialiśmy wordingu do VC. Mortisem chciałem wykonać szarżę na (ostatnią) bazę duchów przeciwnika... nie zrobiłem tego bo przewertowaliśmy ab-ka przed deklaracją z przeciwnikiem jeszcze raz ale naciąłbym się niemiłosiernie ;)
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
The WariaX
Falubaz
Posty: 1005
Lokalizacja: Rybnik i okolice

Post autor: The WariaX »

Takie pytanko, ile ataków wypłaca jednostka duchów w liczbie 6 sztuk ustawiona w dwu szeregu?
a) 12+9
b) 12+12
c) 12+3

Odpowiedź prosiłbym uargumentować. Dzięki ;-)

Awatar użytkownika
Macias
Kretozord
Posty: 1823
Lokalizacja: SNOT - filia w Pogórzu

Post autor: Macias »

c.
Ich troop type to swarm. Zgodnie z RB każdy model wykonujący supporting attack wykonuje tylko 1 atak. Wyjątkiem są MC, MI i MB, które mają zasadę monstrous support pozwalającą na wykonanie do 3 ataków. Swarmy nie mają takiej zasady.
Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( :shock: ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki :)
Imperialna moc!

Awatar użytkownika
Leoh
Wodzirej
Posty: 723
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Leoh »

po chill grasp (wright -> "no arrmor save") nie ma mozliwosci parry save. Prawda czy nie ? :)

Awatar użytkownika
Infernal Puppet
Masakrator
Posty: 2936
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Infernal Puppet »

Oczywiście, ze nie :P . Ignorujesz armour sv, a nie warda od parowania [ zakładając, ze tan może zostać wykonany ].
Mad Mike pisze:
kwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.
To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezara
Ach te uroki bycia ciągle głodnym ;) .

Awatar użytkownika
Daw
Masakrator
Posty: 2467
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Daw »

Dokładnie tak. Jeżeli Than nie używa magicznej broni to może wykonać parry... tak samo the thricksers działa na przerzut parry.
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Szamot
Masakrator
Posty: 2428
Lokalizacja: Spawalnie Potępionych

Post autor: Szamot »

wraciaki mają grejta...mają też Inicjaywy 2 żadna rewelka...

pytanie czy robią chill'out wraciaki biją ostatnie przez GW, czy ten specjalny atak jest wykonywany zgodnie z inicjatywą?

Awatar użytkownika
Daw
Masakrator
Posty: 2467
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Daw »

Bojek pisze:pytanie czy robią chill'out wraciaki biją ostatnie przez GW, czy ten specjalny atak jest wykonywany zgodnie z inicjatywą?
Tak.
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
Obrazek
Obrazek

ODPOWIEDZ