T9A:FB 2.0 - przecieki i dyskusja

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14649
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Re: T9A:FB 2.0 - przecieki i dyskusja

Post autor: swieta_barbara »

@Andrzej: albo masz taki sam Def jak przeciwnik Off, albo jeśli i tak masz wyższy Def niż Off, wtedy +1.

Awatar użytkownika
debelial
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3795
Lokalizacja: 8B/Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: debelial »

Nieźle ktoś zabełkotał :D

- jeśli Def jest mniejszy Parry daje tyle +Def żeby wyrównać Off atakującego
- jeśli Def jest równy lub większy niż Off atakującego, Parry daje +1 Def

Zninjowany przez Barbarę :wink:

AndrzejAndrzej
Chuck Norris
Posty: 531

Post autor: AndrzejAndrzej »

Tak też się domyślałem, ale jak ma to być przystępne także dla ludzi z nieco gorszym angielskim, to mogliby popracować trochę nad uproszczeniem wordingu zasad, bo pare rzeczy srogo przekombinowali. Jak choćby opis zasad spearów, gdzie 3 linijski są poświęcone relatywnie mało istotnej kwestii, jak _2I przy szarży. Naprawdę to +2 było tak ważne dla balansu sper, żeby robić z tego 4 linijki tekstu? To samo z zasadą grzybków dla grey watchers i dla lothernów. 11 linijek tekstu, napisanego wcale nie takim łatwym językiem, dla 2 zasad specjalnych, które tyczą się tylko 2 jednostek w grze, serio?

Nie wiem jaki jest średni poziom językowy battlowców, ale myślę, że jakby dać ten tekst osobie która ogarnia battla, ale z poziomem języka B1(co nie jest wcale tak mało), to byłoby to dla niej bardzo ciężkie do ogarnięcia, a i ktoś z B2 zapewne musiałby to 2 razy przeczytać zanim wyłapałby sens. Nie bardzo sprzyja to ułatwianiu wejscia w tą grę.
Ostatnio zmieniony 8 lis 2017, o 11:56 przez AndrzejAndrzej, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14649
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

Niestety takie wordingi są efektem wpisywania FAQ bezpośrednio w wording zasad.

Awatar użytkownika
wind_sower
Masakrator
Posty: 2294

Post autor: wind_sower »

To prawda, z jednej strony jest długo i nie przystępnie. Z drugiej nie musisz tracić czasu na rozkminy w stylu "To działa w cc czy na strzelanie też?"

AndrzejAndrzej
Chuck Norris
Posty: 531

Post autor: AndrzejAndrzej »

debelial pisze:Nieźle ktoś zabełkotał :D

- jeśli Def jest mniejszy Parry daje tyle +Def żeby wyrównać Off atakującego
- jeśli Def jest równy lub większy niż Off atakującego, Parry daje +1 Def

Zninjowany przez Barbarę :wink:
No tak, tylko widzisz, tu jest znowu ten sam casus jak przy spearach. Czy naprawdę to+1 deff jesli przeciwnik ma mniej offa, był aż tak zajebiście ważny dla balansu, żeby robić z prostej zasady "podbicie deffa do offa przeciwnika" taki bełkot, który jest ciężki do zrozumienia, chociaż mam całkiem dobry angielski i do tego z 8 lat doświadczenia w czytaniu zasad do wfb w oryginale :?

swieta_barbara pisze:Niestety takie wordingi są efektem wpisywania FAQ bezpośrednio w wording zasad.
Nie chodzi mi o szczegółowe opisanie zasad, to jest ok. Lepiej mieć dłuższy wording, ale nie musieć grzebać w faqu. Chodzi mi o niepotrzebne skomplikowanie i dodawanie takich małych gówienek, jak +2 I dla spearów czy +1 deff jak przeciwnik ma mniejszy off. Realnie wzmacnia to speary i tarcze może o 5%, a wydłuża wording o 400%. Albo z debilnym testowaniem T dla hitów z grzybków w HE, wtf to ma być. 6 linijek w imię czego. A mogli ująć to w jednym zdaniu 2 członowym. Dostałeś ranę, masz przez turę -1 do hita na strzelanie i cc. I dziękuję, proste i zrozumiałe, a power lvl prawie taki sam (zamiana testów T opisanych w 3 linijkach po prostu na woundy, które już są opisane w RB)

Zamiast dodawać takie niepotrzebne rzeczy dla balansu, po prostu balansowac bardziej punktami, i tyle.

Ale, żeby nie było że tylko narzekam. Ogólnie mi się kierunek zmian podoba, niech tylko ogarną kwestię wordingów, jak np. ze scenariuszem, którego opis zajmuje pół strony A4 ;)

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14649
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

Podsumowanie opublikowanych Hereditary Spells:

BH
Spirits of the Dark Forest
Augment, Lasts one Turn
⟨x+⟩ ⟨18”⟩
{y+} {36"}
The target gains Terror. All enemy units in base contact with the target suffer additional -1 Discipline.

DE
Crippling Fatigue
Hex
Lasts one turn
18" Range
Failed to wound rolls with melee attacks{ranged attacks} against the target must be re-rolled.

EoS
EoS Wizards have the ability to swap any single one of their generated spells from their chosen lore for the Spell Number 1 from any of the other three lores they have not chosen.

ID
Cloud of Magnesium Ash
X+ 24” Hex Permanent
The target gains Flammable. At the end of any phase, if the target has suffered at least one hit with Flaming Attacks this phase, it suffers an additional D3+1 hits with Strength 4, Armour Penetration 0 and Flaming Attacks, and the spell ends.

HE
Glowing Sigil [ name is WIP ]
Caster, Lasts one turn
Immediately after successfully casting the spell, add two Veil Tokens to your Veil Token(*) pool

When a unit within 18" of the caster would lose a Health Point, one Veil Token may be discarded instead (this is done after saves and Devastating Blow multipliers) and the Health Point loss is ignored. For Standard Infantry, up to 2 HP losses are ignored per token (provided that they are suffered simultaneously). A maximum of two Veil tokens may be spent per game phase for such purpose. Characters and Gigantic models can only ignore a single lost HP this way per phase.

KoE
Breath of the Lady
Natural to-hit and to-wound rolls of ‘1’ with Close Combat Attacks made by the target must be rerolled. Natural Armour Save rolls of ‘1’ must also be rerolled.

OK
Awaken the Ogres
Augment, Lasts one Turn
18" Range
All Melee Attacks against the target suffer -1 to wound. {Additionally, all Shamans in the target unit gain +1 Resilience.}

OnG
'Ere we go
Failed to-hit rolls with Close Combat Attacks against the target must be rerolled.
Casting Value - X Range 18" Type - Hex

SA
Spark of life, X+/Y+ 36"/18"
That which can create life can also take it
Hex, missile, damage
The target unit suffers D6 s5/s6 ap2/3 hits

UD
Undying Dynasties do not have a Hereditary Spell. Instead, all Death Cult Hierarchs know the Racial Attribute Spell No Rest in Death (in addition to Path Attributes). Whenever the Wizard successfully casts a non-Attribute and non-Bound Spell of Type Augment, the Racial Attribute is automatically cast.

No Rest in Death
Augment Instant
This spell targets a single unit that was also the target of the spell that triggered the Racial Attribute Spell.
This target Raises a number of Health Points equal to the Evoked value of the R&F models in the unit. If the unit contains any Characters, you may instead choose a single Character in the target. This Character Raises a number of Health Points equal to its Evoked value.
Characters and models with Towering Presence cannot Raise more than 2 Health Points in each Magic Phase from No Rest in Death.

VC
Evocation of Souls
(Mf) 4+ [7+] {10+}18" [6"Aura] {12"Aura}Augment,
Instant When resolving the spell, choose one of the following for each target:
- The R&F part of the target Raises a number of Health Points equal to its Evoked value.
- Up to one Character within the target recovers a number of Health Points equal to its Evoked value.
Models with Towering Presence cannot Raise more than 2 Health Points from this spell in a single Magic Phase.

VS
Legacy of the Awakened Swarm
X+ [Y+] 12” [24”]
Hex, Direct, Instant, Damage
The target suffers 2D6 hits Strength 4 with Armour Penetration 2 (the Caster may target an enemy unit Engaged in Combat under certain circumstances, see Callous).

Awatar użytkownika
Slayer Zabójców
Masakrator
Posty: 2332
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Slayer Zabójców »

A ja po dłuższym zastanowieniu i przejrzeniu większej ilości zmian w wersji 2.0 muszę powiedzieć, że rozbicie Movementu na dwie osobne charakterystyki Advance i March jest kiepskie, wcześniej wystarczyło powiedzieć, że jednostka ma M4 i jeżeli nie była krasnoludem, to wiedziałeś, że może przemaszerować 8 cali... teraz widzę, że kolosalna liczba jednostek ma różne statystyki Advance i March, a to będzie mogło strasznie komplikować rozgrywkę.
Obrazek

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9574
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Jakieś przykłady poza dwarfami? W armiach które współtworzę nie ma żadnej takiej jednostki.

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14649
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

Kołata pisze:Jakieś przykłady poza dwarfami? W armiach które współtworzę nie ma żadnej takiej jednostki.
A rydwany?

Dla mnie to ma ma największy wpływ na rydwany, które teraz mają MM taki jak AM, więc jak wsadzasz dajmy na to rydwan orkowy do piechoty, to normalnie może popylać 7" w następnych turach.

Marek_W
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 101

Post autor: Marek_W »

Kołata pisze:Jakieś przykłady poza dwarfami? W armiach które współtworzę nie ma żadnej takiej jednostki.
Tusker cavalry ogrów, jak i hunterzy na tuskerach.
"(...) brzydzić się wałem począł (...)"
Fluffy TM

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9574
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

swieta_barbara pisze:
Kołata pisze:Jakieś przykłady poza dwarfami? W armiach które współtworzę nie ma żadnej takiej jednostki.
A rydwany?

Dla mnie to ma ma największy wpływ na rydwany, które teraz mają MM taki jak AM, więc jak wsadzasz dajmy na to rydwan orkowy do piechoty, to normalnie może popylać 7" w następnych turach.
Na szczęście nie można już będzie dołączać herosów na rydwanach do unitów nie-rydwanów ;)

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14649
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

Slayer Zabójców pisze:A ja po dłuższym zastanowieniu i przejrzeniu większej ilości zmian w wersji 2.0 muszę powiedzieć, że rozbicie Movementu na dwie osobne charakterystyki Advance i March jest kiepskie, wcześniej wystarczyło powiedzieć, że jednostka ma M4 i jeżeli nie była krasnoludem, to wiedziałeś, że może przemaszerować 8 cali... teraz widzę, że kolosalna liczba jednostek ma różne statystyki Advance i March, a to będzie mogło strasznie komplikować rozgrywkę.
A ja kiedyś widziałem zestawienie, że w T9A jest 17% oddziałów które mają marsz inny niż 2x ruch.
Wszystkie kraśki, maszynki i rydwany to tylko część tego.

Poza tym w nowych bookach będzie sporo oddziałów, które mają już większe rozbicie, przykładowo rydwany UD, które ruchu mają 8 a marszu chyba 10 cali (nie pamiętam dokładnie, było w spoilerach).
W WDG są 3 takie jednostki - czyli jakieś 10%.

Awatar użytkownika
Slayer Zabójców
Masakrator
Posty: 2332
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Slayer Zabójców »

Kołata pisze:Jakieś przykłady poza dwarfami? W armiach które współtworzę nie ma żadnej takiej jednostki.
Pierwsze co mi przychodzi na myśl to większość chariotów, tuskery, ancient dragon oraz lizardmeński heros z talizmanem.
Obrazek

Awatar użytkownika
Klaudel
Falubaz
Posty: 1075
Lokalizacja: Rogaty Szczur

Post autor: Klaudel »

Te wszystkie hereditary spelle fajne. Dobra robota =D>
We can't stop here. This is bat country.

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8784
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

Pociski trochę za mocne imo - juz widzę jak je będą brali po 3x...
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.

Awatar użytkownika
Slayer Zabójców
Masakrator
Posty: 2332
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Slayer Zabójców »

A to nie będzie teraz tak, że spell będzie można rzucić tylko raz na turę, nieważne ilu magów go zna?
Obrazek

Awatar użytkownika
wind_sower
Masakrator
Posty: 2294

Post autor: wind_sower »

Dokładnie tak ma być. Wampiry mają być wyjatkowe pod tym względem.

Awatar użytkownika
Slayer Zabójców
Masakrator
Posty: 2332
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Slayer Zabójców »

A co z bound spellami? Nie widzi mi się krasnoludzka faza magii :<
Obrazek

Awatar użytkownika
Dancaarkiiel
Falubaz
Posty: 1053

Post autor: Dancaarkiiel »

Boundy można castować milion razy na turę (zakładając że masz miliony tych boundów), Heridy raz na fazę jak każde normalne zaklęcie, z pewnymi wyjątkami.
Obrazek

ODPOWIEDZ